Sinterklaas op bezoek in WZC

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

14 dec 2020, 22:36

werewoef schreef:
14 dec 2020, 21:09
Volgens Vanranst in de zevende dag moet er meer aan de hand geweest zijn om zo een groot aantal mensen te besmetten . Mogelijks een slecht werkende airco . Hij had ook een apparaatje bij dat de kwaliteit van de lucht kan opmeten .In de studio zelf was de lucht zo goed als de buitenlucht . Volgens hem zou een soort toestelletje meer moeten gebruikt worden .

werewoef
Dat toestelletje was een eenvoudige CO2 meter. Iedere persoon ademt zuurstof in en ademt CO2 uit. Als er zich veel personen in een gesloten ruimte bevinden stijgt dus ook het CO2 gehalte, tenzij ... dat ge veel verlucht waardoor de lucht in de ruimte vervangen wordt door buitenlucht zonder al die CO2. Dat meterke geeft dus de kwaliteit van de lucht weer, en als er veel uitgeademde CO2 in de kamer rondhangt is de kans dus ook groter dat er veel virusdeeltjes in die lucht hangen. Dat toestelletje meet uiteraard het aantal virusdeeltjes niet. In veel scholen plaatst men ook al dergelijke CO2 meters in de klaslokalen , een goede zaak ....

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

15 dec 2020, 09:31

@ Prima Vera

Ik wil het niet zien dat mijn vrouw met een poppetje zit te spelen,
maar leg haar een echte baby in de armen of op haar schoot
en haar ogen gaan weer stralen!

.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 dec 2020, 10:20

werewoef schreef:
14 dec 2020, 21:09
Volgens Vanranst in de zevende dag moet er meer aan de hand geweest zijn om zo een groot aantal mensen te besmetten . Mogelijks een slecht werkende airco . Hij had ook een apparaatje bij dat de kwaliteit van de lucht kan opmeten .In de studio zelf was de lucht zo goed als de buitenlucht . Volgens hem zou een soort toestelletje meer moeten gebruikt worden .
werewoef
De jongste broer van onze koning (althans voor zover we weten ... ) heeft dat een maand of 3 geleden al onder de aandacht gebracht. Hij kocht voor alle klassen van de school waar zijn kinderen zitten, zo'n CO2 metertje.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

15 dec 2020, 14:52

werewoef schreef:
14 dec 2020, 21:09
Volgens Vanranst in de zevende dag moet er meer aan de hand geweest zijn om zo een groot aantal mensen te besmetten . Mogelijks een slecht werkende airco . Hij had ook een apparaatje bij dat de kwaliteit van de lucht kan opmeten .In de studio zelf was de lucht zo goed als de buitenlucht . Volgens hem zou een soort toestelletje meer moeten gebruikt worden .

werewoef
Dan zou den ranzige beter adviseren om de filters van de airco's proper te houden zodat ze geen virus kunnen rondblazen ipv reclame te maken voor de fabrikanten van co2 meterkes... :roll:
Ice

15 dec 2020, 15:07

Wil. schreef:
15 dec 2020, 10:20
werewoef schreef:
14 dec 2020, 21:09
Volgens Vanranst in de zevende dag moet er meer aan de hand geweest zijn om zo een groot aantal mensen te besmetten . Mogelijks een slecht werkende airco . Hij had ook een apparaatje bij dat de kwaliteit van de lucht kan opmeten .In de studio zelf was de lucht zo goed als de buitenlucht . Volgens hem zou een soort toestelletje meer moeten gebruikt worden .
werewoef
De jongste broer van onze koning (althans voor zover we weten ... ) heeft dat een maand of 3 geleden al onder de aandacht gebracht. Hij kocht voor alle klassen van de school waar zijn kinderen zitten, zo'n CO2 metertje.
Wat voor zin heeft dat in klassen als de deuren en RAMEN wagenwijd openstaan voor de 'broodnodige verluchting' tegen dat verdomde virus en iedereen bovendien verplicht een muilkorf opheeft?! :evil:
Als ze die flauwekul na deze kerstvakantie blijven aanhouden en de kinderen een deken, jas en handschoenen nodig zullen hebben om les te volgen in volle winter in een ijzige klas met alles open en zonder enige verwarming, dan gaan de kleinkinderen GEEN les meer volgen op school, dan regelen ze alles maar online, daarvoor dient de technologie toch volgens henzelf.
Het is godverdomme alsof scholen het erom doen om de kinderen ziek te krijgen! :evil:
Griep, keelontsteking of snotvalling opdoen omdat ze in de buitenkou moeten zitten voor de lessen om corona te vermijden waarvoor ze al een mondmasker ophebben?!
Waar trekt dat nog op?! :x

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

15 dec 2020, 17:31

Wat voor zin heeft dat in klassen als de deuren en RAMEN wagenwijd openstaan voor de 'broodnodige verluchting' tegen dat verdomde virus en iedereen bovendien verplicht een muilkorf opheeft?! :evil:
Als ze die flauwekul na deze kerstvakantie blijven aanhouden en de kinderen een deken, jas en handschoenen nodig zullen hebben om les te volgen in volle winter in een ijzige klas met alles open en zonder enige verwarming, dan gaan de kleinkinderen GEEN les meer volgen op school, dan regelen ze alles maar online, daarvoor dient de technologie toch volgens henzelf.
Het is godverdomme alsof scholen het erom doen om de kinderen ziek te krijgen! :evil:
Griep, keelontsteking of snotvalling opdoen omdat ze in de buitenkou moeten zitten voor de lessen om corona te vermijden waarvoor ze al een mondmasker ophebben?!
Waar trekt dat nog op?! :x
[/quote]

Jaar na jaar na jaar is er bespaard op schoolgebouwen. Hoeveel scholen hebben werkende airco denk je ? Hoeveel kinderen zitten er nog in een containerklas met amper verluchting ? En een gezond kind zal weinig last hebben van een open raam als het voldoende gekleed is. In Zwitserland gaan baby's vanaf 4 maand naar de crèche en koud of niet koud, die worden een paar uur per dag buiten te slapen gelegd. Aan de ouders wordt gevraagd om een wollen mutsje te voorzien en enkel bij regen blijven ze onder het afdak. Terwijl hier peuters en kleuters om de haverklap verkouden zijn, zie je dat daar niet. Ik refereer naar 2 van mijn kleinkinderen. En ik vind het wel raar dat jij beslist of je kleinkinderen al dan niet naar school mogen gaan. Hebben die niet tenminste 1 ouder die de ouderlijke macht heeft ?
Eendracht maakt macht

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 dec 2020, 17:57

Er zijn nochtans scholen waar al decennia lang zelfs geen ramen staan.
Op 't gebied van griep, keelontsteking of snotvalling scoren zij zeer goed.

Filters in airco die VIRUSSEN tegen houden :?: Droom gerust verder ...


PS een goede verluchtingsinstallatie is uitgerust met automatische CO meting
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

