Ai ai, Eddy!

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

biwanka
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57

09 aug 2021, 11:15

Volledig akkoord dat Eddy misschien iets te ver is gegaan in zijn uitspraken, maar deze zaak wordt weer veel te hard opgeblazen, net als destijds de zaak rond Bart De Pauw.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 aug 2021, 11:37

frits1955 schreef:
09 aug 2021, 11:02
Eddy heeft dit niet als journalist gezegd.
Dat is straf - hoe kan het dan dat zijn denigrerende gedoe te horen was via het FacebookLivekanaal van Sporza? Hij zat niet in zijn huiskamer of aan de toog van één of ander café maar op zijn werk.
Op zijn werk is hij niet heel de tijd journalist. Tijdens de lunchbreak is hij niet in functie als verslaggever-journalist, net zoals jij op dat moment geen leraar bent/was. Maar eens voor de klas / live op TV, verandert de functie.

Heel die zaak is qua toon en gevoeligheid best vergelijkbaar met de quote van Trump 'grab'm by the pussy'. Hij werd vervolgens president.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 aug 2021, 11:49

x
Laatst gewijzigd door Prima Vera op 09 aug 2021, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

09 aug 2021, 11:51

net zoals jij op dat moment geen leraar bent/was. Maar eens voor de klas / live op TV, verandert de functie.
Nonsens. In de leraarskamer ben ik nog steeds leraar en verantwoordelijk voor wat ik daar over leerlingen vertel en een sportjournalist blijft sportjournalist op zijn werk ook al is hij niet in beeld op dat moment maar het videokanaal staat wel open.
Overigens hoeft men hem niet te ontslaan .Ik mag hopen dat de mensen dankzij wie hij zijn kost verdient - de sportlui zoals bv. de basketvrouwen - hem in de toekomst gewoon boycotten en elke vorm van interview/medewerking weigeren.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 aug 2021, 11:53

Artesia schreef:
08 aug 2021, 23:25
Hij beweert dat velen van die vrouwen lesbisch zijn. Liegt hij daarmee? Zo nee, waarom reageren ze dan zo hysterisch alsof hij hen persoonlijk bijna gemolesteerd en belachelijk gemaakt heeft? Zijn ze beschaamd over hun geaardheid?? Hebben die omhooggevallen ballen gooiende sportmadammen nu echt niks anders te doen dan te staan jammeren over enkele banale uitspraken? Wie weet wat ze zelf al gezegd hebben over anderen!!
Zou hij dat gezegd hebben over een mannenteam? Nee dus. Daar had hij zich geen vragen bij gesteld trouwens. Had hij niet denigrerend gezegd dat er mannen bij waren die op jeanetten leken. Wat hij denkt en zegt in de privé maakt mij geen zak uit! Hij doet maar! Iedereen is daar vrij in. Openbaar en op professioneel gebied is hij zwaar over de schreef gegaan. De prestaties moeten tellen en niets anders. Moet hij daarvoor ontslagen worden? Nee voor mij niet, een goeie sanctie is hier op z'n plaats.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 aug 2021, 11:53

frits1955 schreef:
09 aug 2021, 11:51
net zoals jij op dat moment geen leraar bent/was. Maar eens voor de klas / live op TV, verandert de functie.
Nonsens. In de leraarskamer ben ik nog steeds leraar en verantwoordelijk voor wat ik daar over leerlingen vertel en een sportjournalist blijft sportjournalist op zijn werk ook al is hij niet in beeld op dat moment maar het videokanaal staat wel open.
Overigens hoeft men hem niet te ontslaan .Ik mag hopen dat de mensen dankzij wie hij zijn kost verdient - de sportlui zoals bv. de basketvrouwen - hem in de toekomst gewoon boycotten en elke vorm van interview/medewerking weigeren.
Hier kan ik volledig mee akkoord gaan.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 aug 2021, 12:13

frits1955 schreef:
09 aug 2021, 11:51
net zoals jij op dat moment geen leraar bent/was. Maar eens voor de klas / live op TV, verandert de functie.
Nonsens. In de leraarskamer ben ik nog steeds leraar en verantwoordelijk voor wat ik daar over leerlingen vertel en een sportjournalist blijft sportjournalist op zijn werk ook al is hij niet in beeld op dat moment maar het videokanaal staat wel open.
Zever. En grote.

1. Dat het videokanaal openstond, was absoluut niet de bedoeling, net zoals die Vlaamse politicus die niet wist dat zijn gsm nog niet was uitgeschakeld toen hij niet zo beleefde uitspraken deed over andere politici.
E. D. was op dat moment geen verslaggever meer want hij versloeg de match niet. Hij was nog altijd werknemer van de vrt en in die functie 'journalist', net zoals een leraar tijdens de break geen kennis meer overdraagt en niemand meer opvoedt, maar via zijn contract nog altijd 'leraar' is en dat zelfs blijft wanneer hij thuis in zijn bed ligt te slapen.

2. Wanneer een leerkracht tijdens de lunch tegen een paar andere leerkrachten spreekt over 'die dikke ambetanterik' waarmee hij een vervelende, corpulente leerling bedoelt, dan is dat in een heel andere functie dan wanneer hij voor de klas diezelfde leerling 'dikke ambetanterik' noemt.
In de eerste situatie is hij niet aan het werk als leraar. In de tweede wel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

09 aug 2021, 15:54

Ik denk dat de heisa meer kwaad dan goed doet aan de beweging.
Zeker het outen en de parades stoten veel geloofsgemeenschappen tegen de borst.
En wat gezegd is ;typische café praat. Als ik praat in het café met een homofiele vriend. Krijgt ge steevast van die typische opmerkingen over zijn geaardheid.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 aug 2021, 21:10

Ik hoorde daarstraks op Terzake een journalist de vraag stellen aan An Wouters of dit voorval onder 'locker room talk' kan worden geklasseerd.

Wat een domme vraag. Hoe kan een vrouw weten hoe mannen onder elkaar in de kleedkamer over vrouwen praten? Enkel iemand die geregeld in de kleedkamer van een mannenploeg is aanwezig geweest, heeft daar enige voeling mee.

Als een groep mannen die goed met elkaar bevriend zijn in besloten kring over vrouwen en zeker dan over vagitariërs praten, dan is het lingo van E. D. heel frequent voorkomend.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

10 aug 2021, 00:02

Op youtube is hij te horen. Dat zijn nogal struise dames, een goei blauw oog verdient hij wel.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

10 aug 2021, 00:28

Waarom hebben pedofielen (zowel mannelijke als vrouwelijke) nog geen jaarlijkse parade?
Hoe lang gaat het duren vooraleer ook zij openlijk uit de kast komen? :evil:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

10 aug 2021, 02:53

Ik geloof dat die van UNIA nog nooit in een café geweest zijn of op een sportwedstrijd.
Binnenkort is het zelfs verboden een werkmaat een kieken te noemen als hij iets verprutst heeft. :lol:

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

10 aug 2021, 11:51

https://www.demorgen.be/nieuws/ik-neem- ... 6c252dadb0

De uitspraken waren niet op zijn plaats.

Maar de slinger is volgens mij ook compleet aan het doorslaan op alle gebieden.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

10 aug 2021, 17:29

Elke groep die niet tot het normale profiel behoort heeft tegenwoordig kritiek als ze er over aangesproken worden.
De berm parkeerders; de elektrische snelheidsduivels de invalide karretjes de niet mondmaskerdragers de homo's en lesbissen de tackelende voetballers en foute scheidsrechters Is niet iedereen gefustreerd in deze coronatijd.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

10 aug 2021, 18:03

Worden slechte tijden voor de stand-up comedians..... 8)
Doe wel en zie niet om !