SIHAMEGATE (sihame el kaouakibi)

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

21 okt 2022, 13:59

.....and The show must go on......
ocharme da kind..... :roll:

HLN:
Sihame El Kaouakibi bijt van zich af in video: “De speech die jullie niet mochten horen”

https://www.hln.be/binnenland/sihame-el ... ~a32b5641/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

21 okt 2022, 15:08

Charlie Maru schreef:
21 okt 2022, 13:59
ocharme da kind.....
Tja zeker ocharme, zolang er geroddeld word over haar …….
Heb je al eens afgevraagd
Hoeveel politiekers,
Hoeveel burgemeesters,
Hoeveel gemeenteraadsleden,

Hoeveel van de gewone burgers zoals jij en ik,
Enz………

Kunnen zich recht in de spiegel aankijken???????
Ik persoonlijk wil deze geen eten geven want dan kom ik met mijn klein pensioentje niet toe.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

21 okt 2022, 20:59

HLN:
Communicatie-expert over videoboodschap van Sihame El Kaouakibi: “Dit is gespeelde emotie”

https://www.hln.be/binnenland/communica ... ~a289cb01/


HLN:
ONZE OPINIE: “Als Sihame El Kaouakibi begrip van ons vraagt, zou enige nederigheid haar wel sieren”

“Als Sihame El Kaouakibi naast basisrespect ook begrip van ons wil, zou enige nederigheid haar wel sieren”, schrijft politiek journalist Astrid Roelandt. “Een mea culpa, in plaats van een lofzang. Niemand verwacht dat dit alles van in het begin een uitgekiend plan was. Maar minimaliseer dat niet met boutades als ‘iedereen maakt fouten’.”

https://www.hln.be/opinie/onze-opinie-a ... ~a6bc5e8b/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

22 okt 2022, 09:35

Den decor begint al af te brokkelen, VRT ook al niet meer op haar gemak..... :roll:


HLN:
Theater dat het scherm misschien nooit haalt: VRT plots niet meer zeker dat ze reeks over El Kaouakibi nog wil

Tweede coup de théâtre in twee dagen. De speech die Sihame El Kaouakibi (36) in het Vlaams Parlement achter gesloten deuren moest houden, postte ze gisteren op Instagram. De boodschap leek eerder gemikt op sociale media dan geschikt voor in het halfrond. De docu waarin ze een hoofdrol zou spelen, is daarmee nu al zo veelbesproken dat hij het scherm misschien nooit haalt.

https://www.hln.be/binnenland/theater-d ... ~a52e2fcf/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

23 okt 2022, 09:54

Sjoemelpoedel die zich nu in slachtofferrol hult.
Slecht opgevoerd theater van de sjoemelpoedel.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 okt 2022, 10:09

Maar zij is wel degelijk geslachtofferd, iedereen op haar niveau sjoemelt!

Eender welke club/vereniging die een kleine subsidie krijgt moet zich verantwoorden met een berg administratie. Vanaf dat je een bepaalde ´vriendenkring´ hebt vervalt die noodzaak ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 okt 2022, 11:16

E.T. schreef:
23 okt 2022, 10:09
Maar zij is wel degelijk geslachtofferd, iedereen op haar niveau sjoemelt!
Door dit op deze manier te schrijven, geef je aan dat elke andere politicus geld verduistert, een keuken laat bouwen op kosten van de staat e.d.m.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 okt 2022, 11:37

Zij sjoemelde al voor ze politica was.
En die keuken? Das eigenlijk klein bier maar wel materieel bewijs dat niet zo maar kan weggemoffeld worden.

Wat ik vooral bedoelde is dat er een ons kent ons sfeertje bestaat EN dat als "diverse" vzw´s elkaar diensten gaan aanrekenen er str~t aan de knikker is.

Den Bart gaf ze geld omdat die andere Bart dat ook deed, de administratie keek ernaar maar trad niet op, ze was ook nie helemaal een witte hé

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 okt 2022, 11:39

Laat mij een doodeerlijke politicus zien en ik betaal jullie een pint Frits en Wil.
Laatst gewijzigd door E.T. op 23 okt 2022, 12:03, 3 keer totaal gewijzigd.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 okt 2022, 11:50

Misschien eens afwachten wat de rechtszaak zal opleveren? Het is overigens "doodeerlijk" :wink:
Dat Sihame de perfecte excuustruus was voor bepaalde politici is nogal duidelijk - voor de rechtse partijen een voorbeeld van zelfredzaamheid, voor de andere partijen een bewijs dat mensen met allochtone roots het ook kunnen maken als ze de kans maar krijgen. Beiden dik in de zak gezet door een comediante eerste klas.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 okt 2022, 12:22

Beste E T: voor eerlijke politici moet je bij de Pvda zijn. Het zijn de enigen die duidelijk niet voor het geld in de politiek gaan want ze staan het grootste deel van hun wedde af aan de partij- en dat op elk niveau. Voor mij een bolleke Koninck :wink:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

23 okt 2022, 12:22

door frits1955 » 20 minuten geleden

Misschien eens afwachten wat de rechtszaak zal opleveren? Het is overigens "doodeerlijk" :wink:
Dat Sihame de perfecte excuustruus was voor bepaalde politici is nogal duidelijk - voor de rechtse partijen een voorbeeld van zelfredzaamheid, voor de andere partijen een bewijs dat mensen met allochtone roots het ook kunnen maken als ze de kans maar krijgen. Beiden dik in de zak gezet door een comediante eerste klas.
Politiek zal ze volledig uitgespeeld zijn want geen enkele partij wil geassocieerd worden met deze ‘sjoemelpoedel’ naar de verkiezingen toe. Deze rechtszaak zal dan ook over de verkiezingen getild worden en dan in ‘alle stilte’ afgehandeld worden en zie ik het nog zoals ik schreef op 07/10/2022:
Just is just. De wet is gelijk voor iedereen en die 269.000 euro zal ook wel te verantwoorden zijn mits een goede advocaat.
Eerherstel, terug in haar functie herstellen maar dan als onafhankelijke, morele schadevergoeding vragen, uitbetaling van het ingehouden loon........enz......ze gaat er nog goed aan verdienen ook. :roll:
https://www.hln.be/binnenland/parket-wi ... ~ada7608e/
Maar dit zal dan weer een verdere afhandeling worden voor de burgerlijke of arbeidsrechtbank. :roll: Maar ook hier ‘in alle stilte’.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

23 okt 2022, 12:31

door frits1955 » minder dan een minuut geleden
Beste E T: voor eerlijke politici moet je bij de Pvda zijn. Het zijn de enigen die duidelijk niet voor het geld in de politiek gaan want ze staan het grootste deel van hun wedde af aan de partij- en dat op elk niveau. Voor mij een bolleke Koninck :wink:
Is het dan niet waar toen Tom Van Grieken in de kamer de aanwezige partijen hypocrieten noemde toen zij de vermindering van de partijdotaties ter sprake brachten? Ook volgens TVG stemde de PvdA tegen of stemde zij tegen omdat net die vermindering voorgesteld werd door het VB. Hij noemde anders wel ook de PvdA expliciet bij naam?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 okt 2022, 12:46

We gaan niet flauw doen he. De Pvda heeft al herhaaldelijk in het parlement voorstellen ingediend om dotaties aan partijen en de pree van ministers en parlementariers te halveren. Wat Van Grieken zegt is irrelevant- die kerel liegt sneller dan zijn schaduw.Overigens heeft de Pvda ook al herhaaldelijk voorgesteld om de dotaties op - let goed op nu- op Vlaams niveau met 60% te verminderen wat goed zou zijn voor een besparing van 6 miljoen.De reactie van de andere partijen kan je wel naar raden...Partijen passeren dus 2 keer langs de kassa wat betreft dotaties: op federaal en op Vlaams niveau.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 okt 2022, 15:07

Laat mij een doodeerlijke politicus zien (...)
frits1955 schreef:
23 okt 2022, 11:50
(...) Het is overigens "doodeerlijk" :wink:
Hoewel een doodeerlijk(e) politicus zelden voorkomt, zijn beide vormen correct. Geloof me.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.