FACEBOOK WEERT ZWARTE PIET

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

14 aug 2020, 15:05

Geloven jullie nu echt dat de bazen van het smoelenboek gaan wakker liggen van de Belgen en Hollanders die wel van Zwarte Piet houden???


Natuurlijk zullen die bonzen van Facebook er niet van wakker liggen indien er enkele Belgische of Nederlandse deelnemers hun abonnement afzeggen. En dat er meer dan een paar procenten zijn die akkoord gaan met het verwijderen van Zwarte Piet, heeft gewoon te maken met onverschilligheid. Men redeneert dan : “Och als sommigen zich gekwetst voelen, doe het dan maar weg. Mij stoort het niet.”
En dat is nu precies wat me zorgen baart : activistische linkse groepjes vallen alle culturele en folkloristische gebruiken aan waarin ze een zweem van Westerse waarden, discriminatie of racisme vermoeden. Ze organiseren de nieuwe beeldenstorm, letterlijk (standbeelden, monumenten) en figuurlijk (folklore, films, sprookjes). De tamme Westerling, gesteund door de politiek-correcte pers en politiek, laat maar begaan omwille van de lieve vrede. Totdat we murw geslagen zijn.
We mogen, neen moeten ons dus wel laten stigmatiseren als racisten, nakomelingen van slavendrijvers of kolonisatoren maar omgekeerd moeten we zéér, zéér voorzichtig zijn om “de anderen” toch maar niet te stigmatiseren wanneer ze ons proberen te koloniseren via hun religie of hun gewelddadig optreden met explosieven en messen, wanneer ze ons met lockdowns en avondklokken opzadelen door hun onverantwoord gedrag of wanneer ze recreatieoorden en de kust op stelten zetten. Eén voorbeeld : op 31 juli lagen er in het ziekenhuis ZNA Stuivenberg (Antwerpen) 31 coronapatiënten. Eén met een Vlaamse naam, één Chinese naam en 29 Arabische namen. Nu heeft het medisch personeel aldaar zwijgplicht gekregen over het aantal moslims. (Die cijfers vernam ik van SCEPTR via ‘t Pallieterke)
Zwijgplicht dus. Ze zouden zich eens gestigmatiseerd kunnen voelen.
Maar Zwarte Piet op Facebook : dat is natuurlijk een ernstiger feit.
Dit zijn allemaal feiten waardoor ik, en wellicht vele anderen, zich OOK gekwetst kunnen voelen. Maar ja, ik ben slechts een blanke hetero en Westerling. Hoog tijd dat ik hiervoor mijn excuses aanbied.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

14 aug 2020, 15:13

Zoals ik gisteren al schreef om 16.50 uur:
Facebook is voor velen wat alcohol is voor een alcoholieker. Een alcoholieker zal ook ook niet stoppen met drinken omdat zijn pintje duurder wordt en zo zullen er niet veel smoelenboekgebruikers dit smoelenboek buiten gooien omdat suikerberg zwarte piet bant. :roll:
figaretto schreef:
activistische linkse groepjes vallen alle culturele en folkloristische gebruiken aan waarin ze een zweem van Westerse waarden, discriminatie of racisme vermoeden. Ze organiseren de nieuwe beeldenstorm, letterlijk (standbeelden, monumenten) en figuurlijk (folklore, films, sprookjes). De tamme Westerling, gesteund door de politiek-correcte pers en politiek, laat maar begaan omwille van de lieve vrede. Totdat we murw geslagen zijn.
Het zijn smerige achterbakse sujetten.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 14 aug 2020, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

LievenL
Lid geworden op: 20 nov 2019, 14:21
Locatie: Server X

14 aug 2020, 15:35

E.T. schreef:
14 aug 2020, 12:33


@Lieven, je gaat er zo maar van uit dat ALLE inwoners van België en Nederland VOOR Zwarte Piet zijn.
En dat zij allemaal gaan protesteren tegen facebook.
Mijn cijfers zijn er misschien ver naast maar wel realistischer dan denken dat iedereen denkt zo als u
@E.T. Dat heb ik dus niet geschreven, alleen dat je van verkeerde cijfers vertrekt. Domoor.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 aug 2020, 15:54

En wat gaat het volgende zijn in deze rij.
Oorlogsfilms over WOII verbieden omdat Duitse soldaten daar de Hitlergroet brengen?
Of Louis de Funes bannen met Rabbi Jacob?

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

14 aug 2020, 17:02

Breng ze niet op ideeën voorn.
Immers "ze" (de racismejagers) zien niet eens het verschil tussen DUIDELIJKE parodie zoals The Major in Fawlty Towers waar de zogenaamde racistische Major zelf te kakken wordt gezet door de scriptschrijvers en echte racistische handelingen zoals de adepten van BLM die huizen van blanken kapotslaan en plunderen of hun wagens in brand steken. Humor is die mensen totaal vreemd. Hetzelfde ziet men bij die lieve antifascisten. Het was de schrijver Hugo Claus die zich ooit liet ontvallen : "Om een antifascist te zijn moet je zelf wel een beetje fascisme in je lijf hebben." Misschien was de man wel ervaringsdeskundige.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

14 aug 2020, 17:33

Er werd (en er wordt nog altijd) in heel wat landen gegrapt over de "blanken"...
In Thailand noemt men hen o.a. "FARANG" wat verwijst naar een Guave (die vanbinnen heel WIT ziet.)
Maar in dat land zijn de inwoners van het Zuiden wat jaloers op die van het Noorden,
waar de huid wat lichter van kleur is. (In het Noorden is er - in de winter - iets minder zon - )

In België zijn er zonnebank-adepten, die graag een gebronsde huid hebben.
Alsof "er bleek uitzien" aanduidt, dat men geen vakantie had in het zonnige Zuiden.
Terwijl in de tijd van de adel die land verpachtte aan (arme) boeren,
de chique madammen een parasol boven hun gelaat hielden, om mooi bleek te blijven
en de boerenmensen van het werken op 't land, bruin kleurden van de zon

In Afrika zag ik kraampjes met allerlei crèmes om de huid te verbleken...
En dat goedje was niet altijd zo onschuldig als 't eruit zag.

In het radionieuws sprak men over "het afbeelden van zwarte medemensen met dikke lippen".
Terwijl er vrouwen zijn die botox laten inspuiten om dikke lippen te hebben...

Wat dan ook.
Mijn levenservaring is.
't Is de inhoud die telt en niet de verpakking.
En voor de "Anglofielen"...
Beauty on the outside goes :wink:
Beauty on the inside grows
8)

H.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

14 aug 2020, 18:52

En dat er nog geene eene op het idee gekomen is om de BLAUWE smurfen te bannen.... :roll:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

14 aug 2020, 22:42

Opgelet de "zwarte smurfen" werden in Amerika PAARS
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 aug 2020, 10:37

En het stopt niet.
Unilever verandert zigeunersaus in paprikasaus op Hongaarse wijze :twisted:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

16 aug 2020, 11:40

voorn schreef:
16 aug 2020, 10:37
En het stopt niet.
Unilever verandert zigeunersaus in paprikasaus op Hongaarse wijze :twisted:
Dan wordt het hoogtijd dat men het verguld standbeeld van Johan Strauss in Wenen neerhaalt. Die rakker vond er niets beters op een operette te toondichten met als titel Der Zigeunerbaron. Schande !
Zelf heb ik mijn desbetreffende elpees van dit racistisch en stigmatiserend stuk al bij het vuil gezet.

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

17 aug 2020, 07:35

Liefde voor muziek van de Raymond, racisme ten top!