horeca en andere zaken zeggen nee tegen de coronomaatregelen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

17 jan 2021, 02:24

Er werd al een paar dagen aangekondigd op sociale media dat horeca en andere zaken zouden opengaan.

Duizenden horecazaken zijn op 15 januari opengegaan in Italië.

Politiecontrole kon hen niet tegenhouden en de politie werd soms door de klanten weggejaagd als steun aan de uitbaters. In één zaak werd de ingang versperd door de politie maar klanten werden door de “servicedeur” binnengelaten.

Ondertussen ging het er vrolijk aan toe in de verschillende horecazaken in Italië te zien op meerdere korte filmpjes.

https://twitter.com/hashtag/IoApro?src=hashtag_click

https://www.facebook.com/groups/2998414 ... 212870669/

Ondanks de verboden zijn ook honderden sportscholen geopend en trainen duizenden klanten.

Wat kan de regering er tegen beginnen ?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

17 jan 2021, 09:51

Is dat nu echt nodig om zo te brullen in je titels? :evil:

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

17 jan 2021, 10:02

En wat wilt ge daar nu mee zeggen ? Er zullen overal ter wereld wel mensen zijn die een of andere reden hebben om een opgelegde regel te contesteren.
Tussen haakjes, heb je ook zo hard geroepen en victorie gekraaid toen de zwarte mensen opkwamen voor hun mensenrechten ?
Eendracht maakt macht

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

17 jan 2021, 10:30

Prima Vera dat is ook een manier om aandacht te trekken hé, waarschijnlijk omdat er nog weinigen zijn die haar axioma's en tirades nog lezen :D .

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

17 jan 2021, 10:38

Horus1 schreef:
17 jan 2021, 10:30
Prima Vera dat is ook een manier om aandacht te trekken hé, waarschijnlijk omdat er nog weinigen zijn die haar axioma's en tirades nog lezen :D .
Dat is haar dan bij mij gelukt door haar titel, da's een feit. Voor de rest lees ik haar zever niet meer.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

17 jan 2021, 10:52

titel bij deze aangepast , het gebeurd nog hoofdletters maar deze is geen titel meer maar bijna een hele zin:wink:
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

17 jan 2021, 11:05

bluevelvet schreef:
17 jan 2021, 02:24
Er werd al een paar dagen aangekondigd op sociale media dat horeca en andere zaken zouden opengaan.

Duizenden horecazaken zijn op 15 januari opengegaan in Italië.

Politiecontrole kon hen niet tegenhouden en de politie werd soms door de klanten weggejaagd als steun aan de uitbaters. In één zaak werd de ingang versperd door de politie maar klanten werden door de “servicedeur” binnengelaten.

Ondertussen ging het er vrolijk aan toe in de verschillende horecazaken in Italië te zien op meerdere korte filmpjes.

https://twitter.com/hashtag/IoApro?src=hashtag_click

https://www.facebook.com/groups/2998414 ... 212870669/

Ondanks de verboden zijn ook honderden sportscholen geopend en trainen duizenden klanten.

Wat kan de regering er tegen beginnen ?
Zijt gij hier een poging aan het ondernemen, tot het aanzetten tot burgerlijke ongehoorzaamheid? Denkt eraan dat het hier gaat om feiten die administratief door de ordediensten moeten vervolgd worden. Gij probeert het in te kleden als een verhaaltje dat plaats in Italie, maar hier evenzeer zou kunnen verkocht worden.
Niet elk feit wordt gedekt door de vrije meningsuiting. Als gij dit forum wilt gebruiken voor dergelijke propaganda, dan stuit gij op een helaas op een muur van onbegrip, en dit zelfs onafgezien van het feit of de Moderator vindt of dit door de beugel kan of niet.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 jan 2021, 11:17

De kannibaal schreef:
17 jan 2021, 11:05
Zijt gij hier een poging aan het ondernemen, tot het aanzetten tot burgerlijke ongehoorzaamheid? Denkt eraan dat het hier gaat om feiten die administratief door de ordediensten moeten vervolgd worden.
Dat is precies het principe van burgerlijke ongehoorzaamheid: wanneer 100.000 mensen de regeltjes aan hun laars lappen, wat gaat de overheid dan doen? De parkeerwachters bij inzetten om de pv's op te stellen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

17 jan 2021, 11:27

De Kannibaal schreef:
bluevelvet schreef: ↑Vandaag, 02:24
Er werd al een paar dagen aangekondigd op sociale media dat horeca en andere zaken zouden opengaan.

Duizenden horecazaken zijn op 15 januari opengegaan in Italië.

Politiecontrole kon hen niet tegenhouden en de politie werd soms door de klanten weggejaagd als steun aan de uitbaters. In één zaak werd de ingang versperd door de politie maar klanten werden door de “servicedeur” binnengelaten.

Ondertussen ging het er vrolijk aan toe in de verschillende horecazaken in Italië te zien op meerdere korte filmpjes.

https://twitter.com/hashtag/IoApro?src=hashtag_click

https://www.facebook.com/groups/2998414 ... 212870669/

Ondanks de verboden zijn ook honderden sportscholen geopend en trainen duizenden klanten.

Wat kan de regering er tegen beginnen ?
Zijt gij hier een poging aan het ondernemen, tot het aanzetten tot burgerlijke ongehoorzaamheid? Denkt eraan dat het hier gaat om feiten die administratief door de ordediensten moeten vervolgd worden. Gij probeert het in te kleden als een verhaaltje dat plaats in Italie, maar hier evenzeer zou kunnen verkocht worden.
Niet elk feit wordt gedekt door de vrije meningsuiting. Als gij dit forum wilt gebruiken voor dergelijke propaganda, dan stuit gij op een helaas op een muur van onbegrip, en dit zelfs onafgezien van het feit of de Moderator vindt of dit door de beugel kan of niet.
08/01/2021 om 06:00Bron:
EIGEN BERICHTGEVING - HET NIEUWSBLAD:

'Kan wat in Washington gebeurde ook in Brussel? “Hier raken ze zelfs nooit tot aan de voordeur

Jeffrey Dujardin 07-01-21, 18:29: HLN
'Bestorming van parlement: kan dat ook bij ons? “Ook hier zijn extremistische groepjes, die enkel wachten op de juiste vonk'

Enz, enz....... En hier gaat het over de bestorming van het Capitool (Parlement)

Man? doe nu toch eens in godsnaam normaal seg. Wie denkt gij wel dat gij zijt? :mrgreen: :mrgreen:
Het is in de VS maar HLN en Het Nieuwsblad verkopen het hier als zou het hier ook kunnen gebeuren of verkocht worden. Roepen zij ook niet 'verdoken' op tot burgerlijke ongehoorzaamheid door die feiten te vermelden en net die 'vonk' geven die extremistische groepjes nodig hebben, off telt dit niet voor u?????

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

17 jan 2021, 12:35

Men kan niet ontkennen dat mensen last krijgen van pandemie-moeheid !
Handelaars krijgen het financieel moeilijk.

Uit onze plaatselijke kranten :

https://www.hln.be/kuurne/of-het-nu-mag ... ~aabf7f46/

Tattoo shop gaat weer open.


https://www.hln.be/style/illegaal-knipp ... ~a7f11ade/

Illegaal knippen om te overleven !

Kranten die dit nieuws verspreiden valt dat ook onder “aanzetten tot burgerlijke ongehoorzaamheid ?

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

17 jan 2021, 14:15

Dicksy schreef:
17 jan 2021, 11:27
De Kannibaal schreef:
bluevelvet schreef: ↑Vandaag, 02:24
Er werd al een paar dagen aangekondigd op sociale media dat horeca en andere zaken zouden opengaan.

Duizenden horecazaken zijn op 15 januari opengegaan in Italië.

Politiecontrole kon hen niet tegenhouden en de politie werd soms door de klanten weggejaagd als steun aan de uitbaters. In één zaak werd de ingang versperd door de politie maar klanten werden door de “servicedeur” binnengelaten.

Ondertussen ging het er vrolijk aan toe in de verschillende horecazaken in Italië te zien op meerdere korte filmpjes.

https://twitter.com/hashtag/IoApro?src=hashtag_click

https://www.facebook.com/groups/2998414 ... 212870669/

Ondanks de verboden zijn ook honderden sportscholen geopend en trainen duizenden klanten.

Wat kan de regering er tegen beginnen ?
Zijt gij hier een poging aan het ondernemen, tot het aanzetten tot burgerlijke ongehoorzaamheid? Denkt eraan dat het hier gaat om feiten die administratief door de ordediensten moeten vervolgd worden. Gij probeert het in te kleden als een verhaaltje dat plaats in Italie, maar hier evenzeer zou kunnen verkocht worden.
Niet elk feit wordt gedekt door de vrije meningsuiting. Als gij dit forum wilt gebruiken voor dergelijke propaganda, dan stuit gij op een helaas op een muur van onbegrip, en dit zelfs onafgezien van het feit of de Moderator vindt of dit door de beugel kan of niet.
08/01/2021 om 06:00Bron:
EIGEN BERICHTGEVING - HET NIEUWSBLAD:

'Kan wat in Washington gebeurde ook in Brussel? “Hier raken ze zelfs nooit tot aan de voordeur

Jeffrey Dujardin 07-01-21, 18:29: HLN
'Bestorming van parlement: kan dat ook bij ons? “Ook hier zijn extremistische groepjes, die enkel wachten op de juiste vonk'

Enz, enz....... En hier gaat het over de bestorming van het Capitool (Parlement)

Man? doe nu toch eens in godsnaam normaal seg. Wie denkt gij wel dat gij zijt? :mrgreen: :mrgreen:
Het is in de VS maar HLN en Het Nieuwsblad verkopen het hier als zou het hier ook kunnen gebeuren of verkocht worden. Roepen zij ook niet 'verdoken' op tot burgerlijke ongehoorzaamheid door die feiten te vermelden en net die 'vonk' geven die extremistische groepjes nodig hebben, off telt dit niet voor u?????
Wie ik ben? Iemand die duidelijk meer burgerzin heeft dan Uzelf. HLN en Het Nieuwsblad brengen berichtgeving zonder commentaar en zullen nooit schrijven, dat ze subversieve activiteiten goedkeuren. De Kranten zijn verantwoordelijk voor hetgeen ze schrijven en zullen nooit onwettelijke activiteiten goedkeuren of oproepen tot verzet. Een forum is wat anders. Elke deelnemer is hier verantwoordelijk voor hetgeen hij schrijft en het is duidelijk dat sommigen voortdurend dansen op de dunne koord van de wettelijkheid. Ik ben van oordeel dat wij niet leven in een tijd dat wij maatregelen aan ons laars moeten lappen, te meer dat de benadeelden kunnen rekenen op een billijke schadeloosstelling betaald door ons allemaal.
U bent de man die altijd klaar staat om anarchistisch gedachtengoed goed te keuren of aan te moedigen, maar als het begint te spannen, kiest gij het hazenpad.
Indien er op een openbare website wordt opgeroepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid, dan zal ik persoonlijk niet aarzelen om klacht neer te leggen bij het parket.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

17 jan 2021, 14:29

Wil. schreef:
17 jan 2021, 11:17
De kannibaal schreef:
17 jan 2021, 11:05
Zijt gij hier een poging aan het ondernemen, tot het aanzetten tot burgerlijke ongehoorzaamheid? Denkt eraan dat het hier gaat om feiten die administratief door de ordediensten moeten vervolgd worden.
Dat is precies het principe van burgerlijke ongehoorzaamheid: wanneer 100.000 mensen de regeltjes aan hun laars lappen, wat gaat de overheid dan doen? De parkeerwachters bij inzetten om de pv's op te stellen?
Als gewezen ambtenaar, waarschijnlijk nog behorend tot een hogere categorie, zou ik op mijn hoede zijn voor het geven van een dergelijk commentaar of heeft de ambtenaar tegenwoordig elke deontologische code afgezworen?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

17 jan 2021, 16:07

De Kannibaal schreef:
Wie ik ben? Iemand die duidelijk meer burgerzin heeft dan Uzelf. HLN en Het Nieuwsblad brengen berichtgeving zonder commentaar en zullen nooit schrijven, dat ze subversieve activiteiten goedkeuren. De Kranten zijn verantwoordelijk voor hetgeen ze schrijven en zullen nooit onwettelijke activiteiten goedkeuren of oproepen tot verzet. Een forum is wat anders. Elke deelnemer is hier verantwoordelijk voor hetgeen hij schrijft en het is duidelijk dat sommigen voortdurend dansen op de dunne koord van de wettelijkheid. Ik ben van oordeel dat wij niet leven in een tijd dat wij maatregelen aan ons laars moeten lappen, te meer dat de benadeelden kunnen rekenen op een billijke schadeloosstelling betaald door ons allemaal.
U bent de man die altijd klaar staat om anarchistisch gedachtengoed goed te keuren of aan te moedigen, maar als het begint te spannen, kiest gij het hazenpad.
Indien er op een openbare website wordt opgeroepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid, dan zal ik persoonlijk niet aarzelen om klacht neer te leggen bij het parket.
U burgerzin? Als het begint te spannen bent u de eerste om te gaan bleiten bij de rechter (of moderatie) zoals ik altijd al aangegeven heb en u hier nogmaals mijn gelijk onderstreept. Daarom dat ik van u ook ooit schreef dat ik in tijd van oorlog u liever voor mij dan achter mij heb lopen. U bent gewoon niet in staat om uzelf te verdedigen, laat staan dat u in staat zou zijn anderen te verdedigen.
En dat hazenpad is al heel uw leven door u gebruikt, dat bewijst u met uw schrijfsel hier, en zal u blijven bewandelen tot uw dood. U hoeft uw eigen zwakheden niet te projecteren op een ander, het is enkel een bewijs dat u zichzelf heel goed kent. Een bangerik en alle daaraan verbonden synoniemen.......maar vooral een angsthaas die zijn pad heel goed kent.
Vergeet uw hoedje niet af te nemen en lichte hoofdbuiging te maken als u mijnheer pastoor/dokter/notaris of eender welke notabele nog eens tegenkomt in het centrum van uw woonplaats.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

17 jan 2021, 16:19

image.jpeg
image.jpeg (59.53 KiB) 488 keer bekeken
Nieuwjaarsreceptie OVLD.
Een vraagje voor de criticasters : Is dat niet aanzetten tot burgerlijke ongehoorzaamheid :?:

Commentaar bij het plaatje :

”Haren in orde, zonder mondmasker, met meerderen samenzitten, muziekbandje
terwijl vele muzikanten op randje leven,..
Maar wij riskeren een boete als we onze eigen ouders samen binnenlaten in huis.......
Ice

17 jan 2021, 16:23

De kannibaal schreef:
17 jan 2021, 14:15
Wie ik ben? Iemand die duidelijk meer burgerzin heeft dan Uzelf. HLN en Het Nieuwsblad brengen berichtgeving zonder commentaar en zullen nooit schrijven, dat ze subversieve activiteiten goedkeuren. De Kranten zijn verantwoordelijk voor hetgeen ze schrijven en zullen nooit onwettelijke activiteiten goedkeuren of oproepen tot verzet.
Een forum is wat anders.

Elke deelnemer is hier verantwoordelijk voor hetgeen hij schrijft en het is duidelijk dat sommigen voortdurend dansen op de dunne koord van de wettelijkheid.

Ik ben van oordeel dat wij niet leven in een tijd dat wij maatregelen aan ons laars moeten lappen, te meer dat de benadeelden kunnen rekenen op een billijke schadeloosstelling betaald door ons allemaal.
U bent de man die altijd klaar staat om anarchistisch gedachtengoed goed te keuren of aan te moedigen, maar als het begint te spannen, kiest gij het hazenpad.
Indien er op een openbare website wordt opgeroepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid, dan zal ik persoonlijk niet aarzelen om klacht neer te leggen bij het parket.
Burgerzin? Dat noemt gij burgerzin om mede landgenoten af te schieten voor het verdedigen van hun broodwinning tegen noodmaatregelen zonder enige wettelijke grond door de staat?? :evil:
En gij hebt het dan over de WET?? :P
Gij hebt het RECHT op vrije meningsuiting van anderen te respecteren zoals iedereen, OOK als die mening niet strookt met wat gij meent dat het evangelie is! :roll:
En bedreigingen zijn ook strafbaar...de wet geldt ook voor imbecielen, azijnpissers en vaccinnazi's - kruip dus maar gauw weer onder je steen, oikofoob....dan kun je vandaaruit veilig proberen forumleden met andere meningen de mond te kunnen snoeren op een openbaar forum door met de wet te zwaaien. :twisted:

Ik wacht trouwens nog altijd op 2 aanklachten van jou voor mijn vermeende misdrijven voor mijn vrije meningsuiting op een openbaar forum... :P :P :P

Echte burgerzin is als landgenoten onvoorwaardelijk gesteund worden door de hele bevolking in de bescherming van hun broodwinning tegen onwettige en onnodige noodmaatregelen door de roverheid. :roll:
Voor verraders zoals kannibaal telt dat alleen als het haar broodwinning en zaak zou zijn, dan zou ze moord en brand schreeuwen. :mrgreen: