Reservatiesysteem NMBS

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

04 aug 2020, 01:42

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nation ... ailsignout

Hoe gaat men dat doen? Terug kaartjesknippers aan de toegang tot het perron?

Wat gaat men doen in het geval dat er op het laatste moment van perron wordt veranderd, zoals het regelmatig voorkomt in Brussel Noord en Brussel Zuid, met extra treinen die voorzien zijn voor spoor XX en dan op het laatste moment naar spoor YY gaan.
Wat gaat men doen met de passagiers in de tussenliggende stations zoals Gent en Brugge?
Wat met de passagiers van een lokaal trein die overal stopt?
Hoe gaat men het regelen voor passagiers die niet naar de kust willen maar naar Gent of Brugge willen?
Of gaat men dan de extra treinen non stop naar de kust laten rijden van uit Brussel of Gent? Gaat men het reservatiesysteem toepassen alleen op de extra treinen of ook op de treinen in de normale dienstregeling?

Het moet gezegd worden dat het een chaos was maar was het niet de taak van de lokale politie van Oostende om te voorkomen dat al die mensen het station betraden?

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

04 aug 2020, 14:03

Er zijn andere landen zoals bv de UK waar een algemeen reservatiesysteem bestaat , al jaren en efficient.
je kan reserveren maar je moet niet, zonder reservatie ga je zitten op de open gebleven plaatsen.
Maar de implicatie van zo een systeem moet volgens mij geen eenvoudige zaal zijn. Alhoewel, ons net is niet zo groot en alles is van de NMBS. In de UK heb je dan nog verschillende maatschappijen en toch loopt het goed.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

04 aug 2020, 14:58

In Spanje is dat al 15 jaar in de bussen, met zetelnummer en tijdstip. Vroeger tijdstip gaat niet, je kan het evtl wel veranderen naar een nog later tijdstip dan het oorspronkelijke.
Te laat is een nieuw ticket dan.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

05 aug 2020, 17:02

Het zal zijn prijs hebben daarom nu dranghekken en aanmeldingsproces, een app en op 't plein een groot bord. https://www.standaard.be/cnt/dmf20200804_95936753
Voor dichtbij mensen maar is voor mij veel te ver .
Vroeger met een tante en haar Opel Kapitän een paar ginder geweest ook bij familie. Over die betonbaan die op en neer ging. Haaienvinnensoep was het gerecht van de streek, nu beschermd dacht ik.
Maar ze was geen zwemster, gewoon wandelen op de dijk. En leren schrijven, over de rood geschreven woorden overgaan om schoonschrift te leren. Een raar verlof.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg