Viruswaanzin - het Kort Geding

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

27 jul 2020, 01:52

De kannibaal schreef:
26 jul 2020, 14:38
Hebt u een algemene klacht over de werking van de rechtbanken en parketten, dan kunt u een klacht indienen bij ....
Even ter herinnering: De TOPIC is: VIRUSWAANZIN - HET KORT GEDING...niet over waar je een algemene klacht zou kunnen indienen.. :roll: ...open daarvoor maar een apart draadje, dan kun je wat meer juridisch advies geven.. :mrgreen:
Iedereen weet hoe krom justitie is, afgelopen jaren kwam dat meermaals uitgebreid in de media aan bod door 'wereldvreemde rechters' met uitspraken/vonnissen die elke verbeelding tarten en zo van de rechtspraak een beschamende farce maakten.
De belgische justitie wordt in de hele wereld uitgelachen.
Politie mensen, pathologen, strafpleiters en zelfs (politie)rechters getuigen over het falen van justitie.. 8O
Trouwens, de uitkomst van dit kort geding staat vermoedelijk ook al op voorhand vast, net zoals in nederland en elke eu-lidstaat...de goede verstaander begrijpt dit..

Ook hier zal door de rechtbank verhinderd worden om enige verantwoording af te leggen tegenover de burgers over het eenzijdige, dictatoriale optreden als antwoord op de pandemie door de (onbevoegde) overheid/regering===> nog steeds in lopende zaken.
Dat betekent dat ook hier de bevolking het recht ontzegd wordt om haar volksvertegenwoordigers, ten hare dienste én betaald door de belastingbetalende burgers, ter verantwoording te roepen....maar wie kan dat een moer schelen, nietwaar? :roll:
Nu een beetje propaganda komen maken omdat je ooit eens persoonlijk één rechtszaak gewonnen hebt en dan maar meteen de conclusie trekken voor de werking van het hele justitiële apparaat, dat jammerlijk faalt, is lachwekkend te noemen.

@E.T: post het nog een paar keer, in een nog groter lettertype, in vet én rood zodat iedereen weet dat je goedkeurt dat je zelfs geen legaal verweer meer hebt als burger. :roll:
Ice

27 jul 2020, 02:18

MichelN schreef:
26 jul 2020, 16:03
Benieuwd wat de HRJ hierover te zeggen heeft:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200726_92897846
Een agent hoort zijn zelfbeheersing ten alle tijde te bewaren, tenslotte horen zij de orde te handhaven, niet te verstoren!
C4 zou toepasselijk zijn, wie wil ordehandhavers die er zomaar op los kloppen en jongeren met pepperspray bewerken uit machtsmisbruik enkel omdat hij nu toestemming kreeg om geweld te gebruiken onder het mom van coronamaatregelen?
Een stoere flik die een jongere een serieuze klap verkoopt in het skatepark op de jongerensite Traxisite.:evil:

Publicatie staatsblad: 24 JULI 2020
§ 2. De politiediensten hebben als opdracht toe te zien op de naleving van dit besluit,
zo nodig door het UITOEFENEN VAN DWANG EN GEWELD, overeenkomstig de bepalingen van artikel 37 van de wet op het politieambt."
Er mag dus al wéttelijk politiegeweld gebruikt worden om eigen bevolking te dwingen om te gehoorzamen, zover is het al gekomen! :x

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

27 jul 2020, 06:46

Moet ge u als agent voor facist laten uitmaken door iemand die weigert zich aan de wet te houden Dat groot bakkes toeslaan vind ik prima En ik zal heus niet de enigste zijn die daar zo over denkt!

