Michail Gorbatsov

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 aug 2022, 10:08

Westerse leiders reageren op overlijden van Gorbatsjov: "Voorbeeld in tijden van agressie" en "moedige hervormer"
Geboren: 2 maart 1931 Overleden: 30 augustus 2022
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08/31 ... -reacties/

( 1985 tot 1991 secretaris-generaal van de Communistische Partij van de Sovjet-Unie (CPSU) en van 1990 tot 1991 president van de Sovjet-Unie (USSR).


1.- Ursula Von der Leyen - °1958
2.- Boris Johnson - °1964
3.- Emmanuel Macron - °1977
4.- Mark Rutte - °1967

Bij het einde van zijn politieke loopbaan in 1991 was:
1.- 33 jaar
2.- 27 jaar
3.- 14 jaar (kon amper zijn schoenveters knopen)
4.- 23 jaar

Politieke onbenullen ten tijde van Gorbatsjovs ambtsperiode.

'Ook wees hij in een radio-interview deelname van Poetin aan de presidentsverkiezingen van 2012 af. Maar ook het Westen werd bekritiseerd: op 8 november 2014, bij de herdenking van de 25e verjaardag van de val van de Berlijnse Muur, verweet Gorbatsjov de VS en andere westerse landen het niet nakomen van afspraken die na de omwentelingen van 1989 waren gemaakt en het profiteren van het op dat moment verzwakte Rusland'.

In 2019 heeft Gorbatsjov een interview gehouden met BBC News.[5] Er werd hem gevraagd waar hij stond in het conflict tussen Rusland en het Westen. Hij meende dat de bron van dit gevoel van onveiligheid vooral komt van de nucleaire wapens en vond dat deze vernietigd moesten worden om de mens en de planeet te redden. Ook werd hem gevraagd of dit conflict zal lijken op de Koude Oorlog, waarop hij antwoordde: 'Koud, maar nog steeds een oorlog.'

Die man was zeer vooruitziend en wist duidelijk en waarover hij sprak. Vooral wat voor vlees hij in de kuip had met het Westen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 aug 2022, 10:15

Dicksy schreef:
31 aug 2022, 10:08
bij de herdenking van de 25e verjaardag van de val van de Berlijnse Muur, verweet Gorbatsjov de VS en andere westerse landen het niet nakomen van afspraken die na de omwentelingen van 1989 waren gemaakt en het profiteren van het op dat moment verzwakte Rusland'.[/i]
Dicksy schreef:
Iemand die in de touwen hangt daar blijf je op kloppen tot hij volledig knock-out is en laat je niet op adem komen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 aug 2022, 10:31

door Wil. » 11 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑18 minuten geleden
bij de herdenking van de 25e verjaardag van de val van de Berlijnse Muur, verweet Gorbatsjov de VS en andere westerse landen het niet nakomen van afspraken die na de omwentelingen van 1989 waren gemaakt en het profiteren van het op dat moment verzwakte Rusland'.[/i]
Dicksy schreef:
Iemand die in de touwen hangt daar blijf je op kloppen tot hij volledig knock-out is en laat je niet op adem komen.
Dicksy schreef ook:
Dicksy Gisteren, 20:51
De VS is het meest oorlogszuchtig land dat er op deze aardkloot te vinden is.
Gorbatsjov wist het toen al.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 aug 2022, 10:43

Om het even.
Als de tegenstander in de touwen hangt, dan blijf je kloppen, zei je. Of telt dat enkel voor Rusland maar niet voor de VS?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 aug 2022, 10:52

Wil. bericht 3 minuten geleden
Om het even.
Als de tegenstander in de touwen hangt, dan blijf je kloppen, zei je. Of telt dat enkel voor Rusland maar niet voor de VS?
Dicksy Gisteren, 22:02
Wil. mijn punt is dat als je een land binnenvalt, eender welke partijen en eender welke reden, zorg dan dat je genoeg volk en materieel, en gebruik het materieel ook dat je tot je beschikking hebt, hebt om van de eerste keer een definitieve slag toe te brengen en geef je opponent geen kans om op adem te komen anders blijf je thuis.
Iemand die in de touwen hangt daar blijf je op kloppen tot hij volledig knock-out is en laat je niet op adem komen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 aug 2022, 11:03

Sorry Dicksy, maar je principes moeten voor iedereen gelden.

Jij noemt de VS het meest oorlogszuchtige land op aarde. Laat ons even aannemen dat je gelijk hebt. Dan heeft de VS er goed aan gedaan de tegenstander verder in de vernieling te kloppen toen die in de touwen hing. Ze handelen volgens jouw principes. Niet over klagen dan, hé.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 aug 2022, 11:27

Wil. mijn punt is dat als je een land binnenvalt , eender welke partijen en eender welke reden, zorg dan dat je genoeg volk en materieel, en gebruik het materieel ook dat je tot je beschikking hebt, hebt om van de eerste keer een definitieve slag toe te brengen en geef je opponent geen kans om op adem te komen anders blijf je thuis.
Iemand die in de touwen hangt daar blijf je op kloppen tot hij volledig knock-out is en laat je niet op adem komen.,
Niet spartelen Wil. Dat ben ik niet gewoon van u.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

31 aug 2022, 14:32

Nieuwsgierig naar eventuele officiële ceremonie ter gelegenheid van de begrafenis of crematie van Gorbatjov.
Volgens Poetin was het uiteenvallen van de Sovjet-Unie - het werk van de overledene - de grootste geopolitieke ramp van de twintigste eeuw.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

31 aug 2022, 22:34

figaretto schreef:
31 aug 2022, 14:32
Nieuwsgierig naar eventuele officiële ceremonie ter gelegenheid van de begrafenis of crematie van Gorbatjov.
Volgens Poetin was het uiteenvallen van de Sovjet-Unie - het werk van de overledene - de grootste geopolitieke ramp van de twintigste eeuw.
Onder de oudere Russische bevolking is Gorbatjov nog steeds helemaal niet geliefd , en al zeker niet door de Russen die bij het uiteenvallen toen in de staten woonden die onafhankelijk werden ( zoals Letland ) .... Alleen het Westen draagt hem op de handen.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

01 sep 2022, 10:31

Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik begrijp niet waarom Gorbatsjov geen staatsbegrafenis krijgt, onbewust zorgde hij voor een verruiming van het Russische rijk : door de overrompeling van de Russische satellietstaten binnen Europa zal er van dit Europa in de toekomst geen sprake meer zijn maar vervangen door het groot Russische imperium

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 sep 2022, 11:10

twistenopdemaan schreef:
01 sep 2022, 10:31
Ik ben nieuw hier op dit forum.
Da's raar... Ik merk dat twistenopdemaan al 165 keer een posting heeft geplaatst in de afdeling 'Nieuws'

Wil de ware twister rechtstaan, aub.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.