Vergroening bedrijfswagens....
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
- Locatie: oostrozebeke
Door die vergroening mist de staat op termijnen wel honderden miljoenen aan inkomsten uit accijnzen.
Wie gaat het gelag betalen , inderdaad Jan met de Pet .
De rekening is gauw gemaakt Hij mag dubbel betalen: hoge accijnzen op de benzine of diesel van zijn wagen en via de belastingen ook nog eens de subsidies op de groene bedrijfswagens.
Gaan nu de ministers met een elektrische dienstwagen gaan rijden van onder de 50 000 euro om het goede voorbeeld te geven aan hun bevolking?
Je kan je ook afvragen waarom men ook niet investeert in waterstofwagens. Grotere rijafstand en mindere kost voor tanken. Te explosief is geen argument want LPGen CNG zijn dat ook en daar vond men telkens een oplossing voor.
Er is één oplossing " De stekker uit Vivaldi!"
Wie gaat het gelag betalen , inderdaad Jan met de Pet .
De rekening is gauw gemaakt Hij mag dubbel betalen: hoge accijnzen op de benzine of diesel van zijn wagen en via de belastingen ook nog eens de subsidies op de groene bedrijfswagens.
Gaan nu de ministers met een elektrische dienstwagen gaan rijden van onder de 50 000 euro om het goede voorbeeld te geven aan hun bevolking?
Je kan je ook afvragen waarom men ook niet investeert in waterstofwagens. Grotere rijafstand en mindere kost voor tanken. Te explosief is geen argument want LPGen CNG zijn dat ook en daar vond men telkens een oplossing voor.
Er is één oplossing " De stekker uit Vivaldi!"
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wie gaat dat betalen ? Jan met de Pet die CO2 taks gaat mogen betalen op zijn fossielen. Vergeet niet dat de staat géén subsidies meer gaat betalen aan bedrijven die nog fossielen aan hun werknemers willen geven.
Vergeet ook niet : het gaat hier niet over bedrijfswagens maar over salariswagens ! Bedrijfswagens ( camionetten met naam en reclame van het bedrijf ) zijn niet betroffen.
Waterstofwagens ?
quote : Grotere rijafstand en mindere kost voor tanken.
Gaat gij 50 Euro per 100 km betalen voor die waterstof ? Ik niet hoor. Een elektrische wagen verbruikt minder dan 5 Euro aan elektriciteit per 100 km. De rijafstand is minder dan 500 km met een Toyota Mirai ( omdat men die niet durft tanken tot 700 bar ) en die 500 km wordt nu al wel door sommige elektrische wagens gehaald.
Waterstof wagens behoren ook tot de klasse waarvoor men nog subsidies voor salariswagens gaat geven, net zoals voor elektrische wagens, maar wie wil met zo'n bom rondrijden waarvoor er nergens een tankstation te vinden is.
Vergeet ook niet : het gaat hier niet over bedrijfswagens maar over salariswagens ! Bedrijfswagens ( camionetten met naam en reclame van het bedrijf ) zijn niet betroffen.
Waterstofwagens ?
quote : Grotere rijafstand en mindere kost voor tanken.
Gaat gij 50 Euro per 100 km betalen voor die waterstof ? Ik niet hoor. Een elektrische wagen verbruikt minder dan 5 Euro aan elektriciteit per 100 km. De rijafstand is minder dan 500 km met een Toyota Mirai ( omdat men die niet durft tanken tot 700 bar ) en die 500 km wordt nu al wel door sommige elektrische wagens gehaald.
Waterstof wagens behoren ook tot de klasse waarvoor men nog subsidies voor salariswagens gaat geven, net zoals voor elektrische wagens, maar wie wil met zo'n bom rondrijden waarvoor er nergens een tankstation te vinden is.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
- Locatie: oostrozebeke
Er zijn nu ook te weinig laadpalen dus ze kunnen evengoed stations bouwen om met waterstof te tanken , wat gaat de productie niet kosten voor de batterijen , is dat GROEN misschien?, Denk het niet.
Komt erbij dat ze de kerncentrales willen afbouwen en gascentrales moeten bouwen , ook GROEN misschien.
En er vliegen veel meer elektrische wagens in brand dan die met fossiele brandstof , je moet er zelfs niet mee rijden gewoon parkeren en als je pech hebt een of andere kortsluiting en lap, zijn al veel vb. van in het nieuws gekomen.
We moeten nu al onze elektriciteit uit Frankrijk halen en de eigenaars zijn Fransen ,daar moet je ook geen tekeninkske bijmaken.
Dat ze het openbaar vervoer elektrisch maken en stadsverkeer allerhande kan ik nog inkomen voor de rest , alleen maar nadeel voor Jan met de Pet, nu elk zijn gedacht daarover.
Komt erbij dat ze de kerncentrales willen afbouwen en gascentrales moeten bouwen , ook GROEN misschien.
En er vliegen veel meer elektrische wagens in brand dan die met fossiele brandstof , je moet er zelfs niet mee rijden gewoon parkeren en als je pech hebt een of andere kortsluiting en lap, zijn al veel vb. van in het nieuws gekomen.
We moeten nu al onze elektriciteit uit Frankrijk halen en de eigenaars zijn Fransen ,daar moet je ook geen tekeninkske bijmaken.
Dat ze het openbaar vervoer elektrisch maken en stadsverkeer allerhande kan ik nog inkomen voor de rest , alleen maar nadeel voor Jan met de Pet, nu elk zijn gedacht daarover.
-
MyriamC - Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
- Locatie: Noorderkempen
En in de winter, als het een paar dagen wat vriest, moeten we rekening houden met een afschakelplan. Hoe gaan ze aan voldoende elektriciteit geraken als er plots zoveel duizenden elektrische wagens bijkomen, vraag ik me af.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
- Locatie: oostrozebeke
Inderdaad, ons land is niet voorzien voor elektrische wagens op grote schaal , wij zijn geen skandinavisch land waar ze uit wind , water , enz hun elektriciteit op peil kunnen houden aan een REDELIJKE prijs , wij zijn nog niet in staat om onze huishouden en bedrijven te voorzien uit eigen middelen en dan moet de Vivaldi een Vivaldi konijn uit de hoed toveren , terwijl we nog uit de coronacrisis moeten geraken die al een pak geld gekost heeft en dat je op één ,twee, drie met belastingen alleen niet gaat opvullen.
Die ministers staan s' morgens voor hun spiegel en ze zien een tekstballontje verschijnen in de spiegel , verdorie" I have a idee" , en natuurlijk de zotste tekstballonnetjes eerst , meer moeten we daar niet achter zoeken, we zijn nog niet aan de nieuw pattatjes en met zo 'n weer zal het ook wat later zijn
Die ministers staan s' morgens voor hun spiegel en ze zien een tekstballontje verschijnen in de spiegel , verdorie" I have a idee" , en natuurlijk de zotste tekstballonnetjes eerst , meer moeten we daar niet achter zoeken, we zijn nog niet aan de nieuw pattatjes en met zo 'n weer zal het ook wat later zijn
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat afschakelplan is een grap van de voorstanders om de kerncentrales open te houden. Er zijn genoeg leidingen die vanuit het buitenland binnenkomen om ons van stroom te voorzien. Bovendien zijn onze kerncentrales Franse centrales, of die hier staan of in Frankrijk maakt voor de prijs ervan geen enkel verschil. De kostprijs van onze stroom bestaat ook immers voor meer dan 50 % aan taksen , BTW , subsidies en netkosten ( Fluvius ). Elektrische wagens moet men 's nachts opladen als er minder vraag is vanuit de industrie en de huishoudens.
En by the way, vorige zomer moest Electrabel betalen om stroom op het net te mogen zetten, er was teveel stroom ter beschikking. Ze kunnen immers hun kerncentrales niet zo maar stil leggen, en dus moeten ze die stroom maar blijven aanmaken ondanks dat er meer dan genoeg is.
quanto costa ? Die groene diesel is er niet in overvloed. De "echte" diesel en de stookolie komt nog altijd van de oliebaronnen met hun boorputten.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
- Een tankstation voor waterstof kost 1 miljoen Euro, een laadpaal hooguit 10.000 Euro. De keuze is vlug gemaakt.wardje schreef: ↑19 mei 2021, 11:04Er zijn nu ook te weinig laadpalen dus ze kunnen evengoed stations bouwen om met waterstof te tanken , wat gaat de productie niet kosten voor de batterijen , is dat GROEN misschien?, Denk het niet.
Komt erbij dat ze de kerncentrales willen afbouwen en gascentrales moeten bouwen , ook GROEN misschien.
En er vliegen veel meer elektrische wagens in brand dan die met fossiele brandstof , je moet er zelfs niet mee rijden gewoon parkeren en als je pech hebt een of andere kortsluiting en lap, zijn al veel vb. van in het nieuws gekomen.
...
- De productie van batterijen kost in verhouding met de productiekosten van de ( klassieke ) wagen niet meer, ook wat betreft CO2 uitstoot. Eénmaal dat de batterij er is , stoot die geen CO2 meer uit, de productie van waterstof en van benzine/diesel blijft maar kosten en CO2 uitstoten.
- Gascentrales zijn een tijdige oplossing zolang er niet voldoende groen stroom ter beschikking staat, en er ook geen intelligentie buffermogelijkheden bestaan.
- Er gaan minder elektrische wagens in de fik dan BMW's. Die laatsten komen niet in de media nietwaar. Dat Tesla's rap in brand vlogen is verleden tijd van meer dan 7 jaar geleden. Techniek evolueert snel.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Fred1950 schreef: ↑19 mei 2021, 12:52- De productie van batterijen kost in verhouding met de productiekosten van de ( klassieke ) wagen niet meer, ook wat betreft CO2 uitstoot. Eénmaal dat de batterij er is , stoot die geen CO2 meer uit, de productie van waterstof en van benzine/diesel blijft maar kosten en CO2 uitstoten.
Nieuwe studie stelt dat elektrische wagen hogere CO2-uitstoot heeft dan dieselwagen
Elektrische auto's verlichten de Duitse klimaatbalans enkel op papier. In werkelijkheid zorgen ze voor een hogere CO2-uitstoot dan dieselwagens. Dat blijkt uit een studie van Christoph Buchal, fysicaprofessor in Keulen.
https://www.hln.be/auto/nieuwe-studie-s ... ~a34a5fe6/
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat is een vette leugen. In die zogenaamde studie houdt men geen rekening met de continue uitstoot bij de ontginning van aardolie , transport , raffinage , etc ... en gans die keten tot wanneer die diesel aan de pomp beschikbaar is.Paul Siemons schreef: ↑19 mei 2021, 13:09Fred1950 schreef: ↑19 mei 2021, 12:52- De productie van batterijen kost in verhouding met de productiekosten van de ( klassieke ) wagen niet meer, ook wat betreft CO2 uitstoot. Eénmaal dat de batterij er is , stoot die geen CO2 meer uit, de productie van waterstof en van benzine/diesel blijft maar kosten en CO2 uitstoten.
Nieuwe studie stelt dat elektrische wagen hogere CO2-uitstoot heeft dan dieselwagen
Elektrische auto's verlichten de Duitse klimaatbalans enkel op papier. In werkelijkheid zorgen ze voor een hogere CO2-uitstoot dan dieselwagens. Dat blijkt uit een studie van Christoph Buchal, fysicaprofessor in Keulen.
https://www.hln.be/auto/nieuwe-studie-s ... ~a34a5fe6/
-
Horus1 - Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
- Locatie: Vlaanderen
En onze Fred1950 denkt het weeral beter te weten dan gerenommeerde professoren. Maar ja dat zijn we van dit manneke gewoon, zoals zijn discussies over Covid ed. Wat is de kost van de aanmaak van zo'n electrische wagen? De aanmaak van de batterijen. Kost van de bevoorrading? Van aardgascentrales? Niet vervuilend?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Hola, hola, er is één zaak waar de Fred compleet van op de hoogte is: batterijen. Die fysicaprof. uit Keulen zal het daar wel horen donderen wanneer hij de gecombineerde e-mail van Sof/Fred voorgeschoteld krijgt.Wanneer de CO2-uitstoot bij de productie van de batterijen en de Duitse elektriciteitsmix in rekening gebracht worden, belast een elektrische auto het klimaat 11 tot 28 procent meer dan een dieselwagen, klinkt het in de studie. Die werd vandaag gepubliceerd.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Simpel , diene prof heeft er niet gedacht wat de productie van 1 liter diesel aan CO2 uitstoot teweegbrengt.Wil. schreef: ↑19 mei 2021, 13:48Hola, hola, er is één zaak waar de Fred compleet van op de hoogte is: batterijen. Die fysicaprof. uit Keulen zal het daar wel horen donderen wanneer hij de gecombineerde e-mail van Sof/Fred voorgeschoteld krijgt.Wanneer de CO2-uitstoot bij de productie van de batterijen en de Duitse elektriciteitsmix in rekening gebracht worden, belast een elektrische auto het klimaat 11 tot 28 procent meer dan een dieselwagen, klinkt het in de studie. Die werd vandaag gepubliceerd.
Reken eens uit wat een wagen die 100.000 km aan 6 liter/100km aan C02 heeft uitgestoten, puur voor die productie van die diesel, en nog niet eens wat die auto zelf heeft uitgespuwd. Stel dat die auto dan 10 jaar heeft gebold om aan die 100.000 km te geraken, wat gaat dan de CO2 uitstoot zijn van de productie van die éne batterij van een elektrische wagen die 10 jaar lang met zonnepaneelstroom is geladen geweest ?
Hoe oud is die professor ? Van wie heeft hij geld onder tafel geschoven gekregen om dergelijke leugens te publiceren ? Van BMW ?
Jullie halen beweringen van jaren geleden uit het slijk die ondertussen al lang achterhaald zijn.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
In dit artikel wordt vrolijk gehakt gemaakt van "die fysicaprof". ik kom dezelfde teneur tegen bij factcheckers elders. Misschien eens lezen?
Ik ken te weinig van deze materie om daar iets zinvols over te zeggen behalve de vaststelling dat zij die belang hebben bij het blijven gebruiken van fossiele brandstoffen vaak tegenstander zijn van alternatieven. Raar toch he
https://innovationorigins.com/nl/expert ... opeconoom/
Ik ken te weinig van deze materie om daar iets zinvols over te zeggen behalve de vaststelling dat zij die belang hebben bij het blijven gebruiken van fossiele brandstoffen vaak tegenstander zijn van alternatieven. Raar toch he
https://innovationorigins.com/nl/expert ... opeconoom/
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Vergeet die E auto's,ze zuipen stroom,de toekomst is waterstof,wereldwijd is de interesse groot, die E auto is een overstap die onnodig veel geld gaat kosten,en waar men nog niet van de zee naar Luxemburg kan zonder aan de paal te hangen.
Wat als de bedienden met hun bedrijfs Eauto om 18 H thuiskomen en allemaal aan de stroom gaan hangen, dat is dan voor de arbeider koude paatjes, en rauw vlees
Waterstof is de toekomst,en als die vivaldie regering een greintje verstand heeft wachten ze nog 10 jaar om te vergroenen........
In NL zijn ze wel bij de pinken.....
https://www.topsectorenergie.nl/10-inte ... -nederland
Wat als de bedienden met hun bedrijfs Eauto om 18 H thuiskomen en allemaal aan de stroom gaan hangen, dat is dan voor de arbeider koude paatjes, en rauw vlees
Waterstof is de toekomst,en als die vivaldie regering een greintje verstand heeft wachten ze nog 10 jaar om te vergroenen........
In NL zijn ze wel bij de pinken.....
https://www.topsectorenergie.nl/10-inte ... -nederland
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.