Wetenschappers waarschuwen in eerste analyse: “Transmissiesnelheid

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

26 dec 2020, 02:50

https://www.hln.be/wetenschap/wetenscha ... a321a602d/

Wetenschappers waarschuwen in eerste analyse: “Transmissiesnelheid van nieuwe coronavariant is 50 tot 74 procent hoger"
Een week nadat de coronavariant VOC 202012/01 in het Verenigd Koninkrijk werd geïdentificeerd, hebben wetenschappers een eerste analyse gedeeld (als preprint). En die voorspelt niet veel goeds. De besmettingsgraad zou zo’n 50 tot zelfs 74 procent hoger liggen waardoor “de druk in het Verenigd Koninkrijk tijdens de eerste zes maanden van 2021 zelfs groter kan worden dan die in 2020”, zo schrijft de Britse epidemioloog en hoofdauteur van de studie Nick Davies op Twitter.



https://www.hln.be/buitenland/besmettel ... ~abec974d/

Besmettelijkere Britse coronavariant rukt verder op
Een besmettelijkere Britse variant van het coronavirus rukt verder op, in Europa en daarbuiten. Frankrijk meldde gisteravond laat dat de mutatie in het land is opgedoken. Eerder op de dag maakte Ierland al bekend dat ook daar het gemuteerde virus is aangetroffen. De Ierse autoriteiten hopen binnenkort meer duidelijkheid te hebben over de verspreiding van de Britse variant in het land.



Als zij gaan blijven reizen en verplaatsen gaan we daar nooit vanaf geraken
Blijft maar verder escaleren .

Japan en Libanon
Japan meldde eerder vrijdag zeker vijf gevallen van de Britse mutant. Daarna volgde Libanon met de ontdekking van de gemuteerde versie bij een Libanees die op 21 december uit Londen naar Beiroet was gevlogen. Diens toestand zou stabiel zijn.

Dan stel ik mij de grote vraag of de vaccin zal verhelpen in de toekomst als er telkens coronavariant
opduikt .

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

26 dec 2020, 11:29

gast43 schreef:
26 dec 2020, 02:50



Dan stel ik mij de grote vraag of de vaccin zal verhelpen in de toekomst als er telkens coronavariant
opduikt .
Zoals ik in interviews met virologen op televisie heb vastgesteld, is deze vraag al meermaals aan hen gesteld.
Het antwoord was telkens eenduidig : honderd procent weten we het niet. Testen met personen die aan deze variant onderhevig zijn worden momenteel uitgevoerd. We gaan er wel van uit dat de huidige vaccins wel degelijk doeltreffend zijn, ook bij de nieuwe variant. Wij baseren ons hierop uit vorige ondervindingen met andere vaccins waarbij bleek dat die telkens eveneens effectief bleken met varianten op muterende virussen van hetzelfde type.
Een precies antwoord mogen we dus eerstdaags verwachten.
Nog heel even geduld dus alvorens de bazuinen van het Laatste Oordeel te laten schallen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

26 dec 2020, 12:10

Testen met personen die aan deze variant onderhevig zijn worden momenteel uitgevoerd. We gaan er wel van uit dat de huidige vaccins wel degelijk doeltreffend zijn, ook bij de nieuwe variant. Wij baseren ons hierop uit vorige ondervindingen met andere vaccins waarbij bleek dat die telkens eveneens effectief bleken met varianten op muterende virussen van hetzelfde type.
En toch wordt het gewone griepvaccin elkaar opnieuw geproduceerd/samengesteld op basis van de gegevens (soort griepvirus) van het jaar ervoor. Ze hebben geen glazen bol maar dit kunnen ze wel zeggen over een virus en hun mutaties dat hun compleet onbekend is. :roll: :roll: :roll:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 dec 2020, 12:47

Sedert 2019 biedt het griepvaccin bescherming tegen 4 soorten virussen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

26 dec 2020, 13:06

wardje schreef:
Sedert 2019 biedt het griepvaccin bescherming tegen 4 soorten virussen.
Kan misschien zijn wardje maar wat zegt het artikel juist:

In 2018 is besloten om het griepvaccin aan te passen. In plaats van een trivalent vaccin wordt er nu een quadrivalent vaccin geleverd. Het vaccin bestaat uit varianten van 4 in plaats van 3 typen griepvirussen die naar verwachting het meest gaan voorkomen. De kans op bescherming tegen griep is door de samenstelling met de 4 verschillende griepvirussen groter. Krijgt u ondanks de griepprik toch griep, dan heeft u meestal minder klachten en bent u sneller weer beter.

Men is dus niet zeker, men hoopt het (naar verwachting: het denken of hopen dat het zal gebeuren). En is dit nu niet hetzelfde zoals hierboven aangehaald werd:
figaretto schreef:
gast43 schreef: ↑Vandaag, 02:50

Dan stel ik mij de grote vraag of de vaccin zal verhelpen in de toekomst als er telkens coronavariant
opduikt
.
Zoals ik in interviews met virologen op televisie heb vastgesteld, is deze vraag al meermaals aan hen gesteld.
Het antwoord was telkens eenduidig : honderd procent weten we het niet.
Dus zoals bij het griep en nu bij het coronavaccin? :roll:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 dec 2020, 14:07

Per jaar sterven ongeveer 8000 mensen aan griep in ons land, je zou toch aannemen dat het meestal ouderen zijn die er aan sterven , en nochtans krijgen ze een griepprik, dus mag men daaruit concluderen dat niettegenstaande een griepprik er toch nog wel sterfgevallen zijn.
Als we de lijn doortrekken er zijn nu zonder vaccinatie ongeveer 19000 sterfgevallen , neem nu met vaccinatie dat er nog de helft aan covid zal sterven .
Virus is virus of dat nu een griepvirus is of covid - 19, wat volgens experts eigenlijk ook onder de noemer influenza valt .
Nu met een vaccinatie scheelt het toch ongeveer de helft aan sterfgevallen , enkel nog afwachten bij welke 50% je hoort. Tis als een dobbelsteen gooien de ene keer heb je geluk en de andere keer niet.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

26 dec 2020, 15:57

Heb gisteren nog een discussie gehad en mijn mening over die sterfgevallen was de volgende:
Vaccineer de jongeren eerst vanaf bv 20 jaar en zo opgaand. Allemaal, ongeacht hun beroep e.d. meer, en houdt de ouderen in WZC’s als laatste. Het zijn namelijk de jongeren die, mocht het ooit onder controle komen, het land terug zullen moeten ‘opbouwen’ want de kosten zullen ooit terugbetaald moeten worden en dat zal door de volgende generaties moeten gebeuren.
Men kan de regels voor de WZC’s dan versoepelen. Nu geeft het bij mij de perceptie dat de ouderlingen als proefkonijnen gebruikt worden om te kijken waar de ‘fouten’ in het vaccin zitten en wat er aan verbeterd moet/kan worden. De oudjes 😉 zijn blij want zij denken het probleem met corona en bezoekregeling hiermee opgelost is maar bij de jongeren zal men, vrees ik, meer weerstand ondervinden om zich te laten vaccineren.
En zoals ik reeds schreef.......het is mijn mening in deze.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 dec 2020, 16:30

Jammer genoeg zijn het vooral de 60+ die de ziekenhuizen en de IC belasten.
Als die groep eerst een spuitje krijgen EN de vaccins werken zal die druk vlug afnemen ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 dec 2020, 16:35

Zoals je laat doorschemeren, is het allemaal te doen om 'de druk op de ziekenhuizen'.

Indien we het 5-voud aan IC-bedden en bijhorend personeel zouden hebben, zou er dan nog geklaagd worden om die 19.000 doden? Ik denk van niet, want 'onze zorg kan het aan'. :?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 dec 2020, 16:37

Dicksy;

Volg u daarin en lijkt het meest logische, dat ze het juist omgekeerd uitvoeren wekt argwaan , het zoeken naar een vaccin is veel te snel gegaan zonder genoeg testen.
Weet niet meer welke firma een vaccin getest heeft enkel met personen tssn 18 en 55 jaar , waarom dan beginnen vaccineren met oudere personen?
Juist die mensen waarvan je op de werking van het vaccin geen testen hebt uitgevoerd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 dec 2020, 16:44

En hoe zit het in Nederland? 17,1 miljoen inwoners (bijna de helft meer dan belgië) en 10.900 doden. Dat zijn er 9.000 minder dan bij ons.

Ik heb het zo niet gevolgd, maar die zullen dan wel ongelooflijk strenge regels hebben daar? Iemand enig idee?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 dec 2020, 17:03

In Augustus waren we daar een 14 tal dagen op verlof, niemand die daar een mondmasker droeg ook niet in de supermarkten, wel hielden ze afstand zeker 1,5 m en overal kon je je handen ontsmetten, dat het de laatste 3 weken zo erg het is geworden met besmettingen kan niet zijn van maanden terug wat de oorzaak is??
De eerste dagen vroegen ze aan ons in de supermarkt of we besmet waren en als we zeiden "nee", waarom draag je dan één?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

26 dec 2020, 17:23

Jammer genoeg zijn het vooral de 60+ die de ziekenhuizen en de IC belasten.
Als die groep eerst een spuitje krijgen EN de vaccins werken zal die druk vlug afnemen ...
Om nadien ingenomen te worden door de jongeren vanaf 20 jaar die zich 'onoverwinnelijk' wanen. 8O :roll:
Vaccineer eerst de jongeren en die 60+ kunnen behandelt blijven in de ziekenhuizen. Als de jongeren gevaccineerd zijn is er voor mij al er al een stuk minder kans op besmetting, jongeren----> ouderen, waardoor deze 60+sers hun kinderen/kleinkinderen meer zouden kunnen zien. Het zijn juist de jongeren die de ouderen besmetten door hun waan van 'onoverwinnelijkheid.'

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 dec 2020, 17:31

In de veronderstelling dat gevaccineerde jongeren niet langer besmettelijk kunnen zijn :cry:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

26 dec 2020, 17:46

Zorgpersoneel wordt gevaccineerd en kunnen 'in principe' de ouderen in een WZC niet meer besmetten. Idem voor de jongeren/kinderen van deze WZC's bewoners. Hoe geraken deze 'oudjes' besmet.......? Door de kinderen die op bezoek komen en zorgpersoneel. Vaccineer deze en zij kunnen (in principe) de oudjes ook niet meer besmetten-----> oudjes komen niet meer terecht in het ziekenhuis/IC of besmetten deze 'oudjes' hun kinderen die op bezoek komen. :roll: 8O De volgorde van vaccinatie is in mijn ogen volledig de verkeerde volgorde.