Mensensmokkel

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

25 nov 2021, 08:58

Ik stel mij steeds de vraag waar de smokkelaars al die zwemvesten en boten en motoren blijven halen ! Gaat er bij die verkopers nooit een " alarm " af ? :?:
Doe wel en zie niet om !

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

25 nov 2021, 09:06

fregat 5 minuten geleden
Ik stel mij steeds de vraag waar de smokkelaars al die zwemvesten en boten en motoren blijven halen ! Gaat er bij die verkopers nooit een " alarm " af ? :?:
Ik kom een boot en zwemvest kopen bij u. Maakt het u wat uit waarvoor ik die boot/zwemvest ga gebruiken? Om te varen natuurlijk anders verkoopt u toch geen boten/zwemvesten/motoren.
U verkoopt (broodwinning), ik koop en daar is alles mee gezegd.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

28 nov 2021, 23:16

Tja! Wat is de echte reden dat ze absoluut in Groot-Brittanië willen zijn?
Vroeger, als ik een klein patatje was, hadden ze daar geen identiteitskaarten. Als je zei dat je Jefke Pimpelmees heette werd dit aanvaard?
Zijn die dingen niet veranderd?

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

28 nov 2021, 23:40

Neen, dat is niet veranderd. Britten hebben geen ID kaart en er zijn ook geen controles op identiteit. Eens in GB ben je vrij om te gaan en staan en te werken. Dat is de hoofdreden waarom migranten denken dat GB het beloofde land is. Er is een hele economie die werkt op zwart en illegaal werk.
Eendracht maakt macht

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

29 nov 2021, 11:48

meredith schreef:
28 nov 2021, 23:40
Neen, dat is niet veranderd. Britten hebben geen ID kaart en er zijn ook geen controles op identiteit. Eens in GB ben je vrij om te gaan en staan en te werken. Dat is de hoofdreden waarom migranten denken dat GB het beloofde land is. Er is een hele economie die werkt op zwart en illegaal werk.
Recente schattingen van de Politie komt met een getal van 40 à 50.000 illegalen die in de koperdiefstal werken...het dubbele op de één of ander manier in de drughandel....
De zon is gratis voor iedereen