Minderjarige

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 feb 2021, 10:16

Ze hadden misschien "De Leeuw van Vlaanderen" kunnen lezen zoals de Witte in het bezem kot :lol:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

18 feb 2021, 11:39

zwaar gestraft? Niet overdrijven hé zeg. Als dat alles is dat ze meemaken mogen ze blij zijn! En willen ze toch een schuldige aanwijzen? Dat ze dan hun pijlen op hun ouders richten! Zij hebben het in gang gestoken.
Kinderen van 14 en 15 horen thuis te zijn 's avonds en nergens anders.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

18 feb 2021, 13:56

Kinderen van 14 en 15 horen thuis te zijn 's avonds en nergens anders.
Bij die vernielingen, plunderingen , en brandstichtingen in Brussel, en Antwerpen Gent ezv zijn er wel veel "jongeren" gezien,en omdat ze minderjarig waren ,liet de onderzoeks- rechter ze na een uur vrij......

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/01 ... n-oudjaar/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 feb 2021, 13:58

Dat gelul van Ice begint toch niet terug.
Op alles wat gebeurd komt het corona facke news tevoorschijn.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

18 feb 2021, 14:09

voorn schreef:
18 feb 2021, 13:58
Dat gelul van Ice begint toch niet terug.
Op alles wat gebeurd komt het corona facke news tevoorschijn.

???????
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

18 feb 2021, 16:42

"Rustigere oudejaarsnacht dan andere jaren"

Naast interventies voor brandende auto's, waren er in de politiezone Brussel Zuid ook heel wat oproepen voor vuurwerk en bommetjes die werden afgestoken. "Maar veel minder dan andere jaren", benadrukt Claessens.

Volgens minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) was het welbeschouwd een rustige eindejaarsavond in het land, op een aantal incidenten in grote steden na. "In een aantal wijken in grote steden hebben we onrusten gezien en dat kan niet. In sommige wijken zijn auto’s vernield en in brand gestoken. Er is ook straatmeubilair in brand gestoken. Dat soort vernielingen moet heel streng veroordeeld worden. De politie en het parket zullen er alles aan doen om het op te volgen en te veroordelen", zegt Verlinden in "Het Journaal".


Allée, 't is met verbetering. :roll:
Deze keer gaan ze het veroordelen!?
Dat 'veroordelen' hebben ze al altijd gedaan.
En wat is er sindsdien veranderd?
NIETS! Nougabollen!! :evil:

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

19 feb 2021, 15:28

Prima Vera schreef:
18 feb 2021, 11:39
zwaar gestraft? Niet overdrijven hé zeg. Als dat alles is dat ze meemaken mogen ze blij zijn! En willen ze toch een schuldige aanwijzen? Dat ze dan hun pijlen op hun ouders richten! Zij hebben het in gang gestoken.
Kinderen van 14 en 15 horen thuis te zijn 's avonds en nergens anders.
Als ik mij misdroeg als ik 14/15 jaar was, kreeg ik een pak rammel van hier tot ginder, en werden er en werden er huishoudelijke taken van een maand tot 2 maanden opgelegd, bovenop de normale huishoudelijke taken, waaraan ik deel mocht nemen. Bij de opvoeding van mijn eigen kinderen werd deze aanpak reeds aanzien als een misdaad. Op de school wemelde het van geschoolde pedagogen en psychologen, eigenlijk werklozen, die een ambtenaren statuut hadden weten te bemachtigen, en die ons als ouders de les kwamen spellen, hoe wij de kinderen nog mochten opvoeden. Allemaal deze snullen bliezen zich zelf op als belangrijk en hun wil was wet. Twee maanden niet naar de scouts als straf werd aanzien als psychologische mishandeling en ge kon tekst en uitleg gaan geven bij de jeugd bescherming. Als ouders is het niet meer mogelijk om Uw kinderen op te voeden. De snullen doen het voor U, gij moogt nog enkel toekijken, tot het de verkeerde kant op gaat, en dan krijgt gij zelf de schuld. Wij zijn ondertussen al een generatie verder en de snotneuzen spellen ons vandaag de les, ondersteund door nog een groter aantal snullen, die allemaal een nutteloze functie vervullen in het onderwijs. En de boer ploegt verder, maar hij oogst alle dagen meer onkruid.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

19 feb 2021, 17:15

De kannibaal schreef:
19 feb 2021, 15:28
Prima Vera schreef:
18 feb 2021, 11:39
zwaar gestraft? Niet overdrijven hé zeg. Als dat alles is dat ze meemaken mogen ze blij zijn! En willen ze toch een schuldige aanwijzen? Dat ze dan hun pijlen op hun ouders richten! Zij hebben het in gang gestoken.
Kinderen van 14 en 15 horen thuis te zijn 's avonds en nergens anders.
Als ik mij misdroeg als ik 14/15 jaar was, kreeg ik een pak rammel van hier tot ginder, en werden er en werden er huishoudelijke taken van een maand tot 2 maanden opgelegd, bovenop de normale huishoudelijke taken, waaraan ik deel mocht nemen. Bij de opvoeding van mijn eigen kinderen werd deze aanpak reeds aanzien als een misdaad. Op de school wemelde het van geschoolde pedagogen en psychologen, eigenlijk werklozen, die een ambtenaren statuut hadden weten te bemachtigen, en die ons als ouders de les kwamen spellen, hoe wij de kinderen nog mochten opvoeden. Allemaal deze snullen bliezen zich zelf op als belangrijk en hun wil was wet. Twee maanden niet naar de scouts als straf werd aanzien als psychologische mishandeling en ge kon tekst en uitleg gaan geven bij de jeugd bescherming. Als ouders is het niet meer mogelijk om Uw kinderen op te voeden. De snullen doen het voor U, gij moogt nog enkel toekijken, tot het de verkeerde kant op gaat, en dan krijgt gij zelf de schuld. Wij zijn ondertussen al een generatie verder en de snotneuzen spellen ons vandaag de les, ondersteund door nog een groter aantal snullen, die allemaal een nutteloze functie vervullen in het onderwijs. En de boer ploegt verder, maar hij oogst alle dagen meer onkruid.
Amen!

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

04 mar 2021, 14:38

https://www.hln.be/kapellen/14-jarige-u ... ~a266c881/

14-jarige uit Kapellen die cel in moest na coronafeest krijgt gelijk van jeugdrechter: “Door opsluiting al zwaar genoeg gestraft”

De jeugdrechter van het hof van beroep heft alle maatregelen op die een 14-jarige uit Kapellen kreeg opgelegd na een vermeend ‘coronafeestje’. De jongen was samen met zes klasgenoten gearresteerd en werd urenlang opgesloten in de cellen van het Antwerpse Justitiepaleis.

Dat is rechter met hart op de juiste plaats .
Rede waren andere straffen dan ze op te sluiten .

Als je ziet wat er is afgespeeld in ovenpoort in Gent die krijgen voorwaardelijk
En dat is veel ergere zaak dan deze . Daar wordt je misselijk van .

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

04 mar 2021, 16:09

Als ge geld hebt is alles mogelijk.
Zou eens willen zien wat gebeurd zou zijn met een 14 jarige armoezaaier.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

04 mar 2021, 17:26

Voorn Sorry iedereen die overtreding krijgt een boete per kop 250 euro
En organisator die feestje organiseert 4000 euro
Is vorige week nog in Gent geweest verjaardagfeest
en daar waren ook kinderen bij .

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210228_94091488

Verjaardagsfeest met 20 aanwezigen stilgelegd: 12 volwassen kregen boete

En die worden dan niet opgesloten
En deze kinderen dan wel ( Wat is verschil dan ) moet je me eens verklaren .
Enige dat kinderen daar alleen waren en in Wondelgem volwassen en kinderen .
Hadden ze dat ook moeten toepassen bij de ouders .( Kinderen)

Zouden ze nog weten hoe ze moeten aanpakken met al die regeltjes en wetten .
Politie en overheid en ministers .

https://www.hln.be/gent/jonge-gentenaar ... ~aa335245/

Jonge Gentenaars verkrachten dronken studente en verspreiden zelf videobeelden: celstraffen met uitstel

GENT Twee mannen, S.N. en B.V., zijn veroordeeld tot celstraffen van respectievelijk 16 maanden en 20 maanden met uitstel voor een verkrachting in de toiletten van een dancing in de Overpoortstraat. De rechter achtte de feiten bewezen.

Oké als ze morgen terug opgepakt worden voor feiten gaan ze wel hun straf moeten uitzitten
Sorry hier zouden die direct hun straf moeten uitzitten dat ze tot besef komen wat ze hebben gedaan .

Gerechtelijke systeem , kun je niet meer volgen .
Iedere rechter is anders oké niet iedere zaak is zelfde , maar zitten niet op de zelfde lijn ( Strafvorderring )

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

05 mar 2021, 08:58

Voor hij die geld genoeg had voor een advocaat is de straf weggescholden de anderen niet.
Dat is rechtvaardig ?

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

05 mar 2021, 09:24

Voorn /

Je kan u advocaat onder armen nemen
Maar bestaat ook een wet dat je u eigen mag verdedigen .
Trouwens hier verdedigd je wel u minderjarig kind en zijn de ouders verantwoordelijk
Maar je kan geen verschillende uitspraken doen als om één en de zelfde zaak gaat .

Maar niet iedereen heeft de zelfde mening ( Rechters)