SIHAMEGATE (sihame el kaouakibi)

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 feb 2021, 11:38

... redenen genoeg om van een mug een olifant te maken ...
Het was gewoon de olifant in de kamer hoor, die eindelijk eens benoemd moest worden.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

24 feb 2021, 16:43

Het was gewoon de olifant in de kamer hoor, die eindelijk eens benoemd moest worden.
[/quote]
Zo denk ik er ook over.
Het is niet, zoals meredith schrijft, dat men haar te grazen neemt omwille van haar allochtone afkomst ; neen, ik denk eerder dat die olifant zo lang in de kamer kon blijven staan precies omwille van die afkomst. In zulke gevallen is dubbele voorzichtigheid geboden want "racisme" komt zeer vlug om de hoek loeren.
Vande Lanotte als haar advocaat heeft het slechts over een slordige boekhouding. Het is natuurlijk zijn taak om in haar voordeel te pleiten. Slordig fungeert dikwijls als een eufemisme en is een rekbaar begrip. Zo gaat bvb de politie in Myanmar nogal slordig te werk bij de ordehandhaving.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 feb 2021, 17:16

Zij was duidelijk niet aan haar proefstuk, reeds in 2017 toen ze lid was van de raad van bestuur van de VRT sloot ze namens de staatsomroep minstens twee contracten af met een van haar eigen bedrijfjes.


OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

24 feb 2021, 18:04

Als uw boekhouder fouten maakt en u ondertekend bent u verantwoordelijk voor uw aangifte.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

27 feb 2021, 14:15

Hemelsblauw Somerske had met Kucam al een pad in de korf van de N-VA gezet en krijgt de bal nu teruggekaatst.
Ik ben bijlange niet arm maar wel niet rijk genoeg om OVLD'er te zijn, maar beroepshalve ruik ik bij deze zaak , ondanks de "slordige boekhouding", (ik noem dat een artistieke boekhouding) toch een politieke afrekening... Poets wederom poets denk ik.
De zon is gratis voor iedereen

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

27 feb 2021, 22:06

Kweenie, maar ik vermoed nog altijd dat "" het spel van Adèle "" er voor iets tussen zat . :P :oops: :P

werewoef
AMEN en AUM

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

28 feb 2021, 08:34

Voorn : Als uw boekhouder fouten maakt en u ondertekend bent u verantwoordelijk voor uw aangifte.

https://www.elfri.be/rechtspraak/boekho ... oekhouding

Boekhouder is steeds aansprakelijk voor zijn fouten in de boekhouding (Is al van toepassing 1999 )

En de vennootschapswet is ook veranderd sinds 2020

Zijn beide verantwoordelijk .
T'is zo goedkoop te zeggen moet nog veel bijleren
Je moet toch weten waaraan je begint . Als je meerdere bedrijven hebt
Vennootschap of VZW's , mag nog uitbesteden aan hare boekhouder
maar tot slot ga ze altijd moeten tekenen .En verantwoordelijk .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

28 feb 2021, 09:41

Voorn

Is wankelend boekhouding en als ze dat ontdekken
Dan komt er een onderzoek
Je ga geen bemiddelaar krijgen als u zaak goed draait
en alles tot in de puntjes is aangeven .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

29 mar 2021, 08:56

https://www.hln.be/dossier-exclusief-vo ... ~a8afda45/

Het net rond Sihame lijkt zich stilaan te sluiten: vervalste facturen en de op maat gemaakte keuken


Bij de vzw Let’s Go Urban, het geesteskind van Open Vld-politica Sihame El Kaouakibi, zijn facturen ontdekt die vervalst zijn om zo onterecht subsidies binnen te halen. Dat blijkt uit onderzoekswerk van VTM Nieuws-gerechtsjournalist Faroek Özgünes. Concreet gaat het om een zestal facturen ter waarde van zo’n 55.000 euro waarbij de originele aankoopfacturen van onder andere meubilair en die beruchte keuken aangepast werden. Ook de keukenbouwer kan zijn ogen niet geloven als hij geconfronteerd wordt met het bewijs.

Waar zit nu De Heer Van De Lanotte 8O
Ik blijf bij mijn standpunt waar rook is is vuur
Je krijgt geen controle of je krijgt geen bemiddelaar
Als er niks aan de hand is .
Idem controle van uit F.O.D.
Denk dat deze dame ( Iets boven haar hoofd hangt )
Dan is ze nog boos dat de communicatie verloopt via media ( Faroek )
VTM-nieuwsdienst met justitie- en misdaadverslaggever Faroek Özgünes in samenwerking met het gerecht en de politiediensten ( Dat was ze vergeten is dan ook politieker op non actief ) 8O :roll:

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

29 mar 2021, 14:14

Ondertussen zitten ze al aan bijna een half miljoen......
Wedden dat het niet lang meer gaat duren of men gaat "racisme" mee in 't spel sleuren....

https://www.hln.be/binnenland/450-000-e ... ~a94e6cf8/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

29 mar 2021, 14:14

https://www.hln.be/binnenland/450-000-e ... ~a94e6cf8/

“450.000 euro doorgesluisd van vzw Let's Go Urban naar persoonlijke vennootschappen El Kaouakibi”, blijkt uit eindverslag bewindvoerster

“De wijze waarop de boekhouding werd gevoerd, versterkt mijn vermoeden dat de laatste jaren het financiële gewin, voor mevrouw El Kaouakibi en de met haar verbonden vennootschappen, voorop stond.” Dat is de conclusie die de voorlopig bewindvoerder maakt in haar verslag van Let’s Go Urban. Miljoenen subsidies gingen naar LGU waarvan op twee jaar tijd 450.000 euro werd doorgesluisd naar El Kaouakibi en haar vennootschappen. Dat blijkt uit onderzoek van VTM Nieuws.


Als dit waar is wat ze schrijven ( Krant)
Mag ze haar job vergeten :evil: :evil:
Begrijp Advocaat Van De Lanotte niet 8O

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 mar 2021, 16:27

Haar advocaten, waaronder de Johan, kregen alleen de aangepaste facturen onder ogen. 8)
Natuurlijk lijkt dan alles OK. Ook de stadsdienst die de subsidies aan de hand van vervalste facturen goedkeurde treft eigenlijk geen schuld.

Wat wel ongelooflijk stom is om facturen te vervalsen, zo'n schriftelijk spoor op papier gaat altijd uitkomen en tegen u gebruikt kunnen worden; tenzij je natuurlijk van niks wist :lol: :lol: :lol:

V.O.F. = vereniging onder firma ... ik las vroeger altijd vereniging onder familie
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

29 mar 2021, 18:52

E.T.
tenzij je natuurlijk van niks wist

Zoiets gaan ze niet aanvaarden :wink: bij gerecht en F.O.D.
Zaakvoerder en boekhouder zijn verantwoordelijk
Zowel voor aangifte belastingen en btw .

Dat is de conclusie die de voorlopig bewindvoerder
Er hangt haar zware straf boven hoofd en daar zijn ze niet mals mee .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

29 mar 2021, 19:04

https://www.hln.be/binnenland/sihame-el ... ~aa067471/

Sihame El Kaouakibi betaalde zelfs werken in haar slaapkamer met subsidies

Politica Sihame El Kaouakibi (Open vld) heeft subsidies die bestemd waren voor de vzw We Love Brussels, een project tegen radicalisering, gebruikt om haar slaapkamer op te frissen. Dat blijkt uit onderzoek van VTM Nieuws. Het gaat om 3.000 euro aan subsidiegeld dat aangewend werd om een zwarte dressing wit te maken.

Balans zal ook niet kloppen
Kan ze allemaal terugkeren :evil: :mrgreen:
Wordt nog erger ( strakjes ganse waslijst )

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

29 mar 2021, 22:34

Laat die maar wat werken(jaren) voor de gecreëerde schulden weg te werken. Poetsdienst of hulp aan huis.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg