Homoseksuelen en de kerk

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

26 mar 2021, 20:06

Wil: In dit draadje gaat het specifiek over homofiele mensen en de uitlatingen van de kerkleider

Dat klopt .
Maar zou hij dan beter eens in eigen boezem kijken
wat er in verleden allemaal is gebeurd en nog ( Binnen de kerk )
Met welke bedoeling ( Zo een uitspraak ) dat vraag ik me nog af .
Ti's toch niet van vandaag homo's en lesbienne in de maatschappij .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 mar 2021, 20:10

Waar verwijs je naar wanneer je zegt: 'Wat er in het verleden allemaal is gebeurd en nog.' ??
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

26 mar 2021, 20:37

gast43 schreef:
26 mar 2021, 20:06
Wil: In dit draadje gaat het specifiek over homofiele mensen en de uitlatingen van de kerkleider

Dat klopt .
Maar zou hij dan beter eens in eigen boezem kijken
wat er in verleden allemaal is gebeurd en nog ( Binnen de kerk )
Met welke bedoeling ( Zo een uitspraak ) dat vraag ik me nog af .
Ti's toch niet van vandaag homo's en lesbienne in de maatschappij .
De boezem van de paus !

:D

dummy
Lid geworden op: 13 dec 2004, 14:07
Locatie: Vlaams-Brabant

27 mar 2021, 11:54

Optie 1 is voor mij wenselijk
Je kan de leer van Christus NIET aanpassen aan de tijd.
God schiep man en vrouw

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

27 mar 2021, 12:14

Wat bedoel je met optie 1?
Laatst gewijzigd door Fazal op 27 mar 2021, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mar 2021, 13:36

Zie openingsposting.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

27 mar 2021, 14:19

Oké, bedankt Wil.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

27 mar 2021, 17:59

Wil : Waar verwijs je naar wanneer je zegt: 'Wat er in het verleden allemaal is gebeurd en nog.' ??

Je gaat me nu toch niet wijsmaken dat nooit wat hebt gelezen 8O :mrgreen:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mar 2021, 19:19

Ik weet niet wat je bedoelt. Gaat het over die pastoor die een 2e handsauto verkocht voor 10.000 euro terwijl hij wist dat de motor helemaal om zeep was?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

27 mar 2021, 23:32

Is dat echt Wil? Weet je anders niks anders dan het verhaal van die pastoor die zij auto verkocht?
Vergeten dat die hoge bisschop aan de pietjes van misdienaars trekt . Vergeten dar in in de scholen , een paap een speciaal kamertje had om bevoorrechte leerlingen de paap zich leet bevredigen.
Nu durven zelfs Papen er voor uitkomen dat ze hetero, homo of lesbo zijn.
En juist nu dat de opperpaap naar de islam landen op bezoek geweest is, dat al die daden zondig is. Maar het gaat wel gewoon door..
De opperpaap weet het ook wel hoor. En er is zelfs een opperpaap die zich het leven benam omdat hij niet meer aan zijn trekken kwam.
Of is het zo, beste Wil, dat u zo een discussie wilde uitlokken?
Sossen zijn Sossen en bekend voor het geld te halen , Papen zijn bekend voor onnatuurlijke feiten en onze opperpaap veroordeelt dat nu. Ondanks dat hij weet dat in het welig tiert in zijn gemeenschap. Wie moeten we nog geloven?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mar 2021, 23:59

paullamb schreef:
27 mar 2021, 23:32
Is dat echt Wil? Weet je anders niks anders dan het verhaal van die pastoor die zij auto verkocht?
Vergeten dat die hoge bisschop aan de pietjes van misdienaars trekt . Vergeten dar in in de scholen , een paap een speciaal kamertje had om bevoorrechte leerlingen de paap zich leet bevredigen.
Tu quoque, Paul?
Ik denk dat je het met me eens bent dat die pastoor met zijn kapotte auto niks maar dan ook niks te maken heeft met dit onderwerp?

Dan mag jij me eens uitleggen wat een pedofiele priester of bisschop te maken heeft met homofiele mannen of lesbische vrouwen. Wie de gave van de nuance mist of gewoon niet helder kan analyseren, denkt dan wellicht: 'Ah, pedofilie heeft iets met het seksleven van een mens te maken en een homofiele neiging heeft óók iets met het seksleven van de mens te maken. DUS (!!) is dat hetzelfde.'
Neen. Dat is kleuterdenken. Het heeft er even weinig mee te maken als een pastoor die zijn autowrak verkoopt voor een goede okkazie.

En ook de pastoor die een relatie aanknoopt met zijn huishoudster heeft met het onderwerp van dit draadje niks te maken. Niks. Het gaat nochtans óók over het seksleven van een mens maar het past hier als een tang op een varken.
Nu durven zelfs Papen er voor uitkomen dat ze hetero, homo of lesbo zijn.
Heb je de posting over de principes van de kerk (zoals te lezen in de catechismus) begrepen?
En juist nu dat de opperpaap naar de islam landen op bezoek geweest is, dat al die daden zondig is. Maar het gaat wel gewoon door..
Dacht je dat hij voordien nog geen uitspraken heeft gedaan? Dacht je dat homofiele daden voordien wél OK waren volgens de kerkelijke richtlijnen maar nu ineens veranderd zijn en zondig worden genoemd? Lees dan ook dit even.

Papen zijn bekend voor onnatuurlijke feiten en onze opperpaap veroordeelt dat nu.
Jij zegt hier dat homofiel gedrag onnatuurlijk is want hij veroordeelt "dat" nu. Die uitspraak is voor jouw rekening. Ik zie dat het voorkomt in de natuur (bij bonobo's en dolfijnen bv.) en dat ook sommige mensen doorheen de vele eeuwen ernaar neigen. Wat 2 mannen met elkaar uitspoken binnenskamers, is hún zaak. Idem voor vrouwen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

28 mar 2021, 10:31

“Vrijwilligers inzetten om te tellen op het ... - hln.be
https://www.hln.be/gent/vrijwilligers-i ... len-op-het...

Alle flikken zijn homo s riep men in Gent , misschien zijn gay overal meer ingeburgerd dan men denkt ook in de media enz. Ik ben nog altijd hetero haha

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

28 mar 2021, 10:47

Wil:Dan mag jij me eens uitleggen wat een pedofiele priester of bisschop te maken heeft met homofiele mannen of lesbische vrouwen.

Dan mag je mij eens uitleggen , wat hebben Homofiele mannen en lesbische vrouwen te maken met pedofiel .

Ander inzicht door wat ze hebben meegemaakt in verleden kinderen . (pedofiele priester of bisschop)

Zij die geloven in het verband denken dat de verplichte seksuele onthouding ertoe leidde dat geestelijken hun seksualiteit niet konden uitleven, wat leidde tot frustratie en pedofiele excessen.
Hadden ze ook te kampen met verplichte seksuele onthouding , dat ze op andere manier uiten .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 mar 2021, 15:07

Ik probeer te antwoorden op wat ik vermoed dat jij wil zeggen (want dat is niet gemakkelijk te volgen ...)

Verplichte seksuele onthouding kan best aanleiding geven tot ander ongewenst seksueel gedrag. Daarmee ga ik akkoord.

Maar waarom gaan die priesters dan niet op zoek naar een volwassen man indien hun hoofdbetrachting een homofiele relatie is? Neen, dat gebeurt weinig (voor zover we weten) en als het gebeurt, is het een verhouding tussen volwassenen. Daar kan een katholiek wel een probleem van maken, maar een buitenstaander zoals ik, maakt zich daarover niet druk.

Een aantal priesters gaat echter op zoek naar kinderen - meisjes zowel als jongens - om hun seksuele verlangens mee te realiseren. Hun neiging gaat niet in de eerste plaats uit naar homoseksualiteit maar wel naar seks met iemand die in een ondergeschikte positie staat en bovendien blijken ze dan voornamelijk op zeer jonge mensen te vallen. (In de sportwereld hebben een gelijkaardig verschijnsel gezien: volwassen coaches die op van hen afhankelijke kinderen vallen).

Door de aard van hun sociale positie komen/kwamen die priesters vooral in contact met jonge jongens: misdienaren waren jongens en die priesters gaven ook les in jongenscolleges, niet in meisjesscholen. (Daar waren ze enkel aan het werk als godsdienstleraars.) Vandaar het groter aantal mannelijke slachtoffers.

Dat misplaatst en misbruik makend gedrag is een hemelsbreed verschil met homoseksualiteit.

De paus deed een uitspraak over actief homoseksueel gedrag. Hij heeft gewoonweg op consequente wijze het standpunt van de kerk bevestigd en dat standpunt is al tientallen jaren hetzelfde: je mag dan homoseksuele neigingen hebben, maar als je die neiging in de praktijk ook uitvoert, dan ben je een zondaar.

Wanneer jij in dit draadje het verhaal van de pedofiele priesters erbij gaat sleuren, dan begrijp je niet eens het verschil tussen homoseksueel gedrag en pedofiel gedrag.
Laatst gewijzigd door Wil. op 28 mar 2021, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

28 mar 2021, 16:29

Kinderen kunnen niet kiezen voor seks met volwassenen (Pedofiel )
Laatst gewijzigd door gast43 op 28 mar 2021, 16:41, 2 keer totaal gewijzigd.