Het plezier van elektrisch rijden.
-
pol55 - Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
- Locatie: Mijnstreek BE Limburg
"Dat betekent dus dat je voor een Tesla van 150.000 euro nul euro taks betaalt. We zijn dus sinterklaas aan het spelen voor mensen met veel geld. "
En ook de aanschafprijs is voor een gedeelte aftrekbaar. Tot voor kort (eind vorig jaar) kon je een Porsche Hybride ( waar je in ideale omstandigheden een 30tig tal kilometer op benzine kon mee rijden) voor 120% fiscaal aftrekbaar maken. We zijn dus Sinterklaas aan het spelen voor mensen met veel geld.
En ook de aanschafprijs is voor een gedeelte aftrekbaar. Tot voor kort (eind vorig jaar) kon je een Porsche Hybride ( waar je in ideale omstandigheden een 30tig tal kilometer op benzine kon mee rijden) voor 120% fiscaal aftrekbaar maken. We zijn dus Sinterklaas aan het spelen voor mensen met veel geld.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De hybrides vallen uit de boot of gaan dat binnenkort doen op het vlak van rijtaks en fiscale aftrekbaarheid , etc ....pol55 schreef: ↑10 apr 2021, 12:21"Dat betekent dus dat je voor een Tesla van 150.000 euro nul euro taks betaalt. We zijn dus sinterklaas aan het spelen voor mensen met veel geld. "
En ook de aanschafprijs is voor een gedeelte aftrekbaar. Tot voor kort (eind vorig jaar) kon je een Porsche Hybride ( waar je in ideale omstandigheden een 30tig tal kilometer op benzine kon mee rijden) voor 120% fiscaal aftrekbaar maken. We zijn dus Sinterklaas aan het spelen voor mensen met veel geld.
Enne ... er bestaan reeds elektrische wagens die véééél goedkoper zijn zoals geschreven in het artikel dat E.T. hiervoor aanhaalde. De Tesla's zijn er in eerste instantie gekomen voor de parvenu rijke Amerikanen die in de kijker wilden lopen. En zoals gebruikelijk kopieert de rest van de wereld hun gedrag ( wat op zich, wat het gebruik van elektrische wagens betreft, een goede zaak is ). Dit betekent toch niet dat je dan met een "vuil" Fiat-je 500 moet blijven rijden.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Als je heen en terug van Brussel naar De Panne rijdt (afstand: ± 300 Km), dan ga je wellicht toch de autostrade gebruiken, waar je aan 120 km/h, veel meer elektriciteit gaat verbruiken. Zo wordt de actieradius nog veel kleiner toch!? Goed mogelijk dat je bij uw terugkomst al een laadpaal dient te zoeken. En dan ben je nog niet thuis.
Stel dan dat je de autostrade elke dag (naar eender waar) gebruikt om naar uw werk te rijden!?
Dan mag je een laadpaal meenemen volgens mij.
Stel dan dat je de autostrade elke dag (naar eender waar) gebruikt om naar uw werk te rijden!?
Dan mag je een laadpaal meenemen volgens mij.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De werkgevers moeten laadpalen met "gratis" elektriek plaatsen .... Grote actieradius of niet , elektrisch rijden is alleszins goedkoper. Als je thuis oplaadt kost het je ongeveer 5 Euro/100km .Fazal schreef: ↑10 apr 2021, 12:48Als je heen en terug van Brussel naar De Panne rijdt (afstand: ± 300 Km), dan ga je wellicht toch de autostrade gebruiken, waar je aan 120 km/h, veel meer elektriciteit gaat verbruiken. Zo wordt de actieradius nog veel kleiner toch!? Goed mogelijk dat je bij uw terugkomst al een laadpaal dient te zoeken. En dan ben je nog niet thuis.
Stel dan dat je de autostrade elke dag (naar eender waar) gebruikt om naar uw werk te rijden!?
Dan mag je een laadpaal meenemen volgens mij.
-
pol55 - Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
- Locatie: Mijnstreek BE Limburg
Ik weet een persoon wonen, die 2 tesla's bezit. Die kan dus geen snellader plaatsen omdat het stroomnet daar te zwak voor is. Die laad dus op aan het gewoon stroomnet....en dat duurt lang. Vandaar 2 auto's .Fred1950 schreef: ↑10 apr 2021, 13:36De werkgevers moeten laadpalen met "gratis" elektriek plaatsen .... Grote actieradius of niet , elektrisch rijden is alleszins goedkoper. Als je thuis oplaadt kost het je ongeveer 5 Euro/100km .Fazal schreef: ↑10 apr 2021, 12:48Als je heen en terug van Brussel naar De Panne rijdt (afstand: ± 300 Km), dan ga je wellicht toch de autostrade gebruiken, waar je aan 120 km/h, veel meer elektriciteit gaat verbruiken. Zo wordt de actieradius nog veel kleiner toch!? Goed mogelijk dat je bij uw terugkomst al een laadpaal dient te zoeken. En dan ben je nog niet thuis.
Stel dan dat je de autostrade elke dag (naar eender waar) gebruikt om naar uw werk te rijden!?
Dan mag je een laadpaal meenemen volgens mij.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Er bestaat nogal wat verwarring rond dat begrip "snellader". De echte snellader werkt met gelijkspanning en de Tesla krijgt daarvan direct 400 Volt in zijn poep aan meer dan 100 Ampere. Die kan je niet krijgen , daar is speciale apparatuur voor nodig en doorgaans staan die dicht bij een hoogspanningscabine.
Thuis heb je doorgaans een hoofdschakelaar van 40 Ampere monofaze. Een driefazen aansluiting met elk een maximum stroomsterkte van max 40 Ampere per faze bestaat ook, en daar kan men een driefazen laadpaal van 3 X 32 Ampere op aansluiten. Dat is tezamen een vermogen van 3 X 32 X 230 = 22 kW . En neen, dat noemt nog steeds geen snellader ! Een Tesla verbruikt ongeveer 20 kWh/100km , dus als die een uurtje aan zo'n laadpaal hangt kan die meteen al 100 km verder rijden. Vind je dat lang ? Uiteraard kan die geen twee wagens tegelijk laden, want dan springt de plomb.
-
pol55 - Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
- Locatie: Mijnstreek BE Limburg
Fred, die laad geen 2 wagens tegelijk op. Om de beurt....Die "hangt" zijn wagen aan als die bijna "leeg" is. Die neemt dan de andere wagen ...en zo voorts. Die heeft buiten zijn woning 2 IP66 stopkontakten.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dan moet die toch van gewoonte veranderen. De batterij gaat véééél langer meegaan als hij die alle dagen wat bijlaadt in plaats van bijna leeg te rijden. Je laadt die telkens 's avonds en 's nachts op in verhouding met het aantal kilometer dat je de dag daarop gaat afleggen. Dat vraagt wat gedragsverandering, maar dat lukt wel hoor.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik weet niet of hij voor dit alternatief te vinden is: een elektrisch autootje en het 'aanhangwagentje' bevat extra batterij + een kleine motor die als range extender dienst doet. Je pakt je aanhangwagen slechts mee wanneer je veel verder moet rijden dan gewoonlijk.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
[img]uploads/a9fefab2e66d70e4f0ecff8622157dbe.jpg[/img
Voor deze is de garage te klein
https://www.vroom.be/nl/nieuws/mercedes ... term=news6
En voor deze moeten er nog 2 thoriumcentrale's bijkomen.....
Voor deze is de garage te klein
https://www.vroom.be/nl/nieuws/mercedes ... term=news6
En voor deze moeten er nog 2 thoriumcentrale's bijkomen.....
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Er beweegt vandaag wel wat
1)
https://www.hln.be/buitenland/volvo-bre ... ~a45cb71d/
2)
https://www.hln.be/binnenland/tegen-202 ... a76a18aa/
1)
https://www.hln.be/buitenland/volvo-bre ... ~a45cb71d/
2)
https://www.hln.be/binnenland/tegen-202 ... a76a18aa/
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet