Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

24 mar 2024, 08:55

Door oorlogsgebied lijkt me de meest onwaarschijnlijkste weg.toch

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mar 2024, 09:41

De Kuibyshev raffinaderij werd gisteren aangevallen door UA en ze staat in brand

Binnenkort Bingo!


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

24 mar 2024, 09:52

Video's beweren gewelddadige ondervragingen van verdachten van een concertaanval te laten zien

Russische media hebben video's uitgezonden die de gewelddadige arrestatie en ondervraging van verdachten van de aanval op het stadhuis van Crocus tonen.

Op beelden die werden gedeeld door de aan het regime verbonden Telegram-kanalen, werd een man uit een bos gemarcheerd, zijn gezicht bedekt met bloed van wat leek op een oorletsel, voordat hij moeite had om in het Russisch te spreken.

Een andere video, dit keer gepubliceerd door Margarita Simonyan, redacteur van de Russische staatstelevisie, toonde een man die trillend op zijn knieën zat terwijl hij in Russisch met een zwaar accent antwoord gaf op een reeks geblafte vragen.
Aanvankelijk werd hij op zijn buik getoond met zijn handen op zijn rug gebonden, zijn kin rustend op de laars van een figuur in camouflage-uniform.
De man zei dat hij op 4 maart uit Turkije was gevlogen en via Telegram instructies had gekregen van onbekenden om de aanval uit te voeren in ruil voor geld.
(Bron: SkyNet - 23.04.2024 - 22.00 uur)

En trillend op zijn knieën :roll: :roll: Tussen de 5 en 10 graden in een t-shirt......wie zou er niet trillen.
Maar dat ze die terroristen, of zijn het vrijheidsstrijders, afblaffen is natuurlijk een brug te ver. Stoute Russen, dat doet ge niet. :evil: :evil:
(Hopelijk leest Poetin SeniorenNet zodat hij weet dat men terroristen zo niet behandeld :roll: )

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mar 2024, 10:04

De voorbije 48 uur hebben de Russen geprobeerd om de volgende dam (na de Nova Kakhovka dam in juni vorig jaar) op de Dnipro te bombarderen. Niet minder dan 8 raketten hebben de dam getroffen, maar de dam staat er nog.

Er zijn mensen die beweren dat de Oekraïners die Nova Kakhovka dam zélf hebben gebombardeerd met een Himars raket ... Zelfs 8 RU raketten hebben de dam gisteren niet kunnen vernielen. Maar de energiebevoorrading van UA is er wel serieus door geraakt.

In WO2 hebben de Russen en de Duitsers die dam al eens doen ontploffen. Dat heeft 100.000 slachtoffers gemaakt. RU geeft niet om mensenlevens.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

24 mar 2024, 10:11

Wil. schreef:
24 mar 2024, 10:04
De voorbije 48 uur hebben de Russen geprobeerd om de volgende dam (na de Nova Kakhovka dam in juni vorig jaar) op de Dnipro te bombarderen. Niet minder dan 8 raketten hebben de dam getroffen, maar de dam staat er nog.

Er zijn mensen die beweren dat de Oekraïners die Nova Kakhovka dam zélf hebben gebombardeerd met een Himars raket ... Zelfs 8 RU raketten hebben de dam gisteren niet kunnen vernielen. Maar de energiebevoorrading van UA is er wel serieus door geraakt.

In WO2 hebben de Russen en de Duitsers die dam al eens doen ontploffen. Dat heeft 100.000 slachtoffers gemaakt. RU geeft niet om mensenlevens.
:roll: Het is niet de bedoeling om die dammen te doen barsten , dan zou stroomafwaarts het land dat door Russen is bezet ook overstroomd geraken. Van oorlogsvoering heb je dus ook al geen kaas gegeten. :twisted: :mrgreen:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mar 2024, 10:22

Je reactie getuigt van gebrek aan inzicht.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mar 2024, 10:24

De samenwerking met 500 RU geleerden wordt stopgezet. Het gaat om de deeltjesversneller die op de Zwitsers/Franse grens gebouwd wordt (ring onder de grond van 27 km)

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

24 mar 2024, 10:24

door Fred1950 » 6 minuten geleden
Wil. schreef: ↑13 minuten geleden
Er zijn mensen die beweren dat de Oekraïners die Nova Kakhovka dam zélf hebben gebombardeerd met een Himars raket ... Zelfs 8 RU raketten hebben de dam gisteren niet kunnen vernielen. Maar de energiebevoorrading van UA is er wel serieus door geraakt.
:roll: Het is niet de bedoeling om die dammen te doen barsten , dan zou stroomafwaarts het land dat door Russen is bezet ook overstroomd geraken. Van oorlogsvoering heb je dus ook al geen kaas gegeten. :twisted: :mrgreen:
Het is duidelijk de bedoeling van Wil. om weer een discussie uit te lokken door te verwijzen naar die Nova Kakhovka-dam die ondermijnd was door de Russen in tegenstelling tot deze dam.
Een discussie uitlokken door dit laatste (ondermijnd) bewust achterwege te laten. :lol: :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mar 2024, 10:40

Dicksy schreef:
24 mar 2024, 10:24

Het is duidelijk de bedoeling van Wil. om weer een discussie uit te lokken door te verwijzen naar die Nova Kakhovka-dam die ondermijnd was door de Russen in tegenstelling tot deze dam.
Een discussie uitlokken door dit laatste (ondermijnd) bewust achterwege te laten. :lol: :lol:
Dicksy, jongen, ga efkes naar De Swa. Daar kun je aan de toog misschien nog punten scoren.

Die dam ondermijnd? 't Zal wel zijn. 8)

Ik heb je voordien grondig je oren gewassen en al je zogenaamde argumenten daarover in een 'speciaal kastje' ( :lol: ) geklasseerd. Wil je nog eens wat kletsen rond je oren krijgen? Kom maar af.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mar 2024, 15:51

UA heeft 2 landingsschepen aangevallen. Daarnaast heeft het ook nog een communicatiecentrum uitgeschakeld.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

24 mar 2024, 15:55

Er zal later nogal wat schroot opgevist moeten worden :!: :?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

24 mar 2024, 16:03

Russische woordvoerster maakt de Amerikaanse uitleg over de aanval op een concertzaal belachelijk

De Amerikaanse verklaring voor de dodelijke aanval op een concertzaal in Rusland mag niet worden vertrouwd, omdat Washington nog steeds niet heeft vastgesteld wie president John F. Kennedy in 1963 heeft vermoord, zei een woordvoerster van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken.

“ISIS draagt ​​als enige de verantwoordelijkheid voor deze aanval”, zei Adrienne Watson, woordvoerster van de Amerikaanse Nationale Veiligheidsraad.
"Er was geen enkele Oekraïense betrokkenheid."
Maar woordvoerster Maria Zakharova van Moskou merkte op: ‘Als ze de moord op hun eigen president Kennedy maar zo snel konden regelen.
‘Maar nee, al meer dan zestig jaar zijn ze er niet in geslaagd te achterhalen wie hem heeft vermoord.
‘Of misschien ook ISIS?

"Of zullen ze nog eens zestig jaar wachten met de details, waarbij ze spelen met enige 'constructieve onzekerheid'?"

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

24 mar 2024, 16:32

Dicksy schreef:
24 mar 2024, 10:24
....
Het is duidelijk de bedoeling van Wil. om weer een discussie uit te lokken door te verwijzen naar die Nova Kakhovka-dam die ondermijnd was door de Russen in tegenstelling tot deze dam.
...
Mijn inziens was de aanval bedoeld om de electriciteitscentrale van de dam en de toegangsweg erop onklaar te maken. Maar dat begrijpt Wil. uiteraard niet , of komt alleszins niet op dat idee ...
Hobo schreef:
24 mar 2024, 15:55
Er zal later nogal wat schroot opgevist moeten worden :!: :?
Allemaal "spijs" voor de AZOV staalfabrieken wanneer die terug vollop draaien. :lol:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

25 mar 2024, 07:26

De daders woonden al enkele tijd in Rusland.
Zelfs bij Moskou in een kapperszaak.
Van Oekraine geen spoor.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

25 mar 2024, 08:13

.
Laatst gewijzigd door Hobo op 26 mar 2024, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.