Militair op de loop

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

22 jun 2021, 07:47

Dat wapen waarmee hij zelfmoord heeft gepleegd was ook nep naar het schijnt De burgemeester die hem "geroken" heeft was van Maaseik en niet van Dilsen Stokkem Die burgemeester is Lidia Peeters (nu minister)

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

22 jun 2021, 11:06

De burgemeester dacht direct aan een lijk toen hij de geur opmerkte. Wat deed hij? Hij gaf de plaats door aan de instanties en reed naar huis. Normaal zou iemand die dacht dat hij K. gevonden had ( en zeker een burgemeester) toch ter plaatse blijven en de politie vragen om direct te komen om het gebied af te spannen voor wandelaars, fietsers enz. Nu heeft een boswachter hem gevonden, foto's genomen van een lijk in ontbinding en de foto's verkocht. Walgelijk! Voor hetzelfde geld zouden spelende kinderen erbij uit gekomen zijn.
Ook de pers zou meer respect moeten hebben. Al die vragen over de toestand van het lijk enz. Er werd zelfs verteld dat het tijdstip van overlijden bepaald werd door het aantal maden die men vond op het lijk. Als ouder, vriendin, familie, vrienden van het slachtoffer wil je zo iets zeker niet horen. Puur sensatie!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

22 jun 2021, 12:02

Seppe123 schreef:
22 jun 2021, 11:06
De burgemeester dacht direct aan een lijk toen hij de geur opmerkte. Wat deed hij? Hij gaf de plaats door aan de instanties en reed naar huis. Normaal zou iemand die dacht dat hij K. gevonden had ( en zeker een burgemeester) toch ter plaatse blijven en de politie vragen om direct te komen om het gebied af te spannen voor wandelaars, fietsers enz. Nu heeft een boswachter hem gevonden, foto's genomen van een lijk in ontbinding en de foto's verkocht. Walgelijk! Voor hetzelfde geld zouden spelende kinderen erbij uit gekomen zijn.
Ook de pers zou meer respect moeten hebben. Al die vragen over de toestand van het lijk enz. Er werd zelfs verteld dat het tijdstip van overlijden bepaald werd door het aantal maden die men vond op het lijk. Als ouder, vriendin, familie, vrienden van het slachtoffer wil je zo iets zeker niet horen. Puur sensatie!
Tja dan is alles volgens jou pure sensatie. Die methode van het aantal maden e.d. is nochtans wetenschappelijk vastgelegd. Iedereen zal dat ondertussen toch al weten én om dat pure sensatie te noemen? Dat gaat mij eerlijk gezegd een brug te ver hoor. En dan nog zo ver gaan als 'ouder', 'vriendin', 'familie' en 'vrienden van'. Dus jij beschouwt die allemaal als onwetend?


En dat van die boswachter wordt wel geschreven maar is het ook wel echt? Er zijn genoeg personen op die plaats geweest die foto's konden trekken en doorgeven. Pas als ze het kunnen bewijzen zal het waar zijn.

Waarom geloven mensen toch zo graag alles direct dat in de krant geschreven wordt? Telt eigen mening dan niet meer? Kan men echt niet meer nadenken, moet het allemaal voorgeschreven worden? Ik alleszins ben zo goedgelovig niet.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 jun 2021, 12:08

Die jager (die met zn staartje) is GEEN boswachter :twisted:
Hij is ondertussen wel DE verdachte die foto's verkocht :evil:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

22 jun 2021, 12:31

E.T. schreef:
22 jun 2021, 12:08
Die jager (die met zn staartje) is GEEN boswachter :twisted:
Hij is ondertussen wel DE verdachte die foto's verkocht :evil:
Idd ET er is een groot verschil tussen jager en boswachter (sorry! had het klakkeloos overgenomen). En verdachte is nog altijd niet dader, het zou evenwel kunnen natuurlijk. Maar ik wacht liever effe af, tenminste als we het ooit te weten komen.

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

22 jun 2021, 12:42

Het idee om dat filmpje te maken en dan nog eens door te verkopen aan een duitse sensatiekrant is van een ongekende onbeschoftheid en ronduit walgelijk. Ondertussen zijn er natuurlijk al weirdo's die het hier ook op sociale media verspreiden .
Wat bezielt de mensen tegenwoordig om dergelijke dingen te doen ? En dan maar zeuren over vlaamse normen en waarden.
Eendracht maakt macht

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 jun 2021, 14:44

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

22 jun 2021, 15:21

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

22 jun 2021, 17:44

Prima Vera, de methode van de maden is door de meeste mensen gekend die graag moordprogramma's zien. Maar dit uitgebreid bevragen in een nieuwsuitzending en alle details willen weten en blijven vragen, is pure sensatie. Geen respect voor de dode. ( ik heb geen mening over K. en zijn daden (geen informatie genoeg)) Maar elke dode ( en zeker als het om zelfdoding zou gaan) brengt veel verdriet voor de nabestaanden. Al die details moeten niet uitgesmeerd worden in een nieuwsuitzending.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

22 jun 2021, 18:16

Seppe123 schreef:
22 jun 2021, 17:44
Prima Vera, de methode van de maden is door de meeste mensen gekend die graag moordprogramma's zien. Maar dit uitgebreid bevragen in een nieuwsuitzending en alle details willen weten en blijven vragen, is pure sensatie. Geen respect voor de dode. ( ik heb geen mening over K. en zijn daden (geen informatie genoeg)) Maar elke dode ( en zeker als het om zelfdoding zou gaan) brengt veel verdriet voor de nabestaanden. Al die details moeten niet uitgesmeerd worden in een nieuwsuitzending.
Daar verschillen we dan van mening. Ik vind er niets fouts aan.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

22 jun 2021, 21:33

Ik denk niet dat dit het echte verhaal is, gevonden dat wel.
Omdat hij vuurwapengevaarlijk was heeft men niemand willen opofferen om hem te benaderen. Zo'n hond ook niet want die opleiding kost ook flink wat euro's. Of die had een snotneus.
Dat verhaal van regen en geen regen klopt ook niet, de eerste paar dagen toch niet. Niet ver van de auto, daar stapt men toch uit zou je denken. Of gevaar voor die boobytraps?
Hij zou mss zelf wel opduiken.
Van zijn naaste vrienden of oversten heb ik niets gehoord tijdens zijn desertie, (slechte maten of geestestoestand?).
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 jun 2021, 21:52

boeffer schreef:
22 jun 2021, 21:33
Ik denk niet dat dit het echte verhaal is, gevonden dat wel.
Omdat hij vuurwapengevaarlijk was heeft men niemand willen opofferen om hem te benaderen. Zo'n hond ook niet want die opleiding kost ook flink wat euro's. Of die had een snotneus.
Dat verhaal van regen en geen regen klopt ook niet, de eerste paar dagen toch niet. Niet ver van de auto, daar stapt men toch uit zou je denken. Of gevaar voor die boobytraps?
Hij zou mss zelf wel opduiken.
Van zijn naaste vrienden of oversten heb ik niets gehoord tijdens zijn desertie, (slechte maten of geestestoestand?).
Daar valt wel wat voor te zeggen. Het heeft ook gebliksemd.
Ijskreemventers waren er al voorbij gereden.
Wout Van Aert was nochtans goed op snee in die periode.
Dat er training was voorzien voor de honden, mocht niemand weten.
Er was tekort aan manschappen, vandaar dat de heide in brand kon schieten.
Weet de koning er misschien iets van? Die is toch altijd op de hoogte?
In Arendonk is de zaterdagmis drukker bijgewoond dan anders.

Denk daar maar eens over na.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

22 jun 2021, 22:03

Volgens sommigen: Biden was ook in ons land! :D

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

23 jun 2021, 01:43

Nooit heeft een Korporaal zoveel geld gekost aan ons land.
Trouwens ... volgens de media is het een gedegradeerde militair ... ooit Kolonel geweest???
Dat deze man van alle soorten wapens kon mee graaien uit een wapendepot verwondert me ook niet. Breek me de bek niet open!
Vuurwapens (en het bezit ervan) worden tegenwoordig vergruisd door politiek en media (omdat het hen uitkomt!).
De wapenwet van 1922 (jawel!) is er gekomen omdat politici de schrik kregen van al wat tegen hen kon gebruikt worden (van dingen die Jan en alleman gerecupereerd had van WO I) en dit ... nooit ofte nimmer gebeurd is. De mensen een beetje zand in de ogen strooien is iets wat dikwijls lukt.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

23 jun 2021, 06:50

Paca schreef:
23 jun 2021, 01:43
Nooit heeft een Korporaal zoveel geld gekost aan ons land.
Trouwens ... volgens de media is het een gedegradeerde militair ... ooit Kolonel geweest???
Dat deze man van alle soorten wapens kon mee graaien uit een wapendepot verwondert me ook niet. Breek me de bek niet open!
Vuurwapens (en het bezit ervan) worden tegenwoordig vergruisd door politiek en media (omdat het hen uitkomt!).
De wapenwet van 1922 (jawel!) is er gekomen omdat politici de schrik kregen van al wat tegen hen kon gebruikt worden (van dingen die Jan en alleman gerecupereerd had van WO I) en dit ... nooit ofte nimmer gebeurd is. De mensen een beetje zand in de ogen strooien is iets wat dikwijls lukt.
Amerikaanse toestanden zijn die beter? Die man had wapens gestolen mensen en groepen bedreigd en hij heeft er voor gekozen zelfmoord te plegen (afscheidsbrieven) Al de rest is gissen