15 dec 2020, 19:03

meredith schreef:
15 dec 2020, 17:31
Wat voor zin heeft dat in klassen als de deuren en RAMEN wagenwijd openstaan voor de 'broodnodige verluchting' tegen dat verdomde virus en iedereen bovendien verplicht een muilkorf opheeft?! :evil:
Als ze die flauwekul na deze kerstvakantie blijven aanhouden en de kinderen een deken, jas en handschoenen nodig zullen hebben om les te volgen in volle winter in een ijzige klas met alles open en zonder enige verwarming, dan gaan de kleinkinderen GEEN les meer volgen op school, dan regelen ze alles maar online, daarvoor dient de technologie toch volgens henzelf.
Het is godverdomme alsof scholen het erom doen om de kinderen ziek te krijgen! :evil:
Griep, keelontsteking of snotvalling opdoen omdat ze in de buitenkou moeten zitten voor de lessen om corona te vermijden waarvoor ze al een mondmasker ophebben?!
Waar trekt dat nog op?! :x
Jaar na jaar na jaar is er bespaard op schoolgebouwen. Hoeveel scholen hebben werkende airco denk je ? Hoeveel kinderen zitten er nog in een containerklas met amper verluchting ?
Daarvoor moet je gaan klagen bij de politiekers... :roll:
meredith schreef:
15 dec 2020, 17:31
En een gezond kind zal weinig last hebben van een open raam als het voldoende gekleed is. In Zwitserland gaan baby's vanaf 4 maand naar de crèche en koud of niet koud, die worden een paar uur per dag buiten te slapen gelegd. Aan de ouders wordt gevraagd om een wollen mutsje te voorzien en enkel bij regen blijven ze onder het afdak.
En de eskimo's krijgen les in een IGLO :roll: :twisted:
Omdat ze baby's in Zwitserland buiten leggen, hoeven mijn kleinkinderen nog geen les te volgen in onverwarmde lokalen midden in de winter met open ramen terwijl ze al gedwongen mondmaskers dragen als 'bescherming'! :evil:
meredith schreef:
15 dec 2020, 17:31
Terwijl hier peuters en kleuters om de haverklap verkouden zijn, zie je dat daar niet. Ik refereer naar 2 van mijn kleinkinderen.
Mijn kleinkinderen zijn ook zelden verkouden, zij slapen niet buiten maar ze zijn dan ook niet gevaccineerd... :mrgreen:
meredith schreef:
15 dec 2020, 17:31
En ik vind het wel raar dat jij beslist of je kleinkinderen al dan niet naar school mogen gaan. Hebben die niet tenminste 1 ouder die de ouderlijke macht heeft ?
Wie zegt dat ik dat beslis? 8O Hou je veronderstellingen eens voor jezelf.
Er wordt, blijkbaar in tegenstelling tot bij jou, bij ons wél gecommuniceerd en geprààt, ook over school en de gezondheid van de kinderen... :P
En de ouders hebben genoeg gezond verstand om, net als ik, het welzijn van de kinderen voorop te stellen boven absurde maatregelen van open ramen in de winter waarvoor ze al mondmaskers dragen.. :roll:
...ik heb ze niet als schapen opgevoed maar als deftige, kritische mensen die hun gezond verstand moeten gebruiken en zeker goed voor hun kinderen moeten zorgen.. :roll:
Ice

15 dec 2020, 19:06

E.T. schreef:
15 dec 2020, 17:57
Er zijn nochtans .....
Filters in airco die VIRUSSEN tegen houden :?: Droom gerust verder ...
PS een goede verluchtingsinstallatie is uitgerust met automatische CO meting
Waarom beweert gij nu dat filters virussen zouden tegenhouden? :evil:
Vuile airco filters verspreiden net virussen, schimmels en bacteriën, nitwit. :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 dec 2020, 19:07

E.T. schreef:
15 dec 2020, 17:57
PS een goede verluchtingsinstallatie is uitgerust met automatische CO meting
CO is dan ook een heel dodelijk gas. Daarvan heb je in een moderne school geen last meer. In uwen tijd met die kolenstoof in de klas, was dat wel handig geweest.
Laatst gewijzigd door Wil. op 15 dec 2020, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 dec 2020, 20:25

Ice schreef:
15 dec 2020, 19:06
E.T. schreef:
15 dec 2020, 17:57
Er zijn nochtans .....
Filters in airco die VIRUSSEN tegen houden :?: Droom gerust verder ...
PS een goede verluchtingsinstallatie is uitgerust met automatische CO meting
Waarom beweert gij nu dat filters virussen zouden tegenhouden? :evil:
Vuile airco filters verspreiden net virussen, schimmels en bacteriën, nitwit. :roll:
Even diep ademhalen men beste, zet dan je bril op en kijk eens naar het vraagteken! Het is voor iedereen duidelijk dat ik filters die virussen zouden kunnen tegenhouden IN VRAAG STEL.
Te moeilijk? Lees dan nog even verder "DROOM GERUST VERDER" hoeveel duidelijker moet het worden???

Ik beweer dus net het tegenovergestelde, filters houden virussen niet tegen en airco's zijn zeer zeker verspreiders van allerlei viezigheid.

Al vaker opgemerkt dat voor jou het schelden op de eerste plaats komt, allenzins voor het lezen wat er staat!


Na zulk een flater zou ik stillekens stoppen met name dropping
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet