Oproep

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

28 nov 2020, 12:45

Ik doe een ernstige oproep aan de moderators. Er zijn hier op het nieuwsforum al meerdere draadjes over corona of gerelateerd aan het coronavirus geopend . Bepaalde mensen scheppen er een satanisch genoegen in om de meest waanzinnige en gevaarlijke nonsens te posten, gestaafd met verklaringen van niet bestaande wetenschappers,dokters of eigen fantasie. Iemand op dit forum moet toch eens gaan begrijpen dat het niet langer kan op een publiek forum. Mensen door flagrante onwaarheden bang maken voor vaccinnatie , is levensgevaarlijk. Bedenk dat dit forum vrij te bekijken is, dat er heel veel senioren deze posts lezen,die zich mogelijk laten beïnvloeden door dit soort schrijfsels, met gevolgen voor hun eigen gezondheid. Een vaccinatie zij het tegen griep, tegen tetanus, tegen corona is niet gevaarlijk zodra het door onafhankelijke experten goedgekeurd is. In een vaccin, zitten nooit levende ziektekiemen, zitten nooit gevaarlijke stoffen die de gezondheid bedreigen . You tube filmpjes, teksten van dokters die jaren oud zijn, wikipedia zijn geen betrouwbare bronnen omdat het coronavirus nog zeer jong is en er elke dag nieuwe ontdekkingen gedaan worden. Wetenschappers , dokters en farmaceutische bedrijven spenderen dagelijks lange lange uren om oplossingen te vinden . Ernstig wetenschappelijk werk wordt niet gedaan van 9 tot 5 maar vergt in de eerste plaats lange studies en dan zeer zorgvuldig onderzoek. Het wordt niet gepost op sociale media of in kranten.
DOE AUB iets aan de verspreiders van de totale nonsens die gepost worden. Het heeft niets meer te maken met vrije meningsuiting maar met om ik weet niet welke reden het verspreiden van pure onwaarheid .
Eendracht maakt macht
Ice

28 nov 2020, 13:29

Wil jij eens rap je oproep tot censuur intrekken?!
Een openbaar forum betekent dat IEDEREEN VRIJ zijn of haar MENING én KRITIEK mag kenbaar maken, OOK als die niet strookt met jouw mening!
Wat is me dat!
Wie ben jij dat GIJ meent te bepalen WAT forumbezoekers wel mogen lezen?
Overigens worden alle vrije, kritische meningen met wat volgens jou 'gevaarlijke en waanzinnige nonsens' zijn, WEL onderbouwd en gestaafd met bewezen FEITEN wat door tegenstanders geweigerd wordt om zelfs maar te lezen, laat staan een serieuze discussie over te voeren!
Als gij niet akkoord kunt gaan met andersdenkenden die ook het récht hebben om hun mening, bezorgdheden én kritiek te uiten, dan moet je hier niet komen lezen, niemand wordt gedwongen om te lezen!
En wie denk jij al helemaal te zijn dat GIJ zou kunnen bepalen wat waarheid is en wat niet?
Je zou beter eens de kritiek weerleggen met feiten en in discussie gaan maar daar waag jij je niet aan, wel komen jammeren en janken met de oproep om te censureren en andere meningen de mond te willen snoeren.

Mag ik de moderatie dringend verzoeken deze oproerkraaier te bannen wegens het flagrant schenden van de forumregels, van onze vrije meningsuiting en van het récht op kritische vraagstellingen met deze oproep tot censuur?!
Dit is overigens een oproep die volledig ingaat tegen het doel van dit forum dat nét bedoeld is om VRIJ te kunnen discussiëren. :evil:
Meredith: schaam jezelf en blijf wég bij topics over nieuws of politiek, er zijn genoeg andere discussiefora op sennet om over bloemen en bijtjes te palaveren als je geen andere meningen over corona kunt verdragen! :evil:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

28 nov 2020, 13:40

meredith schreef:
28 nov 2020, 12:45
Ik doe een ernstige oproep aan de moderators.
...
DOE AUB iets aan de verspreiders van de totale nonsens die gepost worden. Het heeft niets meer te maken met vrije meningsuiting maar met om ik weet niet welke reden het verspreiden van pure onwaarheid .
Beter is om die nonsens te weerleggen dan te verbieden. Als de "lezers" op andere sites diezelfde onzin lezen gaan ze het zonder weerwerk misschien nog geloven ook. Hier wordt er wat weerwerk geleverd, en dat is maar goed ook.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

28 nov 2020, 13:52

Fred1950 schreef:
meredith schreef: ↑59 minuten geleden
Ik doe een ernstige oproep aan de moderators.
...
DOE AUB iets aan de verspreiders van de totale nonsens die gepost worden. Het heeft niets meer te maken met vrije meningsuiting maar met om ik weet niet welke reden het verspreiden van pure onwaarheid .
Beter is om die nonsens te weerleggen dan te verbieden. Als de "lezers" op andere sites diezelfde onzin lezen gaan ze het zonder weerwerk misschien nog geloven ook. Hier wordt er wat weerwerk geleverd, en dat is maar goed ook.
Ik denk dat meredith dit bedoelt en reeds eerder werd aangehaald:
De kannibaal19 nov 2020, 14:49
Tegenargumenten???? Het lijkt eerder op de achtergelaten smeerlapperij van een sluikstorter op te kuisen
De dag dat gij iets persoonlijk weet te vertellen, dan zult gij misschien een persoonlijk antwoord krijgen. Als gij geen mondmasker wilt dragen en de reden waarom, dat is Uw persoonlijke vrijheid, maar niemand moet enige vorm van interesse tonen in Uw argumentatie, buiten de politieagent die U wil verbaliseren. Als gij U eigen wilt overtuigen, dat gij goed bezig zijt en in Uw geval, dag en nacht argumenten zoekt, die Uw waanzinnige gedachtegang bevestigen, doet wat gij niet laten kunt, maar kopieer hier geen honderden bladzijden tekst, die niemand leest. Het kan een negatieve invloed hebben op karakterloze collega's.
Natuurlijk heb ik daar op gereageerd met:
Dicksy 19 nov 2020, 15:42
Uw reactie op bleuvelvet bewijst uw gelijk. Karakterloze collega’ s reageren bij gebrek aan karakter ze te negeren.
en dat bedoelt Ice (waarschijnlijk) met haar reactie:
Als gij niet akkoord kunt gaan met andersdenkenden die ook het récht hebben om hun mening, bezorgdheden én kritiek te uiten, dan moet je hier niet komen lezen, niemand wordt gedwongen om te lezen!
Ice

28 nov 2020, 15:40

@Dicksy: inderdaad, als de ontmaskeringen over misleiding, door andere meningen aan de kaak gesteld en gestaafd met feiten, je zo stoort omdat je de staatspropaganda gelooft, dan lees je dat toch niet?
Dan ga je toch niet oproepen tot censuur?! :evil:
Ik geloof begot dat ze op sociale media nog gelijk hebben dat het bange klootjesvolk de ware toedracht niet wil weten hoe ze bedonderd worden door de coronahysterie en gerust willen gelaten worden zolang ze maar brood en spelen hebben.
Waarom zou de kritiek op het coronabeleid anders zo storen?
Mag niet iedereen geloven wat hij/zij wil? Of mag enkel de staatspropaganda nog geloofd worden?
Fred1950 schreef:
28 nov 2020, 13:40
Beter is om die nonsens te weerleggen dan te verbieden. Als de "lezers" op andere sites diezelfde onzin lezen gaan ze het zonder weerwerk misschien nog geloven ook. Hier wordt er wat weerwerk geleverd, en dat is maar goed ook.
Wéérwerk? Noem jij wat je doet wéérwerk leveren? 8O
Meningen verdraaien, mensen woorden in de mond leggen die ze niet zeggen, de forumleden persoonlijk aanvallen voor hun mening om de discussie ten gronde te ontwijken, de geloofwaardigheid van websites trachten onderuit te halen door, zonder zelfs maar kennis van de inhoud te nemen, onterecht te beschuldigen van nepnieuws, websites afschieten en hun reputatie beschadigen zodat mensen de inhoud maar niet zouden lezen omdat de inhoud niet strookt met jouw mening en zelfs vlakaf weigeren om de informatie/inhoud met bewezen feiten te lezen omdat je geen weerwerk kunt bieden en de discussie niet wil aangaan.
Zelfs flagrant informatie over ontmaskeringen door bewézen feiten blijven ontkennen en dan maar telkens zijsporen opwerpen om de aandacht af te leiden van een discussie over de vaststaande feíten.
Op de man/vrouw spelen in plaats van op de bal...dagelijks papegaaien van nepcijfertjes die de mensen zelf kunnen opzoeken maar ongevraagd al een heel jaar door de strot geduwd worden omdat mijnheer niet in discussie wil gaan wegens chronisch gebrek aan argumenten om feíten te kunnen weerleggen.
Door semantische verwarringen voorspellingen als feiten pogen voor te stellen, forumleden schofferen door in te vullen wat zij zelfs denken, zonder een discussie over het gaande onderwerp te voeren.
Gij weerlegt dus just niks want je voert ook geen discussies want daar wordt zelfs door, wat ik trollen sabotage noem, niet aan toegekomen. :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 nov 2020, 15:47

Een oproep tot censuur?
De volgende keer is er misschien iemand die jouw ideeën wil censureren, Meredith.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

28 nov 2020, 15:48

Ice schreef:
28 nov 2020, 15:40
....., de geloofwaardigheid van websites trachten onderuit te halen door, zonder zelfs maar kennis van de inhoud te nemen, .....
Dat is inderdaad de bedoeling. Ge moet er echt niet veel van te lezen om te merken dat het fantasie is ( of nepnieuws )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 28 nov 2020, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 nov 2020, 15:55

En intussen zijn in Antwerpen de charimatische Joden een eigen ****** verwijderd door moderator aan het opbouwen.
Feestje na feestje. De religie telt voor de gezondheid.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

28 nov 2020, 16:19

Wil. schreef:
28 nov 2020, 15:47
Een oproep tot censuur?
De volgende keer is er misschien iemand die jouw ideeën wil censureren, Meredith.
Neen, want binnenkort moet Meredith haar frustratie niet meer neerpennen op deze website, maar kan ze aangifte doen bij de kliklijn, die momenteel wordt opgezet door de Vlaamse Regering om de verspreiding van fake news tegen te gaan.

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

28 nov 2020, 16:31

Meridith heeft het NIET over de vrije mening. Meridith heeft het over de leugens over vaccins. Mensen die denken dat ZIJ het beter weten dan de virologen verspreiden foute informatie, zonder enige kennis.
Eerst beweren ze dat covid NIET DODELIJK is, dan beweren ze weer dat de vaccins dodelijk zijn door het inspuiten van DODELIJK covid. Ze hebben zelfs niet door dat ze zich constant tegenspreken. :D Ze beweren zelfs dat mensen sterven door een griepvaccinatie. En DIE mensen roepen het hardst dat we ons aan wetenschappelijk bewezen feiten moeten houden.
Dit is geen vrije mening, dit zijn flagrante leugens om paniek te zaaien.
Laatst gewijzigd door Seppe123 op 28 nov 2020, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

28 nov 2020, 16:39

Dicksy schreef:
28 nov 2020, 13:52
Fred1950 schreef:
meredith schreef: ↑59 minuten geleden
Ik doe een ernstige oproep aan de moderators.
...
DOE AUB iets aan de verspreiders van de totale nonsens die gepost worden. Het heeft niets meer te maken met vrije meningsuiting maar met om ik weet niet welke reden het verspreiden van pure onwaarheid .
Beter is om die nonsens te weerleggen dan te verbieden. Als de "lezers" op andere sites diezelfde onzin lezen gaan ze het zonder weerwerk misschien nog geloven ook. Hier wordt er wat weerwerk geleverd, en dat is maar goed ook.
Ik denk dat meredith dit bedoelt en reeds eerder werd aangehaald:
De kannibaal19 nov 2020, 14:49
Tegenargumenten???? Het lijkt eerder op de achtergelaten smeerlapperij van een sluikstorter op te kuisen
De dag dat gij iets persoonlijk weet te vertellen, dan zult gij misschien een persoonlijk antwoord krijgen. Als gij geen mondmasker wilt dragen en de reden waarom, dat is Uw persoonlijke vrijheid, maar niemand moet enige vorm van interesse tonen in Uw argumentatie, buiten de politieagent die U wil verbaliseren. Als gij U eigen wilt overtuigen, dat gij goed bezig zijt en in Uw geval, dag en nacht argumenten zoekt, die Uw waanzinnige gedachtegang bevestigen, doet wat gij niet laten kunt, maar kopieer hier geen honderden bladzijden tekst, die niemand leest. Het kan een negatieve invloed hebben op karakterloze collega's.
Natuurlijk heb ik daar op gereageerd met:
Dicksy 19 nov 2020, 15:42
Uw reactie op bleuvelvet bewijst uw gelijk. Karakterloze collega’ s reageren bij gebrek aan karakter ze te negeren.
en dat bedoelt Ice (waarschijnlijk) met haar reactie:
Als gij niet akkoord kunt gaan met andersdenkenden die ook het récht hebben om hun mening, bezorgdheden én kritiek te uiten, dan moet je hier niet komen lezen, niemand wordt gedwongen om te lezen!
En Dickie, werkte het orgasme bevredigend. Ik heb de indruk dat gij mij zoveel mogelijk probeert te quoten als voorspel om over een nieuw hoogtepunt te geraken. Probeer eens afwisseling te brengen in Uw quotes, want altijd hetzelfde, wordt saai, vooral als men de context niet kan vatten.
Op naar Uw volgende hoogtepunt, Dick.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 nov 2020, 16:40

Meridith heeft het NIET over de vrije mening. Meridith heeft het over de leugens over vaccins. Mensen die denken dat ZIJ het beter weten dan de virologen verspreiden foute informatie, zonder enige kennis.
Seppe, als jij dat door hebt, zouden andere mensen dat dan niet evengoed in de mot hebben? Of denk je dat die anderen niet verstandig genoeg zijn om zelf te oordelen? Voor wie of wat aanzie je de anderen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

28 nov 2020, 16:47

Heb ik ergens het woord bannen gebruikt ? Ik denk het niet. Ik vraag om er iets aan te doen bvb. door te waarschuwen voor ongecontroleerde en foute ideeën over covid en vaccinatie. En aan diegenen die hier zo hard van leer trekken, niet iedereen is zo verstandig als jullie.
Eendracht maakt macht

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

28 nov 2020, 16:54

Will, blij dat JIJ dit doorhebt, zoals velen.
Maar Meredith schrijft: Mensen door flagrante onwaarheden bang maken voor vaccinnatie , is levensgevaarlijk. Bedenk dat dit forum vrij te bekijken is, dat er heel veel senioren deze posts lezen,die zich mogelijk laten beïnvloeden door dit soort schrijfsels, met gevolgen voor hun eigen gezondheid.
Paniek zaaien is niet slim he.
Moeten we mensen die leugens verspreiden volgens u negeren? Misschien de beste aanpak, ze willen alleen aandacht.

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

28 nov 2020, 17:18

@ice waar ergens heb ik jou genoemd in mijn post ? Maar je voelt je precies wel hard aangesproken , is het omdat de waarheid kwetst ? Ter info , vrije meningsuiting en bewust foute informatie verspreiden zijn totaal verschillende dingen.En het is niet omdat je in een franse colère reageert dat ik met argumenten die er geen zijn een woord dat ik geschreven heb terugneem. Leg me liever eens deftig uit wat je beweegredenen zijn om voortdurend mensen te proberen overtuigen met jouw mening en elke andere mening als een aanval op jouw miezerige persoontje te zien.

@wil Censuur ? waar heb ik het over censuur ? censuur in de juiste betekenis van het woord is nog iets heel anders dan ingaan tegen foute informatie.

@ kannibaal Maak je geen zorgen er is geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt wat dan ook te gaan klikken bij welke kliklijn dan ook. Ik heb van nature een grondige hekel aan mensen die klikken en ik zal nooit begrijpen waarom mensen zich daartoe verlagen.
Eendracht maakt macht