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 jul 2020, 07:48

Het wordt steeds erger nu mag je geen geweld gebruiken tegen krapuul.
In onze jeugdjaren ging dat anders. Werd het te bont op de Sinkenfoor dan werd de matrak boven gehaald.
Ice

27 jul 2020, 10:43

dafke schreef:
27 jul 2020, 06:46
Moet ge u als agent voor facist laten uitmaken door iemand die weigert zich aan de wet te houden Dat groot bakkes toeslaan vind ik prima En ik zal heus niet de enigste zijn die daar zo over denkt!
Ja, tot gij een toek op je bakkes krijgt omdat ge niet snel genoeg je paspoort laat zien.. :roll:

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

27 jul 2020, 10:48

Als ze mijn paspoort vragen krijgen ze die ZONDER dat ik een groot bakkes opzet
Ice

27 jul 2020, 10:51

voorn schreef:
27 jul 2020, 07:48
Het wordt steeds erger nu mag je geen geweld gebruiken tegen krapuul.
In onze jeugdjaren ging dat anders. Werd het te bont op de Sinkenfoor dan werd de matrak boven gehaald.
Gij vindt dus politiegeweld geoorloofd tegen een jongere om consequent voor zijn vrije mening over het nut van het verplichte mondmasker uit te komen? 8O
Ondanks dat 1,5 meter afstand voldoende is én je in open lucht niet kan besmet worden volgens experten?
Nu ben je dus al krapuul als je er een eigen mening durft opna te houden die niet strookt met de staat?
Onvoorstelbaar dat politiegeweld op burgers goedgekeurd wordt! :evil:
Ice

27 jul 2020, 10:53

dafke schreef:
27 jul 2020, 10:48
Als ze mijn paspoort vragen krijgen ze die ZONDER dat ik een groot bakkes opzet
Ge zult ook slaag krijgen zónder een groot bakkes op te zetten want wettelijk mogen ze het.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

27 jul 2020, 11:02

Ze zullen zich moeten haasten dan want ik ben 75 en ik heb nog nooit problemen gehad met de politie De toezichthouders hadden de politie gebeld voor die arme jongen Volgens mij heeft hij nog te weinig motten gehad
Ice

27 jul 2020, 11:10

dafke schreef:
27 jul 2020, 11:02
Ze zullen zich moeten haasten dan want ik ben 75 en ik heb nog nooit problemen gehad met de politie De toezichthouders hadden de politie gebeld voor die arme jongen Volgens mij heeft hij nog te weinig motten gehad
Ge hoeft geen problemen te hebben met de politie om slaag te kunnen krijgen als ze wettelijk mogen kloppen, daar gaat het net over. En je leeftijd zal je niet beschermen om een toek te krijgen als ze er goesting in hebben, een reden kunnen ze altijd wel vinden. :roll:

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

27 jul 2020, 15:53

Hoe zou jij het oplossen als agent?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 jul 2020, 15:57

Ice schreef:
27 jul 2020, 10:51
... politiegeweld geoorloofd tegen een jongere ...
Dat ventje was wel al in de dertig en dus oud en wijs genoeg om nog niemand voor nasi uit te schelden ... Wat een stichtend voorbeeld voor onze schoolgaande jeugd 8O
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 jul 2020, 16:16

Bij deze
Ice schreef:
27 jul 2020, 01:52
@E.T: post het nog een paar keer, in een nog groter lettertype, in vet én rood zodat iedereen weet
wat de rechtbank beslist heeft ...


Afbeelding

De (Nederlandse) Staat moet de beperkende maatregelen NIET intrekken.
De vordering is op ALLE onderdelen afgewezen.


:lol: :lol: :lol:

Net zoals bij de "Rijdende Rechter" dit is de uitspraak en daar moet je het mee doen!
Laatst gewijzigd door E.T. op 28 jul 2020, 11:28, 2 keer totaal gewijzigd.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 jul 2020, 18:35

[quote=Ice post_i
Nu ben je dus al krapuul als je er een eigen mening durft opna te houden die niet strookt met de staat?

[/quote]

Iemand die een agent uitmaakt voor nazi is volgens mij krapuul.
En deze uitspraak is in strijd met de wet.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

27 jul 2020, 21:46

Ben het volkomen eens met Voorn .Maak het maar mee . Als politieagent(e) dagelijks je leven riskeren op straat voor wat ze noemen een ""soldaten-preeke "" en dan uitgescholden worden voor nazi door een stuk vuig uitschot , omdat je gewoon je werk doet . Je zou voor minder een boks uitdelen . Tis nog altijd minder erg als een gummiknuppelslag oftewel matrak .Ge ging daarvan toch ook niet dood ... :roll:

werewoef
AMEN en AUM