NETWERK TEGEN ARMOEDE

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

02 sep 2021, 16:20

Horus1 schreef:
02 sep 2021, 08:41
Petrol, ik spreek uit ondervinding en wat jij beweert raakt kant noch wal., Uiteraard wordt er alleen gesproken over de zaken die verkeerd lopen. Zal je het voorbeeld van onze vzw eens schetsen: wij vervoeren minder mobiele mensen met of zonder rolstoel naar warenhuizen, artsen, uitstapjes, familiebezoeken. Jonge mensen met beperkingen in 't weekend naar hun thuis en terug, mét eigen wagen tegen een vergoeding van 0,35 euro per kilometer of indien het lokaal is 3,5 euro/rit. Wij dienen daarvoor ieder jaar een lijvig dossier in - kost ons een hoop tijd en krijgen hou je nu maar goed vast 350 euro subsidie van de gemeente. Daar kunnen we dan eens goed mee op onze rug gaan liggen met onze 20 -tal vrijwilligers hé. En er zijn een paar honderd dergelijke vzw's in ons Vlaams landsgedeelte. We hebben ook in opdracht van onze gemeente de ritten van en naar het vaccinatiecentrum gereden en dit sedert begin van de vaccinatieperiode. Onze gemeente is landelijk en daardoor uitgestrekt: 5 euro/rit heen en terug betaalde de reiziger ongeacht het aantal kilometers, de gemeente zou het restant bijleggen: we wachten nog altijd op onze centen. Maar toch rijden we verder.
Die mobile brigade is een mooi initiatief,mijn broer heeft dat ook lang gedaan, en het was het eerste waar ik aan dacht, als ik de Wijts hoorde over de uitleg van de lijn die er in slaagt om gehandicapte kinderen tot 10 uur op de bus te laten zitten om ze naar een school te vervoeren die +/- 40 Km verder ligt.......
De minister weet niet dat de minder mobile centrale bestaat denk ik......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.