covid besmetting...

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 nov 2020, 13:13

Stel je hebt die corona-app en die geeft plots een rood alarm scherm.
Wist je dat je dan zeven dagen in quarantaine moet met PCR test de zevende dag?
Welke Vlaming gaat dat doen?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

23 nov 2020, 13:25

Probeer daar maar eens een document van 100 bladzijden op door te nemen ....

Ingenieurs zijn kritische denkers , geen meelopers .....

Hallo Fred1950 :roll: Zou er één ingenieur zijn die geen smartphone bezit ?
En dat kritisch denken heb ik bij jou nog niet opgemerkt ! Hoe zou je :P :P

Spelen met smartphone ? Ah maar manneke toch, er zijn veel meer nuttige zaken dan dat, ik heb nog nooit selfies gemaakt, en een e-book van 100 blz. doornemen daar zou ik geen moeite mee hebben :lol:

Probeer maar de app te installeren op je laptop en sleur dan maar een telefoonappaaat mee als je buitengaat :roll: ........ succes ! :P :P :P

Hahaha, de Fred heeft doodsangst om besmet te geraken maar hij vertikt het om een smartphone aan te schaffen zodat hij de app mist in geval van....... oh ja, da’s waar ook, hij heeft zijn testzetjes maar die kunnen hem niet vertellen wie hem eventueel zou kunnen besmet hebben en dan is er het grote gevaar dat Fred1950 medeschuldig is aan uitbreiding van verdere besmettingen 8O
En maar zaniken op jongeren, man, man, man 8)
Jaja, ik geloof dat je geen meeloper bent, in eerste instantie omdat je het nut er niet van begrijpt en omdat je een betweter bent :D

Een laptop steek je zo maar niet in je broekzak hé of hoe groot zijn je zakken dan wel ?
Alleszins groot genoeg om er van alle bullshit uit te halen en hier als wijsheid te komen verkopen en s’anderendaags kun je ze opnieuw vullen en hier terug komen leegmaken..... :mrgreen:

Maar beter onze zakken dichthouden als Fred1950 aan het woord is :mrgreen:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

23 nov 2020, 14:40

Je thuistelefoon naar een gewone GSM laten doorzenden bestaat al 20 jaar.
Deed ik al op het werk.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

23 nov 2020, 14:50

bluevelvet schreef:
23 nov 2020, 13:25
Probeer daar maar eens een document van 100 bladzijden op door te nemen ....

Ingenieurs zijn kritische denkers , geen meelopers .....

Hallo Fred1950 :roll: Zou er één ingenieur zijn die geen smartphone bezit ?
.....
Natuurlijk , en zelfs veel. :lol: Wat kan je eigenlijk met een smartphone aanvangen wat je niet met een PC/laptop kan ? Juist ja , selfies nemen , op straat lopen te brevieren als de beste pastoor , en ... uiteraard de Corona app gebruiken. :lol: Ik heb een klassieke GSM op zak waar ik ook foto's kan mee nemen ( en zelfs korte filmkes kan opnemen ), naar de radio kan luisteren en mp3 kan afspelen. Ermee op internet gaan is ook mogelijk, maar dat kost te veel centjes aan dataverkeer, en wat ik er op kan bekijken is bullshit klein om comfortabel te kunnen lezen.

https://www.youtube.com/watch?v=pxlIE7fc-Vs

En dit hier , amuseer je rot : https://www.youtube.com/watch?v=ynvd70b-uCY

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

08 feb 2021, 18:42

Ik wil hier even terug komen op die beruchte corona-app.

Hoe deze werkt kan ik lezen op de website, dus daar heb ik geen boodschap aan om hier die linken te plaatsen.

Ben een persoon tegen gekomen die ik toch een tiental dagen, kan ook langer geweest zijn, niet meer gezien had. Het gesprek dat ik aanknoopte verliep ongeveer als volgt:

- Vraag: Awel jong, waar hebt gij gezeten?
- Antwoord: Ik ben in quarantaine geweest voor corona.
- Vraag: Zo, en waar hedde dat opgeschaard?
- Antwoord: Ik denk op den trein, met het naar het werk gaan.
- Vraag: Amai, hoe hebt ge het vastgesteld dat ge dat had?
- Antwoord: Ik heb die corona-app geïnstalleerd en heb daar een melding van gehad.
- Vraag: Allez jong, als gij daar een melding van gehad hebt moet ge toch weten waar, wanneer en met wie juist dat ge contact gehad hebt en dat opgeschaard hebt omdat ge zegt " Ik denk op den trein."

Allez, tot de volgende en soigneer u.

Wat ik echter niet lees op die website (tenzij ik erover gelezen heb) is het volgende:

- Hoe accuraat is die app. Stel ik kom in contact met een besmet persoon, beide hebben die app, staan een 25-tal minuten te kletsen, niet op de voorgeschreven afstand, enz........
Hoelang duurt het voor ik bericht krijg van die corona-app dat ik in contact geweest ben met een besmet persoon of andersom. Is dit in real-time, een dag dag later, twee dagen later, drie dagen later.......en vermeld die melding ook het tijdstip (bv. 08.20 uur/10.00uur enz.....) en datum of enkel dat men in aanraking gekomen is met.........

Zelf heb ik die app niet geïnstalleerd maar het zette mij aan tot denken door het woordje dat hij gebruikte hierboven in het rood aangehaald.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

08 feb 2021, 20:14

Dicksy schreef:
08 feb 2021, 18:42
....
- Hoe accuraat is die app. Stel ik kom in contact met .....
Overmorgen, woensdag naar Pano op VRT1 kijken, dan gaat ge het weten. :)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

08 feb 2021, 20:29

Fred1950 schreef:
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 18:42
....
- Hoe accuraat is die app. Stel ik kom in contact met .....
Overmorgen, woensdag naar Pano op VRT1 kijken, dan gaat ge het weten. :)
Kun jij even voor mij kijken want ik ben geen tv-kijker en zou zaterdagmiddag naar een (illegaal) feestje moeten. Een uitvlucht heb ik al maar nog niet het perfecte alibi mocht ik ziek worden. :lol: :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 feb 2021, 21:16

Stel ik kom in contact met een besmet persoon, beide hebben die app, staan een 25-tal minuten te kletsen, niet op de voorgeschreven afstand, enz........ Hoelang duurt het voor ik bericht krijg van die corona-app dat ik in contact geweest ben met een besmet persoon
Je zal pas een bericht krijgen (zonder nadere gegevens) als die besmet persoon a) zich heeft laten testen en b) hij positief is en c) dat zelf op zijn app aanzet.

Of je ontmoet meerdere mensen en dan heb je geen idee wie die andere is :P
Of je hebt maar één contact gehad en dan is er niks van privacy :mrgreen:

De app kan niet weten of jij besmet zou kunnen zijn, hij (da app) kan alleen aanraden om je te laten testen.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

08 feb 2021, 21:30

E.T schreef:
door Dicksy » Vandaag, 18:42
Stel ik kom in contact met een besmet persoon, beide hebben die app, staan een 25-tal minuten te kletsen, niet op de voorgeschreven afstand, enz........
Hoelang duurt het voor ik bericht krijg van die corona-app dat ik in contact geweest ben met een besmet persoon
Je zal pas een bericht krijgen (zonder nadere gegevens) als die besmet persoon a) zich heeft laten testen en b) hij positief is en c) dat zelf op zijn app aanzet.

Of je ontmoet meerdere mensen en dan heb je geen idee wie die andere is :P
Of je hebt maar één contact gehad en dan is er niks van privacy :mrgreen:

De app kan niet weten of jij besmet zou kunnen zijn, hij (da app) kan alleen aanraden om je te laten testen.
Een overbodige app dus in de zin van: Je installeert hem om te tonen hoe goed je de regels wel volgt, iedereen kan wijsmaken wat je wil 'waar je denkt besmet geraakt te kunnen' zijn om geloofwaardig over te komen, en toch aan alles je edele delen vegen.

