Stakingen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

18 jun 2022, 20:02

Fred1950 schreef:
18 jun 2022, 18:56
hovel schreef:
18 jun 2022, 17:04
....
Ik vermoed hier een spraakverwarring tussen betalen (totaal verschuldigde belasting) en bij-betalen (bij te leggen bij het reeds voorafbetaalde bedrag).
Mijn belastingsbrief vertelt me dat ik 2188 Euro moet betalen. De maandelijkse afhoudingen door de pensioenkas ( zgn. bedrijfsvoorheffing ) bedroegen voor dit jaar in totaal 1339 Euro ( of gemiddeld ongeveer 110 Euro per maand ). Tezamen dus 3527 Euro.
voorn schreef:
18 jun 2022, 19:30
Hoe kan dat zo een verschil geven.Wie gaat hier in de fout
Bij mij klopt dat allemaal en zijn de afhoudingen normaal tot exact.
Ik heb dus ook 150€ surplus gehad 90€ betalen en nu 69€ terug
Er zal nog wel iet anders tussen zitten dattem niet aan de neus komt hangen.
Hij verhuurt misschien studentenkoten daar in Gent...... :roll:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

RyanR
Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Locatie: Brabant

18 jun 2022, 20:08

Pensioen is massaal bedrog. Het is niet anders.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 jun 2022, 22:35

Charlie Maru schreef:
18 jun 2022, 20:02
.....

Er zal nog wel iet anders tussen zitten dattem niet aan de neus komt hangen.
Hij verhuurt misschien studentenkoten daar in Gent...... :roll:
Ik heb echt waar geen andere inkomsten. Dacht je dat een ind.ing. in het verleden echt veel verdiende ? Mijn job was een nine to five job , dus geen weekendwerk , ploegenstelsel of tegemoetkomingen voor gevaarlijk werk , e.d.

Eén en ander is ook nog afhankelijk van waar je woont. Van wat ik nu ( 2188 Euro ) aan de FOD moet betalen is er een deel "Gewestelijke Belasting" van 823 Euro en een deel "Gemeentebelasting" van 227 Euro

-----------------------------------

Ik las zonet nog iets plezants :lol: , een werkaanbod voor ...

Gewenste profiel :

Bachelor of master in een technische richting (bij voorkeur elektronica)

Aanbod :

Marktconforme verloning
Maaltijdcheques, eco-cheques, hospitalisatieverzekering, woon-werkvergoeding en collectieve bonus.
Daarnaast ook tal van voordelen binnen het cafetariaplan
Dagelijks een tas soep of een stuk fruit :lol:
32 verlof dagen
Zeer modern gebouw waar de producten in verwerkt zitten
Ondersteuning & opleiding

Heb je interesse voor deze functie? Stuur je cv naar ine@oxida.be of solliciteer via de website. Alle sollicitaties verlopen via Oxida.


bron : https://www.oxida.be/nl/vacatures/elect ... n-engineer

Ik geloof dat er toch bij een flink aantal het coronavirus wat hersenschade heeft veroorzaakt. :lol: Wie gaat er nu soep en fruit als "extra legale" voordelen aanbieden :roll: Liesbeth Homans stelde destijds een "gezonde" goedkope maaltijd voor van soep en brood , iets wat je uiteraard van een NVA'er kunt verwachten maar toch niet van een bedrijf.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

19 jun 2022, 04:32

Heb 4 jaar op de engenering gewerkt toen was ik dat gecijfer en de mentaliteit beu.
Er waren er die nog liever hun naam op de deur wilden dan opslag? :twisted:
En om 10.00u de koffie madam.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 jun 2022, 11:31

voorn schreef:
19 jun 2022, 04:32
Er waren er die nog liever hun naam op de deur wilden dan opslag? :twisted:
Dit fenomeen is bv. in Brazilië heel gekend. Als je een werknemer geen loonsverhoging wil geven of zelfs minder wil laten verdienen, geef hem dan een naamkaartje met één of andere ronkende titel erop.

Ook bij ons is het principe niet onbekend:
Dacht je dat een ind.ing. in het verleden echt veel verdiende ?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

20 jun 2022, 18:35

Magnette liep vooraan in de betoging.
Zal zijn minister van werk blij maken; is ook van de PS

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

22 jun 2022, 08:46

HLN:
Staking kost verliesmakend Brussels Airlines pakken geld: “Too big to fail, dat dacht men over Sabena ook”
...............
.......................
Eigenaar Lufthansa not amused
“En Lufthansa, dat zijn bikkelharde managers”, voegt Van de Voorde daar nog aan toe. “Zij maken constant de interne vergelijking met zustermaatschappijen Austrian en Swiss. Draaien zij wél positieve resultaten, krijg je hier een sanering, of verkoop. Ik zou er als personeel alles aan doen om een Sabena-scenario als in 2001 te vermijden. Ook toen dacht iedereen voor het faillissement: ‘Too big to fail’. Niet dus.”
......................
..................

https://www.hln.be/economie/staking-kos ... ~ad830ebc/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

22 jun 2022, 22:47

Too big to fail ...?!? :?

Iedereen weet toch ondertussen dat het failliet van Sabena in scène was gezet en georkestreerd werd of niette soms ?

werewoef
AMEN en AUM

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

04 jul 2022, 13:40

Begrijpen die vak bonden nu niet dat opgeleid personeel niet direct kan ingevoed worden.
Dat is in veel functies.
Op gebied van diploma's vindt ik het nu ongepast om dokters en tandartsen en hogeropgeleid personeel uit Oekraiene hun diploma niet te erkennen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

04 jul 2022, 13:57

door voorn » 8 minuten geleden
Begrijpen die vak bonden nu niet dat opgeleid personeel niet direct kan ingevoed worden.
Dat is in veel functies.
Op gebied van diploma's vindt ik het nu ongepast om dokters en tandartsen en hogeropgeleid personeel uit Oekraiene hun diploma niet te erkennen.
Is toch normaal. De grote vluchtelingenstroom van 2015 (de ‘‘Wir schaffen das"-politiek van Merkel) zat vol met dokters, tandartsen en hoger opgeleid personeel die alle openstaande plaatsen hebben ingenomen. Dus momenteel zijn er geen tekorten. :roll: Of zou de kwaliteit van de hogere studies aan de univ's in Afrika en andere landen waar deze vluchtelingenstroom van 'hoogopgeleiden' vandaan kwamen niet hoger aangeschreven staan dan deze van Oekraïne? Ook een beetje aan de gezondheid van de mensen denken hé voorn. :wink:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

04 jul 2022, 14:19

voorn schreef:
04 jul 2022, 13:40
.....
Op gebied van diploma's vindt ik het nu ongepast om dokters en tandartsen en hogeropgeleid personeel uit Oekraiene hun diploma niet te erkennen.
In Oekraïne kunnen ze een diploma "kopen" , zo corrupt gaat het ginder er aan toe. En wie beweert dat de opleidingen er evenwaardig zijn als hier ?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jul 2022, 14:36

Het schijnt dat er zelfs mensen zijn die beweren een ingenieursdiploma te kunnen kopen zonder ooit maar één jaar hogere studies gedaan te hebben. Kun je dat nu geloven 8O ?
Daarom: toch een beetje oppassen met die diploma's.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 jul 2022, 15:21

Wat raar dat er hier toch senioren zijn die geen moment twijfelen als 1 of andere prof van god weet welke universiteit een obscure studie publiceert :mrgreen:

Denken we maar aan wat er al allemaal geschreven is over covid en/of waterstof 8O

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jul 2022, 15:39

Dat heb ik ook al opgemerkt, ET.

Prof. Van Ranst: "Mondmaskers zijn niet nuttig en overbodig"
Prof. Van Ranst 6m later: "Mondmaskers zijn nuttig en moeten gedragen worden."

Zo'n mannen moet je met een korrel zout nemen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 jul 2022, 15:53

Voortschrijdend inzicht, toch?

Ik herinner mij vooral die hollander met zijn whisky glas vol "waterstof" poeder :P
En de vele publicaties door "grote" bedrijven ...