Peter Vandenbempt vind het voetbal een belangrijke economische bedrijfstak

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

LievenL
Lid geworden op: 20 nov 2019, 14:21
Locatie: Server X

10 sep 2020, 15:17

Idefix schreef:
03 sep 2020, 17:11
Ik begrijp iets niet of ik ben te dom, dat kan ook, maar kan me iemand verklaren "wat de meerwaarde is " van tegen een bal stampen, op een fiets ergens rijden waar je in feite niet moet zijn, met een racket een balletje heen en weer slaan EN DAAR 10-TALLEN en soms zelfs honderden MILJOENEN VOOR BETAALD WORDT tegenover bv. de metser die uw huis bouwt, de chirurg die u een levensreddende nier overplant, een ambulancier die u reanimeert als je uit de vaart gehaald word, die het met een maandloon van 2000 Euro en voor de chirurg iets meer. Daarbij komt nog dat de eerste groep maar evenveel of zelfs minder bijdraagt dan de laatste en die groep wordt dan nog vereerd als Goden?????? ZIJN WIJ COLLECTIEF GEK???????.,,,,,,,
De meerwaarde is heel simpel uitgelegd: ze kunnen het beter dan jij en er zijn genoeg mensen die daar geld voor over hebben.
Of jij er iets aan hebt of niet kan trouwens niemand een lor schelen. 8)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

10 sep 2020, 18:24

LievenL schreef:
10 sep 2020, 15:17
Idefix schreef:
03 sep 2020, 17:11
Ik begrijp iets niet of ik ben te dom, dat kan ook, maar kan me iemand verklaren "wat de meerwaarde is" van tegen een bal stampen, op een fiets ergens rijden waar je in feite niet moet zijn, met een racket een balletje heen en weer slaan EN DAAR 10-TALLEN en soms zelfs honderden MILJOENEN VOOR BETAALD WORDT
De meerwaarde is heel simpel uitgelegd: ze kunnen het beter dan jij en er zijn genoeg mensen die daar geld voor over hebben.
Of jij er iets aan hebt of niet kan trouwens niemand een lor schelen. 8)
Larie en apekool, en alleen goed voor zetelsporters, die het NIET beter kunnen.
Er zijn een heleboel mensen die het vervelend vinden dat het nieuws begint en eindigt met sport, daarna krijgen ze sporza op hun bord, en elke dag staat er grote foto van een of andere sportlul op de voorpagina v/d krant, waardoor het echte nieuws naar de achtergrond verhuist. Meer nog, dit alles wordt hen dus door allerlei media door de strot geduwd. En erger nog, ze betalen er nog mee voor, op de koop toe! Of moeten zij dan soms het nieuws bekijken op Ketnet???

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

10 sep 2020, 21:46

Of moeten zij dan soms het nieuws bekijken op Ketnet???
:!: Het jeugdjournaal is van zeer hoge kwaliteit, een aanrader voor vele senioren :lol:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

11 sep 2020, 12:12

LievenL schreef:
10 sep 2020, 15:17
Idefix schreef:
03 sep 2020, 17:11
Ik begrijp iets niet of ik ben te dom, dat kan ook, maar kan me iemand verklaren "wat de meerwaarde is " van tegen een bal stampen, op een fiets ergens rijden waar je in feite niet moet zijn, met een racket een balletje heen en weer slaan EN DAAR 10-TALLEN en soms zelfs honderden MILJOENEN VOOR BETAALD WORDT tegenover bv. de metser die uw huis bouwt, de chirurg die u een levensreddende nier overplant, een ambulancier die u reanimeert als je uit de vaart gehaald word, die het met een maandloon van 2000 Euro en voor de chirurg iets meer. Daarbij komt nog dat de eerste groep maar evenveel of zelfs minder bijdraagt dan de laatste en die groep wordt dan nog vereerd als Goden?????? ZIJN WIJ COLLECTIEF GEK???????.,,,,,,,
De meerwaarde is heel simpel uitgelegd: ze kunnen het beter dan jij en er zijn genoeg mensen die daar geld voor over hebben.
Of jij er iets aan hebt of niet kan trouwens niemand een lor schelen. 8)
"ze kunnen het beter dan jij' Ik ben zeker dat jij bepaalde dingen beter kunt dan De Bruyne maar is dat 663.000 Euro per week waard???
Als je je geld wilt uitgeven om iemand met een fiets te zien voorbijrijden of om iemand tegen een bal te zien trappen dan is dat natuurlijk uw zaak. Ik koop voor datzelfde geld liever iets voor mijn vrouw en kinderen of voor mezelf. Maar zoals gezegd ieder zijn goesting en dat respecteer ik ook.
Anderzijds ook eens nadenken. Tenzij je zelf dakwerker bent ga ik ervan uit dat een vakman op dat gebied het "beter kan dan jij" Stel dat je een nieuw dak nodig hebt en die mand ote sdat maar vraagt u 6.500 Euro PER MINUUT om dat te leggen; Ga je dan nog zo enthousiast supporteren ?????
De zon is gratis voor iedereen

LievenL
Lid geworden op: 20 nov 2019, 14:21
Locatie: Server X

12 sep 2020, 06:08

Idefix schreef:
11 sep 2020, 12:12

"ze kunnen het beter dan jij' Ik ben zeker dat jij bepaalde dingen beter kunt dan De Bruyne maar is dat 663.000 Euro per week waard???
Als je je geld wilt uitgeven om iemand met een fiets te zien voorbijrijden of om iemand tegen een bal te zien trappen dan is dat natuurlijk uw zaak. Ik koop voor datzelfde geld liever iets voor mijn vrouw en kinderen of voor mezelf. Maar zoals gezegd ieder zijn goesting en dat respecteer ik ook.
Anderzijds ook eens nadenken. Tenzij je zelf dakwerker bent ga ik ervan uit dat een vakman op dat gebied het "beter kan dan jij" Stel dat je een nieuw dak nodig hebt en die mand ote sdat maar vraagt u 6.500 Euro PER MINUUT om dat te leggen; Ga je dan nog zo enthousiast supporteren ?????
Een dakwerker heeft hoogstens twee gezinnen als fan, het gezin wiens huis hij aan het dakdekken is en zijn eigen gezin. :lol:
Geen duizenden fans zoals Kevin De Bruyne.

Nuanceren is je sterkte niet.

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

12 sep 2020, 08:42

Door de jaren heen is er een exponentieel opbod van de financiële vergoedingen van sporters.
Honderd jaren terug waren de sportliefhebbers ook in vervoering . De Jef Mermansen en de Briek Schotten van toen Waren ook afgoden maar hun financiële verdiensten waren miniem of zelfs onbestaand.
Ze hadden misschien meer fans dan Kevin Debruyne.
Men kan zich de vraag stellen waarom het nodig is om miljarden euro’s aan sport uit te geven. Misschien eens verder kijken dan de sporters en terecht komen bij geldstromen die het daglicht niet mogen zien en eens nagaan wie allemaal mee profiteert van dat geld.
Corona heeft die zeepbellen weggeblazen. Alle mogelijke kronkels worden uitgeprobeerd om toch maar de wedstrijden te laten doorgaan. Voor de sport of voor de centen?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

12 sep 2020, 11:03

Goed tegen een balletje kunnen trappen kan heel lucratief zijn.Ik kan erover meepraten.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

12 sep 2020, 11:44

LievenL schreef:
12 sep 2020, 06:08
Idefix schreef:
11 sep 2020, 12:12

"ze kunnen het beter dan jij' Ik ben zeker dat jij bepaalde dingen beter kunt dan De Bruyne maar is dat 663.000 Euro per week waard???
Als je je geld wilt uitgeven om iemand met een fiets te zien voorbijrijden of om iemand tegen een bal te zien trappen dan is dat natuurlijk uw zaak. Ik koop voor datzelfde geld liever iets voor mijn vrouw en kinderen of voor mezelf. Maar zoals gezegd ieder zijn goesting en dat respecteer ik ook.
Anderzijds ook eens nadenken. Tenzij je zelf dakwerker bent ga ik ervan uit dat een vakman op dat gebied het "beter kan dan jij" Stel dat je een nieuw dak nodig hebt en die mand ote sdat maar vraagt u 6.500 Euro PER MINUUT om dat te leggen; Ga je dan nog zo enthousiast supporteren ?????
Een dakwerker heeft hoogstens twee gezinnen als fan, het gezin wiens huis hij aan het dakdekken is en zijn eigen gezin. :lol:
Geen duizenden fans zoals Kevin De Bruyne.

Nuanceren is je sterkte niet.
Die dakwerker heeft iets gedaan waar iemand jaren iets aan heeft. Die voetballer heeft iets gedaan waar ge efkes mogen naar kijken hebt en daar heb je achteraf niet meer aan. Die voetballer heeft onder normale omstandigheden ook maar één gezin te onderhouden. Hangt bij u de meerwaarde van een mens voor de maatschappij af van het aantal sympathisanten die staan te juichen ????
Erg.............heeeeel erg.
.
Als je "fan" bent van iemand wil dat zeggen dat ge die gast dan daarvoor moet betalen??????
Nee man, voetbal en koers is er alleen om de agressiviteit van de massamens te kanaliseren. Zolang ze dat doen denken ze niet aan de werkelijke toestand. Bewijs is er geweest met de Dode Duivels. Voorheen wilde een grote hoop Vlamingen een Vlaamse staat tot de Duivels begonnen te winnen , hoe meer ze wonnen hoe meer Vlamingen terug Belg wilden worden..... Is dat niet belachelijk???
De zon is gratis voor iedereen

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

12 sep 2020, 15:32

Voetballers uit onze tijd van een ploeg uit eerste klasse en International hield op het einde van hun carriere
een huis over dit samen met zijn loon in de privé.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

12 sep 2020, 18:53

petrol schreef:
12 sep 2020, 11:03
Goed tegen een balletje kunnen trappen kan heel lucratief zijn. Ik kan erover meepraten.
Tot kunst verheven! :D :D :D
Oh, dat balletje hé :D :D :D .
Toen ik ± 10 jaar was, was ik ook zo zot van da balletje. :oops:
En toen ik 12 was, was ik ook zo zot van ne vélo. :oops: