Brantano

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

michiel1954
Lid geworden op: 28 jun 2009, 22:08
Locatie: Bulgarije

23 aug 2020, 21:10

Lap , verwaandheid is met een “d” . Mijn excuses voor de schrijffout . 😊

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

24 aug 2020, 07:43

Heb gisteren op tv een dame gezien die voor haar eigen 5 VIJF paar schoenen had gekocht armoe troef bij Brantano Wij noemen dat anders wij noemen dat hebzucht!

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

24 aug 2020, 08:03

dafke schreef:
Heb gisteren op tv een dame gezien die voor haar eigen 5 VIJF paar schoenen had gekocht armoe troef bij Brantano Wij noemen dat anders wij noemen dat hebzucht!
Al eens mensen gezien, zowel mannen als vrouwen, met wat die allemaal kopen als het nog maar gewoon solden zijn of als ze op een zaterdag gewoon gaan shoppen? Als mijn echtgenote gaat shoppen met vriendinnen komt die ook niet naar huis met één kleedje, één bloesje of één broek. Is dat dan ook hebzucht. 🤔
1 paar schoenen aan 100 euro of 5 verschillende paar schoenen die haar bevallen aan 100 euro........ dan is de keus toch snel gemaakt denk ik, of niet.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

24 aug 2020, 08:12

Dicksy schreef:
24 aug 2020, 08:03
dafke schreef:
Heb gisteren op tv een dame gezien die voor haar eigen 5 VIJF paar schoenen had gekocht armoe troef bij Brantano Wij noemen dat anders wij noemen dat hebzucht!
Al eens mensen gezien, zowel mannen als vrouwen, met wat die allemaal kopen als het nog maar gewoon solden zijn of als ze op een zaterdag gewoon gaan shoppen? Als mijn echtgenote gaat shoppen met vriendinnen komt die ook niet naar huis met één kleedje, één bloesje of één broek. Is dat dan ook hebzucht. 🤔
1 paar schoenen aan 100 euro of 5 verschillende paar schoenen die haar bevallen aan 100 euro........ dan is de keus toch snel gemaakt denk ik, of niet. Gaat uw vrouw daar ook uren voor aanschuiven?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

24 aug 2020, 08:28

dafke schreef:
door Dicksy » 17 minuten geleden
Al eens mensen gezien, zowel mannen als vrouwen, met wat die allemaal kopen als het nog maar gewoon solden zijn of als ze op een zaterdag gewoon gaan shoppen? Als mijn echtgenote gaat shoppen met vriendinnen komt die ook niet naar huis met één kleedje, één bloesje of één broek. Is dat dan ook hebzucht. 🤔
1 paar schoenen aan 100 euro of 5 verschillende paar schoenen die haar bevallen aan 100 euro........ dan is de keus toch snel gemaakt denk ik, of niet.
Gaat uw vrouw daar ook uren voor aanschuiven?
So What? Als zij daar goesting/plezier in heeft om dat te doen moet zij toch weten. Of moet ik haar al gaan zeggen waar ze moet gaan aanschuiven of niet en hoelang? Ik hoef dat toch niet te doen.

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

24 aug 2020, 08:31

Dus in elke vrouw schuilt een beetje Imelda Marcos.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

24 aug 2020, 08:37

Mijn vrouw kijkt ook wel als er koopjes zijn maar niet in de solden en zeker niet in Corona tijden Te veel volk in de winkel en het mooiste wat er is dat is toch weg (volgens haar want ik ken daar niets van)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

24 aug 2020, 08:49

berretz schreef:
Dus in elke vrouw schuilt een beetje Imelda Marcos.
:lol: :lol: Zoiets inderdaad, goed gezien.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

24 aug 2020, 10:56

Eigenlijk vraag ik me af, waarom mensen zich
ergeren aan de koopwoede van sommigen .
Het maakt me helemaal niets uit, als mijn buurvrouw
uren wil staan aanschuiven en eventueel honderden paar
schoenen wil kopen .
Ze doet maar... het is haar tijd en haar geld.

Als zij daar gelukkig mee is, dan heb ik een blije buurvrouw ...
meteen ook leuk voor mij :)
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

24 aug 2020, 11:25

Uw reactie, Wiana, getuigt van een verstandige filosofische kijk op de zaak.
Nu, toen ik dit item lanceerde, had ik helemaal geen gevoelens van ergernis doch eerder van verbazing. Ik vergeleek het met de hysterische aankoop van WC-papier. Toegegeven, in die vorige periode ondervond ik wel enige ergernis bij mezelf omdat ik toevallig een pak van die dingen nodig had en er geen meer vond. :wink:
Bij de massale rush naar Brantano ben ik alleen maar verbaasd, niet geërgerd.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

24 aug 2020, 11:35

figaretto schreef:
24 aug 2020, 11:25
Ik vergeleek het met de hysterische aankoop van WC-papier. Toegegeven, in die vorige periode ondervond ik wel enige ergernis bij mezelf omdat ik toevallig een pak van die dingen nodig had en er geen meer vond. :wink:
Dat was inderdaad iets helemaal anders, figaretto .
Toen heb ik me ook wel eens geërgerd, omdat er geen bakmeel meer was ...
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

24 aug 2020, 12:54

Dicksy schreef:
24 aug 2020, 08:03
dafke schreef:
Heb gisteren op tv een dame gezien die voor haar eigen 5 VIJF paar schoenen had gekocht armoe troef bij Brantano Wij noemen dat anders wij noemen dat hebzucht!
Al eens mensen gezien, zowel mannen als vrouwen, met wat die allemaal kopen als het nog maar gewoon solden zijn of als ze op een zaterdag gewoon gaan shoppen? Als mijn echtgenote gaat shoppen met vriendinnen komt die ook niet naar huis met één kleedje, één bloesje of één broek. Is dat dan ook hebzucht. 🤔
1 paar schoenen aan 100 euro of 5 verschillende paar schoenen die haar bevallen aan 100 euro........ dan is de keus toch snel gemaakt denk ik, of niet.
Ik heb het al lang begrepen. Hoe groter de mond op het forum, hoe minder gij te vertellen hebt thuis. Zijn heel conversatie thuis beperkt zich tot: Ja schat, ti's goed schat. :D :D :D :D

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

24 aug 2020, 13:06

De kannibaal schreef:
24 aug 2020, 12:54
Ik heb het al lang begrepen. Hoe groter de mond op het forum, hoe minder gij te vertellen hebt thuis. Zijn heel conversatie thuis beperkt zich tot: Ja schat, ti's goed schat. :D :D :D :D
Zijde gij over de Fred bezig ? :roll: :lol: :lol:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

24 aug 2020, 14:08

De Kannibaal schreef:
Ik heb het al lang begrepen. Hoe groter de mond op het forum, hoe minder gij te vertellen hebt thuis. Zijn heel conversatie thuis beperkt zich tot: Ja schat, ti's goed schat. :D :D :D :D
Goede middag kannibaal. Al terug van het gerechtshof? En, hoe is je zaak dit keer verlopen, weer gewonnen of was het vandaag iets minder zo te lezen aan je eerste posting vandaag? Ben jij nu echt zo een moeilijke buur dat elke conversatie met de buren via de rechtbank moet verlopen. Ligt dat nu aan hen of zou het toch niet aan u kunnen liggen? :D :D :D :D :D