Luik

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

14 mar 2021, 19:26

Gisteren de beelden gezien van de rellen in Luik.

De aanleiding is een arrestatie van een dame(ik heb ook de beelden en ga me niet uitspreken over de wijze hoe toen de politie heeft gehandeld want ik of wij weten niet wat daar op dat moment is gebeurt).

Men ziet klaar en duidelijk dat op een bepaald moment de politie gewoonweg vlucht. Zelfs het waterkanon reed weg.

Vandaag zegt men dat de politie maar 10 arrestaties zijn gebeurt. Men ziet klaar en duidelijk dat de relschoppers een nadarhek en een tafel naar de politie gooide men ziet duidelijk dat het nadarhek en een aantal agenten "vol" raakt en dat de ronde tafel ook politiemensen raakt.
Laatst gewijzigd door janieburton op 15 mar 2021, 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

14 mar 2021, 20:01

De sukkels mogen niet reageren van hun oversten.
Waarom mogen ze niet schieten, of met de matrak reageren???
Dit zou toch als zelfverdediging kunnen worden beschouwd ...!?
Ze zien de daders voor hun neus. Ze kunnen dus moeilijk de verkeerde aanpakken.
Neerschieten, dat tuig! En betogen ze dan nog eens met geweld, weer neerschieten!
Ze zouden zich wel inhouden in het vervolg.

De politie die klop krijgt van dat gespuis?
Schandelijk! Enkel mogelijk in dit strontland hier. :evil:

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

15 mar 2021, 07:58

Dit is het resultaat van de politie hervorming. ze willen alleen nog sociaal assistenten in het korps en daar bovenop zijn de lokale potentaten de baas geworden.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

15 mar 2021, 08:24

https://www.hln.be/binnenland/onze-repo ... ~ad79accb/

Onze reporter volgt het spoor van vernieling in Luik: “Een golf van woede en geweld”

“Een golf van woede en geweld", zo noemt de Luikse politie de rellen die zaterdagmiddag plaatsvonden in Luik. Driehonderd jongeren overspoelden op enkele minuten tijd de Place Saint-Lambert bij het Luikse stadhuis, de politie stond machteloos en kon enkel toekijken hoe tal van winkels geplunderd werden. Etalages werden vernield, kasseien vlogen in het rond. We gingen ter plaatse om de schade op te meten. “Dit is vreselijk", zegt een winkeluitbater. “Door de coronacrisis hadden we al een lagere omzet en nu komen deze vernielingen erbij.”

Zal nog verslechteren niks aan te doen , die komen niet ons land verrijken , komen alleen hun eigen verrijken op hun manier wraak en vernielzucht . Plus de corona dan worden ze prikkelbaar kunnen niet doen wat ze normaal doen .

Voor ons is dat verademing avondklok , maar voor die jongeren is dat kwelling .

ferre10
Lid geworden op: 19 jan 2005, 19:08
Locatie: berlaar

15 mar 2021, 09:55

Waarom mogen ze niet schieten, of met de matrak reageren???
Dit zou toch als zelfverdediging kunnen worden beschouwd ...!?


misschien heb je wel een beetje gelijk
grtz
ferre
Mini Mac 2 -2024.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 mar 2021, 11:14

Zie in Miyanmar daar treden ze ook hard op de politie en op de duur werpt dat wel vruchten af , natuurlijk spijtig die tegen een kogel oploopt , maar alles laten vernielen is ook geen oplossing, ge kunt nog te braaf zijn ook.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

15 mar 2021, 11:47

Maar intussen weten we nog altijd niet waarom die vrouw werd opgepakt.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

15 mar 2021, 12:41

Fazal schreef:
14 mar 2021, 20:01
De sukkels mogen niet reageren van hun oversten.
Waarom mogen ze niet schieten, of met de matrak reageren???
....
Ze hoeven toch niet fysiek tussen te komen. Gewoon wat meer waterkanonnen op de invalswegen stationeren ( van een kleiner , beweeglijker type ), en de straten schoon vegen. Voeg eventueel nog een "geurtje" aan het water toe. Heethoofden moet men afkoelen.

Je hebt veel minder manschappen nodig, geen gevaar voor eigen schade .... en nog goedkoper ook. Allemaal voordelen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 mar 2021, 13:44

Waterkanonnen zeg je , dan splitsen ze en doen nog veel meer schade want je kan niet overal gelijk zijn in stad.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

15 mar 2021, 13:52

Daarom dat ik schreef "méér waterkanonnen" en beweeglijker. En die uiteraard niet ergens op een afgelegen plek, maar in winkelstraten inzetten. Als het kleine groepjes worden, zal de politie ze ook gemakkelijker de baas kunnen. Nu haalt men ook pas de waterkanonnen erbij als de boel al op hol geslagen is. Men moet die al op voorhand op kritieke plaatsen opstellen vooraleer een betoging aanvangt.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 mar 2021, 16:25

Samenscholingen voorafgaandelijk verbieden / niet toestaan - Betogingen voorafgaandelijk verbieden / niet toestaan - Herdenkingsmomenten voorafgaandelijk verbieden / niet toestaan ...

Sociale media scannen en de plaatsen waar "ze" willen samenkomen bewaken ...

Alle groepjes systematisch identificeren, fouillerenen op wapens, messen, vuurwerk en stenen ...

Wie geen deftige uitleg heeft of een grote mond opzet, afkoelen in de bus ...

Ouders opbellen dat ze hun dochter/zoon kunnen komen halen :roll:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

15 mar 2021, 16:50

voorn schreef:
15 mar 2021, 11:47
Maar intussen weten we nog altijd niet waarom die vrouw werd opgepakt.
Eerlijk gezegd, dat weet ik ook niet. Ik kan me moeilijk voorstellen dat politiemensen plots zeggen : “Hé, daar loopt een donkerhuidige vrouw, die gaan we nu eens verrot slaan.” De beelden die getoond worden zijn telkens het resultaat van iets dat eraan voorafging. Dit wordt NIET getoond.
Overal ter wereld wordt de politie nu te kijk gezet als een racistische of vrouwonvriendelijke bende die er maar op los klopt. Ja, er zullen wel rare exemplaren in rondlopen die men beter kwijt dan rijk is ; maar het is verkeerd om te veralgemenen.
Kijk nu naar Londen. Een politieagent vermoordt een vrouw. Onmiddellijk is er een betoging tegen politiegeweld. Waarom ? Indien ik de zaak goed begrijp gaat het hier om een lustmoordenaar die, weliswaar zijn brood verdient als politieman, maar die handelt als een crimineel zoals sommige anderen die tijdens hun “vrije tijd” tot ploertigheden overgaan. Stel dat een loodgieter of een luchtverkeersleider iets dergelijks aanricht. Gaan we dan betogen tegen de loodgieters of de luchtverkeersleiders, of gaan we onze afschuw uiten t.o.v. de dader ?
Waarom die vrouw in Luik hardhandig is aangepakt door de politie weet ik niet. Het is wel duidelijk dat de vernielingen en plunderingen aldaar gebeurd zijn door heerschappen met sympathie voor de racistische beweging van Black Lives Matter.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

15 mar 2021, 17:51

figaretto schreef:
15 mar 2021, 16:50
Waarom die vrouw in Luik hardhandig is aangepakt door de politie weet ik niet. Het is wel duidelijk dat de vernielingen en plunderingen aldaar gebeurd zijn door heerschappen met sympathie voor de racistische beweging van Black Lives Matter.
Geloof er niks van. Black Lives Matter heeft hier (volgens mij) weinig mee te maken.
Die kerels waren gewoon uit op een beetje amusement.
En wat is er nu leuker voor zulke kerels?
Een leuk babbeltje onder elkaar, of samen even lekker de heleboel op stelten zetten?
Alle redenen zijn goed om zich eens goed uit te leven.
Vernielen, stelen, en ... ongestraft met de buit naar huis gaan.

Het zijn gewoon allemaal smeerlappen, met donkere of getinte huidskleur.
In het programma Faroek heeft men het over geen anderen.
Winkelovervallers, dieven en ander gespuis, ze hebben allemaal een donkere of minstens een getinte huidskleur.
Hier één fragment: https://www.youtube.com/watch?v=NwyctTdUoGA

Baneeje, ze zijn natuurlijk niet allemaal zo.
Er zijn er ook bij die door hun reeds lange aanwezigheid hier, al wat bleker zijn geworden. :lol:
Het is niettemin niet zo verwonderlijk dat wij tegenover zulke kerels argwanend zijn. :evil:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

15 mar 2021, 23:23

E.T. Ouders opbellen dat ze hun dochter/zoon kunnen komen halen :roll:

Kunnen dan zeggen zijn mijn kinderen niet , en ben de taal niet machtig :wink: