Hoe politici pogen onze Kerst te VERGALLEN!

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

27 dec 2020, 20:32

Bij mijn weten is de basiliek van Scherpenheuvel nooit gesloten geweest . Men kon en kan altijd binnengaan voor een kaarsje of een gebed .

werewoef
AMEN en AUM

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

28 dec 2020, 16:44

Bij mijn weten kan men dat thuis ook. :wink:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

28 dec 2020, 16:56

Bij mijn weten kan men dat thuis ook. :wink:

Inderdaad Fazal, maar dan op voorwaarde dat uw kaarsjes thuis gewijd zijn. En dat betwijfel ik.
De louterende invloed van ongewijde kaarsen bij een gebed is beduidend geringer dan bij gewijde. Zeg dat figaretto het gezegd heeft. :wink:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

28 dec 2020, 17:42

Hoe politici pogen onze Kerst te vergallen, is de titel van deze rubriek.
Dat bij velen de Kerst vergald is, is een feit. Of de politici hiervoor verantwoordelijk zijn is iets anders. Dat het virus wereldwijd verspreid is is een vaststaand feit. De reacties van de overheid variëren van land tot land, gaande van geen of minieme maatregelen (bvb Brazilië en de VS) met als gevolg vele duizenden doden. Bolsenaro en Trump worden door velen als moordenaars afgeschilderd. Anderen nemen allerlei maatregelen (bvb Europese landen) met als gevolg eveneens vele duizenden doden. Dezen noemt men dan onbekwamen of “vergallers”. Wat men ook doet of niet doet, zondebokken liggen overal voor het rapen. De keuze is rijk.
Ik vind het dan ook niet fair om politici of medische wetenschappers verantwoordelijk te stellen voor het onheil van de ziekte en de erbij horende ongemakken. Wat is het alternatief ?
Indien er over verantwoordelijkheid gesproken wordt dan gaat mijn idee nog altijd uit naar China dat misschien onvrijwillig het virus lanceerde maar tekort schoot, vrijwillig dan, om de alarmbel tijdig te luiden. Vergeet niet dat de CEO van de WHO een Ethiopiër is, daar geplaatst onder Chinese vleugels. Zo vernam ik vandaag nog dat een Chinese journaliste nu veroordeeld is tot 4 jaar gevangenis omdat ze ten tijde van de uitbraak in Wuhan, verslag uitbracht over de situatie aldaar.
Verre van te beweren dat de Chinezen verantwoordelijk zijn voor alle covid19-doden op de wereld, meen ik toch dat het heel wat minder catastrofaal zou zijn geweest indien ze onmiddellijk correcte informatie hadden verspreid.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

28 dec 2020, 17:47

juist.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.