Militair op de loop

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

23 jun 2021, 16:10

Nooit heeft een Korporaal zoveel geld gekost aan ons land.
Trouwens ... volgens de media is het een gedegradeerde militair ... ooit Kolonel geweest???
Dat deze man van alle soorten wapens kon mee graaien uit een wapendepot verwondert me ook niet. Breek me de bek niet open!
Niet alleen wapens....ik heb het er nog over gehad, het is (was) een probleem voor JC doordat hij steeds bij de Majoor, Kolonel, generaal ging aankloppen om de wantoestanden aan te klagen over de veiligheid en de opslag van wapens, en omdat er niemand van die pipo's wilde luisteren heeft hij bewezen hoe eenvoudig het is om er mee weg te rijden, en met al die heisa die het veroorzaakte wist hij al zeker dat het hem veel geld en / of gevangenis zou kosten, en daardoor heeft hij "misschien" de zelfdoding gedaan,maar gaan ze onderzoeken wie hij allemaal over zijn probleem gesproken heeft, denk het niet,JC is niet de schuldige, maar zijn oversten die het niet belangrijk vonden.......en die dreiging op MVR, wie iets wilt doen bazuint dat niet rond.........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

24 jun 2021, 00:03

Ik wil hier nogmaals mijn vraag herhalen ivb met de gestolen wapens uit het depot , die J.C trouwens achter gelaten heeft in zijn wagen . Heeft de media dees al geconfirmeerd ? Waren die " raketlanceerders " vuurklaar of echt of waren deze trainings (fake)- replicas ) ??

Zoals ik al zei, maakt dit een groot verschil . Je kan dit eventueel vergelijken met iemand die op heterdaad gepakt wordt bij een overval met een nep (gummi ) wapen of met een echt schietijzer . :?: :? :?

werewoef
AMEN en AUM

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

24 jun 2021, 00:24

Ik weet het niet, zelf dateer ik uit de tijd van de "blindicide" (een soort bazooka).
Het zou me echter niet verwonderen dat het echte wapen ook kan gebruikt worden met een soort spoortrekker-munitie om in de opleiding gebruikt te worden. Wij hadden dat voor de "blindicide".
De foto die ik in de media zag scheen me geen wegwerpspul.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 jun 2021, 12:41

Ze hadden in elk geval schrik genoeg ...

De munitie voor zijn P60 maakt trouwens gaatjes in je kogelwerende ABL vest, reden genoeg om buitenlandse eenheden in te zetten 8)
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 jun 2021, 13:39

E.T. schreef:
24 jun 2021, 12:41
Ze hadden in elk geval schrik genoeg ...

De munitie voor zijn P60 maakt trouwens gaatjes in je kogelwerende ABL vest, reden genoeg om buitenlandse eenheden in te zetten 8)
Ik denk dat dat waar is, van die kogelwerende vest.

• Kitty Van Nieuwenhuysen werd afgemaakt met dat soort wapen. Minstens twee van de drie daders zijn alweer op vrije voeten. Waar blijven die buitenlandse eenheden?

• 2018: de aanslag op 29 mei 2018 in Luik maakte drie dodelijke slachtoffers waarbij twee vrouwelijke politie-agenten en een student. Ze werden doodgeschoten door een geradicaliseerde gedetineerde op penitentiair verlof.
Iemand die klaar staat om ongelovigen af te maken, krijgt penitentiair verlof. Hij heeft zijn kans te baat genomen. En geen buitenlandse eenheden om hem op te volgen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

05 jul 2021, 18:45

Ze weten dat ze geblunderd hebben, nu nog een slachtoffer zoeken.....
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07/05 ... -comite-i/
Maar ze gaan eerst nog een test doen met de volgende extremistische militair......
https://www.hln.be/binnenland/extremist ... ~a41c6a41/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.