Drones

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

11 dec 2020, 15:53

Er is weer wat te doen over de inzet van drones boven privé eigendom....Al of niet wettelijk .....
Wel ik erger me meer aan de onnozelaars die met hun luchtballon laag over mijn tuin vliegen al of niet geladen met " gluurders " ....Dikwijls voorzien van verrekijker en of camera ...Rustig in onze puren liggen is er ook niet bij dan ! 8)
Doe wel en zie niet om !

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

11 dec 2020, 16:04

Je vergeet ook de pleziervliegtuigen , de politie met hun helicopters en camera's , de drones die nu ook door verkopers van huizen ( makelaars ) worden ingezet .... en dan heb je nog de heli's die fietswedstrijden vanuit de lucht volgen en filmen. Eén grote storm in een glas water, de politie mag sowieso geen privacy schenden. Wat men filmt wordt niet eens bewaard en al zeker niet op facebook en dergelijke rommel ten toon gezet.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

11 dec 2020, 17:24

de politie mag sowieso geen privacy schenden
O ja, wel onder het mom dat het voor de volksgezondheid is ,maar niet bij drugs baronnen, pooiers gangsters ,en diplomatieke feestjes...... :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

11 dec 2020, 18:00

Persoonlijk zie ik daar weinig graten in. Vrijwel iedereen is akkoord dat onder de huidige omstandigheden samenscholingen nefast zijn voor de verspreiding van het onding. Vandaar de maatregelen. Maar wat baat het maatregelen uit te vaardigen die niet te controleren vallen ? En als drones daar kunnen toe bijdragen ? Ik kan wel begrijpen dat mensen met stiekeme plannen zich wat ongerust maken. Tja...
Privacy ? Komkom. Ik denk niet dat mensen in deze periode van het jaar, in kou en duisternis, bloot of in schaarse kledij in hun tuin of op hun balkon gaan liggen. Binnenkijken met een drone ? Dan moet die al verdomd laag en zijdelings gaan vliegen of je moet bovenaan in een wolkenkrabber wonen. Dan zijn er ook nog gordijnen. Bovendien is dit een zeer tijdelijke onderneming. Na nieuwjaar spreekt men daar wellicht niet meer over.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

11 dec 2020, 18:07

:thumbsup:

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

11 dec 2020, 18:32

figaretto schreef:
11 dec 2020, 18:00
Persoonlijk zie ik daar weinig graten in. Vrijwel iedereen is akkoord dat onder de huidige omstandigheden samenscholingen nefast zijn voor de verspreiding van het onding. Vandaar de maatregelen. Maar wat baat het maatregelen uit te vaardigen die niet te controleren vallen ? En als drones daar kunnen toe bijdragen ? Ik kan wel begrijpen dat mensen met stiekeme plannen zich wat ongerust maken. Tja...
Privacy ? Komkom. Ik denk niet dat mensen in deze periode van het jaar, in kou en duisternis, bloot of in schaarse kledij in hun tuin of op hun balkon gaan liggen. Binnenkijken met een drone ? Dan moet die al verdomd laag en zijdelings gaan vliegen of je moet bovenaan in een wolkenkrabber wonen. Dan zijn er ook nog gordijnen. Bovendien is dit een zeer tijdelijke onderneming. Na nieuwjaar spreekt men daar wellicht niet meer over.
Mijn punt is dat drones een probleem zou vormen voor bepaalde mensen ! ( Voor mij niet ) Ik wou maar zeggen dat luchtballons geen probleem zijn voor de privacy commissie , en daar heb ik een probleem mee ! :idea:
Doe wel en zie niet om !

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

11 dec 2020, 19:28

Heel interessant artikel:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12/10 ... zoek-naar/
Uit het artikel:
Intussen zijn heel wat experten bezorgd over ieders privacy. "Je kan een drone geen onderscheid laten maken tussen een publiek domein of een privéterrein," zegt professor Mechatronica Stijn Derammelaere aan de Universiteit Antwerpen in "De wereld vandaag" op Radio 1. "Ze zullen elke vuurkorf of terraswarmer zien als een plaats delict. Men legt zo een cameraschild over alle privétuinen. Al kan een infraroodcamera niet door uw gordijnen kijken.

Desnoods een welgemikt schot vanachter uw gordijn kan al veel oplossen:

Afbeelding

:lol: :lol:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

11 dec 2020, 19:33

Drones zijn al een tijdje in gebruik bij grote muziekfestivals en bij stadsfestivals zoals de Gentse feesten. Tijdens de laatste editie verplaatsten die drones zich voortdurend om de publieksstromen in de gaten te houden.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

11 dec 2020, 20:44

Dicksy schreef:
11 dec 2020, 19:28
.... Al kan een infraroodcamera niet door uw gordijnen kijken.
Is die daar zo zeker van ? 8O Een goede warmtecamera ( infra-rood camera ) , ziet zelfs personen dwars door een muur heen bewegen. ! ( gebruikt in het Amerikaans leger ).

Desnoods een welgemikt schot vanachter uw gordijn kan al veel oplossen:

Afbeelding

:lol: :lol:
Een loodjesgeweer zal meer effect hebben, het "projectiel" moet ook nog ergens kunnen binnendringen.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

11 dec 2020, 22:50

vaccin voor drones.... :roll: :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

13 dec 2020, 12:21

fregat schreef:
11 dec 2020, 18:32
figaretto schreef:
11 dec 2020, 18:00
Persoonlijk zie ik daar weinig graten in. Vrijwel iedereen is akkoord dat onder de huidige omstandigheden samenscholingen nefast zijn voor de verspreiding van het onding. Vandaar de maatregelen. Maar wat baat het maatregelen uit te vaardigen die niet te controleren vallen ? En als drones daar kunnen toe bijdragen ? Ik kan wel begrijpen dat mensen met stiekeme plannen zich wat ongerust maken. Tja...
Privacy ? Komkom. Ik denk niet dat mensen in deze periode van het jaar, in kou en duisternis, bloot of in schaarse kledij in hun tuin of op hun balkon gaan liggen. Binnenkijken met een drone ? Dan moet die al verdomd laag en zijdelings gaan vliegen of je moet bovenaan in een wolkenkrabber wonen. Dan zijn er ook nog gordijnen. Bovendien is dit een zeer tijdelijke onderneming. Na nieuwjaar spreekt men daar wellicht niet meer over.
Mijn punt is dat drones een probleem zou vormen voor bepaalde mensen ! ( Voor mij niet ) Ik wou maar zeggen dat luchtballons geen probleem zijn voor de privacy commissie , en daar heb ik een probleem mee ! :idea:
"Bepaalde" mensen zullen altijd objectie hebben tegen controle .Moesten de mensen zich aan d e regels kunnen houden dan was dat zelfs niet nodig? DEGENEN DIE ER TEGEN ZIJN WAREN GEGARANDEERD IETS VAN PLAN; Ik heb er geen probleem mee.
De zon is gratis voor iedereen
Ice

13 dec 2020, 16:09

Charlie Maru schreef:
11 dec 2020, 22:50
vaccin voor drones.... :roll: :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding
E.M.P....véél effectiever... :twisted:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

13 dec 2020, 16:27

Wie al voor een droontje uit zijn krammen schiet
heeft geen benul van echte kommer en verdriet.

(onbekende caféfilosoof)

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

13 dec 2020, 17:04

Idefix schreef:
13 dec 2020, 12:21

"Bepaalde" mensen zullen altijd objectie hebben tegen controle .Moesten de mensen zich aan d e regels kunnen houden dan was dat zelfs niet nodig? DEGENEN DIE ER TEGEN ZIJN WAREN GEGARANDEERD IETS VAN PLAN; Ik heb er geen probleem mee.

Uiteindelijk ga ik er volledig mee akkoord . In welke tijden leven we in godsnaam ?!
Misschien zou een tijdelijke politiestaat soelaas bieden .
Als je dit al leest :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201212_96854160

Maar ... de politie treft altijd schuld !!!
(en morgen lopen die gastjes weer vrij rond )

PS En dit worden de leiders van de toekomst...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201213_95649331
Laatst gewijzigd door Wiana op 13 dec 2020, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

13 dec 2020, 17:45

Mijn punt is dat drones een probleem zou vormen voor bepaalde mensen ! ( Voor mij niet ) Ik wou maar zeggen dat luchtballons geen probleem zijn voor de privacy commissie , en daar heb ik een probleem mee !
De dag dat ze zo maar een drone rond de villa van een drugbaron sturen heeft die burgemeester 100 klachten aan zijn been , gesteld door 100 advocaten :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.