Agressie en corona

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

28 jan 2021, 18:35

Tijdens de zomer zijn er in Gent overal straten afgesloten voor spelende kinderen.
Voor de automobilisten is het verboden terrein. Mooi initiatief anders.

Maar zoveel kinderen heb ik hier in een "speelstraat", nog niet gezien, wel ouders en mensen zonder kinderen, die in het midden van de straat terrasjes opzetten. En dat is telkens voor een hele week.
Het lijkt wel een straat voor vroeg-kindse ouderen, want ze maken evenveel kabaal, met beatmuziek en al.
Hier en daar zie je zo een paar kleintjes lopen. Ik zeg wel een 'paar'.

Plezant als je daar in zo'n straat een garage hebt en uwe wagen een paar kilometer verder moet parkeren, en dan op de koop toe nog parkeergeld moet betalen omdat je niet in uw eigen parkeerzone kunt staan.

Ik heb het weer niet over mijzelf, want van mijn straat kunnen ze geen speelstraat maken, maar over degenen die er werkelijk last van hebben, en zo ken ik er genoeg.

Maar goed, dat heeft niets met, zoals het draadje hier heet, met 'agressie en corona' te maken.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 jan 2021, 18:58

In onze tijd moesten ze dat niet voorzien.
Wij speelden in elke straat of plein er was toch bijna geen verkeer

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

30 jan 2021, 09:55

Fred1950 26 jan 2021, 12:05
Het gaat allemaal om kleine groepen van mensen, en al die grieven worden door media uitvergroot omdat dat "interessant" nieuws is. Als ge de bevragingen onder de Vlaamse bevolking wilt bekijken, dan moet je eens naar https://www.uantwerpen.be/nl/projecten/coronastudie/ surfen.
U vraagt, zij draaien:

Belg steeds minder gemotiveerd om maatregelen te volgen:
(Bron: Msn nieuws - Tagtik 1 uur geleden)

"De Belg heeft het steeds moeilijker om zich te houden aan de maatregelen die de regering oplegt in de strijd tegen het coronavirus. Dat blijkt uit de cijfers van de 21e coronastudie over de motivatiebarometer.

Het 'motivationeel niveau' zit nu op 41 procent, zo meldt De Standaard. Een laag niveau, maar in augustus lag dat nog lager, op 23 procent, het laagste punt dat het niveau tijdens de hele coronacrisis haalde."


https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nation ... li=BBqiQ9V

:roll: :roll:

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

30 jan 2021, 12:44

Uit de aanhoudingen en de opsporingen van de politie in Nederland is ondertussen gebleken dat de rellen aangestuurd waren door harde kernen uit de anti vaxers beweging en harde kernen uit uiterst rechtse hoek. In Urk is het testcentrum aangestoken door harde kernleden van de antivaxers beweging, die ondertussen geïdentificeerd zijn. In meerdere steden zijn leden van uiterst rechtse en neo nazi bewegingen geïdentificeerd en opgepakt. Onder hen waren zelfs verschillende Duitse neo nazis. Uiteraard waren daar ook een deel meelopers bij, die nu de schade zullen kunnen betalen terwijl ze zich hebben laten opjutten door nitwits.
Eendracht maakt macht