Homoseksuelen en de kerk

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

24 mar 2021, 17:39

Normaal kan je dat niet noemen , maar wat ga eraan doen niet veel .
Is leren mee leven en omgaan meer kunnen we niet doen .
Maar vind niet gepast met zo uitspraak ligt al gevoelig
En dan nog in zo land :evil: :evil:
Dat is om miserie vragen zeg ik .

Kunnen er dan nog wat meer tegen de grond plakken .
Maar owe als je Islam aanvalt die mogen alles in ons land .
Maar ze waren wel vergeten dat er ook jongeren tussen zitten ( eigen bevolking . )
En die worden verstoten en die mogen lopen voor hun leven .


Prima Vera goed lezen

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 mar 2021, 18:04

Gevoelig onderwerp maar is zeer zeker wel normaal!

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

24 mar 2021, 18:38

Prima Vera schreef:
24 mar 2021, 16:02
En van mij mogen ze er zijn en blijven!

Als fiere en trotse moeder van een homo wens ik jullie (gast en fazal) met jullie denkbeelden echt wel de hoogste boom in.

Hoeveel kinderen worden er niet vermoord door hetero's én nee natuurlijk die zitten niet in elkaars gat maar de gaten worden gewoon in de kinderen geschoten! Dat is volgens jullie véél eerbaarder niet! :x :x :evil: :evil:
Ik heb hier geen zin in, en ik ga de boom in waar en wanneer ik dat zelf wil. Niet omdat jij mij daarin verwenst!!
Van mij mag je een trotse homomoeder zijn, je hoeft mij daarom niet kordaat aan te vallen!
Dat doe ik ook niet, noch met u, noch met uw zoon!

Zo zie je maar dat de normaalvinders wel degelijk de meest agressieve schrijvers zijn.
Heb ik soms ergens geschreven dat homo's gediscrimineerd, geslagen en- of ja, zelfs vermoord mogen worden???
Nee dus!!!

Ik herhaal niet meer wat ik heb geschreven, maar ik ga in ieder geval iets tegennatuurlijks niet normaal gaan noemen speciaal om u plezier te doen. En ja, ze zijn er, het zijn mensen zoals u en ik, en ze mogen blijven.
Waarom niet!? Ze lopen niemand in de weg! En al zeker in de mijne niet.

Maar anderzijds, goed hoor, als je er weer een oorlog wil van maken, dat moet je zelf weten.
Ik doe niet mee! Maar dan raad ik u wel aan te stoppen met mij persoonlijk aan te vallen! :evil: :evil: :evil:

Het gaat hier trouwens niet over uw zoon, noch over mij.
Het gaat hier over 'Homoseksuelen en de kerk'!
En ik heb ook het recht mijn mening te schrijven, maar dat doe ik dan zonder iemand persoonlijk aan te vallen!

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

24 mar 2021, 21:50

Deze uitspraak van de paus gaat de islam-landen nog meer een vrijgeleide geven om holibi-koppels uit te moorden .Zo van, zie je ; zelfs de leider van de christelijke honden exclameert dat homofilie een zonde is . Heeft iemand daar al bij stil gestaan . Statistieken in de toekomst zullen daar wel op wijzen .

Ben nog steeds ziedend en gloeiend kwaad over die uitspraak . Tis begot om bloed van te drinken . :x :x :x

werewoef
AMEN en AUM

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

25 mar 2021, 07:57

Werewoef : Deze uitspraak van de paus gaat de islam-landen nog meer een vrijgeleide geven om holibi-koppels uit te moorden .Zo van, zie je ; zelfs de leider van de christelijke honden exclameert dat homofilie een zonde is . Heeft iemand daar al bij stil gestaan . Statistieken in de toekomst zullen daar wel op wijzen .

Ben nog steeds ziedend en gloeiend kwaad over die uitspraak . Tis begot om bloed van te drinken . :x :x :x

werewoef

Daar draait het om de uitspraak .
Dat is de mensen tegen elkaar opzetten .

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

25 mar 2021, 11:10

gast43 schreef:
25 mar 2021, 07:57
Werewoef : Deze uitspraak van de paus gaat de islam-landen nog meer een vrijgeleide geven om holibi-koppels uit te moorden .Zo van, zie je ; zelfs de leider van de christelijke honden exclameert dat homofilie een zonde is . Heeft iemand daar al bij stil gestaan . Statistieken in de toekomst zullen daar wel op wijzen .

Ben nog steeds ziedend en gloeiend kwaad over die uitspraak . Tis begot om bloed van te drinken . :x :x :x

werewoef

Daar draait het om de uitspraak .
Dat is de mensen tegen elkaar opzetten .
De kerk neemt hier hetzelfde standpunt in als de Islam, met dat verschil dat zij niet aansporen om alle homo"s van de toren te gooien. De uitspraak van de Paus is dus niet abnormaal. Het is de holibi gemeenschap die zelf te veel aandacht vraagt. Niemand verplicht hun om deel uit te maken van een geloofsgemeenschap, maar de gemeenschap is vrij om regels op te leggen die door de leden moeten aanvaard woorden. Een bende huichelaars grijpen deze kans met beide handen aan om zich te laten "ontdopen". Het gaat hier uiteraard om een bende sensatiezoekers die onze aandacht opeisen. Voor de geloofsgemeenschap is het geen groot verlies, daar het meestal gaat om passieve volgelingen, die men beter kwijt is dan rijk.
Homoseksualiteit is ook een levensstijl, die reeds veel aanhang vond bij de oude Grieken en Romeinen. Zelfs de pedofielen verdienden veel respect. Vandaag krijgen ze te veel aandacht en het is goed dat een kerkleider een eigen tegendraads standpunt durft innemen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

25 mar 2021, 12:58

Kannibaal De kerk neemt hier hetzelfde standpunt in als de Islam, met dat verschil dat zij niet aansporen om alle homo"s van de toren te gooien. De uitspraak van de Paus is dus niet abnormaal. Het is de holibi gemeenschap die zelf te veel aandacht vraagt. Niemand verplicht hun om deel uit te maken van een geloofsgemeenschap, maar de gemeenschap is vrij om regels op te leggen die door de leden moeten aanvaard woorden. Een bende huichelaars grijpen deze kans met beide handen aan om zich te laten "ontdopen". Het gaat hier uiteraard om een bende sensatiezoekers die onze aandacht opeisen. Voor de geloofsgemeenschap is het geen groot verlies, daar het meestal gaat om passieve volgelingen, die men beter kwijt is dan rijk.
Homoseksualiteit is ook een levensstijl, die reeds veel aanhang vond bij de oude Grieken en Romeinen. Zelfs de pedofielen verdienden veel respect. Vandaag krijgen ze te veel aandacht en het is goed dat een kerkleider een eigen tegendraads standpunt durft innemen.


Dat klopt . Ga mijn antwoord herzien paus zijn antwoord is niet abnormaal
Neen moest hem schamen .
Maar dat ze dan eerst binnen kerk alles op een rij zetten wat daar allemaal heeft afgespeeld .
Ik zou zo geen uitspraak niet durven doen als paus .
( Of krijgen ze ondersteuning van Islam , want ze moeten wel allemaal inleveren door corona . )
In Rome doet business niet goed . Museum enz .
Goed weten wat er allemaal heeft afgespeeld .
En ze moeten niet zeggen dat niet bestaat zijn site's waar de mensen hun verhalen vertellen
Wat er in verleden is gebeurd .( Zijn veel mensen getekend in hun kinderjaren )
Ik zeg altijd bezint voor je begint . Maar blijkbaar was dat niet aan de orde .
Laatst gewijzigd door gast43 op 25 mar 2021, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 mar 2021, 13:59

Maar anderzijds, goed hoor, als je er weer een oorlog wil van maken, dat moet je zelf weten.
Ik doe niet mee! Maar dan raad ik u wel aan te stoppen met mij persoonlijk aan te vallen! :evil: :evil: :evil:
Fazal je zou ondertussen al moeten weten dat het enkel in deze problematiek is dat ik fel te keer ga!
Wat jij beweert over holebi's is voor mij een ware schande, of je het nu over homo's of lesbiennes hebt. Je walgt van beiden dat is klaar en duidelijk! Ook heb je daar een volledig verkeerd beeld over én doe je walgelijke uitspraken zoals : ze zitten in elkaars gat! Als dat het enige is dat je over hen weet zou ik je echt aanraden om eens verder te beginnen kijken dan je neus lang is! Hoeveel mannen pakken hun vrouw niet in hun gat? Dat vind jij normaal of wat?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

25 mar 2021, 14:23

Misschien jaloers omdat veel homokoppels het redelijk goed doen financieel.
Die ondervinding heb ik bij sommige homo vrienden. Het zijn geen sukkelaars die een duurzame relatie hebben.
Laatst gewijzigd door voorn op 26 mar 2021, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

25 mar 2021, 14:40

Prima Vera schreef:
25 mar 2021, 13:59
Maar anderzijds, goed hoor, als je er weer een oorlog wil van maken, dat moet je zelf weten.
Ik doe niet mee! Maar dan raad ik u wel aan te stoppen met mij persoonlijk aan te vallen! :evil: :evil: :evil:
Fazal je zou ondertussen al moeten weten dat het enkel in deze problematiek is dat ik fel te keer ga!
Wat jij beweert over holebi's is voor mij een ware schande, of je het nu over homo's of lesbiennes hebt. Je walgt van beiden dat is klaar en duidelijk! Ook heb je daar een volledig verkeerd beeld over én doe je walgelijke uitspraken zoals : ze zitten in elkaars gat! Als dat het enige is dat je over hen weet zou ik je echt aanraden om eens verder te beginnen kijken dan je neus lang is! Hoeveel mannen pakken hun vrouw niet in hun gat? Dat vind jij normaal of wat?
Mevrouw, gij kunt ook niet erkennen dat ze het letterlijk niet doen hé, of gij het nu wansmakelijk of ongepast vindt. Bij de homoseksuelen zijn er gedragsstoringen waarvoor men niet blind kan blijven. Er zijn helaas te veel "Strandjanetten", die op alle mogelijke manieren proberen aanstoot te geven, en die het leven van de doorsnee homo"s en lesbiennes in een zeer slecht daglicht plaatsen. Voor mij is de gay pride hiervan al het beste voorbeeld en ik ben ervan overtuigd, dat veel holibi koppels , mijn mening zullen delen. Hetero"s organiseren ook geen bisexual prides, om hun medemensen hiervan te overtuigen. De outing van de homosexuelen en lesbiennes is vandaag een modeverschijnsel, dat hip en modern moet overkomen, maar dat spijtig genoeg verstoken blijft van diepgang.
Het feit dat de Paus afstand doet van deze levensvorm moet ons niet verwonderen, want het blijft uiteindelijk, volledig tegennatuurlijk. Het vormt uiteindelijk een bedreiging voor het menselijk leven.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 mar 2021, 16:13

Dat is jouw mening Kannibaal én je bent al even walgelijk! Jij kunt ook niet ontkennen dat hetero's perverse zaken aanvangen die dan toch ook niet 'normaal' te noemen zijn.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 mar 2021, 16:16

voorn schreef:
25 mar 2021, 14:23
Misschien jaloers omdat veel homokoppels het redelijk goed doen financieel.
Die ondervinding heb ik bij sommige homo vrienden. Het zijn sukkelaars die een duurzame relatie hebben.
Dat weet ik niet bepaald Voorn of dat jaloezie is of niet.
Zoals ik reeds zei ben ik de fiere moeder van een homo die een goed huishouden heeft én een zeer goed inkomen en toch een redelijk hoog niveau in zijn firma heeft niettegenstaande dat hij homo is.
En ook onder homo's zit kaf, zit trouwens overal.
En nee die lebberen elkaar niet de hele dag af, zoals sommige hetero's dat op straat en op de hoeken staan te doen, die hebben meer fatsoen dan dat.
Die gedragen zich thuis én buitenshuis, kun je meer wensen?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 mar 2021, 16:42

Op Doorbraak vandaag:

Hoe denken homoseksuele gelovigen er echter zelf over? Vele mensen buiten de katholieke kerk drukken hun gevoelens uit, maar wij spraken met Orry Van de Wauwer, Vlaams parlementslid voor CD&V. Hij omschrijft zichzelf als zoekend gelovig christen en homoseksueel. Hij vond het belangrijk dat de relatie met zijn partner indertijd een zegen kreeg, maar is nu bang dat priesters dit niet meer gaan doen. Het raakte hem ook persoonlijk om een etiket als zondaar opgekleefd te krijgen. Verder was hij nog bezorgd over de morele impact van deze uitspraak, zeker in werelddelen die nog belang hechten aan de woorden van hun kerkleiders.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

25 mar 2021, 17:22

Prima Vera schreef:
25 mar 2021, 13:59
Maar anderzijds, goed hoor, als je er weer een oorlog wil van maken, dat moet je zelf weten.
Ik doe niet mee! Maar dan raad ik u wel aan te stoppen met mij persoonlijk aan te vallen! :evil: :evil: :evil:
Fazal je zou ondertussen al moeten weten dat het enkel in deze problematiek is dat ik fel te keer ga!
Wat jij beweert over holebi's is voor mij een ware schande, of je het nu over homo's of lesbiennes hebt. Je walgt van beiden dat is klaar en duidelijk! Ook heb je daar een volledig verkeerd beeld over én doe je walgelijke uitspraken zoals : ze zitten in elkaars gat! Als dat het enige is dat je over hen weet zou ik je echt aanraden om eens verder te beginnen kijken dan je neus lang is! Hoeveel mannen pakken hun vrouw niet in hun gat? Dat vind jij normaal of wat?
Mevrouwtje, ik heb helemaal niets over holebi's beweerd! En ik walg hoegenaamd niet van holibi's!

Ik heb gewoon op het bericht van Idefix gereageerd, en dat is mijn goed recht, want al bij al had hij gelijk, omdat het gewoon zo is!

Wat jij hier allemaal beweert over mij, dàt, is pas een ware schande!

En verder zeg je dat je trots bent op uw zoon.
Ik zeg, dat jij misschien trots bent op uw zoon, maar zeker niet op het feit dat hij homo is.
En hiermee bedoel ik allerminst dat je daarover beschaamd hoeft te zijn.
Is voor niks nodig. En daarvoor een oorlog starten op Seniorennet, is ook voor niks nodig!

Voor de laatste keer: ik haat helemaal geen holibi's, omdat ik daar geen enkele reden voor heb!
Dat zit alleen in 'uw' duidelijk zieke geest! Het lijkt er wel op dat jij alle mensen haat die geen holibi zijn!

Ik haat, noch walg van holibi's! Ik haat noch walg van niemand! Laat dat nu eindelijk eens duidelijk zijn!
Maar ik kan geen respect opbrengen voor iemand die mij niet respecteert om het feit dat 'ik' (toevallig?) géén homo ben! Want geloof het of geloof het niet, zo kom jij over!

En als jij zo verder doet, dan zal ik mij genoodzaakt zien, om een klacht bij de moderatie neer te leggen!
Want je beschuldigt mij van 'een denkbeeld' dat je van mij hebt, terwijl het in werkelijkheid hélemaal, NIET zó is!

Mij komt het eerder voor dat jij al uit uw vel springt als iemand het over homo's heeft, eender in welke zin.
Dat wijst eerder op schaamte dan op trots. Althans, van die indruk kan ik mij door uw gedrag niet ontdoen!
En vreet nu voortaan uw eigen kas op en laat 'mij' met rust! Ik heb met uw honger naar oorlog niets te maken!

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

25 mar 2021, 18:14

voorn schreef: ↑
Vandaag, 14:23
Misschien jaloers omdat veel homokoppels het redelijk goed doen financieel.
Die ondervinding heb ik bij sommige homo vrienden. Het zijn sukkelaars die een duurzame relatie hebben.
Ik zou zo maar geen sukkelaar tegen een homo zeggen, het zijn mensen die door een speling van de natuur ,zich meer aangetrokken voelen voor de eigen sexten dan voor de andere sexten,maar 99% leeft in harmonie ,en geeft geen aanstoot, wie zijn wij om daar over te oordelen, met het kindermisbruik in de kerk heb ik het kwader, en hoe hoger die smeer******en op de ladder staan hoe gemakkelijker ze er mee wegkomen.....
liever een homo in de straat(kerk) dan een kindermisbruiker......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.