Farma-industrie & corona-vaccin

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

21 sep 2020, 11:57

HLN: Telefoontjes en e-mails tonen hoe farma-industrie coronacrisis misbruikt: “Ze willen ons niet redden. Ze willen winst”

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~ab714de6/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

21 sep 2020, 12:10

Bigpharma
Waarom is iedereen daar nu zo verbaasd over? Natuurlijk willen die winst maken!
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

21 sep 2020, 12:22

E.T. schreef:
21 sep 2020, 12:10
Bigpharma
Waarom is iedereen daar nu zo verbaasd over? Natuurlijk willen die winst maken!
En gij helpt ze een handje door het corona bedrog in stand te houden als domoor die de leugenverhaaltjes over besmettingen blijft geloven... :P

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

21 sep 2020, 13:41

Ice schreef:
E.T. schreef: ↑Vandaag, 12:10
Bigpharma
Waarom is iedereen daar nu zo verbaasd over? Natuurlijk willen die winst maken!
En gij helpt ze een handje door het corona bedrog in stand te houden als domoor die de leugenverhaaltjes over besmettingen blijft geloven... :P
Ik dacht dat ze voor zulke personen, in dit geval voor de bigpharma, een benaming hadden. Dju........kan er nu niet opkomen hoe ze zo iemand noemen maar als het mij te binnen schiet zal ik het hier posten. :P :P
Ice

21 sep 2020, 13:54

Dicksy schreef:
21 sep 2020, 13:41
Ice schreef:
E.T. schreef: ↑Vandaag, 12:10
Bigpharma
Waarom is iedereen daar nu zo verbaasd over? Natuurlijk willen die winst maken!
En gij helpt ze een handje door het corona bedrog in stand te houden als domoor die de leugenverhaaltjes over besmettingen blijft geloven... :P
Ik dacht dat ze voor zulke personen, in dit geval voor de bigpharma, een benaming hadden. Dju........kan er nu niet opkomen hoe ze zo iemand noemen maar als het mij te binnen schiet zal ik het hier posten. :P :P
Lobbyisten of nuttige idioten? Afhankelijk van hun drijfveer: azijnpissers of angsthazen? :P

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

21 sep 2020, 14:19

Zo rechts als de pest en toch klagen dat er winst wordt gemaakt :P :P :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

21 sep 2020, 14:31

E.T. schreef:
21 sep 2020, 14:19
Zo rechts als de pest en toch klagen dat er winst wordt gemaakt :P :P :P
Wie? Gij? :twisted:
Of hang je weer te lurken aan een opiumpijp dat ge de draad weer kwijt zijt? :P

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

21 sep 2020, 17:35

Charlie Maru schreef:
21 sep 2020, 11:57
HLN: Telefoontjes en e-mails tonen hoe farma-industrie coronacrisis misbruikt: “Ze willen ons niet redden. Ze willen winst”

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~ab714de6/
Wat had je anders gedacht???????? Liefdadigheid????Is er (behalve een chirurg) die , op enkele uitzonderingen die de regel bevestigen na) al één dokter die zijn patiënt "genezen" heeft???? Zo lang mogelijk in leven houden zodat ze er zoveel en zo lang mogelijk aan verdienen....
De zon is gratis voor iedereen

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

21 sep 2020, 18:09

Idefix schreef:
21 sep 2020, 17:35
Charlie Maru schreef:
21 sep 2020, 11:57
HLN: Telefoontjes en e-mails tonen hoe farma-industrie coronacrisis misbruikt: “Ze willen ons niet redden. Ze willen winst”

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~ab714de6/
Wat had je anders gedacht???????? Liefdadigheid????Is er (behalve een chirurg) die , op enkele uitzonderingen die de regel bevestigen na) al één dokter die zijn patiënt "genezen" heeft???? Zo lang mogelijk in leven houden zodat ze er zoveel en zo lang mogelijk aan verdienen....
Kalm.....kalm....kalm joeng........
I verwijs alléén maar naar wat er in de krant verschijnt.
Dit wil nog altijd niet zeggen dat ik anders zou denken hé.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

21 sep 2020, 18:12

Ice schreef:
E.T. schreef: ↑Vandaag, 14:19
Zo rechts als de pest en toch klagen dat er winst wordt gemaakt :P :P :P
Wie? Gij? :twisted:
Of hang je weer te lurken aan een opiumpijp dat ge de draad weer kwijt zijt? :P
Hij is al langer het draadje kwijt. Te lang bij de koeling staan (hij weet wel wat ik bedoel) kan de hersenen beschadigen. :P :P :P

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

21 sep 2020, 18:22

Wat had je anders gedacht???????? Liefdadigheid????Is er (behalve een chirurg) die , op enkele uitzonderingen die de regel bevestigen na) al één dokter die zijn patiënt "genezen" heeft???? Zo lang mogelijk in leven houden zodat ze er zoveel en zo lang mogelijk aan verdienen....

"En, dokter, u hebt meneer Janssen geopereerd ? Voor wat dan ?"
"Voor vijfduizend Euro."
"Nee, maar ik bedoel : wat had hij ?"
"Hij had vijfduizend Euro."

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

21 sep 2020, 19:18

Idefix schreef:
Wat had je anders gedacht???????? Liefdadigheid????Is er (behalve een chirurg) die , op enkele uitzonderingen die de regel bevestigen na) al één dokter die zijn patiënt "genezen" heeft???? Zo lang mogelijk in leven houden zodat ze er zoveel en zo lang mogelijk aan verdienen....
Als bij ons de discussie gaat over een dokter(s) die geen patiënten meer aannemen zeg ik altijd dat het slechte dokters zijn. Waarom? Hij houdt zijn patiënten ziek opdat ze zouden blijven terug komen en dat aantal patiënten is ruim genoeg om royaal van te kunnen leven en toch nog enig privé-leven er op na te houden. Een dokter die nog patiënten aanneemt is een dokter die zijn patiënten geneest. Een genezen patiënt blijft weg, brengt geen geld in het laatje maar maakt plaats voor een andere hulpbehoevende. :roll: :wink:
Laatst gewijzigd door Dicksy op 21 sep 2020, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

21 sep 2020, 20:41

Dicksy schreef:
21 sep 2020, 19:18
Als bij ons de discussie gaat over een dokter(s) die geen patiënten meer aannemen zeg ik altijd dat het slechte dokters zijn. Waarom? Hij houdt zijn patiënten ziek opdat ze zouden blijven terug komen en dat aantal patiënten is ruim genoeg om royaal van te kunnen leven en toch nog enig privé-leven er op na te houden. Een dokter die nog patiënten aanneemt is een dokter die zijn patiënten geneest. Een genezen patiënt blijft weg, brengt geen geld in het laatje en maakt plaats voor een andere hulpbehoevende. :roll: :wink:
Zo is het......er lopen er genoeg rond die hun patienten aan het lijntje houden om hun pensioen te verzekeren.
Daarbij moet je ze 's nachts of in het weekend voor een dringend geval niet meer proberen te bereiken, je wordt naar spoed of de arts van wacht gestuurd.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

22 sep 2020, 19:50

Ik haal een echt gebeurd verhaal boven dat ik meegemaakt heb met mijn schoonvader (landbouwer) zaliger.
We schrijven 1965. ergens in de buurt van Tienen.
Op een morgen werd hij ziek wakker wat een zeldzaamheid was. Zijn eega haalde er de dokter bij en die vroeg: "En Filleke, wat mankeert er u?? Waarop Filleke laconiek antwoordde; "Zijt gij dokter of moet ik het zijn??? Als er iets mankeert aan één van mijn koeien kan dat beest dat ook niet zeggen maar toch weet de veterinair het wel;";
Spijtig dat er toen geen GSM waren want dat had een prachtige foto van een dokter met openvallende mond opgeleverd. :D :D
De zon is gratis voor iedereen

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

24 sep 2020, 16:43

HLN: Vertrekkensklare kosmonauten staan huiverachtig tegenover Russisch coronavaccin

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ve ... ~a4fe3acf/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier