nieuwe coronamaatregelen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

20 okt 2020, 10:57

Ik zie niet in welke rechter zich tegen een advies van deskundigen en de minister kan verzetten.
Hij is rechter geen dokter.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

20 okt 2020, 11:10

voorn schreef:
Ik zie niet in welke rechter zich tegen een advies van deskundigen en de minister kan verzetten.
Hij is rechter geen dokter.
En daarom zal die rechter ook oordelen of de adviezen van die deskundigen, en ons opgelegd, niet in strijd zijn met de wet. M.a.w hij oordeelt niet over die adviezen, hij oordeelt of het opleggen (verplichten) van die adviezen in strijd zijn met de Belgische wet of internationaal recht.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

20 okt 2020, 12:51

Dicksy schreef:
20 okt 2020, 11:10
voorn schreef:
Ik zie niet in welke rechter zich tegen een advies van deskundigen en de minister kan verzetten.
Hij is rechter geen dokter.
En daarom zal die rechter ook oordelen of de adviezen van die deskundigen, en ons opgelegd, niet in strijd zijn met de wet. M.a.w hij oordeelt niet over die adviezen, hij oordeelt of het opleggen (verplichten) van die adviezen in strijd zijn met de Belgische wet of internationaal recht.
Rechter Berlijn veegt verplichte sluitingstijd van elf cafés van tafel
De rechter oordeelde dat het juridisch niet te onderbouwen is dat de vroegere sluitingstijd een bijdrage levert aan de bestrijding van het coronavirus. https://www.missethoreca.nl/cafe/nieuws ... -101341329

De rechter beoordeelde niet de adviezen van deskundigen maar beoordeelde de maatregelen opgelegd door de overheid. Het waren deze maatregelen die de horeca uitbaters aanklaagden.

De zaak van zestig horecaondernemers is deze morgen in de rechtbank Den Haag behandeld. De rechter doet vanmiddag al uitspraak.
Ook na de sluiting van de horeca zal corona er nog steeds zijn. Wat wel zou verdwijnen is een groot deel van de mooie horecabedrijven die ons land rijk is’, zei advocaat Simon van Zijll.
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 20 okt 2020, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

20 okt 2020, 12:58

Sluitingsuren, avondklok en zo moeten proportioneel zijn t.o.v. het doel dat men wil bereiken.
Ook de vraag wie zulke maatregelen mag uitvaardigen komen voor de rechter.
Maar waarschijnlijk is Corona dan al wat voorbij :D
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

20 okt 2020, 13:15

voorn schreef:
20 okt 2020, 10:57
Ik zie niet in welke rechter zich tegen een advies van deskundigen en de minister kan verzetten.
Hij is rechter geen dokter.

Ja, en den deze is wel dokter?????? en die gaat ons eens vertellen wat we moeten doen ..... hij heeft zijn masker nog niet eens goed op!!!!!!!!

Afbeelding

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

20 okt 2020, 14:12

miel schreef:
19 okt 2020, 20:21
Jan Jambon is ook tegen de sluiting van de horeca.
Wie is er dan wel voor?
Vandenbroucke en De Croo. Die vinden dat er veel te veel horeca is in België. Dat hoorde ik De Croo tenminste zeggen op het nieuws.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

20 okt 2020, 14:19

MyriamC schreef:
20 okt 2020, 14:12
miel schreef:
19 okt 2020, 20:21
Jan Jambon is ook tegen de sluiting van de horeca.
Wie is er dan wel voor?
Vandenbroucke en De Croo. Die vinden dat er veel te veel horeca is in België. Dat hoorde ik De Croo tenminste zeggen op het nieuws.
Ergens kan ik De Croo daarin wel gelijk geven .... Ik zou er in kunnen komen moest de horeca iets "exporteren" naar het buitenland. Daar wordt het land rijker van, zoniet is het als een slang die haar eigen staart op eet ( en dus steeds maar korter wordt :lol: ).

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

20 okt 2020, 14:49

Fred1950 schreef:
20 okt 2020, 14:19
Ergens kan ik De Croo daarin wel gelijk geven .... Ik zou er in kunnen komen moest de horeca iets "exporteren" naar het buitenland. Daar wordt het land rijker van, zoniet is het als een slang die haar eigen staart op eet ( en dus steeds maar korter wordt :lol: ).
Dan kan je evengoed de begrafenisondernemingen ook sluiten hé Fred.....die exporteren ook niets en het land wordt er ook niet rijker van. Tenzij men daar in Brussel misschien zit te wachten op uw erfenis..... :roll:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

20 okt 2020, 15:15

Charlie Maru schreef:
20 okt 2020, 14:49
Fred1950 schreef:
20 okt 2020, 14:19
Ergens kan ik De Croo daarin wel gelijk geven .... Ik zou er in kunnen komen moest de horeca iets "exporteren" naar het buitenland. Daar wordt het land rijker van, zoniet is het als een slang die haar eigen staart op eet ( en dus steeds maar korter wordt :lol: ).
Dan kan je evengoed de begrafenisondernemingen ook sluiten hé Fred.....die exporteren ook niets en het land wordt er ook niet rijker van. Tenzij men daar in Brussel misschien zit te wachten op uw erfenis..... :roll:
Afval kan men recycleren en exporteren .... dat deden onze Nazionalistische "vrienden" uit Antwerpen destijds ook al naar het oosten .... :oops:

------- "Wear a mask or go to jail" ----- anno 1918


download.jpg
download.jpg (27.63 KiB) 655 keer bekeken
Ice

20 okt 2020, 15:21

Charlie Maru schreef:
20 okt 2020, 14:49
Dan kan je evengoed de begrafenisondernemingen ook sluiten hé Fred.....die exporteren ook niets en het land wordt er ook niet rijker van. Tenzij men daar in Brussel misschien zit te wachten op uw erfenis..... :roll:
Daar maken ze zelfs op tv reclame voor om oudjes te overhalen hun erfenissen te schenken voor zwarte baby's om hen 'een toekomst' te geven... :roll:

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

20 okt 2020, 15:23

Beweren dat horeca niet nodig zijn omdat het land er niet rijker van wordt :roll:
Betalen zij geen belastingen, BTW, of dragen zij niet toe voor sociale zekerheid, nemen zij geen personeel in dienst, moeten zij niet extra betalen om terrassen te mogen zetten in de zomer, ..... om nog maar te zwijgen over de leveranciers die op hun beurt aan café ‘s verdienen..... ... Fred1950 zal nog eens iets zeggen sé :roll:
Die begrijpt soms niet wat hij allemaal uitkraamt :mrgreen:
Die denkt omdat hij misschien niet op café gaat dat ze niet moeten bestaan.
Op café gaan is van sociaal belang. Een beetje psychologie is precies niet aan hem gelegen :|
Ik zou er in kunnen komen moest de horeca iets "exporteren" naar het buitenland. Daar wordt het land rijker van

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

20 okt 2020, 15:30

bluevelvet schreef:
20 okt 2020, 15:23
Beweren dat horeca niet nodig zijn omdat het land er niet rijker van wordt :roll:
Betalen zij geen belastingen, BTW, of dragen zij niet toe voor sociale zekerheid, nemen zij geen personeel in dienst, moeten zij niet extra betalen om terrassen te mogen zetten in de zomer, ..... om nog maar te zwijgen over de leveranciers die op hun beurt aan café ‘s verdienen..... ... Fred1950 zal nog eens iets zeggen sé :roll:
Die begrijpt soms niet wat hij allemaal uitkraamt :mrgreen:
Die denkt omdat hij misschien niet op café gaat dat ze niet moeten bestaan.
Op café gaan is van sociaal belang. Een beetje psychologie is precies niet aan hem gelegen :|
Dat is allemaal geld dat binnenin het land blijft circuleren, het is geen "geïmporteerd" geld, en dus wordt het land op zich er niet rijker van.

Psychologie is voor "doetjes" :twisted: :mrgreen: , vraag maar eens aan je overgrootvader hoe hij "psychologisch" met een lap rond zijn oren werd geholpen. :lol:


Nog een prentje uit 1918 ...

EPIDEMIC PUTS BAN ON ALL PUBLIC ASSEMBLIES ... of vrij vertaald : ALLES POTDICHT



Seattle-Times-10-4-1918-e1586921451906-487x393.jpg
Seattle-Times-10-4-1918-e1586921451906-487x393.jpg (76.48 KiB) 638 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 20 okt 2020, 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Ice

20 okt 2020, 15:40

bluevelvet schreef:
20 okt 2020, 15:23
Beweren dat horeca niet nodig zijn omdat het land er niet rijker van wordt :roll:
Betalen zij geen belastingen, BTW, of dragen zij niet toe voor sociale zekerheid, nemen zij geen personeel in dienst, moeten zij niet extra betalen om terrassen te mogen zetten in de zomer, ..... om nog maar te zwijgen over de leveranciers die op hun beurt aan café ‘s verdienen..... ... Fred1950 zal nog eens iets zeggen sé :roll:
Die begrijpt soms niet wat hij allemaal uitkraamt :mrgreen:
Die denkt omdat hij misschien niet op café gaat dat ze niet moeten bestaan.
Op café gaan is van sociaal belang. Een beetje psychologie is precies niet aan hem gelegen :|
Ik zou er in kunnen komen moest de horeca iets "exporteren" naar het buitenland. Daar wordt het land rijker van
Voor fred kan de welvaart van een land blijkbaar enkel van "geïmporteerd" geld komen, daarom zijn alle ontwikkelingslanden ook zo rijk en welvarend... :P :P :P

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

20 okt 2020, 15:55

Ice schreef:
20 okt 2020, 15:40
....
Voor fred kan de welvaart van een land blijkbaar enkel van "geïmporteerd" geld komen, daarom zijn alle ontwikkelingslanden ook zo rijk en welvarend... :P :P :P
Is China nu nog een ontwikkelingsland ?

.... en als ge naar het buitenland op vakantie gaat, "exporteert" ge geld en wordt het eigen land er armer door.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

20 okt 2020, 17:49

Fred1950 schreef:
20 okt 2020, 15:55
Ice schreef:
20 okt 2020, 15:40
....
Voor fred kan de welvaart van een land blijkbaar enkel van "geïmporteerd" geld komen, daarom zijn alle ontwikkelingslanden ook zo rijk en welvarend... :P :P :P
Is China nu nog een ontwikkelingsland ?

.... en als ge naar het buitenland op vakantie gaat, "exporteert" ge geld en wordt het eigen land er armer door.
Jaja, we verliezen ook véél véél geld, omdat de Chinezen niet meer naar ons landje komen :P
Toerisme ? Luchtvaart ? In een dipje :roll:

En onze export naar China, hoe is het daar mee gesteld 8O
😀😀