Transgender

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

21 feb 2024, 10:32

De minister van Buitenlandse Zaken heeft er bij het personeel op aangedrongen ‘problematische’ termen als ‘mankracht’ en ‘moeder/vader’ te vermijden

Minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken heeft medewerkers van het ministerie van Buitenlandse Zaken opgedragen om in een recente interne memo geen gendergerelateerde termen als ‘moeder,’ vader ‘en ‘mankracht’ te gebruiken, aldus een rapport.
De regeringsfunctionaris van Biden betoogde in de memo dat geslacht een sociale constructie is en dat de genderidentiteit van een persoon “al dan niet overeenkomt met het geslacht dat bij de geboorte is toegewezen”, aldus het bericht van 5 februari.
De nota werd verkregen door National Review en was getiteld: “Modeling DEIA: Gender Identity Best Practices.”

Blinken moedigde zijn collega’s op het ministerie van Buitenlandse Zaken aan om ‘waar mogelijk genderneutrale taal te gebruiken’ om ‘respect te tonen en misverstanden te voorkomen’. Hij suggereerde ook dat werknemers hun favoriete voornaamwoorden zouden identificeren in e-mails en wanneer ze zichzelf voorstellen tijdens vergaderingen,

Veelgebruikte termen als ‘mankracht’, ‘jullie’, ‘dames en heren’, ‘moeder/vader’, ‘zoon/dochter’ en ‘man/vrouw’ moeten volgens het hoofd van het ministerie van Buitenlandse Zaken worden vermeden en vervangen. met woorden als ‘beroepsbevolking’, ‘iedereen’, ‘mensen’, ‘jullie allemaal’, ‘ouder’, ‘kind’, ‘echtgenoot’ of partner’.

https://nypost.com/2024/02/19/us-news/s ... er-report/
Nu is heel de wereld om zeep :evil: :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

21 feb 2024, 12:00

De wereld is inderdaad om zeep en dat dankzij een relatief klein groepje (*) met veel media aandacht.
De minister van Buitenlandse Zaken heeft er bij het personeel op aangedrongen ‘problematische’ termen te vermijden.
Hij suggereerde ook dat werknemers hun favoriete voornaamwoorden zouden identificeren in e-mails
Wat ik niet begrijp is dat iedereen gelijk moet zijn MAAR toch mag je jezelf een apart aanspreektitel aanmeten.
Hoe rijm je dat?



(*) Wokeland, de hoofddoek-lobby van Coen de Jong

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

21 feb 2024, 13:47

Het is toch stilaan tijd dat de burgeroorlog tussen woke en anti-woke - zoals door Bart de Wever 10 maanden geleden werd aangekondigd - van start gaat. Of zou die afspraak met de geschiedenis ook al gemist zijn? :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 feb 2024, 14:21

Deze 'my pronouns are' - T-shirt zegt voldoende.

Ook als hoody verkrijgbaar :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 feb 2024, 09:31

Een raar kantje van deze man. De schoenen ...
Een cross dresser?:lol:


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

29 feb 2024, 23:20

IMG-20240229-WA0007[1346].jpg

:D
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 feb 2024, 23:43

:lol: :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

01 mar 2024, 08:28

Laat die mensen toch gerust.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 mar 2024, 14:19

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 mar 2024, 16:20

Deze transgender-influencer heeft de bons gekregen bij Doritos. De reden? Hij had op sociale media geschreven dat hij ‘misdadige dingen’ zou doen met een 12-jarig meisje.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 mar 2024, 17:15

Bedoelde dat hij het nog eens graag zou doen men een jong meisje voor z'n ding eraf gaat???

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

07 mar 2024, 18:29

Eerlijk gezegd, ik geloof daar niet veel van. :roll:
Hij/zij doet dat of doet dat niet, maar schrijft er op voorhand op de sociale media niet over.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 mar 2024, 18:41

Nuance: de uitspraak is gebeurd toen z/hij 15 jaar was en het meisje 12.
Toch heeft de zaak ruchtbaarheid gekregen en vooral ook omdat anti-trans mensen hebben opgeroepen om Doritos te boycotten. Dit naar analogie met wat Budweiser is overkomen in de States. Die hadden Dylan Mulvaney (ook transvrouw) opgevoerd in hun advertenties in de hoop aansluiting te vinden bij de nieuwe doelgroepen, wie dat dan ook mochten zijn.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

07 mar 2024, 19:16

Ik begrijp niet dat ze zulke mensen telkens opnieuw ten tonele willen voeren.
Ik begrijp dan ook niet waarom zulke figuren beroemd willen- en het ook worden.
, Het is zéker aan mij niet besteed. Dat het allemaal tegennatuurlijk is, hoeft geen betoog.
En dan maar klagen over o.a. het klimaat. Dat ze eerst eens met zichzelf beginnen.
Als iemand zich niet goed voelt in zijn/haar vel, dat ze dan een nieuw vel kopen.
Maar denk eraan, vel is vel. Aan die kwiebel(in) zelf, verandert er niets.
Je bent en je blijft een vrouw of je blijft een man (met of zonder piemel), en daar zal niets of niemand iets aan veranderen. Hoezeer ze dat ook blijven proberen. Maar dat maakt blijkbaar hun rekening niet. In ieder geval, mij moeten ze geen vrouw proberen op te solferen die in feite een man is. Onmiddellijk naar de afvalcontainer ermee. :mrgreen:

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

07 mar 2024, 23:01

Fazal, hopelijk krijg je met je reactie nu geen hele resem " pickdicks " toe gestuurd . :lol: :lol:

werewoef
AMEN en AUM