QUARANTAINE

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 dec 2020, 13:44

De regering verplicht quarantaine voor terugkerende reizigers.
Maar geen werkloosheidsvergoeding.
Dat is weer net.
Kan dan ziekenkas.?
En voor de Polen helemaal niks want ze genieten niet van onze voorzieningen daar ze niet afdragen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 dec 2020, 13:57

Werkloosheidsvergoeding ook voor de skiërs ?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

31 dec 2020, 15:52

ze hebben het zelf gezocht , ze waren gewaarschuwd op voorhand

zibet
Lid geworden op: 08 apr 2005, 19:34
Locatie: brugge

31 dec 2020, 16:10

misschien eens met de hoed rondgaan
uit Brugge; de mooiste stad van vlaanderen en omstreken

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

31 dec 2020, 16:21

Het zou er nog aan mankeren dat de terugkerende reizigers werkloosheidsvergoeding zouden krijgen. Ze waren meer dan verwittigd, het werd zelfs sterk afgeraden, tja wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten. Quarantaine als verlof zonder wedde. Wie geld heeft om in de kerstvakantie op vakantie te gaan zal het wel 1 of 2 weken zonder geld kunnen stellen zeker. En het probleem van de bouw en het transport hebben de ondernemers zelf gezocht. Hadden ze werkvolk van hier aangenomen i.p.v. goedkope onderbetaalde werknemers dan konden ze nu zonder problemen terug opstarten.
Eendracht maakt macht
Ice

31 dec 2020, 17:01

meredith schreef:
31 dec 2020, 16:21
Het zou er nog aan mankeren dat de terugkerende reizigers werkloosheidsvergoeding zouden krijgen. Ze waren meer dan verwittigd, het werd zelfs sterk afgeraden, tja wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten. Quarantaine als verlof zonder wedde. Wie geld heeft om in de kerstvakantie op vakantie te gaan zal het wel 1 of 2 weken zonder geld kunnen stellen zeker. En het probleem van de bouw en het transport hebben de ondernemers zelf gezocht. Hadden ze werkvolk van hier aangenomen i.p.v. goedkope onderbetaalde werknemers dan konden ze nu zonder problemen terug opstarten.
Afgeraden betekent nog NIET dat het VERBODEN is? 8O
Maw: je MAG het wel...maar je wordt dan wél gestraft als je de 'raad' niet opvolgt en gehoorzaamt?
En gij vindt dat oké?
Gij moogt winkelen gaan maar het wordt afgeraden en als ge toch gaat, dan wordt je gestraft met een flinke boete en quarantaine zonder inkomen. Hoe zou jij dàt vinden? :roll:
Of speelt er geniepig jaloezie mee dat gij het geld niet hebt om op vakantie te kunnen gaan? :twisted:
Jaloers op vakantiegangers? Typisch de azijnpissers van het klootjesvolk die niemand het licht in de ogen gunnen. :evil:
Ice

31 dec 2020, 17:11

De regering verplicht quarantaine voor terugkerende reizigers.
Ze kunnen wettelijk géén quarantaine verplichten voor terugkerende reizigers als ze eerst reizen hebben TOEGESTAAN!
Afraden is TOESTAAN, NIET verbieden!
Of ze moeten eerst de medische noodzaak voor een quarantaine BEWIJZEN en dat kunnen ze niet, zelfs niet sinds februari 2020 en daardoor zijn ook àlle maatregelen ONWETTIG want de medische noodzaak werd NOOIT bewezen! :evil:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

31 dec 2020, 17:20

En wat met de buitenlandse arbeiders die terug komen, moeten die ook zo en Public Health Passenger Locator Form invullen, en wat met Vlamingen, of walen die dat niet berijpen,of is dat ook verplicht Engels te kennen,en gaan ze de buitenlandse vrachtwagen chauffeurs ook in Quarantaine zetten, die komen na een week-end ook uit hun familiale bubbel, en hebben daar, zoals vakantiegangers gaan wandelingen,skiën zwemmen, voetbal,winkelen, op restaurant, of weet ik veel gedaan.....
gaan ze dat oplossen met een ....boete,of zoals VDB zegde, ze komen er niet in......
Echt duidelijkheid, dat staat niet in hun woordenboek zeker.....
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

31 dec 2020, 17:22

@tokkio: willekeur, 2 maten en 2 gewichten met een hoop verwarring, zo kunnen ze iedereen klissen... :evil:

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

31 dec 2020, 17:40

Ik begrijp toch sommige reacties niet. Er zijn recent 82 bewoners in een WZC besmet geworden. Die mensen zitten quasi opgesloten, volgden de maatregelen correct volgens de directie en toch werden ze besmet :roll: (zonder bezoek van de Sint 8) )
Onderzoeken bevestigen dat besmettingen meestal thuis plaats vinden....... :roll:
Waarom de reizigers verwijten die bv. gaan skiën in open lucht :roll:
De foto’s niet gezien van opeengepakte reizigers in Charleroi ?
1,5 afstand is dat ook van toepassing op het vliegtuig ?
Hoeveel keer moet het nog gezegd worden dat “besmettingen” niets zeggen om nog maar te zwijgen van de valse PCR testen. Ik vraag mij af hoeveel aantal cycles hier gebruikt worden om iemand als positief aan te duiden ? In Nederland hebben ze verhoogd van 30 naar 35 wat meteen de positieve resultaten de hoogte in deed rijzen. En bij ons ? De cycles kunnen kunstmatig opgevoerd worden zodat terugkomende reizigers positief kunnen bevonden worden wanneer het goed uitkomt om de statistieken te verhogen. Gelukkig kan positief niet altijd uitdraaien op een Covid-19 zieke omdat ze vals positief zijn. Maar het draait wel uit op bangmakerij, quarantaine, edm....... terwijl er niets van aan is. Om nog maar te zwijgen van de onterechte economische schade.
Buitenlandse experten beweren, ik denk ook door een vertegenwoordiger van de WHO, dat mensen zonder symptomen de ziekte NIET kunnen doorgeven. Dat wordt hier anders beweerd, dus nog meer quarantaine gebaseerd op onwetendheid of op leugens :roll:
Ice

31 dec 2020, 18:00

bluevelvet schreef:
31 dec 2020, 17:40
Ik begrijp toch sommige reacties niet..
.....
Buitenlandse experten beweren, ik denk ook door een vertegenwoordiger van de WHO, dat mensen zonder symptomen de ziekte NIET kunnen doorgeven. Dat wordt hier anders beweerd, dus nog meer quarantaine gebaseerd op onwetendheid of op leugens :roll:
Tja, bluevelvet...ik wijt deze bedroevende vaststelling aan levensmoeheid? Depressie? Gebrek aan logisch en zelfstandig denken? Afwezigheid van overlevingsdrang? Angst voor de waarheid en gezichtsverlies als ze moeten toegeven dat ze bedonderd en bedrogen worden?
Anders kun je deze zelfdestructie toch niet meer verklaren met zoveel overweldigend bewijs waardoor elke dag steeds meer misleiding en leugens aan het licht komen? :roll:
Het is zielig om te zien dat mensen weigeren zichzelf te beschermen tegen onheil en schade dat hen slinks opgelegd wordt en zich vrijwillig naar de slachtbank laten leiden.
Goedgelovige mensen denken hun gezondheid te beschermen door het verlossend vaccin en dan blijkt dat vaccin net de killer te zijn....?? 8O
Welke ziekelijke, gestoorde breinen kunnen dit scenario maar bedenken?
Genialiteit grenst inderdaad aan krankzinnigheid. :evil:

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

31 dec 2020, 18:43

zibet schreef:
31 dec 2020, 16:10
misschien eens met de hoed rondgaan
eerder met de roe

en ice
ze hebben niet toegestaan , ze hebben afgeraden
afgeraden is niet hetzelfde als toestaan , tenzij jij een ziekte hebt die alles omdraait hetgeen je leest

voor mijn part kunnen ze niet streng genoeg zijn
degeen die gaan hebben géén enkele eerbied voor andere , en bij terugkomst zou ik ze zelfs aanklagen voor onvrijwillige slagen en verwondingen aan elke mens die nog overlijd door corona

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

31 dec 2020, 21:20

Ice schreef:
31 dec 2020, 18:00
...ik wijt deze bedroevende vaststelling aan levensmoeheid? Depressie? Gebrek aan logisch en zelfstandig denken? Afwezigheid van overlevingsdrang? Angst voor de waarheid en gezichtsverlies als ze moeten toegeven dat ze bedonderd en bedrogen worden?
Anders kun je deze zelfdestructie toch niet meer verklaren met zoveel overweldigend bewijs waardoor elke dag steeds meer misleiding en leugens aan het licht komen? :roll:
Het is zielig om te zien dat mensen weigeren zichzelf te beschermen tegen onheil en schade dat hen slinks opgelegd wordt en zich vrijwillig naar de slachtbank laten leiden.
Goedgelovige mensen denken hun gezondheid te beschermen door het verlossend vaccin en dan blijkt dat vaccin net de killer te zijn....?? 8O
Welke ziekelijke, gestoorde breinen kunnen dit scenario maar bedenken?
Genialiteit grenst inderdaad aan krankzinnigheid. :evil:
Inderdaad, Welke ziekelijke, gestoorde breinen kunnen bovenstaande fantasieën bedenken?

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

01 jan 2021, 10:16

Dat er getest wordt bij terugkeer uit het buitenland is een goede beslissing.
Maar besef wel dat het maar een kleine minderheid is die met het vliegtuig terugkeren. Wat met alle anderen die met de wagen de grens oversteken?
Als je mensen wilt aanklagen voor slagen en verwondingen, dan had je dat reeds minstens acht maanden geleden kunnen doen. Maar niet gedaan hé! De verantwoordelijken, met de toenmalige ministers op kop, waren de juiste personen die je had moeten aanklagen. Maar niet gedaan hé?
“ ten strengste af te raden “ is enige dat ze durven verkondigen ipv “verbod op niet-essentiële reizen”.
Dit is gebrek aan daadkracht van de huidige regering. Aanklagen verdorie voor slagen en verwondingen. Weer niet gedaan hé?
Wanneer iemand achter het stuur kruipt met te veel glazen op , zeggen ze toch ook niet “ten strengste af te raden”, neen hé, er volgt dan ineens een serieuze boete.
Wanneer iemand een verbodsteken negeert zeggen ze toch ook niet “ten strengste af te raden”, maar volgt ineens een serieuze boete.
Iemand die terugkeert uit het buitenland heeft geen enkele wet overtreden, maar moet aantonen -via test- dat die persoon geen COVID heeft.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
Ice

01 jan 2021, 10:39

verhaegen schreef:
31 dec 2020, 18:43
en ice
ze hebben niet toegestaan , ze hebben afgeraden
afgeraden is niet hetzelfde als toestaan , tenzij jij een ziekte hebt die alles omdraait hetgeen je leest

voor mijn part kunnen ze niet streng genoeg zijn
degeen die gaan hebben géén enkele eerbied voor andere , en bij terugkomst zou ik ze zelfs aanklagen voor onvrijwillige slagen en verwondingen aan elke mens die nog overlijd door corona
Gaan we nu het zonlicht ontkennen of wat?
Moet nu al de betekenis van het woordje 'afraden' met tekeningskes en handen en voeten uitgelegd gaan worden zoals aan kleuters of wat?!
Afraden is hetzelfde als toestaan want je MAG WEL reizen! 8O :roll: Afraden is NIET hetzelfde als VERBIEDEN!
Wát begrijp je daar niet aan? :roll:

En laat je niet zo kennen als jaloerse azijnpisser die andere mensen niet gunt om op vakantie te gaan, dat is zo lelijk... :evil:
Je zou beter verontwaardigd zijn dat de regering mensen éérst wél laten reizen en bij terugkeer willen straffen omdat ze van hen móchten reizen! :evil:

@miel: testen bij terugkeer is NUTTELOOS want de testen zijn ONBETROUWBAAR!
En net zoals je zegt: het zijn énkel de reizigers met het vliegtuig die geviseerd worden.
Als het zou zijn voor de gezondheid, zoals de politieke leugenaars weer beweren, dan werd iedereen getest, ook diegenen die met de auto of de trein reizen. (Maar ze weten dat dit in de praktijk onmogelijk is, ze weten ook dat testen geen zin heeft omdat de testen onbetrouwbaar zijn én omdat de crisis immers voorbij is, de 'cijfers' blijven dálen!)
Dit is weer verdeel en heers om jaloerse azijnpissers op te jutten tegen vliegtuigreizigers en dat werkt zoals je ziet: dommeriken trappen in die valstrik en willen zelfs vakantiegangers aanklagen omdat ze mochten reizen... :roll: