Contacttracing in Vlaanderen, een ramp

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

21 jul 2020, 22:49

E.T. schreef:
21 jul 2020, 12:12
Vroeg mij af hoe het zit met de Brusselse en Waalse contactopsporing
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

22 jul 2020, 09:47

E.T. schreef:
21 jul 2020, 22:49
E.T. schreef:
21 jul 2020, 12:12
Vroeg mij af hoe het zit met de Brusselse en Waalse contactopsporing
Ook voor jou de raad om je mondmasker af te zetten, misschien krijg je dan wat meer zuurstof om mijn antwoord te kunnen lezen en te begrijpen.. :mrgreen:
Ice

22 jul 2020, 12:09

Een avondje op restaurant, naar de cinema of naar een zomerbar, is straks wellicht niet meer mogelijk zonder al je gegevens achter te laten.
Karine Moykens, de voorzitter van het interfederaal comité Testing & Tracing, wil die zogenaamde aanwezigheidslijsten verplichten bij elk evenement. Dat schrijven de kranten van Mediahuis vandaag.
Het comité is bevoegd voor de erg belangrijke contactopsporing. Moykens vraagt aan de Nationale Veiligheidsraad, die morgen opnieuw bijeenkomt, om die zogenaamde aanwezigheidslijsten te verplichten bij elk evenement.
Tiens, er wordt gevraagd om bij evenementen aanwezigheidslijsten te verplichten en de walgelijke leugenmedia breidt er al meteen de WAARSCHUWING aan dat deze verplichting ook zal opgedrongen worden aan wie straks naar de film of zomerbar en cinema zál gaan!

Ze merken dat het volk big brother en de app onder het mom van besmetting niet slikt, dan proberen ze maar met aanwezigheidslijsten zoals op school onze privacy te schenden, onze gegevens vast te krijgen om ons doen en laten te kunnen volgen!

Onder de dekmantel van bestrijding besmettingen moet de burger gedwongen zijn privacy opgeven en zijn persoonlijke gegevens, die nochtans beschermd worden door GDPR, overal achter te laten... als hij naar de cinema, zomerbar en zelfs gaat uit eten.
Deze aanwezigheidslijsten, zoals op school, zijn beledigend en bevestigen dat burgers als scholieren behandeld worden om gehoorzaamheid af te dwingen voor het schenden van onze privacy én tegen GDPR door onze gegevens overal op straat te gooien.

Je moet volgens diezelfde GDPR zorgvuldig omgaan met je persoonlijke gegevens, niemand mag zonder jouw schriftelijke toestemming jouw gegevens verzamelen of bewaren en nu worden we verplícht gedwongen om zomaar overal aan iedereen onze gegevens vrij te geven?? 8O
Natuurlijk kan er niet gereageerd worden op dit artikel en ze weten verdomd goed waarom.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/aa ... ~aef7bc00/

Tegelijk komen ze met de verplichting van de mondmaskers ook op openbare plaatsen terwijl ze zélf toeteren dat het risico op besmetting in open lucht zogoed als núl is!
Dan is toch duidelijk dat het niet gaat om de bescherming tegen besmetting maar om politieke CONTROLE, dwáng tot gehoorzaamheid en NATUURLIJK GELD: kassa, kassa door BOETES!
Maw: dictatuur!

Een OOK hier weer insinueert de leugenpers met een HINT over wat de raad van politieke knoeiers van plan zijn, om te waarschuwen wat eraan zal komen:
Fase 5 van de versoepeling van de coronamaatregelen - die slaat op de grote evenementen en het aantal toegelaten bezoekers - komt er voorlopig niet.
Er komen wellicht ook verstrengingen, bijvoorbeeld voor het dragen van mondmaskers op openbare plaatsen.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ov ... ~a33f7928/
Ice

22 jul 2020, 12:18

Nog een bedenking:
Rioolkranten en leugenmedia blijven maar focussen op VLAANDEREN wat betreft besmettingscijfers:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/in ... ~ad71f33e/

Publiceert de media in Wallonië en brussel OOK alleen de besmettingen in hun regio's om de belgische cijfers voor besmettingen weer te geven?
Dus eigenlijk: waarom worden alléén de besmettingen in Vlaanderen weergegeven?
Horen dat niet de cijfers te zijn voor het héle land, Bélgië??
Of kennen ze die niet?
Of zijn er geen besmettingen in Wallonië en brussel? Maar dan kloppen hun gemanipuleerde, stijgende cijfers misschien weer niet? :mrgreen:
Toch merkwaardig dat telkens alleen vlaanderen wordt geviseerd, zijn we dan toch al onafhankelijk? bdw? :twisted:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 jul 2020, 22:39

Ice schreef:
22 jul 2020, 09:47
E.T. schreef:
21 jul 2020, 12:12
Vroeg mij af hoe het zit met de Brusselse en Waalse contactopsporing?
Die is er niet, net zoals er ook geen flitspalen staan.
Is niet echt moeilijk om te lezen en te begrijpen dat je er maar een slag naar slaat.
Er staan wel flitspalen in de Walen en is er een interfederaal comité Testing & Tracing
Van een onderwijzeres verwacht je iets meer, toch?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

23 jul 2020, 08:20

Wat er aan flitspalen staat in Wallonië is te verwaarlozen in vergelijking met de jungle in Vlaanderen...ge weet toch ook waarom en door wie? Of zelfs dát niet? 8O

Wie is een onderwijzeres?
En dan heb jij het over er maar een slag naar te slaan.. :roll:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 jul 2020, 11:01

Wat is het nu? Staan er flitspalen of niet? Doen ze aan contacttracing of niet?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

23 jul 2020, 17:55

Een avondje op restaurant, naar de cinema of naar een zomerbar, is straks wellicht niet meer mogelijk zonder al je gegevens achter te laten.
En de kogel is door de kerk, ook wie een pintje gaat drinken,is een bar, of een pak frit gaat eten in de frituur, moet zijn gegevens ,dus naam, gsm nr, en internet adres
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

23 jul 2020, 18:08

Een avondje op restaurant, naar de cinema of naar een zomerbar, is straks wellicht niet meer mogelijk zonder al je gegevens achter te laten.
En de kogel is door de kerk, ook wie een pintje gaat drinken,is een bar, of een pak friet gaat eten in de frituur, moet zijn gegevens ,dus naam, gsm nr, en internet adres op een briefje schrijven,in welke taal men het moet schrijven, daar hebben ze niets over gezegd, en ook mag er niet gecontroleerd worden of de gegevens juist zijn, dus ik denk dat er veel de wevers de crem, crivits, beke , van ranst en trumpen zullen gaan eten en drinken, en ook nog veel mohamed, abdul, mombasu,mobutu, kabila, en Mǎ Yún 马云of Chéng Lóng (成龙) :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

23 jul 2020, 21:51

Met het verplicht te registreren in de horeca heeft men toch iets over het hoofd gezien .Ik zoek hier geen spijkers op laag water; maar volgende gevallen hebben al plaats gehad tijdens begrafenissen en daaraan gepaarde koffietafels .

Stel, je gaat met familie en vrienden op horecabezoek om iets te vieren . Je geeft je naam en adres en ondertussen kan het goed mogelijk zijn dat de kelner deze gegevens doorspeelt naar zijn vriendje de inbreker .Je keert huiswaarts en je merkt dat je kot is leeg geroofd .

Ik herhaal, deze dingen zijn al gebeurd tijdens sterfgevallen .

De dieven en rovers wrijven zich nu al in de handen . Happy days are here again ... :roll: :roll: :roll:

werewoef
AMEN en AUM

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

23 jul 2020, 22:46

werewoef schreef:

Stel, je gaat met familie en vrienden op horecabezoek om iets te vieren . Je geeft je naam en adres en ondertussen kan het goed mogelijk zijn dat de kelner deze gegevens doorspeelt naar zijn vriendje de inbreker .Je keert huiswaarts en je merkt dat je kot is leeg geroofd .
Ik heet Jef Peuskens en woon in Lokeren maar eigenlijk heet ik Karel De Klare en woon in Knokke, en nu? 8O

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 jul 2020, 00:08

Men vraagt niet eens naar je adres in de horeca ... Een naam + gsm nummer of e-mail is meer dan voldoende 8)
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

24 jul 2020, 00:18

Goed voor de witte kassa en tegen de winkels die geen bancontact wllen hebben omdat...
Betalen met de kaart verplicht.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

24 jul 2020, 07:53

E.T. schreef:
24 jul 2020, 00:08
Men vraagt niet eens naar je adres in de horeca ... Een naam + gsm nummer of e-mail is meer dan voldoende 8)
ik heb geen mail adres, en dan?
mail adres krijgen ze niet van mij. basta. kunnen ze niet verplichten.

mijn echte naam en telf nummer krijgen ze wel.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

24 jul 2020, 10:46

Dicksy schreef:
23 jul 2020, 22:46
werewoef schreef:

Stel, je gaat met familie en vrienden op horecabezoek om iets te vieren . Je geeft je naam en adres en ondertussen kan het goed mogelijk zijn dat de kelner deze gegevens doorspeelt naar zijn vriendje de inbreker .Je keert huiswaarts en je merkt dat je kot is leeg geroofd .
Ik heet Jef Peuskens en woon in Lokeren maar eigenlijk heet ik Karel De Klare en woon in Knokke, en nu? 8O
U pleegt een inbreuk tegen de strafwet en als men U betrapt, dan wordt U vervolgd. Een voorbeeld van zielig gedrag, dat aan de basis ligt waarom het het tracing systeem faalt. Sommige mensen schijnen nooit volwassen te worden en zich als dusdanig te gedragen. Van een kind noemen wij dit een leugen, bij een volwassene heet het de corruptie/b].
Dergelijk gebrek aan verantwoordelijkheid, zal ertoe leiden dat gij Uw identiteitskaart zult moeten voorleggen, zoals in het hotelwezen verplicht wordt toegepast.
En nu maar onmiddellijk klagen dat wij afstevenen op een dictatuur.