Transgender

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

15 dec 2023, 11:44

Hobo schreef:
15 dec 2023, 11:24
Wil. schreef:
15 dec 2023, 10:39
Hobo schreef:
15 dec 2023, 10:08
Ouders moeten bij een jongen nagaan of de teelballetjes afdalen naar het scrotum.

(...)

Ik zag Petra op T.V. in "De slimste Mens" en zij/hij is een heel aangename persoon.
Ik weet niet wat we zonder jouw wijsheden zouden doen, Hobo.
Het blijft bovendien altijd spannend om uit te vissen wat de link met het onderwerp weer mag zijn.
DAT moet ge aan FAZAL vragen, die de foto van PETRA een beetje hogerop plaatste.
Op 13 dec 2023, 20:32 :roll:
Of het nu een aangenaam persoon is of niet, zij/hij zou haar/zijn pruik eens mogen kammen.
Is echt geen zicht. :?

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

15 dec 2023, 11:51

benq schreef:
15 dec 2023, 08:37
Fazal schreef:
14 dec 2023, 18:01
Alsof ze niks anders te doen hebben, godver*** hier en ginder. :twisted:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200118_04811225
Laat die mensen toch met rust.
Als hij of zij of omgekeerd hier goed bij voelen!
Heb jij daar soms last van?
Nee ..., maar van u wel!
Laat mij maar beter met rust!!! :evil:

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

15 dec 2023, 22:43

Wat ook voornaam is en wat vroeger over het hoofd werd gezien; met grote gevolgen voor jongelingen van geslachtsrijpe ouwerdom :

In de jaren vietig plaatste de ouderen een kleine uk in een badje met bruine zeepe en men probeerde of men de voorhuid over de eikel kon schuiven . Ging dat niet en werd dees zo gelaten , wachtte deze jongen op latere leeftijd veel pijn en een operatie ( besnijdenis ) . Over teelballen geklapt ; wist ge dat de sumo-worstelaars van jongs af trainen om hun " eieren " terug in het onderlichaam te steken . Deze worstelaars kunnen tijdens een gevecht hun " juwelen " niet beschermen met een schelp zoals de boksers .

tis maar een weet,

werewoef
AMEN en AUM

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 dec 2023, 23:25

werewoef schreef:
15 dec 2023, 22:43
Wat ook voornaam is en wat vroeger over het hoofd werd gezien; met grote gevolgen voor jongelingen van geslachtsrijpe ouwerdom :

In de jaren vietig (...)
Vriët intersant, werewoef, mor dees past hier lak een tang op een verken want het hét 'r niks mé te maken.


Als er nog iemand dergelijke weetjes in petto heeft over bv. penispiercings - in het bijzonder dan de prins Albert - doe het dan snel nu. Dan zijn we er misschien voor een tijdje van verlost.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

16 dec 2023, 07:29

Fazal schreef:
15 dec 2023, 11:51
benq schreef:
15 dec 2023, 08:37
Fazal schreef:
14 dec 2023, 18:01
Alsof ze niks anders te doen hebben, godver*** hier en ginder. :twisted:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200118_04811225
Laat die mensen toch met rust.
Als hij of zij of omgekeerd hier goed bij voelen!
Heb jij daar soms last van?
Nee ..., maar van u wel!
Laat mij maar beter met rust!!! :evil:
Sukkelaar :P :P
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

16 dec 2023, 07:43

Wil. schreef:
15 dec 2023, 11:41
Petra is een transgender. Dat past dus wel in dit draadje.
Nu is het aan jou om een uitleg te verzinnen voor die afdalende teelballetjes, vooral dan voor wat die te maken hebben met transgenders?
Voeg er en passant ook nog een nadere verklaring aan toe voor een transgender die een aangenaam persoon is. Wie had dát verwacht?
Ik had al voordien geschreven, dat ik specifiek die PETRA in het programma BLOKKEN op TV had gezien en daaruit besloten dat ze erg aangenaam was in de omgang.

Ps.: Wat hebben afdalende teelballen te maken met transgender? Vraagt U zich af.
Gewoon terdege lézen wat er staat A.U.B.
Ik hoef niks te verzinnen!!!
Dat wou enkel aangeven dat omtrent transgender zijn,
we allen de kenmerken van beide geslachten in ons lichaam dragen.
En dat zelfs bij de ontwikkeling van een foetus in de baarmoeder pas na 4 weken een bepaling gebeurt.
SLOT

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 dec 2023, 09:46

Ja, Hobo, jij vraagt wel héél veel inlevingsvermogen van de lezer :lol:

Maar je bewandelt een verkeerd spoor. Het is inderdaad zo dat het 'doorzetten' van het geslacht van een baby pas gebeurt na een aantal weken. Maar dat heeft n-i-k-s te maken met transgender zijn.

Na die periode ontwikkelt het lichaam zich in een bepaalde richting. Heeft de persoon een Y-chromosoom, dan is hij altijd een man. Er bestaan een handvol variaties met een Y-chromosoom, maar het zijn allemaal mannen.

Bij de geboorte kijkt men of het kind "voorbestemd lijkt" om kinderen te verwekken, dan wel of het kinderen zal kunnen laten groeien in een baarmoeder. Dat gebeurt op uiterlijke kenmerken.

Wanneer men beide elementen samen zou nemen (dat gebeurt niet omdat men geen chromosomaal onderzoek doet) dan zou men met bijna 100% zekerheid kunnen vaststellen of we met een mannelijk of vrouwelijk persoon te doen hebben.

Het 'transgenderprobleem' stelt zich echter nooit bij de mensen waarmee 'iets is misgegaan' in de baarmoeder. De moeilijkheden ontstaan wanneer mensen een typisch mannelijk of typisch vrouwelijk lichaam hebben (mannen hebben altijd een Y-chromosoom, vrouwen niet en vrouwen hebben een lichaam dat 'ingericht is' om kinderen te baren; mannen nooit) maar die 'normale' mensen voelen zich eigenlijk resp. niet man of niet vrouw maar precies omgekeerd.

Het is duidelijk dat dit een psychologisch probleem is. Het situeert zich tussen de oren. De aanpak dient bijgevolg ook psychologisch te zijn. Grote voorzichtigheid is geboden wanneer we met kinderen te maken hebben, want heel vaak 'groeien ze eruit'. D.w.z. dat die adolescenten na hun puberteit in de juiste plooi vallen. Het amputeren van lichaamsdelen bij deze kinderen, is een wraakroepende praktijk die nochtans door dokters wordt ondersteund. Dat is te begrijpen want er bestaat een hele geneeskundige business die daarvan leeft.

Vergelijk het met een anorexiapatiënt: die heeft ook een probleem dat zich tussen de oren bevindt. Zij vindt zichzelf te dik, hoewel zij minder dan 40 kg weegt. Zou er een dokter te vinden zijn die het spelletje meespeelt en zegt: 'OK, ik ga bij jou een liposuctie uitvoeren en dan ben je op je juiste gewicht' ?? Maar bij iemand met een psychologisch transgenderprobleem gaan de dokters wél aan de slag.

Een volwassene (bv. Petra) mag voor mijn part knippen en plakken zoveel z/hij wil. Dat neemt niet weg dat Petra nog altijd een biologische man is: Y-chromosoom en in principe voorbestemd om kinderen te kunnen verwekken, wat hij ook gedaan heeft. Hij zal nooit zelf een kind kunnen baren.


En nu terug naar die al dan niet ingedaalde teelballetjes :D
Heeft zo'n mens een Y-chromosoom? Ja.
Is zijn lichaam in principe voorbestemd om kinderen te kunnen verwekken? Ja.
Misschien is er een 'mechanisch' probleem, maar dat maakt hem absoluut geen transgenderkandidaat. Dat staat er volkomen los van.

Om het volgende dwaalspoor al te voorkomen: neen, homofiel zijn heeft er ook niks mee te maken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 dec 2023, 10:22

Dan zouden alle steriel gemaakte mannen er anders gaan uitzien.
Op jonge leeftijd speelt dit wel een rol ( de kastraten ) maar alleen op de stem

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

16 dec 2023, 11:23

voorn schreef:
16 dec 2023, 10:22
Dan zouden alle steriel gemaakte mannen er anders gaan uitzien.
Op jonge leeftijd speelt dit wel een rol ( de kastraten ) maar alleen op de stem
ZIE https://nl.wikipedia.org/wiki/Castraat

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

16 dec 2023, 11:44

Ik schreef:
15 dec 2023, 11:51
Alsof ze niks anders te doen hebben, godver*** hier en ginder. :twisted:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200118_04811225
benq schreef:
15 dec 2023, 08:37
Laat die mensen toch met rust.
Als hij of zij of omgekeerd hier goed bij voelen!
Heb jij daar soms last van?
Ik schreef:
15 dec 2023, 11:51
Nee ..., maar van u wel!
Laat mij maar beter met rust!!! :evil:
benq schreef:
15 dec 2023, 08:37
Sukkelaar :P :P
Godverdomse onnozelaar, wil je mij nu eindelijk eens met rust laten??? :evil: :evil: :evil:
Je wist niet eens waarover ik het had! Wie is hier dan "de" sukkelaar?

Wil. heeft zelfs geprobeerd u op de juiste weg te zetten, maar helaas ..., ook dàt, is niet gelukt.
Loser! :twisted:
Wil. schreef:
15 dec 2023, 09:30
Dit gaat over verkeersborden, benq. Niet over mensen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 dec 2023, 12:40

Kost ons geld en wat met de rommel; verloren geld.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

17 dec 2023, 22:34

Tis me nogal wat, hé Fazal . Al dat spèl van Adèle ... :roll:
Maar tja, tis zoals ze bij de Walen zeggen : ce qui concerne le ku , ça pue . :P

mvg-werewoef
AMEN en AUM

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

18 dec 2023, 16:57

Paus keurt zegening voor holibi's goed.

https://www.hln.be/binnenland/vaticaan- ... ~a3f4faa0/

Maar hoe zit het met transgenders? 8O

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 dec 2023, 17:17

Fazal schreef:
18 dec 2023, 16:57
Paus keurt zegening voor holibi's goed.
Wel zegening; geen huwelijk.

Transgenders: nog niet besproken binnen de kerk, voor zover ik weet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

18 dec 2023, 19:25

Wat mij zo verwondert ...? Is, dat ze gehuwd blijven.
De echtgenotes van Bo en Petra bvb, en nog vele anderen, die blijven gewoon bij elkaar.
Vrouw met man/vrouw??? 8O
Zal wel iets met de verdraagzaamheid van vrouwen te maken hebben zekerst ...? :roll: