Homoseksuelen en de kerk

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 mar 2021, 17:29

J. Bonny, bisschop van Antwerpen, is boos omdat Rome heeft beslist dat homo's zondig leven als ze hun geaardheid in praktische daden omzetten.

Is Bonny nu in de kerk wat JM Dedecker was in de liberale partij? Dedecker legde zich niet neer bij de officiële partijlijn. Hij botste geregeld met de lijn die was uitgezet door de top en daarom werd hij uiteindelijk ook uit die partij gezet.

Voor Bonny zijn er in feite 3 lijnen die hij kan volgen:
1. Hij wordt ter orde geroepen door Rome, past zich aan en zwijgt.
2. Hij stapt zelf uit de Rooms-K.K.
3. Hij blijft lid van de club en hoewel hij het oneens is met de lijn van die kerk, probeert hij de kerk van binnenuit te veranderen.

Wat zal het zijn?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

17 mar 2021, 17:54

Enige zal zijn zwijgen in alle talen zoals altijd wie gaat zijn overste aanvallen .
Tussen boos en boos zijn is twee .
Moeten zelf zwijgen .Trouwens dat heeft altijd bestaan , maar vroeger
werd dat verdoken en nu komen ze ermee naar buiten .

Dat ze leren aanvaarden , en iedereen in zijn waarde laten .
Worden wij lastig gevallen neen alleen islam zijn er tegen

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

17 mar 2021, 18:33

Ik denk de derde mogelijkheid. Eigenlijk heeft hij al een stap in die richting gezet. Waarschijnlijk zal hij de media wel meekrijgen. Hem verbannen moet heel moeilijk liggen in het Vaticaan want men zal daar wel beseffen dat zoiets, in de huidige tijd, op veel verwijt zal stuiten, zeker in de westerse wereld. In de minder ontwikkelde landen, waar de paus en de katholieke Kerk nog veel aanzien en volgelingen heeft, ligt dat misschien anders.
Voorts vraag ik me af wat Franciscus eigenlijk bezielt. Met een leger van diplomaten ter zijner beschikking had zijn aanpak toch heel wat genuanceerder kunnen zijn zonder homo’s als zondaars te bestempelen en tezelfdertijd een ontwijkende boodschap presenteren over liefde en verdraagzaamheid. De kool en de geit.
Van de man is gekend dat hij de oecumene propageert. Binnen de christelijke kerken kan daar nog iets van lukken, met de joden zal het al moeilijker gaan maar met de islam ? Feit is wel dat bij die laatsten de homoseksualiteit zeer zeker als “des duivels” wordt beschouwd. Zou hij soms zoete broodjes willen bakken met die heerschappen ? (Misschien is dit wat ver gezocht ?)

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

17 mar 2021, 20:28

Ik begrijp de reactie van “ Bonny” volkomen. Maar of dat aanvaart wordt in de hogere regio’s betwijfel ik .
Bonny weet wel hoeveel homoseksuelen, Lesbische en elke vorm van gewoon sekse er zijn.
Het aantal pastoors zijn niet te tellen.
Ik heb veel respect voor de mensen die nog naar Kerkvieringen gaan, maar zelf heb ik me laten ontdopen, na de affaire van die Bisschop en die nog steeds geen straf gehad heeft, nog steeds een zware pree heeft en kan doen wat hij wil.
Misschien dat de Pope ook plast en zijn behoefte doet met behulp .
Verdorie toch, wat een uitspraak van The Father!!

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

17 mar 2021, 21:38

Dat ze eerst eens bij hun eigen ten rade gaan wat er allemaal heeft afgespeeld
Binnen bisdom .
Sommige houden er nog trauma's aan over . ( Hebben ze erkenning gekregen ) :?:


Waren goed voor hun te laten verrijken .
Want iedere priester of non of pater
Hebben hun bijdrage geleverd .
Maar dat zal je niet mogen zeggen uiteraard .
Wie hecht er nog aan geloof na wat er allemaal is gebeurd .

Dat ze beter leren verdraagzaam en waarde .
Maar blijkbaar is dat niet meer aan de orde .

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

18 mar 2021, 06:51

Ik vind het raar dat dit nu ter sprake komt. Is dat omdat de paus op bezoek geweest is naar het midden-oosten om daar te overleggen met de hoge pieten van de islam?

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

18 mar 2021, 07:13

Zolang er mensen blijven geloven, dat seksuele gevoelens zich (enkel) in de geslachtsorganen bevinden,
terwijl het tussen beide oren zit,
gaat homofilie, bisseksualiteit, transgender e.d. FOUT be- en of ver-oordeeld worden.

Afbeelding

https://www.nemokennislink.nl/facesofsc ... sualiteit/

Triest dat goedkope leugens - met soms totaal van de pot gerukte verhaaltjes -
verkocht als religie, de bovenhand halen op hetgeen biologisch al langer is aangetoond.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

18 mar 2021, 08:19

De paus draagt zelf een rok Ik ben niet gelovig en wat die oude man zegt laat me koud

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 mar 2021, 09:08

Berretz Ik vind het raar dat dit nu ter sprake komt. Is dat omdat de paus op bezoek geweest is naar het midden-oosten om daar te overleggen met de hoge pieten van de islam?

Idd daarmee is begonnen .Ligt al gevoelig zeker bij islam .
Dat ze dan zwijgen in alle talen .

Trouwens dat ze eens beginnen bij Bisdom zelf . Wat daar allemaal is gebeurd .
Heeft altijd bestaan .
Pastoor met zijn meid hand en hand in Spanje :mrgreen:
Echt gebeurd ( Dat konden ze dan ook niet verdragen :lol: )
Maar dat wist we al voor dat ze naar Spanje waren geweest wat er aan de hand was .
Is dan verplaatst
Laatst gewijzigd door gast43 op 18 mar 2021, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

18 mar 2021, 11:00

Wil. schreef:
17 mar 2021, 17:29
J. Bonny, bisschop van Antwerpen, is boos omdat Rome heeft beslist dat homo's zondig leven als ze hun geaardheid in praktische daden omzetten.

Is Bonny nu in de kerk wat JM Dedecker was in de liberale partij? Dedecker legde zich niet neer bij de officiële partijlijn. Hij botste geregeld met de lijn die was uitgezet door de top en daarom werd hij uiteindelijk ook uit die partij gezet.

Voor Bonny zijn er in feite 3 lijnen die hij kan volgen:
1. Hij wordt ter orde geroepen door Rome, past zich aan en zwijgt.
2. Hij stapt zelf uit de Rooms-K.K.
3. Hij blijft lid van de club en hoewel hij het oneens is met de lijn van die kerk, probeert hij de kerk van binnenuit te veranderen.

Wat zal het zijn?
Nummer 3 de enige weg om zijn woorden bewaarheid te zien. Veranderen zal neit gebeuren maar hij doet dan toch tenminste een poging terwijl anderen niets doen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 mar 2021, 13:46

https://www.hln.be/buitenland/onderzoek ... addec11c7/

Onderzoek levert 202 verdachten op van misbruik in bisdom Keulen

Een onderzoek naar seksueel misbruik binnen het bisdom Keulen in de periode 1975-2018 heeft 202 mogelijke verdachten opgeleverd. Dat komt naar voren in een 800 pagina's tellend rapport dat vandaag is gepresenteerd. Rainer Maria Woelki, de aartsbisschop van Keulen, heeft twee geestelijken voorlopig op non-actief gezet naar aanleiding van het rapport.

T'is zoals ik al heb gezegd je hebt hier weer voorbeeld :evil:
Per jaar bijna 4,70 x 43 j+ - =201,01 misschien zitten er nog in kas verdoken :mrgreen:
Gaat hier wel om 1 bisdom .

Ogen dicht en snaveltje toe , zoals bij de meeste en verder doen .
Anders wordt Rome - Lourdes van de kaart geveegd


https://www.hln.be/buitenland/minstens- ... ~a899df90/

"Minstens 10.000 kinderen slachtoffer van seksueel misbruik binnen Franse Kerk sinds 1950"
Het aantal kinderen dat sinds 1950 het slachtoffer geworden is van seksueel misbruik door priesters en andere geestelijken binnen de Franse rooms-katholieke Kerk, ligt boven 10.000. Dat blijkt uit voorlopige cijfers van een onafhankelijke commissie.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 mar 2021, 14:17

Ja, Gast, denk je nu dat die vermelding van kindermisbruik iets zegt over de houding van de kerk tov homo's?

Volgens mij zijn dat twee héél verschillende zaken. Je zou ook nog iets kunnen gaan zoeken over diefstal van parochiegeld door priesters of bisschoppen. Dat heeft er ook niks mee te maken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

18 mar 2021, 15:37

Wil. schreef:
18 mar 2021, 14:17
Ja, Gast, denk je nu dat die vermelding van kindermisbruik iets zegt over de houding van de kerk tov homo's?

Volgens mij zijn dat twee héél verschillende zaken. Je zou ook nog iets kunnen gaan zoeken over diefstal van parochiegeld door priesters of bisschoppen. Dat heeft er ook niks mee te maken.
Inderdaad da's er weer iets bij betrekken om toch maar een woordje te kunnen plaatsen. Het éne heeft niets met het andere te maken.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 mar 2021, 15:40

Zoekt dan het geld Wil hou u niet tegen .

Heb er geen last van is al bezig van in ons kinderjaren
Wat er nu naar bovenkomt en misschien is nog maar puntje van ijsberg
Je weet speel je met vuur in de media komt er wat anders in de richting .
Dat is leven . Vroeger mochten we daar ook niet over praten was een doodzonde
hebben ze hun ingehouden ? Neen ze deden ook verder .
Dat ze dan ook van de kinderen afblijven , dat vind ik veel erger !!
Bij homo's komt hun identiteit veel later gaan ze op ontdekking en gevoelens
En wat doet islam zij mogen alles tegen over onze vrouwen
Moet jij maar eens proberen tegen over hun vrouwen
En zo kun je blijven ophalen als je wereld wilt veranderen ga u gang beste

En nu ?

Idd Prima Vera dat is om de mond te snoeren :wink:

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

18 mar 2021, 16:27

dafke schreef:
18 mar 2021, 08:19
De paus draagt zelf een rok Ik ben niet gelovig en wat die oude man zegt laat me koud
Tja...in een broek zou men de contouren van zijn pamper kunnen ontwaren :oops: