Erg!

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 aug 2020, 11:41

Rusthuisbewoonster huilt omdat ze na bezoek van zoon twee weken in haar kamer moet blijven.
Zus en broer gingen in het park voor het rusthuis even wandelen en ja "dat mag niet" en onmiddellijk moet de bejaarde 2 weken in afzondering (vind dat een beter woord dan quarantaine) want dat is het toch voor die 90 jarige dame , ze zal zeker geen uitzondering zijn maar het mag toch even aandacht.
Ware het niet beter geweest van haar zoon en dochter direct te testen op Covid-19 in plaats van direkt drastisch op te treden.
Ja de rusthuizen zijn momenteel gevangenissen , genaamd "zorgcentrum", hopelijks moeten velen van ons daar niet naartoe en kan men met hulp in zijn eigen woning blijven.
De mensen in een WZC hebben minder rechten dan in een gevangenis.
Vele ouderen in een WZC hebben nog verantwoordelijkheidszin "Geef ze aub een beetje 'vrijheid'!
De WZC verdienen genoeg, dus kunnen ze investeren in middelen die ouderen beter beschermen , het gevolg zal zijn dat vele ouderen gaan wegkwijnen en sterven van verdriet en dan opgenomen worden in de sterfgevallen onderde noemer Covid-19.
Ben van nature een humorist ,maar dit moest mij toch eens van het hart
Ice

26 aug 2020, 11:58

Zoon moet moeder meteen uit dat sterfhuis halen!
De schande, de onmenselijkheid mag nu wel stoppen!
Ik ken mensen die meteen hun ouders hebben weggehaald uit rusthuizen in het begin van deze hysterie en ze hebben gelijk gehad!
Die dure 'zorgcentra' mogen voor mijn part allemaal failliet gaan doordat hun klanten allemaal vertrekken. :evil:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

26 aug 2020, 12:04

wardje schreef:
26 aug 2020, 11:41
Rusthuisbewoonster huilt omdat ze na bezoek van zoon twee weken in haar kamer moet blijven.
.....
De meeste bewoners worden besmet door het personeel, niet door de bezoekers, maar dat wil men niet geweten hebben. Als er iemand besmet geraakt steekt men de schuld op de bezoekers. Dit zijn witwaspraktijken ...

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

26 aug 2020, 12:54

Fred1950 schreef:
wardje schreef: ↑Vandaag, 11:41
Rusthuisbewoonster huilt omdat ze na bezoek van zoon twee weken in haar kamer moet blijven.
.....
De meeste bewoners worden besmet door het personeel, niet door de bezoekers, maar dat wil men niet geweten hebben. Als er iemand besmet geraakt steekt men de schuld op de bezoekers. Dit zijn witwaspraktijken ...
En hier ben ik het nu eens volmondig mee eens. Wat en met wie dat zorgpersoneel optrekt en met wie ze in contact komen/geweest zijn na hun shift van acht uren weet niemand net zo min als men weet met wie de bezoeker na zijn bezoek van 1 hr op 1.5m afstand, en andere maatregelen, in contact geweest is.
Het is daarom ook wraakroepend dat zij hun eigen niet in vraag durven stellen. Slechte reclame kunnen ze daarom best missen en geef ik ook Ice groot gelijk waar zij schrijft:
door Ice » 49 minuten geleden

Zoon moet moeder meteen uit dat sterfhuis halen!
De schande, de onmenselijkheid mag nu wel stoppen!
Ik ken mensen die meteen hun ouders hebben weggehaald uit rusthuizen in het begin van deze hysterie en ze hebben gelijk gehad!
Die dure 'zorgcentra' mogen voor mijn part allemaal failliet gaan doordat hun klanten allemaal vertrekken. :evil:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 aug 2020, 13:47

Heeft er niemand gisteren in het nieuws dat intervieuw gezien ivm rusthuizen? Kamers te over, positief want men kon kiezen in welke kamer. Niets over de ontevredenheid of de voorbije maanden. Rusthuis was toch zo positief voor iedereen. 't Was om te kotsen. Ze haalden aan dat er zo veel kamers leeg stonden. Hoe zou dat in godsnaam komen? Ja er waren wel wat overlijdens natuurlijk, maar dat mensen niet meer naar een rusthuis durven, daar durven ze uiteraard niet over reppen.
Ice

26 aug 2020, 14:12

Natuurlijk, Prima Vera...ze moeten nu toch reclame maken want hun klanten gaan lopen en ze lijden financieel verlies...eigen schuld, dikke bult...dat komt ervan om oude menskes op het einde van hun leven nog dood te pesten met onnodige isolatie, vereenzaming en te behandelen als criminelen door bezoek te blijven weigeren terwijl het onnodig is want elk contact, dus ook van verzorgend personeel, zou een risico kunnen betekenen.

En zelfs al zou familiebezoek besmetting en ziek-worden kúnnen betekenen, wat nog steeds niet kán bewezen worden door feíten, (zelfs de testen blijven twijfelachtig!) dan nog heeft elk mens het recht op zelfbeschikking om zelf te beslissen of ze dat risico willen lopen of niet!
Geen overheid heeft het recht om dat voor hen te bepalen, laat staan gedwongen op te leggen! :evil:

Aelbrecht
Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45

26 aug 2020, 19:09

Mijn moeder (82) en schoonmama (88) wonen gelukkig nog allebei zelfstandig. Moest één van hen het niet meer zelfstandig kunnen, dan nam ik ze direkt bij mij thuis op. Ik ben nu zo ingesteld maar ik geef het graag toe, heb altijd gehouden van oudere mensen.

Ik zou dat overigens ook doen zonder corona. Ik zou niet willen dat mijn moeder of schoonmoeder daar ooit hun laatste dagen moeten slijten. Ze behandelen die mensen daar ook zoals kleine kinderen. Nee, dan liever bij mij, ik zou dat direkt met liefde doen. En ja, we hebben daar al over gesproken.