vaccinatie dubbelzinnig..

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

03 dec 2020, 12:04

Kunnen gevaccineerde mensen het virus toch overbrengen en zullen ze een quarantaine moeten respecteren nadat ze een vaccindosis hebben ontvangen? Dat is de vraag.
Volgens Viroloog Steven Van Gucht zijn er nog onvoldoende gegevens over hoe goed het vaccin gaat werken.
Een aantal vaccins beschermen tegen de ziekte, MAAR we weten nog niet echt of het vaccin ons gaat beschermen tegen de besmetting. Dus ook na vaccinatie zal een mondmasker moeten gedragen worden, de vraag is hoelang?Maanden , jaren of altijd.
Dus alles valt of staat met de vraag gaat 70% van de bevolking zich laten inenten , aangezien 36% van de huisdokters er sceptisch overstaan , omdat men nog niet genoeg informatie heeft over het vaccin.
Tis een dubbeltje op zijn kant

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

03 dec 2020, 13:55

wardje schreef:
03 dec 2020, 12:04
Kunnen gevaccineerde mensen het virus toch overbrengen en zullen ze een quarantaine moeten respecteren nadat ze een vaccindosis hebben ontvangen? Dat is de vraag.
Volgens Viroloog Steven Van Gucht zijn er nog onvoldoende gegevens over hoe goed het vaccin gaat werken.
Een aantal vaccins beschermen tegen de ziekte, MAAR we weten nog niet echt of het vaccin ons gaat beschermen tegen de besmetting. Dus ook na vaccinatie zal een mondmasker moeten gedragen worden, de vraag is hoelang?Maanden , jaren of altijd.
Dus alles valt of staat met de vraag gaat 70% van de bevolking zich laten inenten , aangezien 36% van de huisdokters er sceptisch overstaan , omdat men nog niet genoeg informatie heeft over het vaccin.
Tis een dubbeltje op zijn kant
( spijtig dat ge hier een aparte topic voor opent, er zijn er al genoeg ).

De antwoorden zijn eigenlijk eenvoudig ....

Als ik gevaccineerd ben, dan .....

- Kan ik nog besmet geraken ? Ja
- Kan ik nog het virus aan iemand overdragen als ik besmet ben ? Ja, tijdens de incubatieperiode van enkele dagen.
- Kan ik er nog ziek van worden ? Nee ( tenzij misschien met heel lichte symptomen gedurende een paar dagen )
- Moet ik nog een mondmasker dragen ? Ja, omdat ik nog besmet kan geraken en hierdoor iemand die nog niet gevaccineerd ernstig ziek kan maken. Een masker dient in eerste instantie om iemand anders te beschermen.
- Moet ik dat masker altijd blijven dragen ? Nee. Van zodra er geen nieuwe besmettingen meer optreden mag men aannemen dat het virus uit de bevolking is verdwenen en kan men niet meer besmet worden en ook niet meer iemand anders besmetten.

Van Gucht haalt ook aan dat het vaccin je voor ongeveer 6 maanden tot 8 maanden zou kunnen beschermen, iets wat ik hier al een tijd geleden ook al heb geschreven. Dat is ook ongeveer de tijd dat het griepvaccin je beschermt.

Dus , met andere woorden ... ( en dit is belangrijk ) ... Als na ongeveer 6 maanden na het starten van de vaccinatie, er nog steeds honderden nieuwe besmettingen per dag optreden, heeft de vaccinatie haar doel gemist omdat de reeds gevaccineerden na die aantal maanden terug hun immuniteit zijn kwijt geraakt en opnieuw kunnen "meehelpen" om het virus te verspreiden ( en er ziek van kunnen worden ).

In theorie moet België dus in juli 2021 virusvrij zijn zoals dat nu in China het geval is , zoniet .... grote miserie. Alles zal nog steeds afhangen van het gedrag van de Belg. Maar ja ... een lakse bleekscheet is geen Chinees nietwaar
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 03 dec 2020, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

03 dec 2020, 15:26

Zal geen topic meer openen ,als er één geopend wordt heb ik al gezien dat na 5 antwoorden het onderwerp zelfs niet meer ter sprake komt , maar goed t'is wat het is.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

03 dec 2020, 15:42

Op mijn laatste betaalverzoek van de rsz stond vermeld: bij langer dan 7 dagen quarantaine heb je recht op vergoeding. Dus die weten alles eerst en jij laatst.
De UK is eerst, wellicht die in't oog houden.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

03 dec 2020, 15:42

Fred1950 schreef:
03 dec 2020, 13:55
wardje schreef:
03 dec 2020, 12:04
Kunnen gevaccineerde mensen het virus toch overbrengen en zullen ze een quarantaine moeten respecteren nadat ze een vaccindosis hebben ontvangen? Dat is de vraag.
Volgens Viroloog Steven Van Gucht zijn er nog onvoldoende gegevens over hoe goed het vaccin gaat werken.


Dus , met andere woorden ... ( en dit is belangrijk ) ... Als na ongeveer 6 maanden na het starten van de vaccinatie, er nog steeds honderden nieuwe besmettingen per dag optreden, heeft de vaccinatie haar doel gemist omdat de reeds gevaccineerden na die aantal maanden terug hun immuniteit zijn kwijt geraakt en opnieuw kunnen "meehelpen" om het virus te verspreiden ( en er ziek van kunnen worden ).

In theorie moet België dus in juli 2021 virusvrij zijn zoals dat nu in China het geval is , zoniet .... grote miserie. Alles zal nog steeds afhangen van het gedrag van de Belg. Maar ja ... een lakse bleekscheet is geen Chinees nietwaar
Met de inentingsplanning die momenteel op tafel ligt, is het dus allemaal waardeloos. In augustus zijn er nog een hele hoop niet ingeënt, die het volk dat prioritair het vaccin ontving in januari opnieuw zullen besmetten. Een vaccinatie die maar zes maanden werkt is waardeloos, tenzij men de weg opgaat van het tetanus vaccin, waar een rappel wordt gegeven, als er besmetting dreigt.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

03 dec 2020, 18:39

Hopelijk is men langer immuun dan 6 of 8 maanden, en dan is er nog een kans dat we er toch nog vanaf geraken. Zoniet moet men iedereen ( 11 miljoen 8O mensen ) op dezelfde dag inenten. Met moet dan zoiets organiseren zoals men dat op een verkiezingsdag doet. :mrgreen:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

03 dec 2020, 18:47

Fred1950 schreef:
Hopelijk is men langer immuun dan 6 of 8 maanden, en dan is er nog een kans dat we er toch nog vanaf geraken. Zoniet moet men iedereen ( 11 miljoen 8O mensen ) op dezelfde dag inenten. Met moet dan zoiets organiseren zoals men dat op een verkiezingsdag doet. :mrgreen:
Vaccinatie is niet verplicht (tot nu toe) en bij de laatste verkiezingen gingen 1.25 miljoen belgen niet kiezen. Ge gaat nog een vette kluif hebben aan uw 'verkiezingspropaganda'. :P
Ik verwacht dan meer 'niet-stemmers (thuisblijvers)'

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

03 dec 2020, 23:24

Dicksy schreef:
03 dec 2020, 18:47
Fred1950 schreef:
Hopelijk is men langer immuun dan 6 of 8 maanden, en dan is er nog een kans dat we er toch nog vanaf geraken. Zoniet moet men iedereen ( 11 miljoen 8O mensen ) op dezelfde dag inenten. Met moet dan zoiets organiseren zoals men dat op een verkiezingsdag doet. :mrgreen:
Vaccinatie is niet verplicht (tot nu toe) en bij de laatste verkiezingen gingen 1.25 miljoen belgen niet kiezen. Ge gaat nog een vette kluif hebben aan uw 'verkiezingspropaganda'. :P
Ik verwacht dan meer 'niet-stemmers (thuisblijvers)'
Als 70 % zich op één of een paar dagen laat vaccineren bereikt men in theorie groepsimmuniteit. De thuisblijvers gaan geen "bewijs van vaccinatie" krijgen, die worden dan her en der geweerd ( op festivals , in pretparken , in het buitenland , ... ).

In de UK komen ook geen honden binnen die niet tegen hondsdolheid gevaccineerd zijn, .... en dolle Belgen zijn nergens welkom. :mrgreen:

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

04 dec 2020, 08:01

Er zijn veel meer vraagtekens dan zekerheden omtrent de vaccins.
Maar toch wil de overheid uit alle macht die onbetrouwbare rommel in ons lijf spuiten.
Ze draaien daarbij hun hand niet om, voor verregaande censuur in pers en sociale media.
Integere critici en mensen die zogezegd fake news brengen, worden allemaal op één hoop geveegd en zonder pardon de mond gesnoerd.
Dit zou toch alle alarmbellen moeten doen afgaan.
Van Ranst: "ook na vaccinatie zullen we maskers moeten blijven dragen"
Vandenbroucke: "bijwerkingen van het vaccin kunnen perfect worden tegengegaan met paracetamol"
(een asprieneke, quoi)
Je moet toch echt wel gek zijn om die bende charlatans te volgen!!!
:evil:
Ondank is 's werelds loon

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

04 dec 2020, 09:23

https://www.hln.be/binnenland/wanneer-b ... ~a23374e7/


Wanneer bent u aan de beurt? Dit is onze vaccinatiestrategie
De vaccinatiestrategie voor ons land is bekend. Het toedienen van de 22,4 miljoen bestelde doses zal in drie fases verlopen. De woonzorgcentra en zorgberoepen komen eerst aan de beurt. Daarna de ruim 2 miljoen 65-plussers, en vervolgens de 45- tot 65-jarigen met onderliggende gezondheidsproblemen. De timing staat of valt met de beschikbaarheid van de vaccins, waarover nog veel onduidelijkheid bestaat. Lees hier wanneer u aan de beurt bent volgens de huidige timing.


En fred1950 zegt op paar dagen inenting . ( Eerst zien en dan pas geloven )
Willen we daar zo snel mogelijk van af geraken .
En dan nog afwachten timing en beschikbaarheid
Gaan er altijd mensen zijn die nog besmet geraken

Vaccin die maar 6 tot 8 maanden verhelpt ? wat is dan volgende

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

04 dec 2020, 10:01

gast43 schreef:
04 dec 2020, 09:23
.....
En fred1950 zegt op paar dagen inenting . ( Eerst zien en dan pas geloven )
Nu 11 miljoen Belgen inenten op een paar dagen tijd zal niet lukken omdat we over te weinig vaccins beschikken. In de praktijk kan men dat echter organiseren. Men kan verkiezingen van regeringen op één en dezelfde dag organiseren, waarom dan geen inentingen.
Vaccin die maar 6 tot 8 maanden verhelpt ? wat is dan volgende
Terug een nieuwe golf van inentingen organiseren, en er voor zorgen dan we dan WEL genoeg vaccins hebben. Dan is het ook mogelijk om die vaccinatie op één dag te organiseren en te doen doorgaan.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

04 dec 2020, 10:39

Fred1950 schreef:
04 dec 2020, 10:01
gast43 schreef:
04 dec 2020, 09:23
.....
En fred1950 zegt op paar dagen inenting . ( Eerst zien en dan pas geloven )
Nu 11 miljoen Belgen inenten op een paar dagen tijd zal niet lukken omdat we over te weinig vaccins beschikken. In de praktijk kan men dat echter organiseren. Men kan verkiezingen van regeringen op één en dezelfde dag organiseren, waarom dan geen inentingen.
Vaccin die maar 6 tot 8 maanden verhelpt ? wat is dan volgende
Terug een nieuwe golf van inentingen organiseren, en er voor zorgen dan we dan WEL genoeg vaccins hebben. Dan is het ook mogelijk om die vaccinatie op één dag te organiseren en te doen doorgaan.
Een vaccin dat maar bescherming biedt voor 6 tot 8 maanden is waardeloos. Officieel heb ik hier nog niks over gelezen van de producenten, maar als het waar is, dan is het niet meer als een noodoplossing. De vooropgestelde termijn van 6 tot 8 maanden, voldoet nauwelijks voor een seizoen griep, maar we weten nu dat Covid-19 zich niet gedraagt als een seizoen groep, maar gans het jaar door even dodelijk blijft. Indien wij Chinezen waren, zouden inentingen op 1 dag kunnen, maar met zoveel dirigenten, wordt het nooit haalbaar.
Gisteren hoorde ik op het nieuws vermelden door een nieuwe vogel, dat men een jaar vooropstelde en dat dan herhalingsinspuitingen nodig zouden zijn. Vraag is, kan men dat zomaar ongestraft kan doen en na drie jaren schieten er van de beoogde 70 % nog 30 % over.
Als het allemaal waar is, dan volgen er jaarlijkse lock-downs en zakt na een paar jaren de gemiddelde leeftijd naar 50 jaar

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

04 dec 2020, 11:12

De kannibaal schreef:
04 dec 2020, 10:39
Fred1950 schreef:
04 dec 2020, 10:01
gast43 schreef:
04 dec 2020, 09:23
.....
En fred1950 zegt op paar dagen inenting . ( Eerst zien en dan pas geloven )
Nu 11 miljoen Belgen inenten op een paar dagen tijd zal niet lukken omdat we over te weinig vaccins beschikken. In de praktijk kan men dat echter organiseren. Men kan verkiezingen van regeringen op één en dezelfde dag organiseren, waarom dan geen inentingen.
Vaccin die maar 6 tot 8 maanden verhelpt ? wat is dan volgende
Terug een nieuwe golf van inentingen organiseren, en er voor zorgen dan we dan WEL genoeg vaccins hebben. Dan is het ook mogelijk om die vaccinatie op één dag te organiseren en te doen doorgaan.
Een vaccin dat maar bescherming biedt voor 6 tot 8 maanden is waardeloos. Officieel heb ik hier nog niks over gelezen van de producenten, maar als het waar is, dan is het niet meer als een noodoplossing. De vooropgestelde termijn van 6 tot 8 maanden, voldoet nauwelijks voor een seizoen griep, maar we weten nu dat Covid-19 zich niet gedraagt als een seizoen groep, maar gans het jaar door even dodelijk blijft. Indien wij Chinezen waren, zouden inentingen op 1 dag kunnen, maar met zoveel dirigenten, wordt het nooit haalbaar.
Gisteren hoorde ik op het nieuws vermelden door een nieuwe vogel, dat men een jaar vooropstelde en dat dan herhalingsinspuitingen nodig zouden zijn. Vraag is, kan men dat zomaar ongestraft kan doen en na drie jaren schieten er van de beoogde 70 % nog 30 % over.
Als het allemaal waar is, dan volgen er jaarlijkse lock-downs en zakt na een paar jaren de gemiddelde leeftijd naar 50 jaar
Ik zie echt geen probleem om een vaccinatie op één dag te organiseren. Men kan het voor de verkiezingen doen en dan kan het ook voor vaccinaties. Je hebt maar evenveel "personeel" in een vaccinatie locatie nodig dan dat er nu zich in een stemlokaal bevindt. De plaats om te vaccineren hoeft ook niet in grote halles en dergelijke te gebeuren, gewoon op dezelfde locaties waar nu de stemlokalen zich bevinden. Men kan gepensioneerde dokters als voorzitter en verplegend personeel als bijzitters inzetten. :D , en de mensen oproepen met een "vaccinatieuitnodiging". Je krijgt dan ter plaatse een vaccinatie attest er voor in de plaats.

Enne ... opkomst is verplicht ( opkomstplicht ) :mrgreen: , je kan dan ook nog steeds de vaccinatie weigeren ... Als 70 % gevaccineerd geraakt is het doel bereikt.

Europa moet dan wel nog iets organiseren zoals de Chinezen dat doen : al wie Europa ( terug ) binnen reist gaat 14 dagen in een hotel in quarantaine en wordt nadien ook getest, ongeacht van waar die ook komt. Uiteraard moeten alle Europeanen ook op quasi hetzelfde tijdstip gevaccineerd worden en moet ieder land ermee akkoord gaan. Dat is nu een utopie, maar ik vrees dat de werkelijkheid Europa ertoe zal dwingen om dat te realiseren als we binnen een jaar of vijf nog steeds met zware uitbraken te kampen zullen hebben.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

04 dec 2020, 12:11

Fred1950 schreef:
Enne ... opkomst is verplicht ( opkomstplicht ) :mrgreen: , je kan dan ook nog steeds de vaccinatie weigeren ... Als 70 % gevaccineerd geraakt is het doel bereikt.
:P :P :P
Europa moet dan wel nog iets organiseren zoals de Chinezen dat doen : al wie Europa ( terug ) binnen reist gaat 14 dagen in een hotel in quarantaine en wordt nadien ook getest, ongeacht van waar die ook komt. Uiteraard moeten alle Europeanen ook op quasi hetzelfde tijdstip gevaccineerd worden en moet ieder land ermee akkoord gaan. Dat is nu een utopie, maar ik vrees dat de werkelijkheid Europa ertoe zal dwingen om dat te realiseren als we binnen een jaar of vijf nog steeds met zware uitbraken te kampen zullen hebben.
Wat kan Europa dat in godsnaam schelen. Heb gij die bureaucratische nitwits nu al eens daadkrachtig op het voorplan weten treden de afgelopen 11 maanden ivm met dit coronagedoe? :roll:
'De mens is het virus en corona de remedie'...... ( Eigenlijk goed gevonden door diegene die dat voor het eerst gebruikt heeft) :lol:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

04 dec 2020, 12:32

Dicksy schreef:
04 dec 2020, 12:11
....
'De mens is het virus en corona de remedie'...... ( Eigenlijk goed gevonden door diegene die dat voor het eerst gebruikt heeft) :lol:
Was jij toevallig niet de uitvinder ? :D