Discriminatie

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

18 jan 2021, 17:53

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... li=BBqiJv1

"Vanaf volgende maand maakt de spoorwegmaatschappij die digitale kaarten iets goedkoper dan die op papier."

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jan 2021, 18:39

Discrimineren betekent 'onderscheid maken' en dat kan best een verantwoorde beslissing zijn.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

18 jan 2021, 19:14

Wil. schreef:
18 jan 2021, 18:39
Discrimineren betekent 'onderscheid maken' en dat kan best een verantwoorde beslissing zijn.
Mensen die geen smartphone hebben worden gediscrimineerd

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jan 2021, 19:19

Soms lijkt dat er wel op en dan is het discriminatie met een negatieve bijbetekenis.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

18 jan 2021, 19:36

janieburton schreef:
Mensen die geen smartphone hebben worden gediscrimineerd.
Beste goedkope smartphones in een notendop:

1.- Poco X3 NFC
2. - Motorola Moto G9 Power
3.- Oppo A5 2020
4.- Motorola Moto G8 Power
5.- Huawei P30 Lite
6.- Motorola One Macro
7.- Nokia 5.3
8.- Redmi Note 9
9.- Nokia 2.4
10.- Nokia 3.4

Uit het artikel:
"Vanaf volgende maand maakt de spoorwegmaatschappij die digitale kaarten iets goedkoper dan die op papier."

Weegt dat 'iets goedkoper' van die digitale kaarten, en het gebruikte aantal van die kaarten/persoon, op om een investering te doen in een smartphone ook al is het de goedkoopste?
Is ze de investering waard? En hoeveel zal die 'iets goedkoper' zijn? :roll:

Welkom in het digitale tijdperk. :lol:

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

18 jan 2021, 22:34

Digitale discriminatie kan men evtl gebruiken: geen kennis van pc, geen internet. Hoe je dat gebruikt weet ik niet?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

22 jan 2021, 16:31

Dicksy schreef:
18 jan 2021, 19:36


Weegt dat 'iets goedkoper' van die digitale kaarten, en het gebruikte aantal van die kaarten/persoon, op om een investering te doen in een smartphone ook al is het de goedkoopste?
Is ze de investering waard? En hoeveel zal die 'iets goedkoper' zijn? :roll:

Welkom in het digitale tijdperk. :lol:
Laten we aannemen dat het "maar" 1€ zou zijn, maar als iemand volledig afhankelijk is van de trein( geen wagen heeft) om zijn verplaatsingen te doen en dat hij of zij 25x in het jaar de trein neemt dan is dat toch 25€ dat die persoon meer moet betalen tegen over iemand met een smartphone.( mijn moeder heeft nooit met een gsm kunnen omgaan, zelfs gewoon bellen lukte niet en ja ik weet mensen van in de 80 jaar die wel mee kunnen omgaan met een smartphone). Voor sommige mensen is 25€ wel veel.
Wil. schreef:
18 jan 2021, 18:39
Discrimineren betekent 'onderscheid maken' en dat kan best een verantwoorde beslissing zijn.
Als er en verschil in prijs is dan maakt men altijd een onderscheid maar een onderscheid voor hetzelfde ticket dat is discriminatie.

En wat kan hier een verantwoorde beslissing zijn?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 jan 2021, 10:37

Als mede beheerder van een VME bezit ik ook geen smartphone.
Een GSM met fotofunctie volstaat.
Ik ontvang voor 95% telefoon of berichten.
Telefoneer bijna nooit.
Daarvoor is de huistelefoon en E Mail

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

31 jan 2021, 11:07

De groep mensen die geen smartphone heeft en niet een beetje mee is met de digitale wereld wordt alsmaar kleiner en ik vrees dat ze gewoon te weinig relevant is om te kunnen wegen op de besluitvorming van grote bedrijven, de overheid etc. Mijn moeder van 92 kreeg ook te horen dat ze moest omschakelen van papieren naar digitale dienstencheques- zij heeft geen internet, laptop of smartphone. Dus moet ik allelei volmachten zitten te regelen om dat voor haar te doen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

31 jan 2021, 11:47

Frits1955

De groep mensen die geen smartphone heeft en niet een beetje mee is met de digitale wereld wordt alsmaar kleiner en ik vrees dat ze gewoon te weinig relevant is om te kunnen wegen op de besluitvorming van grote bedrijven, de overheid etc. Mijn moeder van 92 kreeg ook te horen dat ze moest omschakelen van papieren naar digitale dienstencheques- zij heeft geen internet, laptop of smartphone. Dus moet ik allelei volmachten zitten te regelen om dat voor haar te doen.

Dat doe ik al langer , en alles gaat via id , plus mails , hebben niet graag dat je nog langs gaat wat dan ook .
Corona wij kunnen dat best missen is hun antwoord en kan ze geen ongelijk geven .
Wij krijgen geen briefwisseling meer via de postbode allemaal via mails facturen van mutualiteit .
Banken idem ofwel betaal je hoge kosten .

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

31 jan 2021, 12:56

Dicksy schreef:
18 jan 2021, 19:36
janieburton schreef:
Mensen die geen smartphone hebben worden gediscrimineerd.
Beste goedkope smartphones in een notendop:

1.- Poco X3 NFC
2. - Motorola Moto G9 Power
3.- Oppo A5 2020
4.- Motorola Moto G8 Power
5.- Huawei P30 Lite
6.- Motorola One Macro
7.- Nokia 5.3
8.- Redmi Note 9
9.- Nokia 2.4
10.- Nokia 3.4

Uit het artikel:
"Vanaf volgende maand maakt de spoorwegmaatschappij die digitale kaarten iets goedkoper dan die op papier."

Weegt dat 'iets goedkoper' van die digitale kaarten, en het gebruikte aantal van die kaarten/persoon, op om een investering te doen in een smartphone ook al is het de goedkoopste?
Is ze de investering waard? En hoeveel zal die 'iets goedkoper' zijn? :roll:

Welkom in het digitale tijdperk. :lol:
Smartphone ? Decadent speelgoed dat nooit uitgevonden mocht geweest zijn. :) Hoeveel leed heeft dat al niet bij kinderen en jongeren veroorzaakt ( van pesten via tiktok e.d. tot zotte Trump praat de wereld insturen ). Smartphones zijn geen dingen die "social media" ondersteunen, die veroorzaken "social distancing". Ik kan het woord App niet meer horen en al zeker niet als het ook nog eens "gratis App" noemt. Bah ! :twisted:

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

31 jan 2021, 13:03

Zolang je nog "helder van geest" bent lukt dat nog. Ik doe ook alles met de smartphone/laptop. Maar de dag dat ik niet meer kan digitaal "volgen" om welke reden dan ook, komt er aan.
Je gaat dan vooral moeten rekenen op familie/kinderen om alles "op tijd" betaald of geregeld te krijgen. Ik vrees dat er dan veel kan verkeerd lopen.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 jan 2021, 13:25

pol55 schreef:
Zolang je nog "helder van geest" bent lukt dat nog. Ik doe ook alles met de smartphone/laptop. Maar de dag dat ik niet meer kan digitaal "volgen" om welke reden dan ook, komt er aan.
Je gaat dan vooral moeten rekenen op familie/kinderen om alles "op tijd" betaald of geregeld te krijgen. Ik vrees dat er dan veel kan verkeerd lopen.
Back to the roots pol55. Alles laten opsturen en als ze het niet willen dan zal het betaald moeten worden via de deurwaarder. Het kost wel ietsje meer maar dan ben je tenminste van die digitale brol vanaf. :wink: :lol:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

31 jan 2021, 17:36

pol55 schreef:
31 jan 2021, 13:03
Zolang je nog "helder van geest" bent lukt dat nog. Ik doe ook alles met de smartphone/laptop. Maar de dag dat ik niet meer kan digitaal "volgen" om welke reden dan ook, komt er aan.
Je gaat dan vooral moeten rekenen op familie/kinderen om alles "op tijd" betaald of geregeld te krijgen. Ik vrees dat er dan veel kan verkeerd lopen.
Oefenen .... oefenen .... het eerste wat ik 's morgens doe is mijn laptop aanzetten en mijn emails checken. :D . En die blijft in één ruk doorgaans tot na middernacht "branden" :lol: ... maar een smartphone wil ik niet , wat kun je daar in godsnaam mee aanvangen .... langs de straat ermee lopen te brevieren ? :roll:

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

31 jan 2021, 19:35

gast43 schreef:
31 jan 2021, 11:47
Dat doe ik al langer , en alles gaat via id , plus mails , hebben niet graag dat je nog langs gaat wat dan ook .
Corona wij kunnen dat best missen is hun antwoord en kan ze geen ongelijk geven .
Wij krijgen geen briefwisseling meer via de postbode allemaal via mails facturen van mutualiteit .
Banken idem ofwel betaal je hoge kosten .
Ik weiger om mijn facturen te laten komen via mail. Ik wens papieren facturen voor gas, elektriciteit, water, telefoon, gsm, enz....
Fred1950 schreef:
31 jan 2021, 17:36
[

….het eerste wat ik 's morgens doe is mijn laptop aanzetten en mijn emails checken. :D . En die blijft in één ruk doorgaans tot na middernacht "branden" :lol: ...
Er zijn dagen dat ik mijn computer nog niet opzet