SIHAMEGATE (sihame el kaouakibi)

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 sep 2023, 18:01

door voorn » 26 minuten geleden
Torfs heeft het bij het rechte eind.
Als ze hem als priester schorsen is hij vrij de abdij te verlaten aan 2800€ en te wonen waar hij wil.
Wat ik niet begrijp in heel deze discussie die hier alle dagen loopt is waarom of wat belet Vangheluwe om nu te lopen, gaan of staan waar hij wil? Dien kerel is op pensioen en zijn pensioen wordt betaald door de staat en niet door de kerk. De kerk heeft geen kl.... te zeggen aan wat die kerel doet, laat staan te zeggen dat hij verplicht is om in dat klooster (abdij) te blijven tot het einde der dagen.
De enige reden dat hij daar nog steeds blijft is dat hij er zich kan verstoppen en niet achtervolgt wordt door een persmeute of dagdagelijks geconfronteerd wordt, door de bevolking, met zijn gepleegde feiten. Het enige wat hij daar doet is 'genieten' van zijn oude dag. En of hij nu uit de kerk gestoten wordt of niet verandert daar geen kneit aan.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 sep 2023, 18:48

"het volk" wil hem gestraft zien. Hij kan immers niet meer vervolgd worden omdat zijn misdrijf verjaard is. Die regel is nu ook op hem van toepassing, zoals die vaak op gewone burgers ook van toepassing is.

"We" willen gerechtigheid, d.w.z. dat hij een straf moet krijgen voor wat hij misdaan heeft. Vanuit de lekenwereld bekeken denkt men dan aan zijn pensioen waar men hoopt het mes te kunnen inzetten, wat wellicht niet het geval zal zijn. En "we" hopen ook dat hij zijn status verliest: bisschop af zijn en priester af zijn zou dan heel wat mensen in de handen doen wrijven. Zelfs degenen die niks met de kerk te maken hebben.



En met Kauwekibi hoopt men iets gelijkaardigs te bereiken. Het gebruik dat vlak na de oorlog in voege was - kaalscheren - zou op het eerste gezicht nog niet zo slecht zijn, maar meer dan waarschijnlijk zet ze dan een hoofddoek op en dan zijn we nog verder van huis :lol: 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

30 sep 2023, 08:20

Sorry maar het is hier een topic over die Konings Poedel.

Die pedofiel hoort hier niet thuis.
Als je graag over die Pedofiel leutert doe dan een nieuw topic open.
Eigenlijk liever niet.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

30 sep 2023, 17:31

"het volk" wil hem gestraft zien. Hij kan immers niet meer vervolgd worden omdat zijn misdrijf verjaard is. Die regel is nu ook op hem van toepassing, zoals die vaak op gewone burgers ook van toepassing is.
En waarom is die dan niet gestraft,is die onschendbaar zoals een politieker?
En gewone viezerik burger zou al 10 jaar vastzitten.
Het zelfde voor die poedel, er is toch ergens een wet die de onschendbaarheid van een parlementariër opheffen, of heeft ze nog ijzers in het vuur, en zou ze anders een pot kunnen openen die harder stinkt dan een beerput.
Ook niet voor deze topic, maar heeft er zich niemand van de politiek vragen gesteld waarom B post maandelijks 100 duizend euro moet betalen in plaats van 1x per jaar,en dat is al 2 jaar bezig???????
voor een kantoor.
https://www.hln.be/binnenland/bpost-rek ... ~ac7ee039/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

12 okt 2023, 12:37

De stapel vervalste facturen wordt alsmaar hoger...... :roll:
't zal een nieuw ziektebriefje worden zeker ?

HLN:
Parlementaire onschendbaarheid El Kaouakibi moet opnieuw opgeheven worden, nieuwe vervalste facturen gevonden

De parlementaire onschendbaarheid van Vlaams volksvertegenwoordiger Sihame El Kaouakibi (37) moet opnieuw opgeheven worden. Dat heeft onze redactie vernomen. Er zouden negen nieuwe vervalste facturen aan het licht zijn gekomen: vier voor de stad Antwerpen en vijf voor de Vlaamse Gemeenschap.

https://www.hln.be/binnenland/parlement ... ~a9284d7a/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

13 okt 2023, 10:40

Ik woon in het buitenland en ben soms beschaamd om mijn nationaliteit te zeggen. Onlangs kreeg ik van een Amerikaan een filmpje genaamd "Belgium for dummies" Het is hilarisch maar o zo waar!

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

13 okt 2023, 14:09

België kan voor buitenlanders een ingewikkeld land zij . Zeler met zij drie landsttalen. Maar ik zou nergens anders aarden. Zelfs zonder kennis van die 3 talen denk ik.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

14 okt 2023, 17:17

De stapel vervalste facturen wordt alsmaar hoger...... :roll:
't zal een nieuw ziektebriefje worden zeker ?
Nee, dat geld die ze via vervalste facturen en subsidies "verdient" heeft is al lang door gesluisd,en de kans is groot dat ze "onvermogend " verklaard wordt.
en van een "kei" kan men het vel niet afdoen. :evil:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

19 okt 2023, 19:57

tokkio

Stel u dan ook de vraag hoe ze te werk gaan met facturen bij Stad Antwerpen en elders .
Ga dan eerst op onderzoek of de facturen verantwoord zijn en waar de goederen plaatsvinden .
Precies overal geld teveel komt toch niet uit eigen zak . Bij de overheid .
Moet heel gemakkelijk zijn van facturen binnen te geven en geld te storten op rekening van de begunstigde .
Passeren toch ook eerst voor goedkeuring al voor ze overgaan tot betalen .
En dan ineens is het 5 voor 12 en kunnen ze alles onderzoeken en ervoor lieten ze haar maar begaan ????
Zijn er veel in de fout gegaan !! Maar die fouten gaan ze wel niet herkennen .

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

20 okt 2023, 08:22

twistenopdemaan schreef:
13 okt 2023, 10:40
Ik woon in het buitenland en ben soms beschaamd om mijn nationaliteit te zeggen. Onlangs kreeg ik van een Amerikaan een filmpje genaamd "Belgium for dummies" Het is hilarisch maar o zo waar!
Ik ben ooit enkele weken doorheen de Westkant van de U.S.A. gereisd.
En in heel wat staten bestonden eigen wetten, die dan al eens botsen met een andere staat.
Zo koek & ei is het daar dus ook niet.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

20 okt 2023, 17:45

Het minste centje dat je leent of een vrijbrief hebt om geld uit te geven moet er iemand of meerderen daar borg voor staan. Wie zijn dat?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg