Musk - Twitter - Free Speech

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 apr 2022, 09:42

Elon Musk koopt Twitter op. Een belangrijke drijfveer voor Musk is dat zo'n platform alle meningen moet aan bod laten komen, ook als botsen die met de visie van de Twitterbazen.

Iedereen herinnert zich nog wel dat Donald Trump van Twitter werd gegooid. Dit soort willekeurige 'rechtspraak' is bij Musk in het verkeerde keelgat geschoten. Die politieke lijn van Twitter zal binnenkort dan ook gaan veranderen.

De reactie op de twitterkantoren :lol: (klank aan)
Potje janken, censuurfreaks?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 apr 2022, 13:15

Gelukkig heeft Europa nieuwe regels/wetgeving, zo is wat in de echte wereld verboden is dat in de toekomst ook op 't internet :wink:
Vraag blijft natuurlijk of den Elon zich daar wat gaat van aantrekken ... misschien koopt hij ook de EU

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 apr 2022, 15:05

Over welke regels heb je het dan en wat is daar 'gelukkig' aan?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 apr 2022, 16:08

E.T. schreef:
26 apr 2022, 13:15
Gelukkig heeft Europa nieuwe regels/wetgeving, zo is wat in de echte wereld verboden is dat in de toekomst ook op 't internet
Heb jij dan liever dat Elon gaat bepalen wat je wel of niet mag tweeten?
Afbeelding



"Free Speech" klinkt mij bekend in de oren ... Orwel ???

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 apr 2022, 16:31

Ik weet nog altijd niet welke regels jij in gedachten hebt en bijgevolg heb ik ook geen idee wat er zo 'gelukkig' aan is. Dat verdient toch wel wat toelichting.

En de relatie tussen Orwell en Free speech is me ook niet duidelijk. Althans niet in jouw antwoord.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 apr 2022, 16:45

E.T. schreef:
26 apr 2022, 16:08
Gelukkig heeft Europa nieuwe regels/wetgeving, zo is wat in de echte wereld verboden is dat in de toekomst ook op 't internet
Veel duidelijker kan ik het niet maken, mijn beste. Op dit ogenblik kan je zowat alles schrijven en doen op 't net en mij lijkt het een verbetering als daar gevolgen aan verbonden worden.

En liever dat dat Europees geregeld is, want die vertrouw ik (toegegeven niet zo heel veel) toch nog altijd meer dan die éne miljardair ...

"Free Speech" staat in uw titel, toch? Wat bedoelde je ermee?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 apr 2022, 17:25

De letters groter maken, helpt niet om het duidelijker te maken.

De reële wereld in Europa is een andere dan die in Rusland of de VS of in China.

Free Speech betekent dat je mag zeggen wat je wil, zelfs al botst dat met de mening van anderen. Als ik van mening ben dat joden slimmer zijn dan andere groepen op deze wereldbol, dan trap ik daarmee hoogst waarschijnlijk op de tenen van andere groepen.

Omgekeerd ook: als ik zeg dat blanken beter zijn in het zwemmen dan zwarten en ik staaf dat met statistieken, dan moet dat toegelaten zijn.

Twitter had tot nu toe een heel restrictief beleid en was bovendien heel erg politiek gekleurd. Blij dat daaraan een einde zal komen. De reactie van de linkerzijde in de VS liegt er niet om. Door de vrijheid om je mening te zeggen - waar Musk zegt heel erg voor te staan - weer toe te laten, vrezen de democraten dat ze benadeeld gaan worden.

Kijk effe en zet de klank aan:
Vrouw gaat over de rooie


Zie ook mijn openingstweet ... euh, -posting.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

26 apr 2022, 17:59

Wil. schreef:
26 apr 2022, 17:25
.....
Omgekeerd ook: als ik zeg dat blanken beter zijn in het zwemmen dan zwarten en ik staaf dat met statistieken, dan moet dat toegelaten zijn.

