waterstof motor
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Salariswagens "krijg" je wel in de plaats voor een stuk hoger loon , en dus ook in de plaats van een hoger pemsioen ( en dan moet ge u tevreden stellen met een Fiatje 500 ). Ik heb persoonlijk er ook niets op tegen dat men salariswagens uitdeelt , maar dan mogen bedrijven daar ook geen belastingsaftrek ( = subsidie ) voor in de plaats krijgen. Het is trouwens twee keer diefstal : het bedrijf krijgt een belastingsaftrek , en omdat het loon lager is betaalt zowel de werkgever als de werknemer ook nog eens minder RSZ en belastingen op dat loon. En dan maar klagen over begrotingstekorten en lage staatsinkomsten , nietwaar.
Per slot van rekening werken de leasingbedrijven die voor die salariswagens zorgen ook niet gratis. Dat is een "handelstak" zonder meerwaarde , vergelijkbaar met immobiliën kantoren die huizen van eigenaars verhuren en verkopen. Allemaal graaigebroed.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
En als je die belastingaftrek niet toelaat, dan is de kost voor het bedrijf veel hoger. Heel wat ondernemers zullen dan wel twee keer nadenken alvorens een werknemer (extra) aan te nemen.Het is trouwens twee keer diefstal : het bedrijf krijgt een belastingsaftrek , en omdat het loon lager is betaalt zowel de werkgever als de werknemer ook nog eens minder RSZ en belastingen op dat loon. En dan maar klagen over begrotingstekorten en lage staatsinkomsten , nietwaar.
Voor ondernemingen die internationaal actief zijn, betekent dat een enorm nadeel. De kans op faillissement is heel reëel. De werknemers verliezen dan hun job. En dan komen ze klagen over 'mismanagement', nietwaar?
Eenvoudige redeneringen loslaten op complexe problemen, denk je dat dat een goed idee is?
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Allemaal goed en wel , maar WIJ , de burgers betalen dan wel die "steun" in allerhande vorm opdat het bedrijf niet failliet zou gaan. Mogen wij nog lang mekkeren over de Chineese staatsteun aan hun bedrijven ?Wil. schreef: ↑15 sep 2023, 23:51En als je die belastingaftrek niet toelaat, dan is de kost voor het bedrijf veel hoger. Heel wat ondernemers zullen dan wel twee keer nadenken alvorens een werknemer (extra) aan te nemen.Het is trouwens twee keer diefstal : het bedrijf krijgt een belastingsaftrek , en omdat het loon lager is betaalt zowel de werkgever als de werknemer ook nog eens minder RSZ en belastingen op dat loon. En dan maar klagen over begrotingstekorten en lage staatsinkomsten , nietwaar.
Voor ondernemingen die internationaal actief zijn, betekent dat een enorm nadeel. De kans op faillissement is heel reëel. De werknemers verliezen dan hun job. En dan komen ze klagen over 'mismanagement', nietwaar?
Eenvoudige redeneringen loslaten op complexe problemen, denk je dat dat een goed idee is?
Die leasingbedrijven zijn wel een kostelijke schakel die er niet hoeft te zijn. De onderneming kan rechtstreeks met de autoconstructeur onderhandelen , dat heeft bvb. iMens gedaan bij de aankoop van hun electrische Kangoo's.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 16 sep 2023, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het verschil met Chinese staatssteun is dat China de bedrijven geld geeft om in leven te blijven zodat ze de westerse bedrijven kunnen uit de markt duwen. Daarna ligt die markt open voor hen alleen en dan weet je wel wat er met de prijs van die goederen gaat gebeuren.
In Europa streeft men naar een gelijk speelveld voor alle deelnemende bedrijven. Wie dan de meeste klanten kan aantrekken, heeft terecht gewonnen: dat is goed voor de klant en voor het bedrijf.
Als die leasingbedrijven een groot deel winst pakken die "niet nodig is" , dan zullen direct enkele anderen bij in die geldfontein springen. De autoconstructeurs kunnen dat dan ook doen. Het feit dat zij daar niet druk in vertegenwoordigd zijn, toont aan dat de opportuniteit niet groot genoeg wordt geacht.Die leasingbedrijven zijn wel een kostelijke schakel die er niet hoeft te zijn. De onderneming kan rechtstreeks met de autoconstructeur onderhandelen , dat heeft bvb. iMens gedaan bij de aankoop van hun electrische Kangoo's.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
- Locatie: Groot-Leuven
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
- Locatie: Groot-Leuven
Staatssteun aan een Frans bedrijf dus. Denk jij nu echt ondernemingen niet echt eerst rechtstreeks met constructeurs gaan onderhandelen? Komkom, je weet er totaal niets van.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
- Locatie: Groot-Leuven
Wel, Fazalleke, in dit geval is dat honderd procent zeker. Moet jij niet wat politieagent gaan spelen en burgers kapittelen om wat ze allemaal fout doen? Doen hoor!
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat zijn dan wagens met het opschrift , naam , adres , telefoonnummer van het bedrijf erop geschilderd. Dat zijn geen salariswagens maar bedrijfswagens , en dus helemaal iets anders. Dat verpleegsters van het Wit-Geel-Kruis met hun wagentje naar huis mogen rijden is eerder uitzondering. Ik heb nog geen wagen van Fluvius op vakantie naar het zuiden van Frankrijk weten te rijden. Een geleasde salariswagen is een doodgewone personenwagen waarmee de gebruiker mag doen wat die wil , dus ook naar het zuiden ermee op vakantie gaan.
Dat bedrijven salariswagens uitdelen aan hun weknemers om er mee naar klanten voor het eender wat ( en dus met materiaal ) te rijden , is een feit. Dat zou men moeten verbieden. Het bedrijf profiteert van dat leasing gedoe en hoeft dan geen eigen bedrijfswagens met opschrift en al aan te kopen ( die trouwens ook fiscaal aftrekbaar zijn ).
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Lijkt mij anders nogal logisch toch. Men kan niet zomaar alles uit zichzelf weten.
Behalve dan MichelN. DAT, is DE uitzondering op de regel.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
- Locatie: Groot-Leuven
Juist ja!
Mijn jongste zat twee jaar op de fleetafdeling van een multinational (eentje met drie medeklinkers in de firmanaam) waar ze onderhandelde met zowel invoerders/constructeurs als contracten bij leasemaatschappijen. Bij een latere - en nog steeds huidige werkgever - ging het toen op die afdeling over wereldwijde deals van bedrijfjes als Procter&Gamble. Dat is in een laatste stadium niet doorgegaan omdat een concurrent uit het Limburgse, intussen opgedoekt, wagens met een pak verlies verkocht.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00