Musk - Twitter - Free Speech

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 nov 2022, 11:52

Het spijt me, maar iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Het feit dat je in je vergelijking 'de joden' erbij betrekt, wijst al in de richting van Godwin's Law die begint te werken...

Hier heeft iemand het over 'acteurs' en 'geen doden gevallen' terwijl ouders hun kinderen hebben moeten begraven. Veel erger wordt het niet, maar hij heeft bij mijn weten niemand aangezet om geweld te plegen.

Als je die lijn niet scherp trekt, kom je onvermijdelijk op het gladde hellend vlak waarbij de luidste roeper wint. Dat wil niemand, behalve degenen die graag luid roepen. Een scherpe lijn behoudt de duidelijkheid zodat de blinde dame op objectieve gronden kan oordelen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

11 nov 2022, 11:58

Een scherpe lijn behoudt de duidelijkheid zodat de blinde dame op objectieve gronden kan oordelen.
De blinde dame heeft ondertussen al meermaals duidelijk gemaakt dat Jones schuldig is tot over zijn oren.
Als je die lijn niet scherp trekt, kom je onvermijdelijk op het gladde hellend vlak waarbij de luidste roeper wint.
Die lijn is toch overduidelijk: Jones heeft 100% bewezen gelogen en daarmee veel miserie en ellende berokkend. Dat heeft niets met " free speech" te maken.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 11 nov 2022, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 nov 2022, 12:01

Schuldig, ja, maar schuldig waaraan? Wordt zijn recht om zijn gedacht te zeggen daardoor ingeperkt?

En is de boete in verhouding tot het misdrijf?



Uit Wiki:

"Denk aan de kinderen" is een cliché dat uitgroeide tot een retorische tactiek. (…) In het debat is het een pleidooi voor medelijden dat wordt gebruikt als een beroep op emotie, en daarom kan het een logische drogreden worden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

11 nov 2022, 13:54

Wil, zoek eens op wanneer die schietpartij (niet) heeft plaats gevonden en hoeveel JAAR die kwibus daarover zijn leugens EN ophitsingen heeft verspreid.

Een normaal mens komt na een tijdje tot bezinning, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 nov 2022, 14:54

Ah, zo ... als je té lang blijft geloven in je visie, dan ben minstens verdacht en waarschijnlijk volgen er dan ook terechte boetes. 8O 8O


'E pur si muove' - Galileo G. : opsluiten die man.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

11 nov 2022, 18:54

E pur si muove
Ben je daar echt zeker van Wil, nogal wat collega's van Jones betwijfelen dat ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 nov 2022, 21:17

Die collega's zijn dan vasthoudend in hun visie.

Dat was Galileo ook.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

11 nov 2022, 23:14

Dees doet me terug denken aan die bekende opruiende taal van een radiozender in Afrika die aan de oorsprong lag van de volkermoord tussen de Hutis en de Toetsi .En iets vroeger in de tijd , de Christalnacht van de nazipartij in 1938 (?) in Duitsland .

werewoef
AMEN en AUM

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 nov 2022, 23:38

werewoef schreef:
11 nov 2022, 23:14
Dees doet me terug denken aan die bekende opruiende taal van een radiozender in Afrika die aan de oorsprong lag van de volkermoord tussen de Hutis en de Toetsi .En iets vroeger in de tijd , de Christalnacht van de nazipartij in 1938 (?) in Duitsland .

werewoef
Ja, WW, ze hebben je vanalles wijs gemaakt, man.
Die Jones heeft gewoonweg ontkend dat er een moordpartij had plaatsgevonden en dat de ouders van die kinderen acteurs waren die maar deden alsof het allemaal heel erg was.

Vergelijk daarmee eens dit verslag van de aanpak van Radio Milles Collinnes in Rwanda:


Afbeelding

Zie je onderaan in het groen staan dat dit Radiostation aanwijzing gaf omtrent hoe en waar de Tutsi's konden vermoord worden? Degenen die daaraan hadden meegedaan werden bovendien gefeliciteerd.

Als 'dees' jou doet terugdenken aan Rwanda, dan weet ik het niet meer. Me dunkt dat er essentiële verschillen zijn.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

14 nov 2022, 10:19

Het gaat niet goed met Twitter, bedrijven haken af, de reclame inkomsten lopen pijlsnel terug. Bij een dagelijks verlies van 4 miljoen neemt de nieuwe baas enkele rare beslissingen. Naast eigen mensen zet hij nu ook de moderators op straat.
Het was soms al erg op Twitter, het kan nu alleen nog veel erger worden ... En wie wil daar dan nog reclame maken?

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

14 nov 2022, 16:39

E.T. schreef:
14 nov 2022, 10:19
Het gaat niet goed met Twitter, bedrijven haken af, de reclame inkomsten lopen pijlsnel terug. Bij een dagelijks verlies van 4 miljoen neemt de nieuwe baas enkele rare beslissingen. Naast eigen mensen zet hij nu ook de moderators op straat.
Het was soms al erg op Twitter, het kan nu alleen nog veel erger worden ... En wie wil daar dan nog reclame maken?
Die mankeert iets in zijn hoofd ,eerst gaat hij er een paar duizend ontslaan.....
https://www.hln.be/buitenland/nog-eens- ... ~af4d941a/
Dan wilt hij dat ze terug komen....
https://www.hln.be/nieuws/twitter-vraag ... ~a395b37d/
Hij zal overwerkt zijn :mrgreen:
https://www.hln.be/geld/musk-naar-eigen ... ~a1d1262a/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

11 jan 2023, 16:49

https://www.hln.be/geld/elon-musk-breek ... stF8E95UIE

Elon Musk breekt opmerkelijk record: miljardair verloor volgens Guinness World Records het meeste geld ooit
De CEO van Tesla, SpaceX en Twitter Elon Musk heeft een nieuw record verbroken, al is het wel eentje waarop hij niet zat te wachten. De 51-jarige multimiljardair zou volgens Guinness World Records het afgelopen jaar het grootste verlies van zijn persoonlijk fortuin hebben geleden. Musk speelde maar liefst 182 miljard dollar (169 miljard euro) kwijt. Kleine opsteker daarbij: hij blijft wel de op één na rijkste persoon ter wereld.

TVdB 11-01-23, 11:14

Was allemaal niet waar wat we hier neerzetten volgens @ Wil
Maar blijkbaar komt alles naar boven vroeg of laat .
Hij mag op één na de rijkste persoon blijven maar is behoorlijke hap dat weg is !!

https://www.hln.be/video/productie/man- ... sla-350251

Man keert terug van zakenreis en vindt... schimmelende Tesla
11 januari 2023

Een Nederlander laat zijn peperdure Tesla Model S achter in een parkeergarage in de Turkse hoofdstad Ankara vooraleer hij op zakenreis vertrekt. Wanneer hij na anderhalve maand terugkeert, hangt de binnenkant van zijn wagen helemaal onder de schimmel.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

11 jan 2023, 18:06

Tja, vochtig echt leer schimmelt nu eenmaal gemakkelijk.

Hij verloor vele miljarden, wie heeft die dan gevonden???

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 jan 2023, 18:57

Ze zijn nog niet gevonden! Echt een buitenkansje om eens serieus achter te gaan speuren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

12 jan 2023, 07:51

E.T. Op een maand volledig beschimmeld , vind jij dat normaal .
Ofwel door vocht dat er iets niet dicht is gaatje in carrosserie of venster
maar volledig die wagen zijn er toch mankementen .
Ik niet is van zeer slechte kwaliteit en dat voor tesla die zoveel geld kost .

Vindt de laatste tijd dat er veel naar bovenkomt .

Liggen bij twitter de Gelden . Moet niet ver zoeken .