PFOS-vervuiling

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

17 jun 2021, 09:21

Risico’s PFOS-vervuiling al in 2017 bekend, maar niemand vertelde dat aan de inwoners van Zwijndrecht: ook Vlaamse ministers waren op de hoogte.
Bijna de volledige toenmalige Vlaamse regering werd van de resultaten op de hoogte gebracht.
Ook de toenmalige regering-Bourgeois en het Antwerpse stadsbestuur werden via mail op de hoogte gebracht van de resultaten van de eigen metingen en het rapport door Tytgat.
Maar ondanks die info ging de geplande communicatie van de Vlaamse openbare afvalstoffenmatschappij OVAM aan de inwoners van Zwijndrecht niet door.
WE zitten met beleidsmensen die over lijken gaan indien nodig en zoveel mogelijk in de doofpot trachten te draaien.
Er zou dringend een onderzoek moeten gedaan worden met serieuze boeten voor de schuldigen om de bevolking niet in te lichten , maar ja de Oosterweelverbinding moet er komen koste wat kost , schandalig tot en met dat kan je en mag je niet goed praten. :twisted: :twisted:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

17 jun 2021, 09:36

Waar zaten die drukkingsgroepen om het aan de grote klok te hangen? Elke regenworm wisten ze zitten om toch maar hun willetje over het te gebruiken traject door te duwen.
Mij gaat ge niet vertellen dat ze met die info die ze ook al in 2017 hadden niets gedaan hebben, of toch? Jarenlang hebben ze alles uit de kast gehaald en dit zouden ze niet geweten of over het hoofd gezien hebben? 🤔 Komaan hé, een beetje serieus blijven.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 jun 2021, 10:03

Dicksy schreef:
17 jun 2021, 09:36
Waar zaten die drukkingsgroepen om het aan de grote klok te hangen? Elke regenworm wisten ze zitten om toch maar hun willetje over het te gebruiken traject door te duwen.
Mij gaat ge niet vertellen dat ze met die info die ze ook al in 2017 hadden niets gedaan hebben, of toch? Jarenlang hebben ze alles uit de kast gehaald en dit zouden ze niet geweten of over het hoofd gezien hebben? 🤔 Komaan hé, een beetje serieus blijven.
Ook naast het traject is er vervuiling ....

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

17 jun 2021, 10:29

Fred1950 schreef:
Dicksy schreef: ↑50 minuten geleden
Waar zaten die drukkingsgroepen om het aan de grote klok te hangen? Elke regenworm wisten ze zitten om toch maar hun willetje over het te gebruiken traject door te duwen.
Mij gaat ge niet vertellen dat ze met die info die ze ook al in 2017 hadden niets gedaan hebben, of toch? Jarenlang hebben ze alles uit de kast gehaald en dit zouden ze niet geweten of over het hoofd gezien hebben? 🤔 Komaan hé, een beetje serieus blijven.
Ook naast het traject is er vervuiling ....
Daar zaten ook regenwormen en die wisten ze ook zitten.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 jun 2021, 11:17

Waarom is iedereen zo kwaad op Demir?
Had ze het gemeld aan de coalitie partners ging het misschien weer de doofpot in.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

17 jun 2021, 11:46

De enige vraag die moet gesteld worden "Waarom wordt het verzwegen en wie heeft er belang bij", het bedrijf niet meegerekend dan zijn we al een grote stap verder, maar dat achterhalen is een huzarenstuk iedereen beschermt iedereen want dat is geen goeie reclame.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 jun 2021, 12:03

Dicksy schreef:
17 jun 2021, 10:29
Fred1950 schreef:
Dicksy schreef: ↑50 minuten geleden
Waar zaten die drukkingsgroepen om het aan de grote klok te hangen? Elke regenworm wisten ze zitten om toch maar hun willetje over het te gebruiken traject door te duwen.
Mij gaat ge niet vertellen dat ze met die info die ze ook al in 2017 hadden niets gedaan hebben, of toch? Jarenlang hebben ze alles uit de kast gehaald en dit zouden ze niet geweten of over het hoofd gezien hebben? 🤔 Komaan hé, een beetje serieus blijven.
Ook naast het traject is er vervuiling ....
Daar zaten ook regenwormen en die wisten ze ook zitten.
Ben je dat zo zeker ? Het was de hoofdbedoeling dat er geen lange wapper boven de stad kwam, dat was in eerste instantie de bedoeling. Of dat traject langs 3M zou passeren was een "niet dringend probleem" voor de drukkingsgroepen van "Het Stad" .

3M moeten 65.000 Euro betalen voor de vervuiling, Lantis enkele miljoenen , allemaal op basis van die "dading". Wie gaat de Lantis miljoenen betalen en wie was daar mee akkoord ? Zoals steeds, een rechtse regering is er steeds voor de "vriendjes" bedrijven, nooit voor de bevolking. Die laatste moet alleen maar zorgen dat de vetpotten gevuld blijven.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

17 jun 2021, 12:09

In het communistisch China had die Oosterweelverbinding er binnen de 14 dagen gelegen en geen gezeik van drukkingsgroepen e.d. Dat is dan weer het voordeel van de Chinezen. Geen palaver gewoon plannen, beslissen, bouwen. :P

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

17 jun 2021, 12:16

In 2017 bestond de Vlaamse regering uit een coalitie van Vlaams-nationalisten (N-VA), christendemocraten (CD&V) en liberalen (Open Vld). Vlaams minister-president Geert Bourgeois had de leiding over de regering.
Even doordenken wie was op dat moment Burgervader van Stad?, juist!
Maar ja we zullen de uitleg van de onderzoekscommissie afwachten maar dat zal ons niet veel wijzer maken vermoed ik , ons kent ons!

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 jun 2021, 12:22

Dicksy schreef:
17 jun 2021, 12:09
In het communistisch China had die Oosterweelverbinding er binnen de 14 dagen gelegen en geen gezeik van drukkingsgroepen e.d. Dat is dan weer het voordeel van de Chinezen. Geen palaver gewoon plannen, beslissen, bouwen. :P
In het staatgestuurd kapitalistisch China ging men nooit vooraf aan een lange wapper denken, direct de intelligentste oplossing kiezen, en meteen aan de sanering beginnen ( als er al iets te saneren zou zijn ).

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 jun 2021, 12:25

wardje schreef:
17 jun 2021, 12:16
....
Maar ja we zullen de uitleg van de onderzoekscommissie afwachten maar dat zal ons niet veel wijzer maken vermoed ik , ons kent ons!
Rotte plekken in de muren van een woning worden met een laagje plamuur onzichtbaar gemaakt .....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 jun 2021, 12:37

Fred1950 schreef:
17 jun 2021, 12:22
In het staatgestuurd kapitalistisch China (...) en meteen aan de sanering beginnen ( als er al iets te saneren zou zijn ).
China behoort bij de meest vervuilde landen van de wereld. Zowel op het vlak van lucht, water als bodem.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

17 jun 2021, 12:54

[/quote]
China behoort bij de meest vervuilde landen van de wereld. Zowel op het vlak van lucht, water als bodem.
[/quote]

Pertinente onwaarheid!
Het is inderdaad zo dat grotere steden meer vervuild zijn als wenselijk.
Wat de kortzichtige (omdat hij/zij onwetend is) uitkraamt is altijd een lachertje voor de echte Chinakenner.
Iemand die er duizenden kilometers afgelegd heeft van zuid naar noord en van west naar oost.
U weet toch dat "het gele gevaar" waarmee we in de vijftiger en zestiger jaren rond de oren werden geslagen ... NOOIT bestaan heeft.
Dat de 21ste eeuw China toebehoort weet ik al 30 jaren.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

17 jun 2021, 13:44

.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 17 jun 2021, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 jun 2021, 13:51

Paca schreef:
17 jun 2021, 12:54
China behoort bij de meest vervuilde landen van de wereld. Zowel op het vlak van lucht, water als bodem.
Pertinente onwaarheid!
Het is inderdaad zo dat grotere steden meer vervuild zijn als wenselijk.
Wat de kortzichtige (omdat hij/zij onwetend is) uitkraamt is altijd een lachertje voor de echte Chinakenner.
Die echte Chinakenner ben je duidelijk niet.

Enkele aanwijzingen dat China één van de meest vervuilde landen ter wereld is:

1. Zie hier
Afbeelding


2. Klik hier:

Afbeelding

3. Met drie van de vuilste rivieren in de wereld, is China goed vertegenwoordigd:

Afbeelding

4. Luchtvervuiling

Afbeelding


Mocht je nog vragen hebben, laat het dan weten, hé?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.