Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 mar 2024, 16:31

... we zitten bij wijze van spreken met z'n allen rond de tafel ...
Horen opmerkingen als "oren wassen" en "dixi-box" daar ook bij?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

26 mar 2024, 16:36

Voor Wil. wel
Telkens als hij terugvalt op zijn clichés, de swa, dixi-box, toogpraat, enz...enz... dan weet ik dat mijn punt is aangekomen. :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 mar 2024, 17:32

... Aangekomen ... beneden in de Dixi. Dat klopt 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 mar 2024, 17:33

E.T. schreef:
26 mar 2024, 16:31
... we zitten bij wijze van spreken met z'n allen rond de tafel ...
Horen opmerkingen als "oren wassen" en "dixi-box" daar ook bij?
Tja, waaarom niet, ET ? Als je de gave van het woord hebt gekregen, dan zijn dat allemaal tools om te hanteren. Maar altijd beleefd blijven, hé? :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

26 mar 2024, 19:50

Wil. schreef:
26 mar 2024, 17:33
E.T. schreef:
26 mar 2024, 16:31
... we zitten bij wijze van spreken met z'n allen rond de tafel ...
Horen opmerkingen als "oren wassen" en "dixi-box" daar ook bij?
Tja, waaarom niet, ET ? Als je de gave van het woord hebt gekregen, dan zijn dat allemaal tools om te hanteren. Maar altijd beleefd blijven, hé? :wink:
Echt beleefd zijn is eigenlijk een vorm van conservatisme, behalve dat het nogal formeel is, is daar niks echt mis mee :) al gaan bv. moderne feministen het soms als discriminatie beschouwen dat zij niet als eerste een trap mogen oplopen. :D
Laat het middel nooit het doel vervangen !

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

26 mar 2024, 20:10

Iemand is "verhoord" als een of andere godheid aan diens smeekbeden gevolg heeft gegeven.
Ik lees dit nu pas - als Hobo schrijft dat " de gevangenen verhoord werden " is dat perfect in orde als je wil zeggen dat ze ondervraagd werden. Ik begrijp de opmerkingen dienaangaande niet - sommige woordjes kunnen wel eens een andere betekenis hebben al naargelang de context.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

26 mar 2024, 22:55

Tav Hobo,

Zoals ik je post verstaan heb met dienne moji van een duivel , , waart gij precies verontwaardigd dat ze deze miserabele criminelen , bij hun arrestatie geweld of marteling aangedaan hadden . Hoe anders dan had de rus. politie kunnen weten wie of wat of meer achter deze aanslag zat ? Iemand ' zier ' doen is het bargoens voor iemand pijn doen . Ik denk wel dat de andere , aan flarden geschoten slachtoffers die in het ziekenhuis beland zijn of nog zullen sterven wel wat meer pijn te verduren hebben dan die vier fanatieke klojos van die terreuraanslag .

werewoef
AMEN en AUM

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 mar 2024, 23:00

De RU olieraffinaderijen worden nu al een paar maanden bestookt door de drones van UA. Een behoorlijk deel van hun capaciteit is uitgeschakeld.

Een tweede 'tegenslag' voor RU is dat India nauwelijks nog olie wil kopen van RU en dit omdat India bevreesd is voor sancties van de VS. Het gaat zo:

• Sovcomflot is de grootste exporteur (met schepen) van RU olie. Aangezien Sovcomflot zich niet houdt aan de prijssancties, krijgt het bedrijf af te rekenen met een reactie van de VS. Elk land dat nog zaken doet met Sovcomflot zal ook gesanctioneerd worden. D.w.z. dat dit land geen of beperkte export naar de VS en de EU zal mogen doen.

Afbeelding

• Het gevolg is dat India geen zaken meer wenst te doen met dit RU bedrijf. India's grootste raffinaderij Reliance (en tevens de grootste ter wereld) neemt geen olie meer via Sovcomflot.

Afbeelding

• Gevolg: India koopt nu zijn olie in de VS. Twee keer een bonus voor de VS: RU een loer gedraaid en zelf meer olie verkocht.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

27 mar 2024, 07:27

.
Laatst gewijzigd door Hobo op 27 mar 2024, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

27 mar 2024, 10:38

Hobo schreef:
27 mar 2024, 07:27
socrates schreef:
26 mar 2024, 16:28
Dat lijkt op het Bijbelse verhaal over de splinter en de balk in het oog :)
De BIJBEL op sen.net! WOW 8O
Nu nog de SHARIA :!: :?
In alle heilige boeken staat te lezen dat het zoogdier type mensachtige, niet helderziend is en daardoor vooral zichzelf moeilijk in zijn juiste proporties kan zien. Ook op dit forum ziet de mens eerder de kleinste fout bij de anderen dan de grote blunders die hij zelf begaat.
PS: de Sharia is geen heilig boek, enkel een ouderwets wetboek dat, zoals de meeste Belgische wetboeken, nog uitgaan van de wereldvisie van Napoleon.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

27 mar 2024, 10:49

werewoef schreef:
26 mar 2024, 22:55
Tav Hobo,

Zoals ik je post verstaan heb met dienne moji van een duivel , , waart gij precies verontwaardigd dat ze deze miserabele criminelen , bij hun arrestatie geweld of marteling aangedaan hadden . Hoe anders dan had de rus. politie kunnen weten wie of wat of meer achter deze aanslag zat ? Iemand ' zier ' doen is het bargoens voor iemand pijn doen . Ik denk wel dat de andere , aan flarden geschoten slachtoffers die in het ziekenhuis beland zijn of nog zullen sterven wel wat meer pijn te verduren hebben dan die vier fanatieke klojos van die terreuraanslag .

werewoef
Zelfs de USA hadden de Russen gewaarschuwd voor terreuracties van IS...

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 mar 2024, 10:56

door Hobo » 2 minuten geleden
Zelfs de USA hadden de Russen gewaarschuwd voor terreuracties van IS...
VS en VK waarschuwen voor terroristische aanslag in Moskou in komende 24 uur
De ambassades van de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk in Rusland waarschuwen dat er in de komende 24 uur een terroristische aanslag gepleegd zou kunnen worden in Moskou.
(8 maart 2024, 12:33)


:?: :?:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 mar 2024, 11:09

Overhandig de ‘ontbrekende’ €5 miljard aan Russische vermogenswinsten, zegt Oekraïne tegen de EU

Kiev is gefrustreerd dat het de opbrengsten van bevroren tegoeden uit 2022 en 2023 niet zal ontvangen.

BRUSSEL – Oekraïne dringt aan op nog eens 5 miljard euro uit de opbrengsten gegenereerd door bevroren Russische tegoeden die de EU heeft besloten in te houden aan het door oorlog geteisterde land.

Euroclear, het orgaan dat het overgrote deel van de activa van de Russische centrale banken in Europa beheert – geïmmobiliseerd door sancties toen Moskou ruim twee jaar geleden Oekraïne binnenviel – heeft de toestemming gekregen om de winsten te behouden die zijn gegenereerd door deze in 2022 en 2023 te beleggen, in plaats van het geld te gebruiken ter ondersteuning van de crisis. De oorlogsinspanningen van Oekraïne.
Maar het blok beperkt zich tot inkomsten die zijn opgebouwd na 15 februari 2024, de datum waarop het eerste deel van de wetgeving door de hoofdsteden van de EU werd goedgekeurd. De winsten die vóór die tijd werden gegenereerd, blijven bij Euroclear, de in Brussel gevestigde effectenbewaarder.

https://www.politico.eu/article/eurocle ... ia-assets/
- Tsjechië heeft verklaard dat ze 800.000 artilleriegranaten (voor Oekraïne) wereldwijd op de kop hebben kunnen tikken maar zoeken nog het nodige geld voor de financiering.
- De EU heeft 50 miljard gereserveerd ter ondersteuning van Oekraïne de volgende 4 jaar.

Crissisen en geld genoeg denk ik dan. :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mar 2024, 11:42

Dicksy schreef:
27 mar 2024, 10:56
door Hobo » 2 minuten geleden
Zelfs de USA hadden de Russen gewaarschuwd voor terreuracties van IS...
VS en VK waarschuwen voor terroristische aanslag in Moskou in komende 24 uur
De ambassades van de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk in Rusland waarschuwen dat er in de komende 24 uur een terroristische aanslag gepleegd zou kunnen worden in Moskou.
(8 maart 2024, 12:33)


:?: :?:
a. Het ging over een periode van 48 uur.

b. Luister naar Poetin en wat hij zei toen na die 48 uur geen terreuraanslag had plaatsgevonden: het is allemaal bedrieglijk werk van het Westen om ons angst aan te jagen ...

Bron: https://twitter.com/i/status/1771363759451144458

Afbeelding

Zijn volgende stap: de leugen dat UA erbij betrokken was. We kennen die Pinokkio.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 mar 2024, 11:46

48 uur in Rusland is 48 weken voor het Westen (VS en UK).
Poetin heeft deze waarschuwing duidelijk misbegrepen. :roll: