Opsporing "weggelopen" jongen.

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

20 sep 2020, 18:58

Hopelijk gaan ze die zijn ouders ook oppakken wegens het achterhouden van informatie en hen ten minste de kosten gemaakt voor het zoeken naar hun kind laten terugbetalen!!
Ze wisten zo goed als zeker waar hij zat !!

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

20 sep 2020, 19:23

Paul Siemons schreef:
20 sep 2020, 18:58
Hopelijk gaan ze die zijn ouders ook oppakken wegens het achterhouden van informatie en hen ten minste de kosten gemaakt voor het zoeken naar hun kind laten terugbetalen!!
Ze wisten zo goed als zeker waar hij zat !!

Bovendien is dat die zovele vrijwilligers ook wat voor de gek houden !
En dan vragen we ons af, waarom zovelen asociaal worden !
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

20 sep 2020, 20:18

Wiana schreef:
20 sep 2020, 19:23

Bovendien is dat die zovele vrijwilligers ook wat voor de gek houden !
En dan vragen we ons af, waarom zovelen asociaal worden ![/color]
Die worden asociaal genoemd. Die zijn dat niet.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

20 sep 2020, 20:27

figaretto schreef:
20 sep 2020, 20:18
Wiana schreef:
20 sep 2020, 19:23

Bovendien is dat die zovele vrijwilligers ook wat voor de gek houden !
En dan vragen we ons af, waarom zovelen asociaal worden ![/color]
Die worden asociaal genoemd. Die zijn dat niet.
Juist, figaretto , je bent sociaal, of je bent het niet .
Maar door dergelijke slechte ervaringen kan je je wel asociaal beginnen gedragen.
(ontgoocheling, voelen dat je goedheid misbruikt wordt enz.) Ik bedoel de vrijwilligers dus hé.
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

20 sep 2020, 22:25

Kan mij iemand vertellen waarom de foto's van die wegloper van de ene op de andere dag zijn "gecensureerd"?
Links is die van Child Focus waarin hij met alle gegevens word vermeld inclusie voor-achternaam ... nu dat hij is "teruggevonden" wordt enkel de voornaam nog gebruikt alsook is zijn beeltenis onherkenbaar gemaakt (rechterfoto)

Afbeelding

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

20 sep 2020, 22:44

De rechterfoto gebruiken als opsporingsbericht is een beetje ... ... , toch?

Waarom nu geblurd? Privacy hé
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

21 sep 2020, 10:53

Uit wat ik vandaag (maandag) via de krant HLN vernam, is het zo dat de familie wel al eerder de piste van de sympathieke oom Benjamine had vermeld. Indien ik alles goed begrijp is het zo dat de politie de oom openlijk verzocht om zich als "getuige" kenbaar te maken. Hierdoor zou de kidnapper op een vals idee gebracht worden dat hij niet als "verdachte" wordt opgespoord. Nogal doorzichtig lijkt me. Het verder laten verspreiden van flyers zou dus deel hebben uitgemaakt van de "list".
Als dit allemaal waar is, dan is die oom een ferme dommerik om in zo'n doorzichtig verhaal te stappen, iets wat hij blijkbaar gedaan heeft. En de gedupeerden zijn dan de vrijwilligers die in het ootje zijn genomen, weliswaar met goede bedoelingen. Anderzijds was het voor velen onder hen wellicht een mooi excuus om eens een stapje buiten te zetten tijdens de corona-periode.
Misschien is dit ook de reden waarom de foto’s van het kind onherkenbaar zijn gemaakt. Maar waarom dan ze niet meteen verwijderen ? Op zijn computer vond de politie gegevens met contacten met oompie. Deze contacten verwijzen naar deze laatste als een geradicaliseerde moslim met een verleden in terreuraangelegenheden. Voorlopig hier weinig over vernomen op mijn smartphone bij VRT-Nieuws, Net Binnen. Misschien hebben ze daar de krant nog niet ontvangen. Ik zal eens naar het Nieuws van 13u kijken op de televisie.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

21 sep 2020, 10:59

Oei,oei figaretto, dat werpt wel een heel ander licht op de zaak ...
Dank u wel :)
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

21 sep 2020, 11:23

Die oom was zwaar geradicaliseerd ook, bewijzen zijn bij hem thuis gevonden. Ook de ouders waren hier schijnbaar van op de hoogte! Dat verhaaltje van 'flyers verspreiden' om hem te sussen daar geloof ik niet aan. Wat wel een feit is, is dat de ouders dat verzwegen hebben aan de politie én dat zij wat mij betreft ferm mogen opdraaien voor alle kosten. En gestraft worden voor het voor de zot houden van alle sympathisanten die dagen aan een stuk mee gezocht hebben. Ook stonden de ouders op scheiden, dus er was wel wat meer aan de hand dan enkel een kind van 12 dat weggelopen was. Geen enkel kind gaat 'zo maar' van huis weglopen.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

21 sep 2020, 11:54

En wij maar bezorgd zijn; bang afwachten ook ...
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

21 sep 2020, 13:47

Prima Vera schreef:
21 sep 2020, 11:23
Die oom was zwaar geradicaliseerd ook, bewijzen zijn bij hem thuis gevonden. Ook de ouders waren hier schijnbaar van op de hoogte! Dat verhaaltje van 'flyers verspreiden' om hem te sussen daar geloof ik niet aan. Wat wel een feit is, is dat de ouders dat verzwegen hebben aan de politie (....)
Dit is heel goed mogelijk Prima Vera. Lijkt me zelfs waarschijnlijk.
Alleen, wat ik hierboven schreef, betreft, zoals ik er aan toevoegde, informatie uit de krant. Kan dus onvolledig zijn.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

21 sep 2020, 19:29

Paul Siemons schreef:
20 sep 2020, 22:25
Kan mij iemand vertellen waarom de foto's van die wegloper van de ene op de andere dag zijn "gecensureerd"?
Links is die van Child Focus waarin hij met alle gegevens word vermeld inclusie voor-achternaam ... nu dat hij is "teruggevonden" wordt enkel de voornaam nog gebruikt alsook is zijn beeltenis onherkenbaar gemaakt (rechterfoto)
Afbeelding
Heeft te maken met "bescherming minderjarigen!"

H.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

21 sep 2020, 19:38

Die man is helemaal niet geradicaliseerd.
Hij was getuige in een onderzoek naar geradicaliseerden in een bepaalde moskee.
Hij zelf is niet beschuldigd.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

22 sep 2020, 18:20

Voorn : De oom zou met Ilias per fiets onderweg zijn geweest naar Frankrijk, nadat hij eerder tegen hun familie zou hebben gezegd dat hij op vakantie ging. Tot zondag gaf de man geen teken van leven en kon dus niet worden nagegaan of Ilias bij hem was. Wat de oom precies bezielde, wordt nog verder onderzocht. Het staat wel vast dat alles goed voorbereid en gepland werd, stelt het parket. De onderzoeksrechter heeft opdracht gegeven tot een psychiatrisch onderzoek van de man. Vrijdag verschijnt hij voor de raadkamer.

Dan is de vraag waarom die jongen van school houden en met de fiets naar Frankrijk dat ze dat maar eens goed uitspitten .

https://www.demorgen.be/nieuws/oom-van- ... gle.com%2F

https://sceptr.net/2020/09/ilias-werd-o ... elingsoom/

Ilias werd ontvoerd door geradicaliseerde ‘lievelingsoom’

De vermiste Ilias, de 12-jarige jongen uit Mortsel die gisteren in gezonde toestand werd teruggevonden, was ontvoerd door zijn ‘lievelingsoom’ Benjamine E.M.. Benjamine staat bij de veiligheidsdiensten bekend als geradicaliseerde moslim. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Hij zou bovendien ‘bezwarend materiaal’ naar Ilias gestuurd hebben.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

22 sep 2020, 19:40

Heel die zaak stinkt van ginder tot hier..........
De zon is gratis voor iedereen