waterstof motor

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

15 sep 2023, 23:39

MichelN schreef:
15 sep 2023, 15:17
....
Wanneer gaat dat linkse idiote ambtenarengedaas over salariswagens eens ophouden? Mensen in de privé worden beloond voor hun prestaties, zo simpel is dat, niet om wat de achterlijke vakboungden kwekken.
Salariswagens "krijg" je wel in de plaats voor een stuk hoger loon , en dus ook in de plaats van een hoger pemsioen ( en dan moet ge u tevreden stellen met een Fiatje 500 ). Ik heb persoonlijk er ook niets op tegen dat men salariswagens uitdeelt , maar dan mogen bedrijven daar ook geen belastingsaftrek ( = subsidie ) voor in de plaats krijgen. Het is trouwens twee keer diefstal : het bedrijf krijgt een belastingsaftrek , en omdat het loon lager is betaalt zowel de werkgever als de werknemer ook nog eens minder RSZ en belastingen op dat loon. En dan maar klagen over begrotingstekorten en lage staatsinkomsten , nietwaar. :roll:

Per slot van rekening werken de leasingbedrijven die voor die salariswagens zorgen ook niet gratis. Dat is een "handelstak" zonder meerwaarde , vergelijkbaar met immobiliën kantoren die huizen van eigenaars verhuren en verkopen. Allemaal graaigebroed. :mrgreen:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 sep 2023, 23:51

Het is trouwens twee keer diefstal : het bedrijf krijgt een belastingsaftrek , en omdat het loon lager is betaalt zowel de werkgever als de werknemer ook nog eens minder RSZ en belastingen op dat loon. En dan maar klagen over begrotingstekorten en lage staatsinkomsten , nietwaar.
En als je die belastingaftrek niet toelaat, dan is de kost voor het bedrijf veel hoger. Heel wat ondernemers zullen dan wel twee keer nadenken alvorens een werknemer (extra) aan te nemen.
Voor ondernemingen die internationaal actief zijn, betekent dat een enorm nadeel. De kans op faillissement is heel reëel. De werknemers verliezen dan hun job. En dan komen ze klagen over 'mismanagement', nietwaar?


Eenvoudige redeneringen loslaten op complexe problemen, denk je dat dat een goed idee is?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

15 sep 2023, 23:57

Wil. schreef:
15 sep 2023, 23:51
Het is trouwens twee keer diefstal : het bedrijf krijgt een belastingsaftrek , en omdat het loon lager is betaalt zowel de werkgever als de werknemer ook nog eens minder RSZ en belastingen op dat loon. En dan maar klagen over begrotingstekorten en lage staatsinkomsten , nietwaar.
En als je die belastingaftrek niet toelaat, dan is de kost voor het bedrijf veel hoger. Heel wat ondernemers zullen dan wel twee keer nadenken alvorens een werknemer (extra) aan te nemen.
Voor ondernemingen die internationaal actief zijn, betekent dat een enorm nadeel. De kans op faillissement is heel reëel. De werknemers verliezen dan hun job. En dan komen ze klagen over 'mismanagement', nietwaar?


Eenvoudige redeneringen loslaten op complexe problemen, denk je dat dat een goed idee is?
Allemaal goed en wel , maar WIJ , de burgers betalen dan wel die "steun" in allerhande vorm opdat het bedrijf niet failliet zou gaan. Mogen wij nog lang mekkeren over de Chineese staatsteun aan hun bedrijven ?

Die leasingbedrijven zijn wel een kostelijke schakel die er niet hoeft te zijn. De onderneming kan rechtstreeks met de autoconstructeur onderhandelen , dat heeft bvb. iMens gedaan bij de aankoop van hun electrische Kangoo's.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 16 sep 2023, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 sep 2023, 00:03

Och, wij steunen Jan en Alleman met plezier ... zolang het maar geen Walen zijn.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 sep 2023, 09:22

Ik denk dat de meeste bedrijfswagens de gebruiker niet minder loon krijgt.
Er zijn nu eenmaal jobs waar ge een auto voor nodig hebt.
Of krijgt de loodgieter als bedrijfswagen zijn bestelwagen van de firma

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 sep 2023, 09:41

Fred1950 schreef:
15 sep 2023, 23:57
Allemaal goed en wel , maar WIJ , de burgers betalen dan wel die "steun" in allerhande vorm opdat het bedrijf niet failliet zou gaan. Mogen wij nog lang mekkeren over de Chineese staatsteun aan hun bedrijven ?
Het verschil met Chinese staatssteun is dat China de bedrijven geld geeft om in leven te blijven zodat ze de westerse bedrijven kunnen uit de markt duwen. Daarna ligt die markt open voor hen alleen en dan weet je wel wat er met de prijs van die goederen gaat gebeuren.

In Europa streeft men naar een gelijk speelveld voor alle deelnemende bedrijven. Wie dan de meeste klanten kan aantrekken, heeft terecht gewonnen: dat is goed voor de klant en voor het bedrijf.

Die leasingbedrijven zijn wel een kostelijke schakel die er niet hoeft te zijn. De onderneming kan rechtstreeks met de autoconstructeur onderhandelen , dat heeft bvb. iMens gedaan bij de aankoop van hun electrische Kangoo's.
Als die leasingbedrijven een groot deel winst pakken die "niet nodig is" , dan zullen direct enkele anderen bij in die geldfontein springen. De autoconstructeurs kunnen dat dan ook doen. Het feit dat zij daar niet druk in vertegenwoordigd zijn, toont aan dat de opportuniteit niet groot genoeg wordt geacht.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

16 sep 2023, 13:14

E.T. schreef:
16 sep 2023, 00:03
Och, wij steunen Jan en Alleman met plezier ... zolang het maar geen Walen zijn.
Geef ons eens ongelijk als je ziet hoe daar met gemeenschapsgeld omgesprongen wordt.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

16 sep 2023, 13:26

Fred1950 schreef:
15 sep 2023, 23:57

Die leasingbedrijven zijn wel een kostelijke schakel die er niet hoeft te zijn. De onderneming kan vrechtstreeks met de autoconstructeur onderhandelen , dat heeft bvb. iMens gedaan bij de aankoop van hun electrische Kangoo's.
Staatssteun aan een Frans bedrijf dus. Denk jij nu echt ondernemingen niet echt eerst rechtstreeks met constructeurs gaan onderhandelen? Komkom, je weet er totaal niets van.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

16 sep 2023, 14:12

Laat zitten Fred, MichelN weet het (altijd) beter. :wink:
Jij, en vele anderen, kennen er over van alles en nog wat, (althans volgens hem) helemaal niets van.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

16 sep 2023, 14:56

Fazal schreef:
16 sep 2023, 14:12
Laat zitten Fred, MichelN weet het (altijd) beter. :wink:
Jij, en vele anderen, kennen er over van alles en nog wat, (althans volgens hem) helemaal niets van.
Wel, Fazalleke, in dit geval is dat honderd procent zeker. Moet jij niet wat politieagent gaan spelen en burgers kapittelen om wat ze allemaal fout doen? Doen hoor!
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 sep 2023, 15:56

Ik heb toch de indruk dat veel gekribbel over alles en nog wat ;niet komt van kennis van de schrijvers.
Maar opzoek werk is. Dat dan gepresenteerd wordt eigen kennis.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 sep 2023, 16:47

voorn schreef:
16 sep 2023, 09:22
Ik denk dat de meeste bedrijfswagens de gebruiker niet minder loon krijgt.
Er zijn nu eenmaal jobs waar ge een auto voor nodig hebt.
Of krijgt de loodgieter als bedrijfswagen zijn bestelwagen van de firma
Dat zijn dan wagens met het opschrift , naam , adres , telefoonnummer van het bedrijf erop geschilderd. Dat zijn geen salariswagens maar bedrijfswagens , en dus helemaal iets anders. Dat verpleegsters van het Wit-Geel-Kruis met hun wagentje naar huis mogen rijden is eerder uitzondering. Ik heb nog geen wagen van Fluvius op vakantie naar het zuiden van Frankrijk weten te rijden. :D Een geleasde salariswagen is een doodgewone personenwagen waarmee de gebruiker mag doen wat die wil , dus ook naar het zuiden ermee op vakantie gaan.

Dat bedrijven salariswagens uitdelen aan hun weknemers om er mee naar klanten voor het eender wat ( en dus met materiaal ) te rijden , is een feit. Dat zou men moeten verbieden. Het bedrijf profiteert van dat leasing gedoe en hoeft dan geen eigen bedrijfswagens met opschrift en al aan te kopen ( die trouwens ook fiscaal aftrekbaar zijn ).

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

16 sep 2023, 17:12

voorn schreef:
16 sep 2023, 15:56
Ik heb toch de indruk dat veel gekribbel over alles en nog wat ;niet komt van kennis van de schrijvers.
Maar opzoek werk is. Dat dan gepresenteerd wordt eigen kennis.
Lijkt mij anders nogal logisch toch. Men kan niet zomaar alles uit zichzelf weten.
Behalve dan MichelN. DAT, is DE uitzondering op de regel.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

16 sep 2023, 17:40

voorn schreef:
16 sep 2023, 15:56
Ik heb toch de indruk dat veel gekribbel over alles en nog wat ;niet komt van kennis van de schrijvers.
Maar opzoek werk is. Dat dan gepresenteerd wordt eigen kennis.
Juist ja!
Mijn jongste zat twee jaar op de fleetafdeling van een multinational (eentje met drie medeklinkers in de firmanaam) waar ze onderhandelde met zowel invoerders/constructeurs als contracten bij leasemaatschappijen. Bij een latere - en nog steeds huidige werkgever - ging het toen op die afdeling over wereldwijde deals van bedrijfjes als Procter&Gamble. Dat is in een laatste stadium niet doorgegaan omdat een concurrent uit het Limburgse, intussen opgedoekt, wagens met een pak verlies verkocht.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

16 sep 2023, 18:26

MichelN schreef:
16 sep 2023, 14:56
Fazal schreef:
16 sep 2023, 14:12
Laat zitten Fred, MichelN weet het (altijd) beter. :wink:
Jij, en vele anderen, kennen er over van alles en nog wat, (althans volgens hem) helemaal niets van.
Wel, Fazalleke, in dit geval is dat honderd procent zeker. Moet jij niet wat politieagent gaan spelen en burgers kapittelen om wat ze allemaal fout doen? Doen hoor!
Hoezo...??? Daar hebben we u toch voor, hé MichelNneke...!? 8)