.....
Helaas zijn die statistieken van jou ook steeds maar fake :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 apr 2022, 10:33

Wil. schreef:
26 apr 2022, 17:25
De letters groter maken, helpt niet om het duidelijker te maken.
Blijkbaar niet 🙃
Natuurlijk is de reële wereld niet overal hetzelfde en daarom zal Musk in sommige landen moeten inbinden, en zeker al met z´n Free Speech.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 apr 2022, 10:56

Jij noemde dat 'gelukkig' in je eerste reactie. Waarom?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 apr 2022, 12:09

Wie gaat uiteindelijk beslissen wat Free Speech is?
Eén miljardair of de Europese gemeenschap?

Ik prijs mij 'gelukkig' dat de EU de regels gaat bepalen.

Is dat ideaal? Natuurlijk niet. Maar laten we er (voorlopig) maar van uit gaan dat er in 't parlement voldoende oppositie is om de meerderheid een beetje in 't oog te houden.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 apr 2022, 13:48

Musk beweert dat hij voor volledige free speech is. Dat was niet het geval toen de vorige eigenaars van Twitter het voor het zeggen hadden. Herinner je je dat Trump van het platform werd gebannen? Dat zou nooit gebeuren onder Musk indien hij zijn woord ook houdt.

Ik sta in dit verband helemaal achter Musk. De enige grens op zo'n platform is ondubbelzinnig oproepen tot geweld.


Wanneer we de scheidsrechterjob overhandigen aan de EU, dan zijn we op voorhand al goed gefopt. Kijk maar eens naar wat de EU-rechter al heeft uitgekraamd: iemand uit Oostenrijk noemde Mohammed een pedofiel (hij 56, zij 9j oud). Ze werd daarvoor veroordeeld door een Oostenrijks hof. Uiteindelijk kwam het voor het Europees Hof en daar werd de veroordeling bevestigd. De rechter vond dat die veroordeling géén afbreuk deed aan haar recht op vrije meningsuiting.

En daar zouden we dankbaar moeten voor zijn (→ 'gelukkig hebben we ...' ) ? Ik weet niet in welke wereld jij wil leven. Wellicht in één waar alles mag zolang het maar overeenstemt met jouw ideeën.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

27 apr 2022, 14:03

Musk koopt Twitter om de Amerikaanse Democraten te jennen die steeds meer miljardairs als Musk in het vizier nemen wat betreft fiscaliteit, arbeidsomstandigheden etc. Verder kan Musk Twitter gebruiken om bv. Tesla te promoten. Verder moet ieder voor zichzelf maar uitmaken wat het gevaar kan zijn van zo'n mediakanaal dat volledig door 1 miljardair beheerst zal worden.

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

27 apr 2022, 14:22

Gevaarlijk persoon vind ik die is gewiekst alleen voor zijn eigen portefeuille en zijn Tesla
Tesla verliest meer dan 100 miljard dollar op rood Wall Street
ANP Producties - Gisteren om 22:35

https://www.msn.com/nl-be/financien/nie ... srcref=rss

Heeft wel twitter laten verzekeren voor bedrag overname .

Mensen benaderen met zijn crypto . Dat de mensen daar in trappen begrijp ik niet .

En storten maar tot dat puntje bij paaltje komt . Staat dagelijks te lezen .

Hij beloofd iedereen van 4500 euro per maand bij te verdienen , dan is mijn vraag hoeveel moet je dan storten om aan dat bedrag te komen , en de zwakke schakels trappen er dan nog in .

Waarom limiet opzetten , niet iedereen kan meedoen . Zo praktijken noem ik echt sjoemelen .
Laatst gewijzigd door Golf 5 op 27 apr 2022, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 apr 2022, 14:28

frits1955 schreef:
27 apr 2022, 14:03
Musk koopt Twitter om de Amerikaanse Democraten te jennen
Dat dit zijn drijfveer is, heb ik nergens gelezen. Jij wel? Ik merk dat al wat links is in de VS nu op de achterpoten gaat staan, maar heeft Musk dit intentioneel gedaan?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.