Alles Elektrisch......

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

22 feb 2024, 15:55

Bedoelt men niet een park van totaal 6GW volgens mijn opzoeking.https://www.belgianoffshoreplatform.be/ ... t-klimaat/

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

22 feb 2024, 18:11

Charlie Maru schreef:
22 feb 2024, 15:36
Fred1950 schreef:
22 feb 2024, 15:21
Tegenwoordig bouwt men 6 GW molens voor op zee , en die kosten geen 3 keer meer dan een 2 GW geval ...
Ziet ge't weeral in 't groot Fred ? :lol:
6GW is dus wel 6.000MW hé.......

En dit terwijl de grootste molen op de maasvlakte 12 MW levert

https://www.windmolenskopen.nl/windmolen-maasvlakte/
Sorry , ik bedoelde 6 MW en schreef 6 GW . Maar uw 12 MW is toch wel een buitenbeentje. Dit is meer gebruikelijk denk ik : zie https://en.wikipedia.org/wiki/Wind_turb ... _Bank).jpg ( 5 MW molen )

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 feb 2024, 12:40

De gouverneur van Californië zegt dat de ban die zijn staat oplegt aan verbrandingsmotoren een voorbeeld kan zijn voor de ganse US. Dat is de mythe.


De realiteit is dat 6 dagen na die aankondiging de overheid in CA de burgers moest vragen om hun airco minder te laten draaien en hun EV's minder aan de laadpaal te hangen. De reden? De sluiting van betrouwbare gascentrales en nucleaire centrales.

Stel je voor dat het aantal EV's vertienvoudigt in CA. 8O


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

24 feb 2024, 17:01

[/De gouverneur van Californië zegt dat de ban die zijn staat oplegt aan verbrandingsmotoren een voorbeeld kan zijn voor de ganse US. Dat is de mythe.quote]


En toch zit er een grote adder onder het gras, niet alleen voor Amerika, ook voor al de olie producenten,
ze hebben nu veel minder verkoop van benzine/diesel brandstof , door al die EV's die er al verkocht zijn, en nog maar alleen voor België ,waar er al +/- 140 duizend rondrijden,als die nog maar 10 liter per dag tanken is dat 1,4 miljoen liter,en toch gaat de prijs steeds meer omhoog,normaal zou die wegens te weinig verkoop moeten dalen,en blijven ze olie kopen in Rusland
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 feb 2024, 19:14

tokkio schreef:
24 feb 2024, 17:01
En toch zit er een grote adder onder het gras, niet alleen voor Amerika, ook voor al de olie producenten,
ze hebben nu veel minder verkoop van benzine/diesel brandstof , door al die EV's die er al verkocht zijn, en nog maar alleen voor België ,waar er al +/- 140 duizend rondrijden,als die nog maar 10 liter per dag tanken is dat 1,4 miljoen liter,en toch gaat de prijs steeds meer omhoog,normaal zou die wegens te weinig verkoop moeten dalen,en blijven ze olie kopen in Rusland
Volgens Car-Pass rijdt de gemiddelde automobilist in belgië 16.589 km per jaar. Dat is 45 km per dag. Aan een verbruik van 7 liter per 100 km is dat 3.18 liter per dag.
Bovendien komen er ook nog steeds auto's bij in ons wagenpark.

Maar er is meer:

Op wereldschaal neemt het verbruik van olie nog lichtjes toe. De olieproducenten hoeven zich nog geen zorgen te maken.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

27 feb 2024, 13:51

Wat ik al meerdere malen heb aangehaald dat het net helemaal NIET geschikt is
om EV wagens op te laden komt tot uiting!
Er rijden nog maar een handvol electrische wagens rond en het electriciteitsnet
ligt al op zijn gat.... wat gaat dat worden later....
"Baas, ik kan niet komen want ik krijg mijne auto niet opgeladen!!"

""Netbeheerder: elektrische auto niet opladen tussen 16.00 en 21.00 uur"
Openbare laadpalen voor elektrische auto’s moeten tussen 16 uur ’s middags en 21 uur ’s avonds uitgezet worden. Dat zegt regionaal netbeheerder Stedin. Volgens dit bedrijf is dat noodzakelijk omdat op deze uren “het net uit zijn voegen barst”.
https://www.autointernationaal.nl/2024/ ... 21-00-uur/

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 feb 2024, 14:08

Das Nederlandse zuinigheid!
Hun net is platter dan het onze en wij (u en ik) betalen wel voor netverzwaring o.a.
- cabines op elke hoek van de straat omwille van de zonnepanelen
- Ventilus A om het westvlaamse platteland van stroom te verzekeren
- Ventilus B om windenergie aan land te brengen om daarna aan de Hollanders te verkopen

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

27 feb 2024, 15:50

Paul Siemons schreef:
27 feb 2024, 13:51
Wat ik al meerdere malen heb aangehaald dat het net helemaal NIET geschikt is
om EV wagens op te laden komt tot uiting!
......
Ik rij al 10 jaar met een EV en ben nog nooit aan een laadpaal weest laden ( heb ook geen laadkaart of abonnement ). Mensen moeten zich aan de omstandigheden leren aanpassen , dat deden onze voorouders ook ( en die hebben het overleefd - andere niet ).

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 feb 2024, 16:32

Fred1950 schreef:
27 feb 2024, 15:50
Ik rij al 10 jaar met een EV en ben nog nooit aan een laadpaal weest laden ( heb ook geen laadkaart of abonnement ). Mensen moeten zich aan de omstandigheden leren aanpassen , dat deden onze voorouders ook ( en die hebben het overleefd - andere niet ).
Niemand betwist jouw situatie, maar dat is een drogredenering, Fred. Wie er een beetje kaas van heeft gegeten, doorziet dat zó.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 feb 2024, 17:00

Waarom zou je aan een openbare paal laddn als je thuis stroom op overschot hebt?

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

29 feb 2024, 16:00

[Ik rij al 10 jaar met een EV en ben nog nooit aan een laadpaal weest laden ( heb ook geen laadkaart of abonnement ). Mensen moeten zich aan de omstandigheden leren aanpassen , dat deden onze voorouders ook ( en die hebben het overleefd - andere niet )./quote]

Om rond de kerk te rijden is een EV nog te doen, maar voor de lange afstand is het brol, zeker in de winter als het hard vriest, geraakt men nog met moeite 300 Km, en dan mag de verwarming nog niet aanstaan, daat zit ge dan met een dikke gewatteerde parka te bibberen in uw EV :mrgreen:
maar ik geloof nog altijd in waterstof, het komt moeilijk van de grond, en van dat waterstof poeder leest men ook niet veel meer, maar de ingenieus zullen het wel uitpluizen.
Toyota zet al een stap in de goede richting,waterstof elektrisch rijden ziet er goed uit :lol:
https://www.toyota.nl/elektrisch-rijden ... elektrisch
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 feb 2024, 16:11

... van dat waterstof poeder leest men ook niet veel meer ...
Tja, waarom zou dat nu kunnen zijn? :roll:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

29 feb 2024, 17:09

E.T. schreef:
29 feb 2024, 16:11
... van dat waterstof poeder leest men ook niet veel meer ...
Tja, waarom zou dat nu kunnen zijn? :roll:
Ik weet het ook niet, het blijft er stil rond, het zou wel een goede oplossing zijn.
https://tweakers.net/reviews/10556/3/de ... ofgas.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 feb 2024, 18:04

Een goede oplossing? Geloof je dat echt?
Ik zie die "uitvinder" nog zitten glunderen met zijn halfleeg wisky glas.
Nooit niks meer van gezien

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 feb 2024, 20:10

Het hydropoeder bestaat en een Israëlisch bedrijf - Electriq Global werkt er volop aan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.