Zalige uitvinding. :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 feb 2021, 00:24

Vind je ook niet dat we de laatste dagen nog weinig horen van die app? Zou iemand hem nog hebben aanstaan? En worden er nog meldingen rond gestuurd? Moet haast wel met dagelijks 2000 besmettingen.

Afbeelding
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

09 feb 2021, 14:19

E.T. schreef:
09 feb 2021, 00:24
Vind je ook niet dat we de laatste dagen nog weinig horen van die app? Zou iemand hem nog hebben aanstaan? En worden er nog meldingen rond gestuurd? Moet haast wel met dagelijks 2000 besmettingen.

Afbeelding
Die App werd amper geïnstalleerd, en als die er toch was, dan werd die niet gebruikt. Geld in 't water gesmeten ....

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 feb 2021, 09:59

Lap, ik denk dat ik het heb zitten met corona.
Vanmorgen de vuilzak gaan buiten zetten (vuilnisophalen) en bij het terug binnen komen zei ik tegen mijn echtgenote: "Brrr, het is koud buiten."
Bij de gedachte alleen al kreeg ik koude rillingen. :x

Wat lees ik nu:
Ook deze symptomen kunnen wijzen op coronabesmetting volgens nieuwe studie:
(Bron: KVDS 10-02-21, 15:57 Laatste update: 19:24 - HLN)

"Een Britse studie bij meer dan een miljoen mensen heeft nieuwe symptomen geïdentificeerd die kunnen wijzen op een besmetting met het coronavirus. Het gaat om koude rillingen, hoofdpijn, het verlies van de eetlust en spierpijn. Ze blijken ook leeftijdsspecifiek te zijn: zo hebben minderjarigen vaker last van hoofdpijn en mensen tussen 18 en 54 vaker van spierpijn."

Heb onmiddellijk mijn huisdokter opgebeld voor een coronatest. :roll:
Nog een aantal weken wachten en een scheet laten zal ook al een aanwijzing zijn dat men besmet kan zijn met het coronavirus.
Jongens toch, waar is de griep naar toe. Ik wil de griep.....godver............ :lol: :lol:

https://www.hln.be/wetenschap-en-planee ... ~abbb8b08/

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

11 feb 2021, 10:23

Dicksy schreef:
11 feb 2021, 09:59
...
Jongens toch, waar is de griep naar toe. Ik wil de griep.....godver............ :lol: :lol:

....
Griep ? Weet je wat ? Het zou best kunnen dat sommige griepvirus varianten door al de coronamaatregelen "uitgestorven" zijn ( dus niet meer bestaan ) ... 8)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 feb 2021, 10:38

Fred1950 schreef:
Dicksy schreef: ↑30 minuten geleden
...
Jongens toch, waar is de griep naar toe. Ik wil de griep.....godver............ :lol: :lol:
Griep ? Weet je wat ? Het zou best kunnen dat sommige griepvirus varianten door al de coronamaatregelen "uitgestorven" zijn ( dus niet meer bestaan ) ... 8)
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griep

Wat zijn de symptomen van griep?
- koude rillingen
- hoofdpijn
- heftige spierpijn en vermoeidheid
- keelpijn en droge hoest
- (hoge) koorts

Wat zegt het artikel:
nieuwe symptomen geïdentificeerd die kunnen wijzen op een besmetting met het coronavirus

- koude rillingen,
- hoofdpijn,
- het verlies van de eetlust,
- spierpijn.

Dus Fred1950: griep(varianten) uitgestorven zijn......"mijn gedacht" zou Boma zeggen en "het verlies van de eetlust,"....Als ik griep heb of een mindere dag dan heb ik zowiezo al minder eetlust.
Blijkbaar moet alles wijken voor corona.... :roll: