Coronalert app

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

16 okt 2020, 01:32

Vermits het niet past om postings over corona-app te blijven plaatsen in het topic Coronavirus, is het beter zoals Ice al suggereerde een topic apart te openen.

Daarom Ice, heb mijn antwoord hier geplaatst op jouw posting
Ice schreef:
15 okt 2020, 12:44
bluevelvet schreef:
14 okt 2020, 21:28
Fred1950 schreef:
14 okt 2020, 21:05
Met het gegeven dat je een SIM kaart zomaar in een ander toestel kan stoppen, kan je ferme vuile dingen doen en iemand zwaar gaan kl*ten. Ik ga hier niet verder op in.
Tsjonge, tsjonge...... :roll: nog altijd niets begrepen 😧 Ik geef het op 🤨
Oei, bluevelvet, tis nog erger dan we dachten....den ingenieur wist blijkbaar niet eens dat je een sim kaart zomaar in een ander toestel kon stoppen..... :P

Bottom line, mensen: als jullie niet onwetend wensen getraceerd te worden via je smartphone, ga dan over op vliegtuigmodus en download, installeer of activeer zéker geen app onder het valse voorwendsel om besmettingscontacten voor corona op te sporen.
Zet locatie en gps altijd uit en activeer enkel als je het gebruikt.
Deactiveer de blootstellingsmeldingen voor covid-19 die google ongevraagd door onze strot duwt - zorg en verifieer na elke update dat dat steeds UIT blijft staan!

Bluevelvet: arrogantie dekt de lading al heel lang niet meer wat zelfverklaarde ingenieur fred betreft, hij zinkt steeds dieper in zijn zelfgegraven put bij elke reactie.... :P
Ice, Ik denk dat Fred1950 den ingenieur, geen smartphone heeft omdat hij er niet kan mee werken 😀
Pas op hé, de mogelijkheden veranderen zodanig snel, dat er velen niet kunnen volgen, je moet bijna technisch geschoold zijn om al die nieuwe vaardigheden onder de knoet te krijgen. Maar voor een ingenieur is dat vanzelfsprekend geen probleem :mrgreen:

Ook in Nederland wordt opgeroepen om de corona app niet te downloaden. Mensen hebben er geen vertrouwen in. Gelukkig is het (nog) niet verplicht !
Iemand aan wie men signaleert door middel van zijn Gsm, dat hij/zij in nauw contact geweest is met een besmette persoon, kan denken dat hij/zij al besmet is, (misschien onterecht) moet sowieso in quarantaine, en moet zich laten testen. Ondertussen kan die nieuwe “besmette” ook al anderen “besmet” hebben, die anderen krijgen op hun beurt de mededeling dat zij besmet zijn en zijn of haar contacten krijgen eveneens een signaal, enz...... hopelijk is het begrijpbaar wat ik schrijf :roll:
Door middel van de app kleurt je Gsm rood of groen...... Wanneer iemand heel nauw in je buurt is geweest die besmet blijkt te zijn, krijg je een rood scherm. Heb je geen risicocontacten zal je scherm groen blijven......
Krijg je een rood scherm, dan moet je goed uw hersenen doen werken, van wie komt het, en waar heb je dat contact gehad, want dat kan je niet weten, alleen de datum, heb je toevallig met veel (onbekende) mensen in contact geweest die dag (winkels, markt, trein.... ) tja begin maar hé :roll:
Hebben jouw contacten de app niet geïnstalleerd dan weet je niet of je risico loopt of niet.
Dat is wat ik zoal begrepen heb.

Moet toch een angstaanjagend gevoel geven niet, als je op je Gsm een rood scherm krijgt ?

Er zouden al meer dan 1miljoen de app geïnstalleerd hebben.

Net zoals met vele zaken, zou men die app wel eens kunnen misbruiken 🤭

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

16 okt 2020, 07:36

Op smartphones die meer dan vijf jaar oud zijn kan je de app niet installeren , wie is er nu zo gek om een nieuwe te kopen als je oude nog goed werkt ?

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

16 okt 2020, 08:03

bluevelvet schreef:
16 okt 2020, 01:32

Moet toch een angstaanjagend gevoel geven niet, als je op je Gsm een rood scherm krijgt ?
Inderdaad !
Ik vraag me ook serieus af wat de meerwaarde van die app is :
het enige wat je weet, is dus dat je "in contact" geweest bent met een besmet persoon (wie? wanneer? waar ?...)
Niet, of je zelf al dan niet besmet bent .

Wéér een test dus; al dan niet nuttig.

Als je je ziek voelt, zal je - ook zonder die app - wel contact opnemen met je dokter toch ?
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

16 okt 2020, 09:38

wardje schreef:
Op smartphones die meer dan vijf jaar oud zijn kan je de app niet installeren , wie is er nu zo gek om een nieuwe te kopen als je oude nog goed werkt ?
Mijne smartphone zal zo'n 7 jaar oud zijn en doet het nog goed. Als dien versleten is zal het het terug een gewone ordinaire gsm worden, bellen/gebeld worden en af en toe een sms'je. Eigenlijk wil ik die prul gewoon buiten gooien, terug naar de roots. Een vaste lijn en niks meer.
Ice

16 okt 2020, 10:07

Tja, bluevelvet...dat die app al een miljoen keer gedownload ZOU zijn, is voor mij het bewijs dat dat weer misleiding en een leugen is...daar is immers niks van waar, enkel schijtlaarzen downloaden die app en die zijn fors in de minderheid, zeker na alles wat er uitkomt... :P
Zo van 'zie je wel, iedereen doet het dus kan ik niet achterblijven en zal ik ook maar....'
Bedoeling erachter: manipulatie: de groeps-kudde geest wordt gebruikt om vooral jongeren over te halen om vrijwillig die app te downloaden, weetjewel? :twisted:
Ik ben zeer achterdochtig en opmerkzaam met welke termen iets verwoordt wordt want daar kun je al van afleiden of het blaaskes zijn die ze ons wijsmaken.......er zou, mogelijk, het kan zijn, etc.....
Nog een voorbeeld: áls (?!) er een vaccin zóu zijn, dan krijgen het zorgpersoneel, artsen en verpleegsters voorrang.
Bedoeling erachter: het volk wijsmaken dat als medisch geschoolden zich laten vaccineren, dan zal het toch wel veilig en oké zijn want die zullen het toch weten? :evil:
Ze verzwijgen dat er nu reeds artsen en medisch personeel zijn die zich verzetten tegen een vaccin dat in allerijl ontwikkeld werd en zonder degelijke testing op de markt zou gebracht worden.
Door halve waarheden met insinuaties worden wij telkens misleidt, dat wordt voorgesteld als 'nieuws', als 'waarheid'....
Zoals het weerbericht:'morgen zal de zon waarschijnlijk kunnen schijnen maar het zou ook kunnen regenen', dan heb je altijd gelijk...
Er is geen griep zegt de gucht dus is alles corona...maar corona is ook een griepvirus... :roll:

En nu gaan de politieke manipulators komen met een BAROMETER, nog wel met kleurkes, zoals de kleuterkes, om willekeurig waar ze willen bepaalde doelgroepen verder te kunnen verwoesten, oa weer de horeca, die moet er volledig aan, er zijn nog niet genoeg failliet gegaan en het volk moet terug in hun kot gedwongen worden en een etentje wordt hen niet meer gegund. :evil:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 okt 2020, 10:25

bluevelvet schreef:
16 okt 2020, 01:32
.....
Zet locatie en gps altijd uit en activeer enkel als je het gebruikt.
En hebt ge dat niet van mij geleerd ? 8)
.....
. Maar voor een ingenieur is dat vanzelfsprekend geen probleem :mrgreen:

....
Uiteraard ! :lol: Maar ik vind een Smartphone onpraktisch met al dat vingergedoe en met zijn kleine letterkes. Al diegenen die ik ken gebruiken hun Smartphone het meest om ermee een reuzengroot aantal foto's te nemen van de meest onnozele dingen en dan aan iedereen te gaan tonen. Niet mijn ding .....
Ice

16 okt 2020, 10:46

bluevelvet schreef:
12 okt 2020, 17:02
Ook in Nederland wordt opgeroepen om de corona app niet te downloaden. Mensen hebben er geen vertrouwen in. Gelukkig is het (nog) niet verplicht !
Ze kunnen dat ook niet verplichten, enkel al omdat er mensen zijn die geen smartphone bezitten....of gaat de overheid iedereen een smartphone cadeau doen?
En Nederland?
Gisteravond was het onderwerp op Nieuwsuur de aanhoudende, dagelijkse demonstraties tegen de corona maatregelen in Den Haag.
Politici, parlementsleden, ambtenaren en ook journalisten/media worden belaagd, beledigd, uitgejouwd - NOS haalt zelfs alle logo's van hun wagens af want die zijn ook het mikpunt.
De sfeer is grimmig en intimiderend door het ongenoegen van de bevolking over de coronamaatregelen....tiens, hiervan hoor je niks in onze leugenpers? :twisted:

Volgens kadija arib (pvda) waren het vooral "verwarde" mensen die het door de maatregelen moeilijk hebben en hun ongenoegen komen uiten...we weten wat dat politiek schorem verstaat onder 'verwarden', meestal als er sprake is van verkrachting of moord... :roll:
Ze stak een klaagzang af over die arme parlementsleden, die zelfs niet door de voordeur maar door zijdeuren het parlement moesten verlaten, over politici zoals Geert Wilders die al jaren zware bewaking moest krijgen wegens doodsbedreigingen (ze vertelt er wel niet bij dat GW die beveiliging zelf moet betalen)....nu gebruiken ze Wilders wel maar anders wordt hij doodgezwegen en slepen zijn politieke collega's hem voor de rechter als hij zijn mond durft open te doen...
Wel, nu weet de rest van die 'verkozenen' ook eens hoe dat voelt om belaagd en bedreigd te worden? :P

Ne hoge piet van veiligheid vond het nog niet zo gevaarlijk máár: "dit soort extremisten zouden in theorie kunnen inspireren tot zwaardere zaken"
U bent dus bij deze gewaarschuwd dat elk protest tegen de staat, elk verzet tegen (wan)beleid waarmee de bevolking niet akkoord gaat, in de kiem gesmoord zal worden en neergeslagen zal worden onder het valse voorwendsel van "extremisme en terrorisme van eigen bodem."....de 'extremistische onderstroom' is er al.... :mrgreen:

Natuurlijk wordt nu die kans weer gegrepen om meteen met zware woorden als extremisten en terrorisme uit te pakken, (wel raar dat nu de term extreem-rechts ontbreekt...de zondebok bij uitstek...) die vergelijking met terrorisme wordt doelbewust en al op voorhand gemaakt om een overdreven en gewelddadig optreden met veel machtsvertoon door misschien zelfs eurogendfor (zoals in Parijs) tegen eigen bevolking te rechtvaardigen.
Je voelt dat op je sokken aankomen...

Nederlanders laten het er niet bijzitten, zij protesteren dagelijks aan hun parlement...dat hoef je van de vlaams/belgische schaapjes niet te verwachten, die laten zich gewillig naar de slachtbank leiden, ongeacht welke smoezen hen worden wijsgemaakt zoals ne BAROMETER met kleurkes.... :mrgreen:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 okt 2020, 10:59

Dicksy schreef:
16 okt 2020, 09:38
wardje schreef:
Op smartphones die meer dan vijf jaar oud zijn kan je de app niet installeren , wie is er nu zo gek om een nieuwe te kopen als je oude nog goed werkt ?
Mijne smartphone zal zo'n 7 jaar oud zijn en doet het nog goed. Als dien versleten is zal het het terug een gewone ordinaire gsm worden, bellen/gebeld worden en af en toe een sms'je. Eigenlijk wil ik die prul gewoon buiten gooien, terug naar de roots. Een vaste lijn en niks meer.
Een vaste lijn ? Ik gebruik al jaren dit :

https://ers.be/en/tecdesk_td900/

Ziet er uit als een vast toestel maar werkt al een klassieke ouderwetse GSM met SIM kaart ( dus ook met de SIM kaart van je "oude" smartphone :D ) .

Ik heb wel ook nog een oud Nokia ( 2720a-2 "Fold" ) mobieltje met eigen SIM voor onderweg en dat ook dan maar pas aangezet wordt ....

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

16 okt 2020, 12:19

Ice schreef:
16 okt 2020, 10:46
Gisteravond was het onderwerp op Nieuwsuur de aanhoudende, dagelijkse demonstraties tegen de corona maatregelen in Den Haag.
Politici, parlementsleden, ambtenaren en ook journalisten/media worden belaagd, beledigd, uitgejouwd - NOS haalt zelfs alle logo's van hun wagens af want die zijn ook het mikpunt.
De sfeer is grimmig en intimiderend door het ongenoegen van de bevolking over de coronamaatregelen....tiens, hiervan hoor je niks in onze leugenpers? :twisted:

Nederlanders laten het er niet bijzitten, zij protesteren dagelijks aan hun parlement...dat hoef je van de vlaams/belgische schaapjes niet te verwachten, die laten zich gewillig naar de slachtbank leiden, ongeacht welke smoezen hen worden wijsgemaakt zoals ne BAROMETER met kleurkes.... :mrgreen:
Inderdaad Ice, op YouTube al heel wat filmpjes gezien over manifestaties in Nederland. Ze zijn tegen de spoedwet. Er wordt harde taal gebruikt en willen zelfs de hele regering afzetten. Van een vaccinatie willen ze ook niet weten en vinden het verdacht van de sommen geld die Bill aan de universiteit van Leiden schenkt (of leent :roll: ). Hier ook, net zoals bij ons moet Bill de kassa horen rinkelen !!!

Onderstaande schreef ik op rubriek “covid besmetting” over Bill en zijn gestorte bedragen.

Toeval of niet ?
Katholieke universiteit Leuven :

Deze bedragen heb ik alvast gevonden :

Amount November 2017 : $200,000
Amount April 2018 : $100,000
Amount November 2018 : $1,878,257
Amount May 2019 : $100,000
Amount March 2020 : $713,372

Hetzelfde geldt voor de Universiteit Leiden in Nederland, ook meerdere keren bedragen ontvangen.


Maar beter Bill te vriend houden vind je ook niet :?: de kassa zou wel eens niet meer kunnen rinkelen in Leuven 8O

https://www.gatesfoundation.org/How-We- ... INV-006366



____________________________________________

Awarded Grants / Bill & Melinda Gates Foundations

Zie de zeer lange lijst met een opsomming van alle landen die duizenden $ ontvangen hebben van de foundation.

https://www.gatesfoundation.org/How-We- ... s-Database
Ice

16 okt 2020, 13:45

@bluevelvet:
AL de voorstanders van de corona maatregelen hebben belangenvermenging door gesponsord te worden, direct of indirect, door misdadiger gates.
Wees maar zeker dat er ook corruptie en smeergelden aan te pas komen, er staat teveel miljardenwinst op het spel om als hebzuchtige machtswellusteling het exclusieve patent te hebben om de hele wereldbevolking, legaal nog wel en onder het valse voorwendsel van gezondheid, te kunnen reduceren. :evil:
Eerder, jaren geleden, was er nog enige twijfel over de motieven van rijke 'filantroop' gates en zijn wereldwijde vaccinatie-programma's tot....zijn experimenten door vaccinaties en dodelijke slachtoffers ontmaskerd werden - miljoenen gesteriliseerde afrikaanse vrouwen, duizenden dode, afrikaanse polio kinderen, rechtszaken in India voor zijn experimenten op de onwetende, arme bevolking door zijn vaccinatieprogramma's....
De filantroop bleek een wolf in schaapskleren en massamoordenaar te zijn. :evil:
Waardoor hij de bijnaam 'mengele' kreeg..terecht...mengele zou jaloers geweest zijn op de wereldwijde speeltuin om ongehinderd te kunnen experimenteren... :x

Er zal geen énkele voorstander van deze corona hoax, die met maatregelen moet leiden naar een wereldwijde vaccinatie, onafhankelijk zijn van dat besloten clubje met massamoordenaar gates en je weet: voor geld danst de duivel, gewetensbezwaren van verraderlijke judassen worden gesust door zilverlingen. :evil:
Corona is een nooit gezien, levensgroot bedrog en een aanslag op de hele mensheid.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 okt 2020, 15:47

Terug naar topic

Professor Bart Preneel van de KU Leuven, de architect van de Coronalert app meent dat je beter een keer te veel dan te weinig verwittigd wordt.

Ben je verstandig en voorzichtig geweest en een mondmasker gedragen :?: kan je de melding van de app gewoon negeren. Een aantal zaken kan de app gewoonweg niet registreren, zoals zien wie er allemaal een mondmasker aan heeft ..

Wie een rood scherm krijgt en weet dat hij geen risico heeft gelopen, hoeft niets te doen.
De melding zal na een tijdje ook gewoon weer verdwijnen ...

Hopelijk de symptomen ook :mrgreen:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

16 okt 2020, 21:20

Fred1950 schreef:
16 okt 2020, 10:25
bluevelvet schreef:
16 okt 2020, 01:32
.....
Zet locatie en gps altijd uit en activeer enkel als je het gebruikt.
En hebt ge dat niet van mij geleerd ? 8)

8O Dat is geen quote van mij !!!

.....
. Maar voor een ingenieur is dat vanzelfsprekend geen probleem :mrgreen:

....
Uiteraard ! :lol: Maar ik vind een Smartphone onpraktisch met al dat vingergedoe en met zijn kleine letterkes. Al diegenen die ik ken gebruiken hun Smartphone het meest om ermee een reuzengroot aantal foto's te nemen van de meest onnozele dingen en dan aan iedereen te gaan tonen. Niet mijn ding .....
Te dikke vingers misschien 😀

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 okt 2020, 22:31

bluevelvet schreef:
16 okt 2020, 21:20
....

Te dikke vingers misschien 😀
Nee, TE VEEL vingergedoe , ik ben gewoon om ( op een andere manier :mrgreen: ) met de muis te spelen. :)

Sorry voor de foute quote, ....

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

16 okt 2020, 23:32

Tav Fred

Ik heb al jaren een telephong voor ouwe minsen .Koeienletters en cijfers, met alle toeters en bellen van noodtel toetsen . Bovendien zit er ook een ICE in waarin je al je medische gegevens kunt intoetsen .Mijn merk begint met een - D- . Probeer maar eens op een draagberry in de spoed iemand te bereiken via een tablet, surtout als je hele lijf trilt van de "" kouwe kutsen "" .... :?: :idea: :?: :idea:

werewoef
AMEN en AUM

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 okt 2020, 12:26

Anonimiteit gegarandeerd

Toch niet helemaal ... Als ik een rood scherm zou krijgen met het bericht dat ik eergisteren om een bepaald uur een risico contact zou gehad hebben, dan weet ik precies met wie en waar dat was.

De app geeft immers altijd een indicatie van het moment van de blootstelling. De melding gaat namelijk enkele dagen terug, ze zegt hoevéél risicocontacten je precies hebt gehad en op welke dag het recentste risicocontact dateert. Aldus de ontwerper prof. Preneel
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet