covid besmetting...

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

17 nov 2020, 18:39

Covid besmetting ..... Mondwater als medicijn

Nieuwe studie: “Mondwater doodt coronavirus binnen 30 seconden”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202011 ... SCsF_U7zqA

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 nov 2020, 21:40

Paul Siemons schreef:
17 nov 2020, 18:39
Covid besmetting ..... Mondwater als medicijn

Nieuwe studie: “Mondwater doodt coronavirus binnen 30 seconden”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202011 ... SCsF_U7zqA
Een jeneverke doet dat ook, en het is veel lekkerder. :D ( maar wat er in de neus steekt geraak je hiermee niet kwijt :twisted: )

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

18 nov 2020, 23:14

Ik kan het niet terugvinden anders had je een link. In zdf drehscheibe iets gezien over ouderen in verzorgingstehuis ergens (waar?-vergeten, geen Duitsland, bosrijke omgeving, positieve houding). Bij Drehscheibe van vandaag vind ik het ook niet.
De verzorgers sliepen daar om het risico minimaal te houden, doch testte iedereen daar bijna positief. En geen enkele dode. Iets zien die virologen niet, zoveel toeval kan dat niet zijn.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

19 nov 2020, 00:00

boeffer schreef:
18 nov 2020, 23:14
Ik kan het niet terugvinden anders had je een link. In zdf drehscheibe iets gezien over ouderen in verzorgingstehuis ergens (waar?-vergeten, geen Duitsland, bosrijke omgeving, positieve houding). Bij Drehscheibe van vandaag vind ik het ook niet.
De verzorgers sliepen daar om het risico minimaal te houden, doch testte iedereen daar bijna positief. En geen enkele dode. Iets zien die virologen niet, zoveel toeval kan dat niet zijn.
Het kan toeval zijn. Er zijn in onze woonzorgcentra ook mensen geweest die besmet waren die er niet van stierven en zelfs geen symptomen hadden. Alles hangt ervan af hoe gezond ze nog waren. In een bepaald woonzorgcentra bij ons is het personeel ook tijdens de maart/april piek in het rusthuis blijven slapen ( en op de grond ).

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

19 nov 2020, 16:05

Portugees Hof van Beroep vindt de PCR-tests onbetrouwbaar en heft de quarantaine op.

Iemand daar al iets over gehoord in het nieuws ? Of doet men alsof z’n neus bloedt omdat het niet in hun visie past :roll:
Volgens het vonnis van de beroepsrechter is de PCR test onbetrouwbaar en heft daarmee de quarantainemaatregelen op. Vooral belangrijk omdat de resultaten van de test worden gebruikt voor officiële beslissingen van quarantaine tot lockdowns.

De beroepsrechter verwees naar Jaafar et al (2020) om tot deze conclusie te komen.
https://academic.oup.com/cid/advance-ar ... 91/5912603

Toch een onbevooroordeelde rechter die durft tegen de stroming in te gaan, en zich baseert op een wetenschappelijke studie. Hopelijk volgen er nog :roll:

Over het vonnis kan men meer lezen, misschien niet in de reguliere persberichten, maar op zogezegde fakesites, men weet wel hé, even googlen en men komt ze wel tegen, sites die niemand leest maar curieus genoeg de ontkenners wel van de inhoud goed op de hoogte zijn. Indien het leugens zijn werpen ze het hier maar op forum, indien van niet ? Tja, dan staan ze daar hé, zoals Dicksy al opmerkte. Allez, googlen maar, zou ik zeggen :P :P :P

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 nov 2020, 16:34

bleuvelvet schreef:
Over het vonnis kan men meer lezen, misschien niet in de reguliere persberichten, maar op zogezegde fakesites, men weet wel hé, even googlen en men komt ze wel tegen, sites die niemand leest maar curieus genoeg de ontkenners wel van de inhoud goed op de hoogte zijn. Indien het leugens zijn werpen ze het hier maar op forum, indien van niet ? Tja, dan staan ze daar hé, zoals Dicksy al opmerkte. Allez, googlen maar, zou ik zeggen :P :P :P
Onze forum-factchecker zal u wel te woord staan. Geduld mijn beste. :P :P :P

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

19 nov 2020, 23:39

Neen is precies of ze allemaal kern gezond zijn in de rustoorden :evil: :evil:
Liggen ziek in hun bed en niet eten door covid19 wat ga je daar tegen doen

Afwachten is de boodschap voor de familie .

En maar klagen en zagen hier op dat forum .
Wees waakzaam over jullie gezondheid is enige wat ik daar kan op zeggen .
En volgt de raad op .

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

23 nov 2020, 09:35

De corona app "Coronalert" :D

1/ wie van jullie heeft géén smartphone ?
2/ waarom is de app niet beschikbaar op PC/laptop ( met Microsoft Windows ) ?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

23 nov 2020, 10:06

Fred1950 schreef:

De corona app "Coronalert" :D

1/ wie van jullie heeft géén smartphone ?
2/ waarom is de app niet beschikbaar op PC/laptop ( met Microsoft Windows ) ?
1/ Ik heb een smartphone (ondertussen al 5 jaar oud) maar het komt er niet op. En versleten......zal het terug een klein hebbedingetje worden voor bellen en sms'jes te sturen/ontvangen.
2/ Ook hier hetzelfde als punt 1 met dien verstande dat ik niet van plan ben, als ik buiten kom of ga wandelen met mijn hond, om ook nog eens mijn PC/laptop te gaan meesleuren. :wink:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 nov 2020, 10:30

Wat zou het nut kunnen zijn van die app op een laptop?

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

23 nov 2020, 11:18

frits1955 schreef:
23 nov 2020, 10:30
Wat zou het nut kunnen zijn van die app op een laptop?
Je beschikt over dezelfde functionaliteiten als op een smartphone zoals de meldingen die je zou krijgen als je met een besmet iemand in contact bent geweest of als je jezelf wilt laten testen ( testresultaat via "Ontvang je testresultaat" ). Per slot van rekening kan je ook Bluetooth op je laptop aanzetten voor het geval een besmet iemand in huis is geweest.

Persoonlijk vind ik een smartphone een onpraktisch speelgoedje dat ik niet hoef te hebben en er ook geen 10 Euro per maand abonnement aan wil spenderen. Als ik merk dat iemand buiten in de regen moet lopen te brevieren als de beste pastoor omdat hij binnenhuis geen bereik heeft, of dat men gans dat scherm met de vinger moet zitten te bekladden om er iets op terug te vinden en dat ook nog amper praktisch leesbaar is , ja dan sorry, niet mijn ding . :)
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 23 nov 2020, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

23 nov 2020, 11:31

Fred1950 schreef:
23 nov 2020, 09:35
De corona app "Coronalert" :D

2/ waarom is de app niet beschikbaar op PC/laptop ( met Microsoft Windows ) ?

Hahahaha........ wat een domme vraag en dan nog van een (zelfverklaarde) ingenieur :P :P :P
Moa vent toch :lol:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

23 nov 2020, 11:39

bluevelvet schreef:
23 nov 2020, 11:31
Fred1950 schreef:
23 nov 2020, 09:35
De corona app "Coronalert" :D

2/ waarom is de app niet beschikbaar op PC/laptop ( met Microsoft Windows ) ?

Hahahaha........ wat een domme vraag en dan nog van een (zelfverklaarde) ingenieur :P :P :P
Moa vent toch :lol:
Jij bent een meiske, hé. Die spelen graag met smartphones omwille van de selfies en dergelijke , dat is me al duidelijk. Probeer daar maar eens een document van 100 bladzijden op door te nemen ....

Ingenieurs zijn kritische denkers , geen meelopers met al het grut dat men ons tegenwoordig tracht aan te smeren. Het niet ter beschikking stellen van de "app" op laptop of pc is een vorm van discriminatie. Een app is trouwens niet iets specifiek voor smartphones. "App" staat voor "application" en alle programma's die op laptop werken zijn ook "applicaties".

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

23 nov 2020, 11:54

Fred1950 schreef:
frits1955 schreef: ↑Vandaag, 10:30
Wat zou het nut kunnen zijn van die app op een laptop?
Je beschikt over dezelfde functionaliteiten als op een smartphone zoals de meldingen die je zou krijgen als je met een besmet iemand in contact bent geweest of als je jezelf wilt laten testen ( testresultaat via "Ontvang je testresultaat" ). Per slot van rekening kan je ook Bluetooth op je laptop aanzetten voor het geval een besmet iemand in huis is geweest.
Ik dacht toch dat u voorstander was van een complete lockdown, dus geen bubbels e.d., naar chinees model. Wat u hier eigenlijk neerpent is toch volgens mij volledig in tegenspraak is met hetgeen u altijd hebt verkondigt inzake het indijken van het virus.
Ik bedoel dat het er op neerkomt dat u een vals gevoel van veiligheid creëert, weg bubbels, deuren open voor iedereen e.d. meer....of vergis ik mij? :roll:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

23 nov 2020, 12:05

Dicksy schreef:
23 nov 2020, 11:54
Fred1950 schreef:
frits1955 schreef: ↑Vandaag, 10:30
Wat zou het nut kunnen zijn van die app op een laptop?
Je beschikt over dezelfde functionaliteiten als op een smartphone zoals de meldingen die je zou krijgen als je met een besmet iemand in contact bent geweest of als je jezelf wilt laten testen ( testresultaat via "Ontvang je testresultaat" ). Per slot van rekening kan je ook Bluetooth op je laptop aanzetten voor het geval een besmet iemand in huis is geweest.
Ik dacht toch dat u voorstander was van een complete lockdown, dus geen bubbels e.d., naar chinees model. Wat u hier eigenlijk neerpent is toch volgens mij volledig in tegenspraak is met hetgeen u altijd hebt verkondigt inzake het indijken van het virus.
Uiteraard, maar heb je een andere keuze dan met die te complexe foefels te moet werken ? In China heeft met terug ( voor de 3de keer al sinds maart/april ) 3 miljoen mensen laten testen voor terug een paar honderd gedetecteerde besmettingen.
Ik bedoel dat het er op neerkomt dat u een vals gevoel van veiligheid creëert, weg bubbels, deuren open voor iedereen e.d. meer....of vergis ik mij? :roll:
Het creëert vooral een gevoel van "ik zal wel verwittigd worden als er iets mis is" , en dat is inderdaad een vals gevoel van veiligheid. Het houdt de verspreiding van het virus alleszins niet tegen, integendeel, men gaat zich slordiger en luier tegenover de maatregelen gedragen.